Szántó Nikolett Eger Bajnoka!

Riport Szántó Niki Drift versenyzővel az Eger Drift után.

Kedves Niki!

Tudom sokan feltették neked a kérdést már, de milyen érzés volt Egerben, sok ezer néző szeme láttára megnyerni egy országos versenyt?

- Ez a verseny számomra több szempontból is fontos volt. Családi kötődésem miatt Eger számomra nagyon kedves város. Nagyszüleim révén sok időt töltöttem a városban és környékén. Hild József által tervezett egri bazilika meghatározó része a magyar művészettörténetnek, és restaurátorként csodálattal töltenek el Takács István freskói a bazilika mennyezetén. Fantasztikus élmény volt számomra, hogy ebben a környezetben versenyezhettem!



A drift, és az autósport történetében először rendeztek futamot egy városban.

Különleges érzés volt, hogy ennyire közel lehettünk a nézőkhöz. Az egriek közvetlensége, szurkolása és kedvessége nagyon motiváló volt. Ezúton szeretném megköszönni nekik a támogatást!

Ez a verseny záróakkordja volt a Hell Energy Profi Országos Bajnokságnak.

Nagy volt a tét, mivel az itt szerzett pontok döntötték el a 2013-as év összetett eredményét! A győzelemmel sikerült megszerezni a második helyet a bajnokságban!

 

Mesélnél a versenyen történtekről  a portálolvasóknak, hogy miként is jutottál el a győzelemig?  

- Tetszett a technikás pálya, mivel itt nem az autók erőfölénye, hanem az ügyesség, és a gyors reflexek domináltak.

Két éve Gymkhana szakágban is versenyzek, és az ott szerzett tapasztalataim hasznosnak bizonyultak ezen a pályán!

A második helyen kvalifikáltam. Az első futamom Pelikán Gergővel volt, a Top 8-ba jutásért. Ezt a küzdelmet követte a Schmidéliusz Bálint elleni csata, ami egyben revans is volt a hegyi verseny után. A top 4-ben Nagy Gergely Indiánnal kerültem össze aki Grózinger Zsoltot legyőzve jutott tovább. Izgalmas csata volt, visszahívással.

Mindkét futam szoros volt, de precíz autózással sikerült továbbjutni.

A döntőben Varga Tamás Pucival kerültünk össze. Pályafutásunk során először  vívtunk csatát egymás ellen. A futam előtt beszélgettünk is arról a parc fermében, hogy milyen érdekes, hogy eddig még nem csatáztunk és most pont a döntőben találkozunk.

Minden futam nagy élmény volt, gratulálok mindenkinek, és köszönöm a jó csatákat!

 A csibesárga BMW-ről egy pár gondolatot megosztanál velünk. Milyen erők is repítettek a győzelem felé?

- Az autó egy E30-as BMW, E46 M3 motorral szerelve, amely 3200 cm3 és 343 LE. Az építés során nem eszközöltünk nagy átalakításokat, amennyire lehet, gyári az autó. A versenyekre a Járművész csapata készíti fel.

 

 Az idén hol láthatunk még és milyen autóval versenyezni?

 A szeptember 21-22.-én megrendezésre kerülő Végső összecsapáson, Tökölön fogunk indulni.

Itt két sorozat, a Drifted. hu és a Gymkhana Bajnokság zárófutamán veszünk részt.

A Gymkhana futamon a jól bevált kis sárgával indulok.

A drift futamon viszont az új autóval, ami egy BMW E46 M3, LS7 motorral és kompresszorral.

Ez a verseny lesz az első ezzel a kocsival, így nagy reményekkel vágunk neki, és természetesen a győzelem a cél, hogy mint Egerben, itt is átírjuk a tabellát!

Szeretném megköszönni Eger városának és a szervezőknek a lehetőséget a versenyzésre, a pályán dolgozó rendezőknek, pályabíróknak, és a segítséget partnereinknek az Akont Kft-nek, Motul-nak, Bomba-nak, Racing-shop.hu-nak.

- Hajósi Miklós -

www.hajoka.hu

Fotók: Gyenes Attila "Atiboy"