ÁCI autója újra a salakon!

2014 első salakpályás körversenye a KZ Invest Kupa március 16-án kerül megrendezésre Debrecenben a Gázvezeték úti Salakarénában.

Nagy Biggy Róbert-et faggatom a verseny előtt.


Ezen, ha jól tudom egy nem mindennapi
autóval veszel részt.

- Sziasztok!

Igen, ezen egy nagyon
különleges autóval megyek! Ez az autó, nagyon sok BMW-s srác álma volt, rengetegen
jártak ki a simarára, az Erdért telepre, a böszörményi rakodóra, csak hogy
láthassák, hogy hallhassák ezt az autót és lássák azt a fantasztikus pilótát,
aki versenyről-versenyre öregbítette a róla szóló „legendákat”. Ez az autó Nagy
Imre „Áci” autója volt, aki sajnos már 8 éve nem lehet közöttünk.

Mesélnél az autó történetéről, miként is került
hozzád és mi is a távolabbi célod vele?

- Ez az autó egy BMW E30,
2.5 24v kb.: 200le. Valamikor a 2000-es évek elején építette ezt „Áci”. Szóval
semmi különös nincs Vele csinálva, de mégis más. Nekem ez volt az első BMW amit
közelről láttam, sőt ez volt az első versenyautó amibe ülhettem verseny közben!
Szóval ez sokkal több Nekem, mint egy puszta E30. Áci halála után sok pletyka
terjengett az autóról, hogy eladták, szétbontották, összetörték… Aztán egy
évvel ezelőtt utána kutattam, hogy hátha. Megkaptam Áci öccsének, Tamásnak a
telefonszámát, amit egy éven keresztül forgattam a kezembe, de valamiért nem,
hívtam fel. Aztán most, az Isten sem tudja, hogy miért, de felhívtam és hosszas
beszélgetés után megegyeztünk. Elmentem az autóért, de ami fogadott az sokkoló
volt. 8 év az rettenetesen sok idő, ennyit állt szegény autó. 3 héten át,
szinte minden éjjel dolgoztam az autón és rengeteg munkaóra után beindult,
aztán leteszteltük FRT-n és nagyon kellemes meglepetést okozott az autó!
Rendkívül stabil és nagyon kezes autó.

Milyen érzés fog el amikor beleülsz a BMW-be?

- Elképesztő, hihetetlen!!!
Versenyzem már néhány éve, végig mentem, szinte mindenen. Ért öröm, bánat,
siker, kudarc. Lassan 8 éve, hogy minden évben, vagy végig csinálok
bajnokságokat, vagy legrosszabb esetbe elindulok, itt-ott, nehogy elfelejtsem,
amit sok-sok év alatt megtanultam. Nyertem versenyeket, lettem sokszor dobogós,
van Bajnoki címem, de úgy érzem, hogy az a rengeteg energia, amit
belefektettem, BELEFEKTETTÜNK, most térült meg, ennek az autónak a
„személyében”. Hiszem azt, hogy az a fizikai elv, hogy az energia nem vész el,
csak átalakul, az most ebben a formában nyert érvényt! Fura az érzés, mikor
beleülök. Egyáltalán nem érzem azt, hogy ez az én autóm, még ha ki is fizettem,
de tudod mit? Nem is akarom, hogy azt érezzem! Ez mindig is az Áci autója
marad, csak én fogom üzemeltetni, anyagi helyzetemhez és tudásomhoz mérten.

Drift és FRT pályán már bizonyítottál, itt a salakoválon
milyen céllal indulsz?  

- Ezzel az autóval a cél,
hogy emléket állítsak. Ezt nem kupákkal szeretném, hanem örömautózással!
Üldözhetném a stoppert, ingerszegény autózással, de sem az autó, sem én nem
erre vagyunk hivatottak! Nagyon várom azokat az embereket a salakra, akik
szerették ezt az autót, szerették az Áci stílusát és megígérem, hogy mindent
beleadok, hogy ha nem is teljesen, de nyomokban visszaadjak/felidézzek az „Áci
legendából”! Ide felsorolnék néhány nevet, akikről tudom, hogy nagyon sokat
jelentett Nekik Áci: Barcsa Zoli, akivel minden versenyen láttuk egymást, ott
álltunk Áci 5 méteres körzetébe, de soha egy szót nem szóltunk egymáshoz. Most
Ő is BMW-zik és igen jól tekergeti a kormányt! Megemlíteném Miklós Lajost, aki
szinte minden versenyre eljött Velem és mesélhettem Neki, még a suliban is
(mert padtársak voltunk) a sok ódámat a hatalmas Simarás csatákról. Szabó Pisti
és Szabó Robi, akik az unokatesóim és Ők vittek ki engem, mikor 13 éves
lehettem az első versenyre, amikor láthattam Ácit.

A beceneved honnan alakult ki?

- Ez egy nagyon régi, de
annál egyszerűbb sztori. Még amikor nagy Barátok voltunk Bészivel, akkor a Mi
kis szétrobbanthatatlannak hitt „hármasunk Ali-Bészi és én, együtt autózgattunk
és Ők a NAGY nevemet egy hírtelen ötlettől vezérelve beangolosították és a nagy
angolul Big, majd hírtelen Biggy lett belőle.

Akiknek sokat köszönhetek,
az a One Target Motorsportból alakult Tag Racing.

Igen maroknyi 2 autóval
kezdtük ezt az álmot. 2 pilóta, 2 autó egy Suzuki egy BMW és egy csapatfőnök.
Ha Ő nincs, akkor nincs Biggy, nincs semmi. Azt hiszem Neki köszönhetem a legtöbbet,
Neki köszönhetek MINDENT! Köszönöm a Hx-Racingnak, hogy szerelhetem az autómat
a rendkívül jól felszerelt műhelyben! Köszönöm a támogatást a Black Rat
Teamnak, akik sok versenyen való részvételemet segítették! Köszönöm a
segítséget az egyik legjobb Barátomnak Gecs Máténak, aki kivette a részét az
éjszakai szerelésekből és segített, hogy valóra váljon ez az Áci autó projekt!
Köszönöm Nagy Lackónak, aki éjjel-nappal mellettem volt, jóban rosszban.
Nélküle egészen biztosan nem sikerült volna. Ő billentett át a holtpontokon, ha
már esetleg feladtam. Nem utolsó sorban Nagy Nettinek és Nagy Imikének, Áci két
gyermekének, akik iszonyatosan szimpatikusan állnak a dologhoz és az FRT előtti
napon éjszakába nyúló szerelésben is részt vállaltak!


- Hajósi Miklós -