Mégsem ez az utolsó tánc

Maxximum Racing Team

Letöltés

Mégsem ez az utolsó tánc
Kazár Miki és Szőke Tomi úgy készült, hogy Pécsett föltehetik a koronát az idei esztendő
teljesítményére. Aztán nem sokkal a rajt előtt kiderült, hogy novemberben a Waldvierter Rally lesz
a szezonzáró, az RSB így pótolja az október elején elmaradt Budapest Rallyt. A Maximmun Racing
Team kettőse azonban a most hétvégi futammal foglalkozik, hiszen kilenc aszfaltos gyorsasági vár
rájuk a Mecsekben.
- Most nem törődhetünk a pályán kívüli eseményekkel, amikor egy nagyon fontos feladat előtt
állunk – szögezte le rögtön Kazár Miki, aki a Mecsek Rally előtt vezeti az abszolút értékelést. Csak
és kizárólag a pécsi hétvégére koncentrálunk, mert most ez a legfontosabb. Tizenhét pont előnyt
gyűjtöttünk össze az eddigi négy versenyhétvégén, ezt kell beosztanunk. Az évkönyvekben és a
sportág történetében mindig a bajnokot jegyzik meg, ezért most az összetett elsőség a
legfontosabb. Éppen ezért taktikusan és ésszel kell nyomni a gázpedált. Továbbra is Herczigék a
legnagyobb ellenfelünk, rájuk kell figyelnünk annak szellemében, hogy egy futammal mégiscsak
megtolták a bajnoki naptárat. Az a lényeg, hogy a végelszámoláskor legyen okunk a pezsgőzésre.
A tavalyi bajnokavatót Pécsett tartotta meg a Maximmun Racing Team, de emlékezetes bukás is
színesítette a csapat történelmét a Mecsek-alján. A bajnoki címvédő most abban bízik, hogy pozitív
érzésekkel zárhatják az kilenc gyorsasági szakaszt. Szőke Tomi azonban keserűen vette tudomásul a
Waldvierter Rally naptárba helyezését, mert munkahelyi elfoglaltság miatt azon a versenyen nem
lehet jelen.
- Nekem tényleg ez lesz az utolsó futamom ebben az esztendőben - kesergett Kazár Miki
navigátora. - Amikor elkészült a versenynaptár, akkor ehhez igazítottam a munkahelyi
elfoglaltságaimat is, október közepe után már nem terveztem rallyversenyt. Még minden nagyon
friss, nem beszéltünk arról, hogy a szezonzárón ki ül majd a helyemen. Most csak és kizárólag
Pécsre koncentrálunk, mert szeretnénk olyan eredményt elérni, ami a záró hétvége előtt esélyt
teremt a címvédésre. A saját tempónkban fogunk versenyezni, meglátjuk mi lesz a végén. Nyilván
Herczigék szereplését is figyeljük, ennek függvényében alakulhat a mi taktikánk az előttünk álló két
napban.
Kazár Miki kellemes és kevésbé szép emlékeket is őriz a Mecsekkel kapcsolatban, most abban bízik,
hogy pozitív élményekkel zárhatják a nagy hagyományokkal rendelkező, 48. Mecsek Rallyt.
- Ezeken a gyorsokon ültem először pilótaként versenyautóban, ezért természetesen továbbra is
közel állnak a szívemhez – tekintett vissza Kazár Miklós. – Az autó teljes mértékben fel van
készítve, én is és Tomi is rendkívül motiváltan várja a rajtot. Óriási és kisebb totálkárt is
elszenvedtünk már ezen a környéken, de bízunk benne, hogy ezúttal nem kell hasonlóan tartani.
Gyorsak leszünk, de nem szabad ész nélkül közlekedni. Egy rövidebb nyitó nap után szombaton
várható a nagyobb terhelés, de nem tűnik vészesen soknak a táv. 25 pontot lehet szerezni, 17 az
előnyünk. Matematikailag akár Pécsett is bajnokok lehetünk, de erre azért kicsi az esély, úgyhogy
továbbra is az éves összetett tartjuk szem előtt. Egy izgalmas és jó versenyt várok, mert Pécsett
mindig az szokott lenni.
A 48. Mecsek Rally időterve:
Október 17. (péntek):
GY1 – Pécs Pogány Airport/1, 17.00
GY2 – Árpádtető, 17.43
GY3 – Pécs Pogány Airport/2, 20.10
Október 18. (szombat)
GY4 – Hetvehely/1, 11.48
GY5 – Orfű/1, 12.46
GY6 – Zobák/1, 14.24
GY7 – Hetvehely/2, 16.42
GY8 – Orfű/2, 17.40
GY9 – Zobák/2, 18.48
Az ORB állása 4 futamot követően:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás
2. Herczig Norbert, Bacigál Igor
3. Ollé Sándor, Tóth Zsolt
4. Krózser Menyhért, Papp György
5. Botka Dávid, Mihalik Péter
6. Spitzmüller Csaba, Laczkó László
(Ford Fiesta R5) 72 pont
(Skoda Fabia S2000) 55 pont
(Ford Fiesta S2000) 41 pont
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 34 pont
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 34 pont
(Mitsubishi Lancer EVO X R4) 29 pont