gumival lehetett indulni, ahogyan van ez a nagy autóknál már 2013 közepe óta. Azaz lehetett volna, hiszen a későbbi 2WD győztes és pár kisebb osztrák pilóta miatt, a hazai verseny felügyelői, péntek este hoztak egy döntést, hogy a régi abroncsok is jók ezen a futamon. Ez egy ember kivételével mindenkinek rossz volt, hiszen senki nem hozott már régi gumit, miután az ERC szabályok mást mondtak. Ennek szellemében hatalmas harc és relatív rossz hangulat uralkodott a szervizparkban, hiszen a vizes felületre így újra lehetett használni az intermédia abroncsokat. Mi, akik betartottuk a szabályokat, csak az ... , amit küldtek a barátok, rajongók itthonról. Köszönöm Juli munkáját is, hiszen neki szokás szerint nem volt hibája, még egy sem. Köszönet a támogatóknak! Köszönet a támogatóknak: Honda Hungary, Honda Racing, J.A.S. Motorsport, Service4you Hévíz Kft., Service4you Operation Kft., StreamNet Kft., MACMA Kft., ICT Europa Tenderház Kft., ICT Europa Network Kft., City Inn Hotel Budapest, Szinergia, Jatéknet.hu Kft., ams magazin, speedzone.hu Bessenyey Zoltán Nyirfás JuliannaJaenner rallye
Keresés
Találatok száma: 58- 2013.10.20. 10:51Racing.hu: Milyen érzés volt, amikor lejöttetek az utolsó gyorsasgái szakaszról, átgurultatok a Budapest Rallye célján és kimondhattátok biztosan és megmásíthatatlanul, hogy ti vagytok a 2013-as év abszolút Rallye2-es bajnokai?Berényi László: Igazából már az utolsó szakasz céljában óriási volt a boldogság, de azt hiszem ez az egész év és az utolsó gyors izgalmai után teljesen érthető. Az utolsó pályán már nagyon izgultunk, hogy nehogy most történjen valami az autóval, vagy nehogy a győzelem kapujában hibázzunk el valamit. Nagy kő esett le a szívünkről mikor átértünk a célvonalon, büszkék ... az autó minőségénél fogva előrelépésként kezelted a 2013-as esztendőt?Berényi László: Semmiképpen sem éreztem visszalépésnek a Hondát. Sőt! Inkább egy kihívás volt számomra. Újra meg kellett szoknom a szívómotort, 8500-9000-es fordulatig kell forgatni, a Mitsubishit azt nem kellett, csak 5000-ig kellett felpörgetni. Nagy dolog volt ezt újra megszokni. Előtte mentem én Hondával, de az emlékek már megfakultak kissé, mert öt évet versenyeztem azóta Mitsubishivel. A másik óriási különbség, hogy nem hajt a hátulja, hát ez sem kevés barátkozást igényelt, de szerintem sikerült olyan vezetési ... stílust kialakítanom, amivel nem volt arra nagy szükség, hogy a hátsó kerekek is hajtsanak. Hozzá kellett szokni a gondolathoz, hogy ha baj van, akkor a hátsó kerekek „tolóerejére” nem nagyon kell számítani. :-) Racing.hu: Az évadzáró Mecsek Rallye-ra milyen felfogásban készültök? Örömautózás lesz, vagy inkább a „nehogy már a bajnokot vejék el” stílusra számíthatunk tőletek? Berényi László: Elsősorban egy olyan versenyt szeretnénk teljesíteni felszabadultan, ahol nincs semmilyen teher vagy stressz a nyakunkban. Ezért mondom azt, hogy a jó hangulat és a Mecsek Rallye teljesítése a cél ... , nem az a lényeg nekünk, hogy hányadikak leszünk a célban. Csak ott legyünk. Racing.hu: Azt gondolom, hogy az év legpozitívabb pillanata a bajnoki cím idő előtti begyűjtése volt a számodra. Volt e azonban olyan negatívum, ami megmaradt az emlékezetedben 2013-ból? Berényi László: Gondolkoznom kell rajta, hogy melyik volt a rosszabb: amikor az első gyorson Veszprémben eltört a váltóban egy rudazat, vagy az, amikor egy teljes versenyen keresztül rakoncátlankodott az autónk. De inkább erre a második történetre - ami a Baranya Kupán volt- szavaznék, mint az év legnegatívabb pontja. Pedig ... rengeteget készültünk a komlói megmérettetésre, mégsem tudtunk úgy autózni és szerepelni, ahogy azt szerettük és ahogy kellett volna. Folyamatosan leállt az autónk, volt olyan gyorsasági, ahol ezt a jelenséget nyolcszor is produkálta. Racing.hu: 2013 behúzva, de mire készültök 2014-ben? Elég régi motoros már a csapatod a Rallye2-ben, de pont ezért lehet nehéz majd a kérdésre válaszolnod. ORB? Címvédés? Mi a terv? Berényi László: Van három vagy négyféle opció erre a kérdésre. De még minden kezdetleges, gyerekcipőben jár még a 2014-es évünk tervezete. Nem tudok most még választ adni. Én Az autó nem változott a Rallye2 trónján, pont az a Honda Civic Type-R uralta 2013-ban is a mezőnyt, amelyik 2012-ben. Akadt két márkatárs is, amelyik egy-egy futamon legyőzte, de akkor – Veszprémben és a Baranya Kupán- gyengélkedett a JAS motorsport délceg gyermeke, ám ez sem volt elég ahhoz, hogy a Berényi László-Pap Tamás duón kívül másnak komoly esélye legyen a bajnoki cím elhódítására. Berényi Lacival beszélgettünk az idei évről és az előttünk álló Mecsek Rallye-ról.
- 2013.09.30. 22:40Sok éves kihagyás után újra visszakerült a 2013-as versenynaptárba az egykoron dupla szorzós, nagynevű Budapest Rally, mely október első hétvégéjén kerül megrendezésre.A rendezők által nagyon titkolt versenypályák természetesen nem maradhatnak László Racinges versenyzők nélkül. Míg az ORB-ben több párosunk is, addig a Rallye2-es bajnokságban egyedül Forgács László- Szabó Krisztián képviselik a csapatunkat egy BMW E36 coupe 325i-vel. A könnyen feledhető Baranya Kupa óta eltelt idő sem telt unalmasan a fiúk számára a versenyzés körüli teendők tekintetében. Rögtön a versenyt követő hétvégén
- 2013.09.19.
- 2013.09.19.
- 2013.09.18.. MELLÉKLET – BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK 9. sz. MELLÉKLET – RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT 3. oldal 3. oldal 4. oldal 7. oldal 9. oldal 9. oldal 10. oldal 10. oldal 10. oldal 11. oldal 11. oldal 12. oldal 15. oldal 15. oldal 15. oldal 16. oldal 16. oldal 17. oldal 17. oldal 18. oldal 19. oldal 19. oldal 20. oldal 2 1. BEVEZETÉS 1.1. Bevezetés A BUDAPEST RALLYE’ 2013 az FIA Nemzetközi Sportkódex és Függelékei, az FIA Regionális Rallye Bajnokságok Szabályai és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által a 2013. évre kiírt Országos Rallye Bajnokságoknak az FIA szabályokkal összhangban álló ... Gyorsasági szakaszok teljes hossza: 121,9 km (27,16%) Szekciók száma: 4 Szakaszok száma: 1 2. RENDEZÉS 2.1. Címek, melyekbe a verseny beleszámít: A Magyarország 2013. évi Országos Rallye Bajnokság 5. futama A Magyarország 2013. évi Országos Rallye2 Bajnokság 5. futama A Magyarország 2013. évi Országos Historic Bajnokság 5. futama Külföldi résztvevők indulásával engedélyezett nemzeti futam 2.2. ASN engedély száma: K- 464 / 2013.09.18. 2.3. Rendező neve, címe és elérhetősége: Rendező neve: Első Rally Sport Manager Iroda Kft Címe, elérhetőségei: 1141 Budapest Szugló u. 82. Telefon és fax: 88 / 407-639 E ... : 4.2.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokság és a bajnokságon kívül indulók részére: Kezdete: 2013. szeptember 18. Zárlata: 2013. szeptember 25. 24.00 óra A nevező köteles az RSB hivatalos honlapján (www.rallyesport.hu) on-line nevezni és az ott kitöltött nevezési lapot a rendező részére (nevezői bélyegzővel és versenyzői aláírással ellátva, továbbá nevezői licenc másolatának becsatolásával) postai úton megküldeni vagy legkésőbb az itiner átvételen átadni. Első Rally Sportmanager Iroda Kft 1141 Budapest Szugló u. 82. 4.3. Elfogadott nevezések száma, géposztályok A rendező maximum az RVSZ-ben ... : abszolút 5-4- 3-2-1. Ezt követően már érkezési sorrendben folytatódik a ceremónia. 12.4. Megengedett korai érkezés 2013. október 5. szombat IE 9D (ORB); IE 6D (R2,Historic) 12.5. Szuperspeciál szakaszok lebonyolítása és rendje Nem kerül megrendezésre 12.6. Egyéb speciális eljárások/tevékenységek beleértve a rendező promóciós tevékenységét A BUDAPEST RALLYE 2013 rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl. a vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga) kizárólag a rendezőt illeti. Ezen jogok feletti rendelkezésre kizárólag az Első Rally Sportmanager Iroda Kft jogosult. 12.5 ... hővédő fólia használatát. Ezüstözött vagy színes fóliák használata engedélyezett az oldalsó és a hátsó szélvédőkön és az üveg tetőablakon, a következő feltételek mellett: A fóliákon vágott nyílásoknak lehetővé kell tenni, hogy a vezető és az autó utastere kívülről látható legyen. 12.6.6. A vadászati jog mindenkori jogosultja a vadászterületéről származó vad által a versenyen részt vevő gépjárművekben okozott károkat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 345. §. (3) bekezdése értelmében kizárja. 12.6.7. A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezőjének nyomtatásban, illetve elektronikus formában Rally OB
- 2013.09.18.. MELLÉKLET – BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK 9. sz. MELLÉKLET – RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT 3. oldal 3. oldal 4. oldal 7. oldal 9. oldal 9. oldal 10. oldal 10. oldal 10. oldal 11. oldal 11. oldal 12. oldal 15. oldal 15. oldal 15. oldal 16. oldal 16. oldal 17. oldal 17. oldal 18. oldal 19. oldal 19. oldal 20. oldal 2 1. BEVEZETÉS 1.1. Bevezetés A BUDAPEST RALLYE’ 2013 az FIA Nemzetközi Sportkódex és Függelékei, az FIA Regionális Rallye Bajnokságok Szabályai és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által a 2013. évre kiírt Országos Rallye Bajnokságoknak az FIA szabályokkal összhangban álló ... Gyorsasági szakaszok teljes hossza: 121,9 km (27,16%) Szekciók száma: 4 Szakaszok száma: 1 2. RENDEZÉS 2.1. Címek, melyekbe a verseny beleszámít: A Magyarország 2013. évi Országos Rallye Bajnokság 5. futama A Magyarország 2013. évi Országos Rallye2 Bajnokság 5. futama A Magyarország 2013. évi Országos Historic Bajnokság 5. futama Külföldi résztvevők indulásával engedélyezett nemzeti futam 2.2. ASN engedély száma: K- 464 / 2013.09.18. 2.3. Rendező neve, címe és elérhetősége: Rendező neve: Első Rally Sport Manager Iroda Kft Címe, elérhetőségei: 1141 Budapest Szugló u. 82. Telefon és fax: 88 / 407-639 E ... : 4.2.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokság és a bajnokságon kívül indulók részére: Kezdete: 2013. szeptember 18. Zárlata: 2013. szeptember 25. 24.00 óra A nevező köteles az RSB hivatalos honlapján (www.rallyesport.hu) on-line nevezni és az ott kitöltött nevezési lapot a rendező részére (nevezői bélyegzővel és versenyzői aláírással ellátva, továbbá nevezői licenc másolatának becsatolásával) postai úton megküldeni vagy legkésőbb az itiner átvételen átadni. Első Rally Sportmanager Iroda Kft 1141 Budapest Szugló u. 82. 4.3. Elfogadott nevezések száma, géposztályok A rendező maximum az RVSZ-ben ... : abszolút 5-4- 3-2-1. Ezt követően már érkezési sorrendben folytatódik a ceremónia. 12.4. Megengedett korai érkezés 2013. október 5. szombat IE 9D (ORB); IE 6D (R2,Historic) 12.5. Szuperspeciál szakaszok lebonyolítása és rendje Nem kerül megrendezésre 12.6. Egyéb speciális eljárások/tevékenységek beleértve a rendező promóciós tevékenységét A BUDAPEST RALLYE 2013 rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl. a vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga) kizárólag a rendezőt illeti. Ezen jogok feletti rendelkezésre kizárólag az Első Rally Sportmanager Iroda Kft jogosult. 12.5 ... hővédő fólia használatát. Ezüstözött vagy színes fóliák használata engedélyezett az oldalsó és a hátsó szélvédőkön és az üveg tetőablakon, a következő feltételek mellett: A fóliákon vágott nyílásoknak lehetővé kell tenni, hogy a vezető és az autó utastere kívülről látható legyen. 12.6.6. A vadászati jog mindenkori jogosultja a vadászterületéről származó vad által a versenyen részt vevő gépjárművekben okozott károkat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 345. §. (3) bekezdése értelmében kizárja. 12.6.7. A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezőjének nyomtatásban, illetve elektronikus formában Rally OB
- 2013.08.01. 11:04Tisztelt Sporttársak! Ezúton tájékoztatjuk a szakágunkban érdekelt versenyzőket, hogy a 2013-as Mecsek Rallye megrendezése körül minden adminisztratív körülmény tisztázódott, így az RSB és IB döntéseinek értelmében az alábbi konstrukcióban kerül a 2013.évi Országos Rally Bajnokság záró futama lebonyolításra:1. A 47. Mecsek Rallye időpontja: 2013. november 8-9.2. A 47.Mecsek Rallye keretében az alábbi versenyek kerülnek lebonyolításra: Histo EB + ORB + R2 / CEZ Rallye +CEZ Historic Rallye3. A teljes körű rendezői licenc birtokosa (81/2013 Intéző Bizottsági határozat): a Pécsi Sport Nonprofit ... Zrt. (amely sportvállalkozás a Pécsi Önkormányzat 100%-os tulajdona)4. A rendező: A Pécsi Sport Nonprofit Zrt., a Pécsi Fesztiválszervező Nonprofit Kft.-vel és a HPM Group cégcsoporttal alkotott konzorciumban.A rendezőbizottság vezetője:• Nagy Csaba alpolgármester, az MNASZ elnökségi tagja tagjai:• Jelen István szakmai vezető• Szűcs Zsolt (Pécsi Sport Nonprofit Zrt.)• Fodor József (Pécsi Fesztiválszervező Nonprofit Kft.)• Papp Gábor (HPM Group cégcsoport)Budapest, 2013. április 2.Pénzes Zsoltszakágvezető sk
- 2013.04.25.
- 2013.04.17.
- 2013.03.19.
- 2013.03.14.
- 2013.02.20. 22:40Tisztelt Sporttársak!Tájékoztatunk minden Érdeklődőt, hogy az RSB és az ATB közös tájékoztatót tart 2013. február 25-én, 17:30 órakor, a Magyar Sport Háza (1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3.) földszinti tanácstermében, az Országos Rallye, Rallye2 és Historic Bajnokságok technikai kérdéseiről.A tájékoztató témakörei:- 2013-as gépkönyvezési eljárások - technikai ellenőrzések - sport rendszám kiváltásainak feltételei .Minden érdeklődőt szeretettel várunk személyesen, vagy itt a www.racing.hu webfelületen, ahol remélhetőleg problémamentes ÉLŐ videó közvetítéssel tudunk előrukkolni. Csak hogy ne
- 2013.02.18.
- 2013.02.15.
- 2013.02.04. 19:01. 3. Fenti döntés következtében, elfogadásra az Intéz Bizottság elé terjesztett versenynaptár tervezet az alábbiak szerint módosul:2013. 04.05-07. Eger Rallye ZT+ORB+R2+Histo Eger - Laroco MSE2013. 05.10-12. Miskolc Rallye ORB+R2+Histo Miskolc - D-Moto kft.2013. 07.12-14. Veszprém Rallye ORB+R2 Veszprém - Laroco MSE2013. 08.24-25. Baranya Kupa R2+Histo Komló - Marco Racing Team kft.2013. 09.06-07. Kassa Rallye ORB + ZT Kassa (SK) - Laroco MSE2013. 10.04-06. Budapest Rallye ORB-R2 Budapest – RSB, a rendező később kerül ... 1/2013. sz. RSB közleményTisztelt Sporttársak!1. Ezúton tájékoztatjuk a szakágunkban érdekelt Versenyzőinket, hogy az RSB,együttműködésben az MNASZ sportszakmai irányító testületeivel, kidolgozta a Rallye Versenyek 2013-as szabályait, mely felkerült a MNASZ honlapjára. (www.mnasz.hu)2. Az RSB áttekintette a 2013. évi előzetes versenynaptárat, és egyeztetéstkezdeményezett a rendezőkkel. Az egyeztetés során az RSB úgy ítélte meg, hogy a bajnokságok zökkenőmentes és biztonságos lebonyolítása érdekében - a rendezőkkel történt egyeztetés alapján - lemondja a Bükfürdő Rallye rendezvényt ... megnevezésre2013. 11.07-09. 48.Mecsek Rallye Histo EB+ORB+R2 – RSB, a rendező később kerül megnevezésreBudapest, 2013. február 4. Pénzes Zsolt szakágvezető sk
- 2013.01.16. 21:33pályát igénybe vehessék.Lehetőségek szerint állami és szponzori támogatások révén anyagi források megszerzése a rendezők részére, 2013. évben a Budapest Rallye megrendezése érdekében. A Fővárosi Önkormányzat és a Pest Megyei Kormányhivatal erkölcsi támogatásával valamint a hatósági engedélyezési eljárás biztosításával.A felkérésem óta eltelt időben részben tájékozódtam a szövetség bizottságainak munkájáról. Örömmel tapasztaltam, hogy a szakági bizottságok és most már az RSB is Pénzes Zsolt vezetésével kitűnően végzik a feladataikat.Megválasztásom esetén az első elnökségi ülésen az ATB hatékonyabb ... problémák megoldásához javaslatok a szükséges elnökségi döntésekhez.A szövetség tagjaival, bizottságaival, rendezőivel, versenyzőivel igény szerint a napi kapcsolattartás biztosítása, személyesen, esetleg telefonon. A panaszokkal, kérésekkel kapcsolatos témák megbeszélése, a testületi döntéseket igénylő ügyek előkészítése, véleményezése, a gyorsabb döntések elősegítéséhez.A szövetség nevében a társadalmi kapcsolatok ápolása, a hatósági ügyintézések elősegítése, különös tekintettel a rallye szakág rendezvényeinek sikeres megvalósításához, a szükséges engedélyek időben történő megszerzése.A szövetség
- 2013.01.03. 16:16mezőnyként szerintem ez is segített abban, hogy ilyen szép számmal összegyűltek a szurkolók.Racing.hu: Az rendben van, hogy legendás és tradicionális szakaszok ezek. De te kedveled egyébként ezeket a gyorsaságikat? Ifj. Tóth János: Természetesen. Nagyon jó Budapest és Esztergom Rallye-k voltak errefelé. Ezek a szakaszok nagyon jó rallye pályák: egyrészt nagyon technikásak, másrészt pedig a nézőket érdeklik és ezekért a gyorsokért kijönnek és azt nem szabad elfeledni, hogy ennek a sportnak az adja meg a savát-borsát, ha sok néző, szurkoló van a pályák mellett.Racing.hu: Lassan a versenysorozatok 2013-as ... Racing.hu: Nem oly régen két mondhatni lassan tradicionális rallye-t is rendeztek, mégpedig a Mikulás és a Szilveszter Rallye-t. Az indulók közt egyik futamon sem szerepelt a neved, de a pálya mellett ott voltál e valamelyik versenyen? Ifj. Tóth János: Egyiken sem voltam ott. Más jellegű elfoglaltságaim miatt nem értem rá, így mindkét verseny kimaradt nekem. Ettől függetlenül jónak tartom ezeket a futamokat, a Mikulás Rallye igazi happy end-je az évnek, ahol jót bulizhatnak mind a versenyzők, mind a nézők, de idén ezt sajnos nem tudtam a helyszínen követni. Racing.hu: Az évzáró futamok ... tetszenek neked, de mondjuk, ha az időd engedné, akkor akár egy kisebb kategóriás versenyautóval lenne e kedved nekivágni valamelyiknek? Ifj. Tóth János: Persze. Én indultam is kétszer a Mikulás Rallye-n és nagyon jól éreztük magunkat a versenyen. A válaszom igen, szívesen indulnék. Ezen kívül mindenkinek csak javasolni tudom ezeket a megmérettetéseket, hiszen ilyenkor holtszezon van, kevés a verseny, és tapasztalatszerzésnek valamint évzárónak ez egy tök jó dolog. Racing.hu: Tényleg elég régen láthattuk már a pályán és a szurkolók örömmel fogadnának Téged bárhol, bármikor, ezért született meg ez a ... naptárjai is körvonalazódnak, de hogy néz ki jelenleg Ifj. Tóth János 2013-as versenynaptárja? Már ha van ilyen…Ifj. Tóth János: Hát, egyelőre nagyon üres. :-) Mert nincs is ilyenem. Vagyis ha van is, akkor sincs benne semmi sajnos. Racing.hu: És ha arról lenne szó, hogy egy ORB versenyre vagy netán évadra van esélyed? Optimális esetben össze tudnának e ehhez állni a dolgok, vagy egyáltalán az akarat, a szándék megvan hozzá benned? Ifj. Tóth János: Az akarat az persze, bennem van. Még egy vagy esetleg két szezont szívesen végig csinálnék egy turbós, összkerekes autóval, de az már biztos, hogy ez nem a ... 2013-as év lesz. Lehet majd később, ezt még meglátjuk. Azért túl sokáig nem akarom húzni ezt a kérdést. Ha 2014-ben sem tudok rajthoz állni, utána már nem hiszem, hogy nagyon érdekes lesz számomra.Racing.hu: És külföldön? Ha itthon netán nem jön össze…Ifj. Tóth János: Minden csak pénz a függvénye. De ha van pénzem, akkor megyek inkább Magyarországon valószínűleg, mert a támogatóim ezt akarják. Ha megkérdeznék, hogy hol akarok menni, akkor jó eséllyel azt felelném, hogy az Európa Bajnokságon, mert ott tényleg jó futamok vannak, remek a légkör, a hangulat korrektek a versenyek és a versenyzők is A versenyzés iránti vágy megvan, a csapat is hamar meglenne, ha szükség lenne rá. De jelen állás szerint Ifj. Tóth János 2013-ban sem száguld a versenypályákon sem itthon, sem pedig külföldön. A visszatérésről, a tervekről és a WRC-k esetleges hazai feltámadásáról beszélgettünk a hétszeres abszolút bajnokkal.