Balszerencsés hétvége a Mecsekben

Szijártó Anikó

Letöltés

Balszerencsés hétvége a Mecsekben
A Mecsek ezúttal nem fogadta kegyeibe a Maricsek Racing Team párosait az Országos
Rallye Bajnokság ötödik fordulóján. A csapat 11 kettőse közül sajnos öten feladni
kényszerültek a 48. Mecsek Rallye-t
Kovács Antal és Istovics Gergő már az első szakaszt követően nagyon bosszúsak voltak, hisz
a pogányi reptéren megtartott gyorsasági rajtjában majd 8 percet várakoztatták a rendezők a
kaposvári kettőst, majd, mikor a legjobban szakadt az eső elrajtoltatták őket. A fiúk abszolút
pontokról szőtt vágyai már itt elillantak, de természetesen folytatták a versenyt. A második
nap megkezdték a felzárkózást, s mikor már úgy tűnt, hogy minden rendben, akkor a második
körben megmakacsolta magát a Mitsubishi Lancer.
„Orfűn elrajtoltunk és két kilométer után háromhengeressé vált az autó. Azért, hogy ne tegyük
tönkre teljesen a motort, úgy döntöttünk, hogy nem megyünk el az utolsó gyorsra, hiszen
három perccel rosszabbat jöttünk, mint a többiek.” Értékelt érthető csalódottsággal a
hangjában Kovács Anti. A P csoport tavalyi bajnoka innentől kezdve már teljes erővel a
Waldviertel Rally-ra koncentrál, ahol, ahogy ő fogalmazott már semmiféle nyomás nem lesz
rajtuk, csak kedvtelésből indulnak el az osztrák - magyar szezonzárón.
Osváth Péter és Farnadi Ágnes azzal a nem titkolt céllal vágott neki a Mecsek Rallye-nak,
hogy visszaszerezzék a 3-as kategória első helyét az éves értékelésben. A veszprémi kettős a
hirtelen leszakadó eső ellenére jól választott gumit a pénteki szakaszokra és a nap végén
mindössze 6 másodperccel voltak lemaradva az éllovas Matics - Zejda párostól. Másnap az
MRT kettőse két szakasz elteltével nem csakhogy ledolgozta a hátrányát, de meg is előzte
Maticsékat. A hatodik szakaszon azonban közbeszólt a technika:
„Egy turbócső szétment és sajnos folyt a motorból az olaj, pont a kipufogóra. Ez eléggé
elterelte a figyelmemet nem tudtam 100 %-ig a feladatomra koncentrálni, mert attól féltem,
hogy kigyullad az autó. Az utolsó szakaszon ráadásul már alig volt a motorban olaj, így az
extra pontokért sem tudtunk igazán harcba szállni.” Összegzett a célban Osváth Peti, majd így
folytatta:
„Másodikak lettünk, így a bajnokságban tovább nőtt a hátrányunk, de nem adjuk fel, hisz a
Waldviertelen még bármi megtörténhet.”
Osváthék újdonsült kategóriatársa a Maricsek Miklós - Kovács Szabolcs kettős a géposztály
5. helyén fejezte be a Mecsek Rallyet. Ahogy Maricsek Miki fogalmazott az eredmény ezúttal
másodlagos, sokkal fontosabb, hogy karcmentesen célba vitték az EVO IX-es Lancert.
„Fél órával a rajt előtt állt össze minden és ez az autó teljesen más, mint az EVO VI/IX. Az
Árpádtető - Szentkút szakaszon csak tapogatóztam, de a második napon már kellő képen
összebarátkoztam az új autóval.”
A Borbás Szabolcs - Csáki Richárd párost az első nap kuplung és turbó problémák is
hátráltatták, majd miután a szerviz csapat orvosolta a problémákat, a második nap első
gyorsasági szakaszán egy hatalmasat estek az EVO VII-es Mitsubishivel. A navigátor így
emlékezett a Hetvehelyen történtekre:
„Az első gyors utolsóelőtti kanyarjában nagyon felhordásos volt az út és talán még egy kicsit
nedves is és ezúttal nem sikerült abszolválnunk azt a kanyart. Egy hatalmas rönk állta az
utunkat, de még maradt annyi lendület, hogy szemből az erdőbe is belátogattunk egy picit.
Majd aztán a ventilátor ráhajolt a turbóra, ezáltal ki is gyulladt az autó, de szerencsére azt
idejében sikerült eloltanunk.”
Gyarmati Ariel és Németh Gergely a P3-19 kategória harmadik és a BMW-k között a
második helyen teljesítették a Mecsek Rallye-t. Ahogy Ariel fogalmazott élete talán
legnehezebb versenye volt ez a mecseki viadal. A kiszámíthatatlan időjáráson túl a nem
megfelelően beállított lámpasor is nehezítette a dolgukat az első nap, majd szombaton túl
kemény gumikat választottak, amit nem tudott megfelelően munkára bírni az E36-os.
„Sajnos nem tudtunk egy jót meccselni a BMW-s kategória társakkal, hisz Rafael Tamásék
egy műszaki hiba miatt kiestek az első nap, majd Lángi Attila idejét figyeltük, ő mögöttünk
volt, de az utolsó két sötétben megtartott gyorsaságin megelőzött minket. Sajnos, amire
készültünk, azt most nem tudtuk hozni.”
A Rallye2 mezőnyét erősítette a hétvégén a Vargha Bálint - Magyar Gábor kettős az
aszfaltszaggató méregzsákkal, azaz a Renault Megane Maxival. A fiúk jól érezték magukat,
teszt versenynek szánták a Mecsek Rallye-t, ennek megfelelően készültek és teljesítették a
hétvégét. A csütörtöki tesztet követően a szervizesek a régi lámpasor helyet „faragtak” egy új
xenonosat. Az első nap, a reptér nem feküdt az autónak, hisz nagyon kicsi a Renault
fordulóköre, ezért ott szenvedtek, de Árpádtetőn autóztak egy jóízűt. Szombaton fokozatosan
gyorsultak élvezték az autózás.
„Amitől a legjobban tartottunk az a pécsváradi szakasz volt. Ennek ellenére ott jöttünk a
legjobban, mindaddig, amíg egy hatodik teligázas egyenes részen volt egy púp, ahol leért az
autó hátulja és eltört a hátsó hídban a torzió egyik része. A gyorsaságiról lejöttünk, de annyira
összeült az autó hátulja, hogy nem jöttünk vissza a szervizbe, inkább feladtuk a versenyt. Az
összes szakaszt teljesítettük, harmadikak voltunk a kategóriában, de pont azért, mert tesztelni
mentünk a Mecsekbe; inkább kiálltunk, mint hogy etapon kárt tegyünk az autóban.”
A Maricsek Racing Team többi párosa közül a Szvatek -Török duó a P2-16-os kategória
harmadik helyéről volt kénytelen félreállni az ötödik szakaszon, üzemanyag ellátási
problémák miatt.
A Rallye2-ben az abszolút 16. és az A5 első helyét szerezte meg Vígh Levente és Mohács
László a Suzuki Swift Gti-vel, míg Wágner Attila és Bakó László (Renault Clio) az abszolút
23.-ként az A7-es kategória győzteseként zárta a Mecsek Rallye-t.
A Historic mezőnyben Veriga Gábor és Kovács Antal (Lada Samara) előfutóként teljesítette a
versenytávot, míg a Stepán Árpád - Bán Viktor kettős (VAZ 2101) vezette a kategóriáját az
első orfűi szakaszig, ám ott a Zsiguli motorja felmondta a szolgálatot, így ők is feladták a
futamot.