A puding próbája az evés

Teherati Racing Team

Letöltés

 
 
A puding próbája az evés 
 
Kétversenyes szünet után ott lesz a 2013‐as Rali‐Túra Bajnokság szezonzáró versenyén a Sajtós ‐ Diósi 
páros. A kihagyás oka az idei szezon leggyengébb pontjának probléma megoldása volt, ami nem más, 
mint a sorozatos féltengelytörés. 
 
Szilágyi  Tamás  (csapat  koordinátor):
  ‐ 
A  sorozatos  féltengelytörések  miatt  kényszerpihenőt 
kellett  beiktatnunk  az  idei  szezonba,  hogy  megoldjuk  az  autó  leggyengébb  pontjának  hibáját. 
Jelentem hosszas fejtörés után elkészültünk, és izgatottan várjuk, hogyan vizsgázik az autó a 2013‐as 
Rali‐Túra Bajnokság szezonzáró versenyén a IV. Peugeot PM Vác Rally‐n. 
 
‐ Az évet már átalakított féltengelyekkel kezdtük, 
de ez sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. 
Ezt a korszakot a Salgó Rally‐n lezártuk, és elkezdtünk gondolkodni, miként tudnánk megerősíteni a 
féltengelyeket. A választás a hat sebességes Volkswagen Golf váltójához kapható féltengely rúdjára 
esett, amit új VW Transporter csuklójával hoztunk össze. Nem volt egyszerű az átalakítási folyamat, 
hiszen  e  féltengelyek  hosszabbak,  más  agyakat  igényelnek,  és  a  csukló  sem  fér  el  a  váltóháztól.  Az 
agyakat  legyártattuk,  a  váltóházból  pedig  ki  szedtünk,  és  így  nem  kis  munka  és  időbefektetéssel  a 
probléma remélhetőleg megoldódott.  
 
‐ Mondhatjuk a kihagyás több részről is hasznos volt, hiszen a versenyzés jobbá tétele érdekében át 
tudtunk  csoportosítani  pénzeket  azokra  a  felszerelésekre,  amire  eddig  nem  volt  lehetőségünk. 
Vettünk új felniket is, így már az a probléma is áthidalódott, hogy a versenyen kelljen gumiztatnunk. 
 
‐ A helyszínt egyelőre nem igazán ismerjük, két évvel ezelőtt a teszt után jöttünk haza, tavaly pedig a 
gépátvétel  után.  Mindkétszer  váratlan  technikai  probléma  vágta  keresztül  a  számításainkat.  Bízunk 
benne,  hogy  ez  a  sorozat az  idei  évben  megszakad,  és  egy  jó versennyel  tudjuk  lezárni  az  idei  Rali‐
Túra szezont. 
 
‐ 
A  verseny  előtt  mindenképpen  szeretnénk  tesztelni,  hiszen  az  új  féltengelyekkel  még  semmilyen 
tapasztalatunk sincs, továbbá a srácok is már régen ültek autóban. 
 
‐ Célunk továbbra is a jó helyezés, de mivel ez a bajnokság már amúgy is régen elment nekünk, így az 
autó jövő évi tesztelését is szem előtt kell tartanunk. 
 
‐ Mivel idén két versenyt is kihagytunk, amiket jó lenne bepótolni, így arra gondoltunk, ha az autó is 
úgy akarja, szeretnénk előfutni a Budapest Rallye‐n, a Rallye 2‐es mezőny előtt. 
 
 
A  csapat  együttműködő  partnerei:
 
Mirelit  Mirsa  Zrt.,  Zeljenka,  Meda‐Press  Kft.,  Balogh  Szerviz‐
Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐
Plusz,  Lajkó  Tibor  fényező,  Honda  Gyuri,  Honda  Heart  Club,  Röplap  Bt.,  Wave  COM,  Berger  Stanc, 
Honda  Thunder,  Flaute,  Bervent,  Selmeczi  és  Tsa  Mérnöki  Kft.,  KBT  Dekor  Hungary  Kft.,  Galvox 
Felületkezelő Kft., Miklós‐Inter Bt., Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., 
Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.