Por került a gépezetbe

Dynamic Rally Team

Letöltés

Por került a gépezetbe
DYNAMIC RALLY TEAM – IV. Peugeot PM Rally, 2013. szeptember 21-22.
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
Igen rövidre sikeredett a Lángi Attila-Toma József „Csimpike” páros váci versenye. A Dynamic Rally
Team színeiben induló BMW Z4 M Coupe már az első gyorsasági szakaszt követően a futam
feladására kényszerült. A fiúk azonban nem keseredtek el – már neki is álltak a versenygép
revíziójának, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő Budapest Rallyn ismét rajthoz
állhassanak.
Lángi Attila:
Az utolsó pillanatban is szereltük a kocsit, hogy rajthoz tudjunk állni vele a múlt hétvégi
IV. Peugeot PM Vác Rallyn. Az összes fejlesztett alkatrész túl van már a próbáján, ám most ismét egy
olyan probléma jött elő, amire nem is számítottunk.
Az első, Gombás-Sejce szakaszon, hegyről lefelé, a balos visszafordítóban belementünk egy gödörbe,
s ott eltörött a jobb hátsó lengőkar. Az autó eleje folyamatosan a levegőben volt, s nagyon füstölt a
gumi, még a kocsiban is alig kaptunk levegőt. A szakaszról még le tudtunk jönni, így volt mért időnk,
de sajnos nem a reális eredményt mutatta.
Amíg lehetett, jól menetelt a BMW, bár a pályán nem kanyarodott annyira szépen, mint ahogy én
szerettem volna, inkább drift üzemmódba váltott. A nap elején Maricsek Miki tanácsolta pont azt,
hogy a visszafordítóknál tartsam íven a kocsit, hiszen akkor másodperceket nyerhetek. Én figyeltem
erre, de a kocsi sajnos nem akarta ugyanezt. A hétvégén kiszedem a gépből a hibás alkatrészt, és
elviszem egy hegesztő-specialistához, aki revíziót hajt majd végre rajta. Ez viszont azt is jelenti, hogy
plusz 10 kiló vasat fogunk ráterhelni, de így legalább biztosabbá válik a merevítése.
Elkeseredve azonban így sem vagyok a kiesésünk miatt. Jó úton haladunk a célunk felé, s most az
elsődleges az, hogy a debütáló évében kiforrja magát a Z4, minden gyermekbetegsége előjöjjön, hogy
aztán újult erővel, magabiztosan vághassunk neki a következő szezonnak.
Toma József „Csimpike”:
Azt most nem mondhatom, hogy remek versenyhétvégénk volt Vácott. Jó
hangulatban telt el ez a pár nap, ám sajnos igen rövidre sikeredett a menetelésünk. A Z4 fogadtatása
most is a megszokott volt, habár Kőváry Barna szerint nem olyan formájú, ami rallyra való lenne. Ám
miután látta, hogy hogyan közlekedtünk és milyen időt értünk el vele a prológon, megváltoztatta a
véleményét.
A prológon egy igazán jó ízűt autóztunk, s az első gyorson is jól kezdtünk. Apró fennakadások
azonban már a verseny elején adódtak: az első gyorson, a szerpentinen felfelé – habár Attila nem
akarta – az autó állandóan keresztbe ment, aminek csak a nézők örülhettek, mi viszont annál
kevésbé. A sejcei elágazásnál el is törött a jobb hátsó lengőkar – leértünk a szakaszról, felmértük a
károkat, és inkább úgy döntöttünk, hogy leadjuk a menetlevelet.
Innentől kezdve mi átmentünk versenynézőbe, amire minimum 10 éve nem került sor, határainkon
belül. Megmutattuk a helyi erőknek, közönségnek, hogy a régi szép időkben hogyan is szurkoltak az
igazi autósport-őrültek a pályán lévőknek. A végére már kezdtek ők is belejönni a csápolásba!
Reméljük, ez a lelkesedésük megmarad a két hét múlva megrendezésre kerülő Budapest Rallyra is,
ahol már nekünk is szurkolhatnak. Alig várjuk, hogy ismét rajthoz állhassunk!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
NANO-IT-AUTO (www.nanolia.com), Contact-Consult,
Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, MCG Europe Kft.,
Pro Complex Security, Janódob Kft., M Power Kft., nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel &
Apartments, Yakuza Tattoo, bmwtuning.hu, keramiafekbetet.hu, aluhegesztes.hu, MOVE
Event&Project Kft., vagyaim.hu,
www.ams-oil.hu, www.archoil.hu, www.gearbox.hu
Sajtófőnök: Horváth Judit
– Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com