Drifted.hu Sebesség Fesztivál - beszámoló

Drifted.hu

Letöltés

Egy 700 lóerős autót is legyőzött a drifted.hu nyitófutamának győztese
A Drifted.hu Országos Drift Bajnokságának első versenyére hazai viszonylatban rögtön rekordszámú
pilóta érkezett, így a mezőny rendkívül színes volt. Izraelből, Szlovákiából és Romániából is érkeztek
pilóták és természetesen a magyar profi versenyzők krémje is ott volt a szezonnyitó Sebesség
Fesztiválon.
Borzasztóan kemény pályát sikerült összehozniuk a szervezőknek, a legnagyobb beérkezési sebesség
bőven autópálya tempóban volt, amiért már 30 ezres bírságokat osztogatnak minimum. Az első balos
elnyújtott kanyart viszont csak a profiknak kellett kötelezően teljesíteni, a street kategóriában pedig a
pilóták merészségére volt bízva, de aki elvállalta nagyobb összkép pontot kaphatott az értékelés
során. A drift autósportban nem túl képben lévő olvasóknak még annyit, hogy a nyomvonalat
kizárólag kilinccsel előre lehetett teljesíteni.
Adam Frank - BMW E46 2JZ
A Drifted.hu sorozata az értékelés során az amerikai FormulaD bajnokság szabályait alkalmazza, ahol
az összkép kapja a legnagyobb hangsúlyt. Ez első sorban a vezetéstechnikai stílust, az elvárt
kivitelezést, az agresszivitást tartalmazza, és fontosak az olyan klisék is, mint például a magas
fordulatszám okozta minél nagyobb füstfelhő, de még az autó designja sem mindegy. A sebességet
fotócellás traffipax méri, ezen felül pedig az elvárt ív és a szög kerül nagyító alá a háromfős bírói
gárdánál.
Márton Zoltán, azaz LakyBoy - BMW E30 Pickup V8 kompresszor
A kvalifikációs küzdelmeket a PRO kategóriában Márton Zoltán nyerte, viszont a folytatásban
elgumizta magát és az első futam második kanyarjában lecsúszott az ívről, melyre riválisa Galacs
Gábor egy tiszta előzéssel válaszolt. A második futamon is kellően szenvedett Zoli, így nem volt
kérdéses a továbbjutó.
Márton Zoltán vs. Galacs Gábor
Galacs Gábor a szombati edzés napot korábban fejezte be, mivel délután Zalabai Zsolt szintén PRO
versenyző esküvőjére volt hivatalos. Barátja tökéletes vendégszeretetben részesítette, így Gábor
mindössze két óra alvás után érkezett másnap a versenyre. Délig szinte csak akklimatizálódott, majd
egy gumifalba rongyolás jelentette számára a „reggeli” ébresztőt. Az adrenalin szint beállása után
viszont hozta a formáját, mivel egészen a döntőig menetelt. Ott viszont elkottázta az utolsó kanyart
túlzott agresszivitása miatt, de a második hely kupája így is szépen csillog, amivel borzasztóan
elégedett.
Legyőzője Simon Csaba volt, aki drift tudását talán mentora, a 2008-as drift bajnok Radák János alias
„Radír”véréből szívja ki. Csaba legnagyobb csatáját vitathatatlanul az elődöntő hozta, ahol az izraeli
Adam Frank volt az ellenfele. Adam egy közel 700 lóerős E46-os Bömössel érkezett, amiben egy japán
2JZ motor ékeskedett. A konfig nem mindennapi látványt adott a nézőknek, de mint tudjuk, nem
minden az autón múlik. Csaba lényegesen kevesebb lóerőt képviselő E36 M3-as versenyautójának
lassabb driftjét egyszerűen képtelen volt lekövetni. Csúnya kézifékezésekkel próbálta Adam lassítani
saját tempóját, miközben olykor driftből kiesve egyenesen haladt előre. Ez bizony nagy hibának
számít, hiszen helytelen vezetéstechnikát alkalmazott. Nem csak a győztes Simon Csaba tudta
Adamot megszorongatni, mivel a szintén M3-as E30-as autóját használva Szántó Niki is nagyon jól
teljesített. Az egész mezőnyből talán Ő kapta a legnagyobb füstöt követőként, így minden
elismerésünket küldjük hazánk legjobb női versenyzőjének. A bronz csatában Adam Frank viszont
nem hibázott és a terepmintás V8-as BMW-t terelő Porkoláb Pétert legyőzve végül felállhatott a
dobogóra.
PRO ceremónia
A Street kategória küzdelmei is hoztak érdekes csatákat! A döntőbe jutásért például apa és fia
csatázott, Zángó Zoltán és ifjabb Zángó Zoltán ráadásul egy autóval érkezett így helycserés
támadással kellett eldöntetni, ki a jobb a családban. Ezúttal a papa került ki győztesként, mivel a pro
versenyzőknek előírt első kanyart is lefűzte. Itt kell megjegyezni, hogy ha a fia elég bátor, akkor Ő is
össze tudta volna rakni, tökéletesen kezdte meg ugyanis a megindítást, csak a terhelésváltást már
nem merte bevállalni. De nincs is baj ezzel, szépen kell haladni, lesz még idő fricskát adni apunak ;) A
bronzérem így is meglett az ifjú titánnak. A street kategória versenyét Nyitrai Attila nyerte meg, aki
tavaly még pontozóbíróként volt jelent a hazai futamokon. A tehetsége vitathatatlan és igazából már
a profi kategóriában is boldogulna talán. Az autóján kellene még faragni, nagyobb kormányszöget és
egy kicsivel több lóerőt kellene valahogy varázsolni.
Nyitrai Attila - BMW E36 M3
A szervezők a hétvégén a teljesen kezdő amatőrökre is gondoltak, rájuk külön pálya és külön verseny
várt. Meglepetésre ebben a kategóriában a hölgyek taroltak, ráadásul nem csak bájukkal,
szépségükkel kápráztatták el a közönséget, további vezetéstechnikai fejlődésük után később akár
komoly fejtörést okozhatnak bárkinek.
Amatőr kategória díjkioszttó
Eredmények:
Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság PRO kategória:
1. Simon Csaba - BMW E36 M3
2. Galacs Gábor - BMW E30 V8 Nitro
3. Adam Frank (ISR) - BMW E46 2JZ
Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Nyitrai Attila - BMW E36
2. Zángó Zoltán - BMW E36 V8
3. ifj. Zángó Zoltán - BMW E36 V8
Drifted.hu - Országos Drift Bajnokság STREET kategória:
1. Fényi Anna - BMW E30
2. Jáger Andi - BMW E36 M3
3. Ramona Rusu (RO) - BMW E30 V8
A Drifted.hu szezonnyitó futama remekül zárult, szervezők, nézők, versenyzők elégedetten és új
élményekkel térhettek haza. Folytatás június 8-án a Lóerők Éjszakáján.