Keresés
Találatok száma: 382018.02.20. 12:37
most tervezzük a Drift szakosztályba való részvételt is.Ami most biztos, hogy idén egy EVO WRC replikával fogok menni, mely egy EVO 7-es, EVO 9 hajtás lánccal, és óriási Mad Max matricákkal.Zion és Anti a Suzuki Swift épített autómat kapja meg az FRT versenyekre, mely egy elég különleges darab. Az autó csővázas, hátul egy kb. 220 lóerős Hayabusa motor van, mely hátul hajt, a váltó is a Hayabusáé, amivel az utolsó versenyen meg is gyűlt a baja a srácoknak. Az istállóban áll még egy Rally Peugeot 206, egy BMW drift autó V8-as motorral, Opel Kadett Cross kocsi és most készül el a Radical, és ... . Legközelebb oda teszem magam ígérem, és elhozom a legfényesebben csillogó kupát.A versenyt megelőző nap edzésen vettetek részt. Mennyire is fontos számotokra az edzés?- Igor: Én nem csak itt, szinte mindenhol gyakorlok. Mivel nagyon fiatal vagyok ezen a pályán, így minden tanulási lehetőséget kihasználok. Alig várom, hogy az Ádándi pályán mehessek ismét, de előtte itt az FRT-n is megyünk március elején, és párhuzamosan a Rába ringen is megyünk a Rally teszt edzés napon. - Anti: Igazából a pénteki napra Szántó Zolitól kaptam egy drift kocsit, még akkor nem tudtam, hogy a versenyre a Suzukit bitorolhatom2016.09.08. 10:33
De, mielőtt belekezdenénk a beszélgetésbe, mesélnél magadról a portálolvasóknak? Például mióta vagy drift versenytő, hogyan jött a gondolat, hogy ilyen jellegű "sportot" űzzél? - Ámon Olivér vagyok, 23 éves, profi Drift versenyző. Autós pályafutásomat 4 évesen kezdtem gokart-al. 9 éves koromtól egy 124-es Mercivel vettem rész FRT illetve ehhez hasonló versenyeken, amelyek általában reptéren, vagy a Kakucs-Ringen kerültek megrendezésre.Mivel már a kezdetektől hátsókerekes autót hajtottam, szinte akaratlanul is elkezdtem keresztben autózni - ami persze a mért idő rovására ment - így a ... későbbiekben két rajtszámmal indultam, egyik az úgynevezett “teszt kategória” volt, ahol nem mérték az időt, a másik pedig a hagyományos ahol igyekeztem nem elfüstölni a hátulját, hanem sietni.2010-ben jött az ötlet, hogy egy bontásra ítélt Mercedes S600-ból versenyautót építünk. Az autó 2011 elejére el is készült, le tettem a profi licencet és belekóstoltam a hazai Drift Bajnokságba, illetve az akkor frissen indult Gymkhana Bajnokságba.A bálna merci sokak kedvence volt a pályán, a V12-es motor üvöltése és a több mint 5m hosszú karosszéria teljesen egyedülálló volt a mezőnyben. Különösen a Gymkhana ... versenyeken, ahol a pálya olyan szűk volt a kocsinak, hogy elől és hátul 10-10cm maradt az autó és a hordók közt.Az S600 mai napig harcra készen áll, de már nyugdíjaztuk - évente maximum egyszer vesszük elő megjáratni. Az új autóról később mesélek.Új aszfalt vár a Hungaroringen téged és a sporttársaidat. Mi jelent az új fogalma egy drift versenyzőnek a korábbi "felgumizott! pályához képest. - Életemben egyszer mentem ilyen új aszfalton. A Zsámbéki Driving-Camp pályára én húztam az első gumi csíkot, még az S600-al. Nagyon várom az első köröket a Hungaroringen, és biztos vagyok benne, hogy a nap közepére ... már rendesen fel lesz gumizva az ív.Mivel tudsz esetleg jobbat menni mint korábban ugyanitt?- Az autó sokkal jobb lett az előző évhez képest, és jobban össze is szoktam vele. Az idei szezon rengeteg tapasztalattal gazdagított, amit hasznosítani tudok a pályán, és igyekszem mindent kihozni magamból és kocsiból.Mit lehet tudni az idei autódról?- Az alap egy dízel C-osztály (W202), amibe belefaragtuk az S 6000ccm V12 motorját. A súlyelosztás miatt a tűzfalat megvágtuk, és hátrébb került a motor. A váltó egy 530-as BMW-ből van, duplatárcsás szinter kuplunggal. Az idei év fejlesztése a turbó. A ... pálya?- Tavaly vettem először részt a Hungaroringi drift versenyen, és nagyon megfogott. A nyomvonal gyors, nagy íveket írunk és különleges élmény egy F1 pályán keresztben menni. Köszönöm a támogatást csapatomnak a Markom Racing Team-nek, a Cola-Trans kft-nek, plasticmasters.hu-nak, és a családomnak! Szurkoljunk közösen Olivérnek és sporttársainak az Extreme Technical Weekend IV. + Smoke&Charm Évadzáró Országos Diesel Találkozó - 2016.09.11. - Hungaroringen!- Hajósi Miklós -www.hajoka.hu Extreme Technical Weekend IV. + Smoke&Charm Évadzáró Országos Diesel Találkozó - 2016.09.11. - HungaroringÁmon Olivér profi drift versenyzőt kérdezem a szeptember 11-i Extreme Technical Weekend IV. előtt.2016.05.11. 22:26
ponttal vezeti a tabellát Kovács Marci (Suzuki) előtt. A szintén ifjú Gerencsér Dávidnak (Suzuki) is fekszik a máriapócsi pálya, így ő is szeretne beleszólni hármójuk csatájába, mint ahogyan a hazai pálya előnyeit élvező Révész Bálint (Skoda) is, aki egyre jobban terelgeti számára még kicsit idegen Super1600-os verdáját. SuperTouringcars +2000 kategóriában, kíváncsian várjuk a folytatást, mivel a bajnokságot nagy meglepetésre a rallytúrák fenegyereke, Tajmel Tibor (BMW) vezeti, aki olyannyira elszántan kezdett barátja Tóth Attila (BMW) előzésébe, hogy szándékának útjában csak a gumifal szólhatott ... bele. Rajtvonalhoz áll persze a trió harmadik tagja Csendes Zsolt, aki brutál erős Opeljével, szintén győzelemre esélyes. Itt lesz Peitler Zsolt (BMW) és Nagy Róbert (BMW) is, akik szintén szeretnék meghódítani a dobogó valamelyik, de lehetőleg a legmagasabb fokát. SuperTouringcars -2000 kategóriában ismét nevezett a „verhetetlen” többszörös Európa Bajnok cseh pilóta Roman Castoral (Opel Astra). Az ő skalpjára vadászik a fiatal tehetség, Csirmaz Brúnó (Honda), akinek köridejét elnézve, akár esélye is lehet a lehetetlenre. Itt lesz az idén ebben a kategóriában debütáló és egyre ... cm3kategóriában a tabellát az újoncként debütáló Sárai István (Lada)vezeti, de Tárnok Sanyi (Lada)és Ifj Béke Attila (Lada)is nyerni jön. DIV I. Nyugat1600 cm3kategóriában a szlovák Roland Pisio (Citroen)magabiztosan uralja az első helyet, őt a régi idők hazai kedvence Bartha Aurél (Honda) és egy szintén szlovák versenyző Tomas Bagos (Fiat Punto) követi. DIV II. -2000-ben „kis Szamóca” Szabó Dénes (VW)jelenleg az első, ezen változtatni akar Dusan Vince (Skoda)és Berke József (Lada)is, persze nem hiányozhatnak a drift királyai, a Zentai testvérek (Ford) sem a Pünkösdi folytatásról. DIV II. 2000 ... + kategóriában mindig kilincsre menő viadalokat láthattunk, itt lesz a tavalyi bajnok G. Nagy Zoli(BMW), aki természetesen idén is bajnokságot akar nyerni, itt lesz még Móré Tibi (VW), aki jelenleg a tabella második helyén áll. A BMW-sek közül Tőkés Attila, a debreceni fenegyerek Taskó Rodrigó és a rutinos Béke Attila is rajthoz áll, ők biztosan gondoskodnak majd a Pünkösdi hangulatról.Minden kategóriában nagy indulószám, és óriási csata várható, új technikákkal és régi arcokkal! Mindezek garantálják a feledhetetlen szórakozást és várhatóan a régi szép időket idézik majd vissza!Jó szórakozást2016.04.19. 11:53
Az első versenyig már csak párat kell aludni, ugyanis 2016. április 23-án és 24-én ismét gumifüstbe burkolózik majd a 20 éves máriapócsi Rabócsiring. 2015-ben ismét Grózinger Zsolt lett a bajnok, szorosan követte őt Ládi Attila és Szabó Szilárd. Vajon ki lesz idén az, aki a tavalyi dobogósokat megszorongatja majd egy kicsit? Nézzük kiké lehet ez a megtisztelő feladat… Biztosan nehéz pillanatokat okoz majd a magyar fiúknak Karlo Pavicic, aki 650 lóerős turbós M3-as BMW-jével kemény ellenfél lesz majd mindenki számára. Nem szabad megfeledkeznünk ifj. Molnár Andrásról sem, aki az ... nemzetközi bírói gárdának, hogy eldöntse majd a szoros csaták kimenetelét. Gyertek és segítsétek őket és kedvenceiteket a szurkolásotokkal, hiszen nincs annál felemelőbb érzés, mint amikor a pilóták úgy haladnak centikre egymástól, hogy Ti végig buzdítjátok őket.Vedd elő a naptárad és vésd bele az április 23-24-i hétvégére: „kihagyhatatlan drift verseny – Kilinccsel előre! - Drifting.hu – Máriapócs”. Mi ott leszünk!Jegyárak:• felnőtt 2.500,- / nap vagy 3.000,- a 2 napra• gyerek 1.200,- / 3-12-éves korig 2 napra• parkoló 300.- / kocsi / nap Magyar Profi Drift Bajnokság I. fordulóMi driftért rajongók kifogtuk az aranyhalat, ami teljesíti három kívánságunkat: idén megünnepeljük a Drifting.hu 10. születésnapját, a Trackwood 5. születésnapját és mindezt nem csak a Pro pilóták, hanem a Pro2 versenyzők csatáival is megkoronázzuk.2016.03.21. 12:23
szlovák versenyző Tomas Bagos (Fiat Punto) a legesélyesebb. DIV II. -2000-ben a drift király Zentai Sanyika (Ford)meggyőzően teljesít, de „kis Szamóca” Szabó Dénes (VW)is bajnoki címre hajt. DIV II. 2000+ kategóriában mindig kilincsre menő viadalokat láthattunk, itt lesz debreceni fenegyerek Taskó Rodrigó (BMW), a tavalyi bajnok G. Nagy Zoli(BMW)és a rutinos Béke Attila (BMW)is, akik gondoskodnak majd a Húsvéti hangulatról.Minden kategóriában nagy indulószám, és óriási csata várható, új technikákkal és régi arcokkal! Mindezek garantálják a feledhetetlen szórakozást és várhatóan a régi szép ... Schadenhofer (VW Golf) rutinjával esélyesebbnek tekinthető, de bizonyára lesz beleszólása ebbe Csendes Zsoltnak (Opel Ascona) és idén profiként is bemutatkozó Tajmel Tibornak (BMW), a rallytúrák királyának is.SuperTouringcars -2000 kategóriában idén is nevezett a többszörös Európa Bajnok cseh pilóta Roman Castoral (Opel Astra), akinek a skalpjára Luigi (Ford Puma) már régóta pályázik és technikai újításának köszönhetően nem elképzelhetetlen, hogy Húsvétkor rég dédelgetett álma valóra válhat. Az élmezőnyhöz tartoznak még fiatal tehetségeink, Csirmaz Brúnó (Honda) és Góth Viktor (Opel Corsa) is, akiket2015.08.27. 17:01
2013-ban egy kicsit kezdtük átalakítgatni az autót, hogy versenyautósabb legyen.Ekkor az MNASZ év végi összesítésében sikerült street kategóriában a 3. helyet megszereznem.A 2014-es év az autó fejlesztésével kezdődött, de sajnos az egész év elúszott az miatt, hogy a felszerelt kompresszor nem működött megfelelően.A 2015-ös évben csatlakoztam a TOMRACING csapathoz, ahol Radír, Kerényi Ádám, illetve Gondos Tomi mellett én is erősíteni próbálom a Drift vonalat.Ismét az autó fejlesztése volt az elsődleges cél, illetve a minél több gyakorlás.A Szlovákiaringen sikerült elég jól bemutatkozni, de ... sajnos a rutin hiánya, illetve a technika ördöge egyenlőre minden versenyre kicsit rányomta a bélyegét.Reményeim szerint a Hungaroringre nagyjából összeáll az autó, és minden rendben lesz.Ezen a versenyen milyen járgánnyal indulsz, mit lehet tudni róla? - A már említett BMW E46M3 egy turbóval felszerelve.Jelenleg 5-600 lóerőt tud, de a finomhangolása a Hungaroringi verseny után fejeződik be, ahol 700 lóerő fölötti teljesítmény elérése lesz a cél.Kinek is tudod ajánlani ezt a sportot és miért?- Mindenkinek, aki szereti az adrenalint, a gumifüst szagát illatát, a sebességet, a gyors autókat.Mi az ... , ami az álmod a drift versenyek terén?- Szeretnék dobogón állni minél többször, és a profik között is helyt állni.Milyen céllal érkezel erre a versenyre?- Minél jobb eredményt szeretnék elérni.Mik a 2015-ös, 2016-os versenyzéssel kapcsolatos terveid? - A 2015-ös évet szeretném úgy befejezni, hogy az autón minden apró fejlesztés készen legyen és stabilan működjön az autó.A 2016-os évet szeretném sikeresen zárni.Támogatóim segítségét köszönöm: TOMRACING, X VÉDELEM KFT., Hexer Enginering, Gumiszerviz16.hu.- Hajósi Miklós -www.hajoka.hu Interjú Tápai Attila driftversenyzővel a 2015-08-30 - Hungaroringi Extreme Technical Weekend OB előtt.De, mielőtt erről a versenyről kérdeznélek, mesélnél a portálolvasóknak az eddigi pályafutásodról?- 2012-ben vettem egy BMW E46 M3-mat, hobbi célpora, egy kis pálya, egy kis drift volt a cél, csak a saját szórakoztatásomra.Kiskunlacházán, illetve Tökölön ismerkedtem a drifttel, privát edzéseken. Ekkor a versenyzés még meg sem fordult a fejemben.2015.07.29. 15:30
A Trackwood évről-évre egyre népszerűbb a külföldi drift pilóták körében is. Mi a titka ennek a rajongásnak szerinted? Béres Szabolcs: Ha viccesen akarnék fogalmazni, akkor ez a driftesek mekkája, minden évben elzarándokolnak a TRACKWOOD-ra a falhoz, hogy megtiszteljék! De az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy komoly erőfeszítéseket teszünk minden évben, hogy a versenyzők itt érezzék magukat a legjobban egész évben. Idén hány nemzet képviselteti majd magát a Trackwoodon? Béres Szabolcs: Eddig a következő országokból érkezett nevezés: Lengyelország, Ukrajna, Litvánia ... . Mesélj egy-két olyan pilótáról és autójáról, aki nem járt még Máriapócson és így igazi kihívás lesz számára a katlan! Béres Szabolcs: Michal Reichert a Zestino Team cseh pilótáját volt szerencsém már többször látni és a 850 lóerős BMW-je nagyon brutál, így tőle durva körökre számítok. Anton Trekhonin a Zestino Team orosz pilótája okozhat még meglepetést mindenkinek, mert a bevállalós fajtából való. Ha a magyar fiúkról van szó, akkor Magyar Tamás a Markom Racing Team versenyzője szintén először jön mind Máriapócsra, mind a TRACKWOOD-ra, így kíváncsian várom az első köreit és véleményét a ... pályáról.És ha már Zestino Europe, akkor természetesen mikrofonvégre kaptuk Roman Kolesárt, hogy a csapat terveiről és tagjairól meséljen nekünk:A Trackwood igazi csemege a drifterek körében. Szerinted mi a legjobb ebben a versenyben?Roman Kolesár: Az augusztus végi Trackwood nagyon híres és tekintélyes drift verseny. Egyedi éjszakai drift egy gyors és veszélyes pályán, ahol mindig fantasztikus a közönség és a hangulat.Nagyon sok Zestino színekben versenyző pilóta áll majd rajthoz a Trackwoodon. Hányan érkeztek majd és milyen autókkal?Roman Kolesár: A Zestino Europe jelenleg a legnagyobb európai drift ... csapat nagynevű, híres versenyzőkkel. Minden országból csak TOP versenyzőt választunk ki, aki képviseli a Zestinot. Terveink szerint minden évben kétszer minden Zestino versenyző részt vesz egy ilyen versenyen. A Zestino Trackwood most az egyike ezeknek, ahol bemutatjuk versenyzőinket.Nem tartanak a pilóták a faltól?Roman Kolesár: A jelenlegi drift tendencia erősen összpontosít a hátsó érintési pontokra és zónákra, ezért szinte minden versenyen a pálya olyan, ahol gyakran közel van a fal. Az igazán jó drifterek el tudnak menni pár centire a faltól.A Trackwood minden évben egyedi, izgalmas és2014.09.16. 15:39
, szóval ez bőven elfér egymás mellet, hisz nem driftről van szó, drift az alapja, de ez egészen más lesz. Várunk mindenkit szeretettel október 11-12.-én Visontán a BREZOVA GOKART-LAND-on, lesz bőven látnivaló! BERTI DRIFT TEAM a harmadik helyezetteknek 10%, A másodiknak 30%, a nyerteseknek meg 50% kedvezményt ad minden kategóriába üvegszálas elemek gyártásáraEddig nevezett versenyzők:1. Zalabai Zsolt BMW E30 4.4 V8 NITRO 2. Smidéliusz Bálint BMW E30 4.0 V8 Kompresszor 3. Márton Zoltán LakyBoy BMW E30 4.0 V8 Kompresszor 4. Zamecz Norbert BMW E30 4.0 V8 5. Vígh Csabesz BMW E30 4.0 V8 6. Hetyési Zsolt ... - Sziasztok!Az ötlet az onnan jött, hogy elég sokat járok különböző autóversenyekre és a nézők többsége mindig valami extrát vár. Valami olyat, ami nem minden nap történik a szemük előtt. Gyorsan bárki tud menni, de tudatosan és koordináltan megcsúszni csak kevesen. Ezért néhány bevállalós legény meg-megcsúszott, amit nagyon szerettek a rajongók. Ezért is vált hamar kedveltté szinte az egész világon a drift! Mert itt a csúszásról szól minden. Itt, ha valaki egyenesen megy, az megy haza! A drift az nagyon szuper dolog, de most már ez is elcsúszott picit a „minél jobb a géped, annál jobb ... eredmény az valami elképesztő, a MAGYAR DRIFT mezőny 80% jelezte a részvételi szándékát. Álmaimban sem gondoltam, hogy ennyi profi versenyzőt sikerül elmozdítani ebbe az irányba. Így elszántuk magunkat és úgy döntöttünk, hogy csináljunk egy olyan sportot, ami a „mesterlövészeknek” szól! Azoknak, akik bevállalják, akik nem szépségkiállításra készítik az autójukat, akik minden versenyre úgy mennek el, hogy Ők akarnak a legjobbak lenni, és nem számít semmi! Nem kell hozzá sok, csak egy fal, Egy BETON fal! Néhány eligazításon láttam megrezzent arcokat, amikor kiraktunk gumifalat külső érintési zónának ... Nissan S13 sr20 7. Surányi Zsolt Nissan S13 sr20 8. Hutter Ferenc Ford Sierra BMW 4.4 V8 9. Blahota Norbert Ford Sierra Volvo 2.3 turbó10. Tóth Gergő Lada 1.6 Zsugor11. Vincze Zoltán BMW E30 turbó12. Bakos Zoltán BMW E28 3.513. Kiss József BMW E30 4.0 V8 14. Fábián Jocó Opel Omega 2.0 15. Fehér Zsolt BMW E36 M5 V8 16. Id. Zángó Zoltán BMW E36 4.0 V8 Kompressor 17. Ifj. Zángó Zoltán BMW E36 4.0 V8 Kompressor 18. Galán Erik Nissan S13 CA18dett 19. Bernát Attila BMW E30 4.0 V8 20. Kuhn Tamás BMW E30 4.0 V8 21. Nagy Endre BMW E30 4.0 V8 22. Bodó Krisztián BMW E30 4.0 V8 23. Fajcsák Sándor BMW E30 4.0 ... V8 24. Simon Csabi BMW E36 M3 25. Hankóczy Tibor BMW E30 4000 V8 300le. 26. Nagy Richárd BMW E30 3.5 27. Helgert Tamás BMW E36 325i 28. Thüringer Máté Nissan s13 ca18dett 29. Ifj. Fajcsák Sándor BMW E36 328I 30. Fetter Zoltán BMW E30 3.5 M5 31. Remetehegyi László Ford Scorpio 32. Jász-Jatis Attila Ford Scorpio 33. Kovács Róbert BMW E36 325I 34. Szász Norbert BMW E46 3.0 Turbo 35. Faragó Gábor BMW E36 325i 36. Kis Patrik BMW E30 330i 37. Bócsik Oszkár Mercedes 38. Locsmándi Tamás Ford Sierra 2.3 turbo 39. Taskó Rodrigó BMW E36 325I 40. Sümegi Martin BMW E36 325IMindenkit szertettel vár a Brezova Drift Team2014.10.11-12.Helyszín: Brezova GokartlandNagy Róbert (Biggy) ötletgazdát kérdezem a rendezvény előtt pár héttel. Egy teljesen új őrület érkezik egyenesen Japánból, az október 11-12-i hétvégére a Brezova-Gokartland pályájára. Mit is tudhatunk erről a rendezvényről? Kik és milyen autóval vehetnek részt rajta? Kiknek ajánlod ezt a hétvégét? Milyen díjazásban részesülnek a résztvevők?2014.06.04. 14:24
lehető legjobb eredményt kihozni a versenyhétvégéből. S1600-ban a tabellát vezetem. Szeretném, hogy ha nem változna ez a verseny után sem. Supernationalban a második helyen állok. Innen még van előbbre is. Itt lesz a Roman Castoral is, akivel jó lenne megmérkőzni.Góth Viktor: Eddig két versenyből kettőt megnyertem, ezért természetesen most is nyerni szeretnék. Az autóval minden rendben van, hála a szerelő csapat kiváló munkájának.Taskó Rodrigó: Én akarok lenni a Pünkösd BMW-s Királya! Szeretném kicsit levezetni a feszültséget, felszabadítani a lóerőket, és felszaggatni az Rabócsiring aszfaltját Június 8-9-én kerül megrendezésre az Oláh Gumi Rallycross és Drift fesztivál Máriapócson a Rabócsiringen.Rallycross versenyzőket kérdezek a fesztivál előtt.Egy a kérdés: Milyen céllal is indulsz?2014.03.05. 11:53
Ezen, ha jól tudom egy nem mindennapi autóval veszel részt.- Sziasztok! Igen, ezen egy nagyon különleges autóval megyek! Ez az autó, nagyon sok BMW-s srác álma volt, rengetegen jártak ki a simarára, az Erdért telepre, a böszörményi rakodóra, csak hogy láthassák, hogy hallhassák ezt az autót és lássák azt a fantasztikus pilótát, aki versenyről-versenyre öregbítette a róla szóló „legendákat”. Ez az autó Nagy Imre „Áci” autója volt, aki sajnos már 8 éve nem lehet közöttünk. Mesélnél az autó történetéről, miként is került hozzád és mi is a távolabbi célod vele? - Ez az autó egy BMW E30, 2.5 24v ... kb.: 200le. Valamikor a 2000-es évek elején építette ezt „Áci”. Szóval semmi különös nincs Vele csinálva, de mégis más. Nekem ez volt az első BMW amit közelről láttam, sőt ez volt az első versenyautó amibe ülhettem verseny közben! Szóval ez sokkal több Nekem, mint egy puszta E30. Áci halála után sok pletyka terjengett az autóról, hogy eladták, szétbontották, összetörték… Aztán egy évvel ezelőtt utána kutattam, hogy hátha. Megkaptam Áci öccsének, Tamásnak a telefonszámát, amit egy éven keresztül forgattam a kezembe, de valamiért nem, hívtam fel. Aztán most, az Isten sem tudja, hogy miért, de ... felhívtam és hosszas beszélgetés után megegyeztünk. Elmentem az autóért, de ami fogadott az sokkoló volt. 8 év az rettenetesen sok idő, ennyit állt szegény autó. 3 héten át, szinte minden éjjel dolgoztam az autón és rengeteg munkaóra után beindult, aztán leteszteltük FRT-n és nagyon kellemes meglepetést okozott az autó! Rendkívül stabil és nagyon kezes autó. Milyen érzés fog el amikor beleülsz a BMW-be? - Elképesztő, hihetetlen!!! Versenyzem már néhány éve, végig mentem, szinte mindenen. Ért öröm, bánat, siker, kudarc. Lassan 8 éve, hogy minden évben, vagy végig csinálok bajnokságokat, vagy ... üzemeltetni, anyagi helyzetemhez és tudásomhoz mérten. Drift és FRT pályán már bizonyítottál, itt a salakoválon milyen céllal indulsz? - Ezzel az autóval a cél, hogy emléket állítsak. Ezt nem kupákkal szeretném, hanem örömautózással! Üldözhetném a stoppert, ingerszegény autózással, de sem az autó, sem én nem erre vagyunk hivatottak! Nagyon várom azokat az embereket a salakra, akik szerették ezt az autót, szerették az Áci stílusát és megígérem, hogy mindent beleadok, hogy ha nem is teljesen, de nyomokban visszaadjak/felidézzek az „Áci legendából”! Ide felsorolnék néhány nevet, akikről tudom, hogy ... nagyon sokat jelentett Nekik Áci: Barcsa Zoli, akivel minden versenyen láttuk egymást, ott álltunk Áci 5 méteres körzetébe, de soha egy szót nem szóltunk egymáshoz. Most Ő is BMW-zik és igen jól tekergeti a kormányt! Megemlíteném Miklós Lajost, aki szinte minden versenyre eljött Velem és mesélhettem Neki, még a suliban is (mert padtársak voltunk) a sok ódámat a hatalmas Simarás csatákról. Szabó Pisti és Szabó Robi, akik az unokatesóim és Ők vittek ki engem, mikor 13 éves lehettem az első versenyre, amikor láthattam Ácit. A beceneved honnan alakult ki? - Ez egy nagyon régi, de annál egyszerűbb2013.09.25.
2013.09.18. 22:26
nagy átalakításokat, amennyire lehet, gyári az autó. A versenyekre a Járművész csapata készíti fel. Az idén hol láthatunk még és milyen autóval versenyezni? A szeptember 21-22.-én megrendezésre kerülő Végső összecsapáson, Tökölön fogunk indulni. Itt két sorozat, a Drifted. hu és a Gymkhana Bajnokság zárófutamán veszünk részt.A Gymkhana futamon a jól bevált kis sárgával indulok. A drift futamon viszont az új autóval, ami egy BMW E46 M3, LS7 motorral és kompresszorral. Ez a verseny lesz az első ezzel a kocsival, így nagy reményekkel vágunk neki, és természetesen a győzelem a cél ... A drift, és az autósport történetében először rendeztek futamot egy városban.Különleges érzés volt, hogy ennyire közel lehettünk a nézőkhöz. Az egriek közvetlensége, szurkolása és kedvessége nagyon motiváló volt. Ezúton szeretném megköszönni nekik a támogatást!Ez a verseny záróakkordja volt a Hell Energy Profi Országos Bajnokságnak. Nagy volt a tét, mivel az itt szerzett pontok döntötték el a 2013-as év összetett eredményét! A győzelemmel sikerült megszerezni a második helyet a bajnokságban! Mesélnél a versenyen történtekről a portálolvasóknak, hogy miként is jutottál el a ... , de precíz autózással sikerült továbbjutni.A döntőben Varga Tamás Pucival kerültünk össze. Pályafutásunk során először vívtunk csatát egymás ellen. A futam előtt beszélgettünk is arról a parc fermében, hogy milyen érdekes, hogy eddig még nem csatáztunk és most pont a döntőben találkozunk.Minden futam nagy élmény volt, gratulálok mindenkinek, és köszönöm a jó csatákat! A csibesárga BMW-ről egy pár gondolatot megosztanál velünk. Milyen erők is repítettek a győzelem felé?- Az autó egy E30-as BMW, E46 M3 motorral szerelve, amely 3200 cm3 és 343 LE. Az építés során nem eszközöltünk Riport Szántó Niki Drift versenyzővel az Eger Drift után.Kedves Niki!Tudom sokan feltették neked a kérdést már, de milyen érzés volt Egerben, sok ezer néző szeme láttára megnyerni egy országos versenyt?- Ez a verseny számomra több szempontból is fontos volt. Családi kötődésem miatt Eger számomra nagyon kedves város. Nagyszüleim révén sok időt töltöttem a városban és környékén. Hild József által tervezett egri bazilika meghatározó része a magyar művészettörténetnek, és restaurátorként csodálattal töltenek el Takács István freskói a bazilika mennyezetén. Fantasztikus élmény volt számomra, hogy2013.06.12.
2013.06.05.
készült az AUTÓ. Idén első alkalommal a Gymkhana bajnokság nyitófutamán láttunk titeket, majd jött a tököli Sebesség Fesztivál, ahol a drift bajnokság street mezőnyében mindketten kupával tértetek haza. Hol voltatok eddig? Zángó "Fater": Tulajdonképpen szeptembertől kezdtünk el autózni, akarom mondani megtanulni autózni ezzel a drift szörnyeteggel, mert ezt igen is meg kell tanulni ez semmilyen más szakághoz nem hasonlítható technikát igényel. A régi ladás és utcai BMW-s beidegződések azért természetesen nekem előnyt jelentenek, de ezt a stílust ugyan úgy meg kellett nekem is ... Zángó család – A pályán ellenfelek vagyunk, de egy csapatban játszunk! A Drifted.hu Országos Drift Bajnokság street mezőnyében két tehetséges pilóta robbant be a köztudatba. A Zángó családban apa és fia rögtön dobogós helyezést értek el, sőt egymás ellen is csatázniuk kellett. Vélhetően nagy jövő előtt állnak, így megkérdeztük őket, hogy eddig hol voltak. A drift köztudottan nagyon könnyedén „megfertőzi” az embert és függőséget is okozhat. Nálatok hogyan történt mindez? Zángó "Fater": Nálam úgy -még leírni is rossz az évszámot, 1982 környékén egykori Ladával rallyzó sógorom ... . Aztán tavaly május 1-én családostól lementünk Taszárra, mert Block Mester videói után már kíváncsiak voltunk milyen is élőben egy magyar Gymkhana és Drift verseny. Itt ültem be taxizni Pelikán Gergő mellé, és mikor kiszálltam az autóból már tudtam, hogy nekem ezt kell csinálni, ezt a sportot nekem találták ki, haza értem! Jimmy a fiam -akinek akkor még jogsija sem volt, ugyan úgy fülig érő szájjal és lelkesedéssel szállt ki a bömösből, rá szintén így hatott a kilincsel előre autózás és innentől megpecsételődött a sorsunk. A következő héten már tárgyaltunk ZsPower Zsoltival és nyár legvégére el is ... gumikkal és ezzel az alap, 300 lovas motorral komoly eredményt elérni, ide mindenképpen beruházni kell, ha akarunk valamit. Többek között ezért kellenének a jó eredmények az idén, hátha könnyebben találunk támogatókat a jövőben! Hogy tetszet a drift családi légköre, magával ragadott titeket? Zángó "Fater": A depó hangulata külön élmény számomra, szinte mindenki nagyon közvetlen és segítőkész velünk, amit innen is köszönök nekik. Én a munkám során megszoktam, hogy ha valamelyik kollégámnak az út szélén problémája van, akkor természetes, hogy segítünk egymáson. Ma neked, holnap nekem kell a Drifted.hu Drift2013.04.17.
2013.03.29.
2013.03.08. 18:54
csere volt Máriapócson, de a kuplung által okozott fejtörés is megmarad egy életre. Az BMW E30-cal Tökölön elért 3.hely, jó befejezése volt az évnek, bár az sem volt egyszerű, mivel egyszerre két versenyen (drift, gymkhana) kellett helyt állni!Küzdelmes évet zártunk, sok tapasztalattal, ami még elszántabbá tett minket a 2013-as évre. 2013-ban milyen technikával indulsz?- Az idei évben új autóval indulunk, melynek részletei még titkosak. Az autó építése folyamatban van, és reméljük, hogy az első versenyen már tudunk vele indulni. Mely bajnokságban szeretnétek versenyezni és ... miért?- Az idei évben három Drift szervezet is rendez bajnokságot Magyarországon, így nem lesz egyszerű a választás.A célunk, hogy minél több versenyen indulhassunk, és rugalmasan tudjuk kezelni a naptárat. Ami biztos, hogy a Gymkhana bajnokság minden futamán rajthoz állunk. A szomszédos országokban igen népszerű a Drift. Van-e célotok kikacsintgatni hozzájuk vagy más nemzetközi versenyre?- Természetesen szeretnénk külföldön is indulni, de ezen még sokat kell dolgoznunk. Terveink közt szerepel egy vagy két KOE futam. További nemzetközi szereplést majd a versenynaptárak megismerése után tudunk ... tervezni. Ha hármat lehetne kívánni, mint a mesében, mi lenne az? - Egy stabil, és kezes versenyautót! - Támogatót, hogy a lehető legtöbb versenyen részt vehessek. - Sose fogyjon el az üzemanyag! Nikolett SzántóDriverNerom3 Drift Team- Hajósi Miklós -2013.02.24. 13:01
Racing.hu: Mikor kezdtél az autósporttal foglalkozni?Grózinger Zsolt: 2006-ban kezdett el érdekelni az autósport, előtte motorral versenyeztem. Ebben az évben vettem egy full gyári 1500-ös Ladát és ezzel csapattam, aztán egy szintén teljesen gyári BMW E30 325i és így tovább, egészen a mai autómig.Racing.hu: Ki fertőzött meg, és hogyan választottad a driftet?Grózinger Zsolt: Egyszerűen jött magától minden. Mindig csak keresztbe közlekedtem a Ladával, Bmw-vel, mindennel és szép lassan rájöttem, hogy ez a drift! Megtetszett és akkor elkezdtem építeni az autókat. Azért tettszett meg a drift mert ... ez más, mint a többi autósport. Nagyon izgalmas, amikor keresztbe egymástól centikre megyünk, nagy sebességgel. Ilyenkor teljesen kikapcsolok és csak a pillanatnak élek. Nagy összpontosítást igényel ez a végtelenül pontos autósport, ahol csak és kizárólag a centiméterek számítanak.Racing.hu: Más autósportággal is jó viszonyba vagy?Grózinger Zsolt: Volt egy turbós BMW E30-am és azzal egyszer-kétszer kimentem gyorsulási versenyre, de ott kevés volt a kanyar. Nem igazán fogott meg. Máshol nem próbálkoztam. Racing.hu: Milyen eredményeket értél el eddig?Grózinger Zsolt: Van egy jó pár szép ... eredményem 2008 óta, de nem tudok most kiemelni közülük egyet sem, mert mindre büszke vagyok, amikor dobogón állhattam. Rengeteg II. III. és I. helyért járó kupát hoztam már haza, több Országos Drift bajnokságból.Racing.hu: A tavalyi autóddal Taskó Rodrigó, egy debreceni illetőségű ketrecharcos-autóversenyző fiatalember fog versenyezni, de úgy tudom nálad is készül valami újdonság!?Grózinger Zsolt: Igen Rodrigó átvette a gépet és nagyon örülök, hogy egy jó kezű pilótához került a régi autóm. Remélem, hogy sok szép versenyt fog vele menni. Bízom abban is, hogy eredményes lesz és jókat fogunk egymás ... ellen is csatázni.Racing.hu: Mesélj az új autódról!Grózinger Zsolt: Amit most építünk az egy Nissan 200sx s13, aminek az eleje át lett építve egy frissebb Nissan 200sx S14a-ra. A motor az egy 2JZ (Toyota Supra). Ez darabokra lett szedve és minden alkatrésze erősítettre lett cserélve. Kb. 600-700 Lóerő között lesz valahol.Racing.hu: Hogyan néz ki a 2013-aséved? Milyen színekben fogsz menni? Kik a támogatóid?Grózinger Zsolt: A Magyar Profi Drift Bajnokságban fogok elsősorban indulni (www.drifting.hu). De el fogok látogatni egy-két King Of Europe versenyre is a környező országokba. A főtámogatóm