A puding próbája az evés
A puding próbája az evés
Kétversenyes szünet után ott lesz a 2013‐as Rali‐Túra Bajnokság szezonzáró versenyén a Sajtós ‐ Diósi
páros. A kihagyás oka az idei szezon leggyengébb pontjának probléma megoldása volt, ami nem más,
mint a sorozatos féltengelytörés.
Szilágyi Tamás (csapat koordinátor):
‐
A sorozatos féltengelytörések miatt kényszerpihenőt
kellett beiktatnunk az idei szezonba, hogy megoldjuk az autó leggyengébb pontjának hibáját.
Jelentem hosszas fejtörés után elkészültünk, és izgatottan várjuk, hogyan vizsgázik az autó a 2013‐as
Rali‐Túra Bajnokság szezonzáró versenyén a IV. Peugeot PM Vác Rally‐n.
‐ Az évet már átalakított féltengelyekkel kezdtük,
de ez sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.
Ezt a korszakot a Salgó Rally‐n lezártuk, és elkezdtünk gondolkodni, miként tudnánk megerősíteni a
féltengelyeket. A választás a hat sebességes Volkswagen Golf váltójához kapható féltengely rúdjára
esett, amit új VW Transporter csuklójával hoztunk össze. Nem volt egyszerű az átalakítási folyamat,
hiszen e féltengelyek hosszabbak, más agyakat igényelnek, és a csukló sem fér el a váltóháztól. Az
agyakat legyártattuk, a váltóházból pedig ki szedtünk, és így nem kis munka és időbefektetéssel a
probléma remélhetőleg megoldódott.
‐ Mondhatjuk a kihagyás több részről is hasznos volt, hiszen a versenyzés jobbá tétele érdekében át
tudtunk csoportosítani pénzeket azokra a felszerelésekre, amire eddig nem volt lehetőségünk.
Vettünk új felniket is, így már az a probléma is áthidalódott, hogy a versenyen kelljen gumiztatnunk.
‐ A helyszínt egyelőre nem igazán ismerjük, két évvel ezelőtt a teszt után jöttünk haza, tavaly pedig a
gépátvétel után. Mindkétszer váratlan technikai probléma vágta keresztül a számításainkat. Bízunk
benne, hogy ez a sorozat az idei évben megszakad, és egy jó versennyel tudjuk lezárni az idei Rali‐
Túra szezont.
‐
A verseny előtt mindenképpen szeretnénk tesztelni, hiszen az új féltengelyekkel még semmilyen
tapasztalatunk sincs, továbbá a srácok is már régen ültek autóban.
‐ Célunk továbbra is a jó helyezés, de mivel ez a bajnokság már amúgy is régen elment nekünk, így az
autó jövő évi tesztelését is szem előtt kell tartanunk.
‐ Mivel idén két versenyt is kihagytunk, amiket jó lenne bepótolni, így arra gondoltunk, ha az autó is
úgy akarja, szeretnénk előfutni a Budapest Rallye‐n, a Rallye 2‐es mezőny előtt.
A csapat együttműködő partnerei:
Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐
Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐
Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Honda Heart Club, Röplap Bt., Wave COM, Berger Stanc,
Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa Mérnöki Kft., KBT Dekor Hungary Kft., Galvox
Felületkezelő Kft., Miklós‐Inter Bt., Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft.,
Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.