Felveszik az Micu ritmusát Egerben
Egy éve versenyzik Kurtos Róbert a
Mitsubishi Evo IX-cel, de még nem
sikerült teljes összhangba kerülniük. Idén
nagy segítség lesz, hogy végre állandó
navigátorral indul. Herczeg Szabolccsal
szilveszterkor
tettek
egy
próbát.
Mindketten várták már az egri versenyt,
és céljuk egy jó hangulatú futamon való
részvétel, amit célba éréssel szeretnének
mindenképpen zárni.
Egy éve versenyzel a Mitsubishi Evo IX-cel, mennyire sikerült belakni és ráérezni a
technikára?
- Még mindig rengeteg van az autóban és bennem is. Nem igazán tudtam még felvenni az
autó
Tiba Anita
ORB
Eredményeket várnak a Peugeot-tól
A 11. Eger Rally-t hazainak tekinti a Drávucz
Olivér - Apkó Andris kettős, ugyanis Olivér
anno még N-es Suzukival kupát is nyert itt.
Most viszont nagy előrelépést tett, mert egy
R2-es Peugeot-val méretteti meg magát az
egri szakaszokon
Új korszak a ralis életedben a Peugeot-val, de
mi volt előtte?
- Igen tényleg új. Versenyeztem Suzuki Ignisszel,
Swifttel és ugye az Opel Corsával. Aztán egy
közös teszten kipróbálhattam a Bakó Rally Team egyik Citroen C2R2-jét, ahol nagyon
megtetszett és tárgyaltunk a lehetőségekről. Aztán Pécsen már indultunk is, ahol ... jó lenne ezt bepótolni és egy kis tapasztalatot
szerezni. A teszten is úgy tanulmányoztuk a kocsit, hogy szeretnénk az Eger Rally-n gyorsan
menni vele.
Jól látom, hogy számotokra is nagyon fontos a jó eredmény?
- Igen. Én mindig eredmény centrikusan versenyeztem, és úgy is fogok. Az autó képes arra,
hogy elsők legyünk, megpróbálunk úgy menni, hogy ki bírjuk szolgálni a saját elvárásainkat.
Andrissal nagyon jól kijövünk a kocsiban és azon kívül is, illetve a céljaink is közösek, mert
mindketten szeretünk nyerni. Nem fogunk elkeseredni akkor sem, ha lesznek nálunk
gyorsabbak, de az is pozitív ... lesz, mert tudni fogjuk, hogy hova lehet még fejlődni majd ezzel
az autóval.
Milyen gumit fogtok választani az idei évben?
- Régen én Michelin és Yokohama abroncsokkal versenyeztem. Most az egri futamon még
Michelinnel fogunk indulni, mert itt még fel lehet használni a meglévő gumikat. Aztán
valószínű, hogy a Pirelli mellett fogjuk letenni a voksunkat, mivel csak kettő közül lehet
választani.
Neked az Eger Rally hazai pályának számít. Fejből mennének a gyorsok?
- Valóban hazainak számítanak nekem az egri szakaszok. Nem lesznek ismeretlenek
semmiképpen. 2008-ban N2-ben 2. helyen végeztünk és
Tiba Anita
Autóversenyezni akarnak idén
Az elmúlt évtől felemás érzésekkel búcsúzott
a Hodosi Gábor – Holló Barnabás duó, mert a
Lada sokszor megmakacsolta magát. Most a
11. Eger Rally-n tiszta lappal kezdenek a fiúk,
és bíznak a szerencséjükben.
Az előző évben nem sok sikeretek volt a
Ladával. Idén mik a tervek?
- Valóban nem. De mi már ezen meg sem
szoktunk lepődni. Akkor van furcsa tekintetünk,
ha befejezünk egy-egy versenyt. Na, ez nem
mostanában volt. Még a szilveszteri futamon is kibabrált velünk az az áldott jó ruszki
technika. Volt egy kis revízió és újra nekifutunk ennek a történetnek ... . Mesélhetnék a
terveinkről, de nagyon nincsenek. Majd Eger Rally után eldöntjük, hol szeretnénk a
továbbiakban folytatni. Mert ha elfogy már az elején a kategória, akkor népvándorlunk és
megyünk ott, ahol vannak ellenfelek.
Legalább pár kilométert gurultatok a verdával tesztelésként?
- Ez pont úgy volt kérlek szépen, ahogy mondod. Gabó elgurult a gépkönyvezésre, meg
kocsikázott vele egy kicsit, de semmi extra. Most még Kunmadarason sem forgatta Gabó a
gépet. Beállította Hús, aztán ennyi. Beleülünk, oszt megyünk. Se időnk, se energiánk nem
volt most erre.
Eddig Pirelliztetek, ez marad idén is ... tavalyi évet, ha figyelembe vesszük, elég lesz, ha Egerben begurultok a célba?
- Mi már nagyon kevéssel beérjük. A technika, ha nem ad a szervizeseknek melót, és még
végig is tudunk gurulni, akkor tökéletesen elégedettek leszünk. Sőt, az, hogy ha végig
megyünk, már inkább non plusz ultra lesz számunkra. Amúgy, hogy egy kis komolyságot is
vigyünk ebbe a sztoriba, oda kell figyelni, mert amúgy leesik az ember az útról.
Reklámpartnereink:
Expert Training Kft.; Nord Frank Kft.; AutoCarma Kft.; Prime Energie Kft.; Metál Inox Kft.; Tipp
Plusz Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Schönherz
Tiba Anita
ORB
összeszoktunk, hisz hasonló itinert kell írnom Dávidnak, mint amit használtunk Spicivel, mindössze egy-két változtatást kellett alkalmaznom. Dávid közel annyi információval dolgozik, mint Spici, de a hangsúlyozásra jobban oda kell figyelnem, mert neki kifejezetten fontos, hogy a fék, vagy a tempó jelöléseket erősebben mondjam. Azt gondolom, hogy egész jól felvettem a fordulatot, de Dudu nagy türelemmel van felém és az egy óriási dolog, hogy másodéves navigátorként, egy Európa Bajnok mellett ülhetek!”Adódik a kérdés, hogy a Botka Rally Team új tagja hova várja magukat a 11. Eger Rallye-n?„Ha a magyar ... mezőnyt nézünk, akkor a harmadik-negyedik hely környékére tippelem magunkat. Ha a szlovák párosokkal kiegészült Eger Rallyet nézzük, azt gondolom, hogy az ötödik-hatodik pozíció a realitás, de majd meglátjuk. Az autó szenzációs, a szerelők hihetetlen munkát végeztek, hisz egy nagy felújításon esett át a Mitsubishi, gyakorlatilag egy vadonatúj autóról beszélünk, ezért bízom benne, hogy technikai ördöge messziről elkerül majd minket. Az Eger Rallye az ORB nyitó futama, épp ezért a holtszezon után az átlagosnál mindig jóval több nézőt vonz ez a verseny. Bízom benne, hogy az idei évben is így lesz. A Magabiztos győzelemmel mutatkozott be a Botka Dávid - Bazsó Attila kettős az A123 Teszt Rallye Sprinten, hisz a Mitsubishi Lancerrel versenyző egység két hete az összes gyorsasági szakaszt megnyerte a Licences kategóriában. Az orfűi futam jelentette a főpróbát a Botka Rally Team párosa számára a hétvégi Eger Rallye előtt.
Kezdetnéd így is a beszámolódat, de ne szaladjunk előre.Március 21-22-én az Orfűi rallysprinten vettél részt navigátor pároddal. Miként is értékeled ezt, mennyire volt elég az Eger rally előtt? Rendben működött-e minden a Hondában?
Nyerni megyünk Egerbe
Nem mostanában ült Dankó András és Kaszás
Milán a Citroen Saxoban, mert számukra az utolsó
verseny tavaly Komlón volt. Lehetséges, hogy
Andrist pár nappal ezelőtt pont ezért lehetett csak
noszogatva kitessékelni az autóból?! De
szerencsére már nem kell sokat várniuk, mert ők is
rajthoz állnak a 10. Eger Rallyn.
Nektek hogyan telt a holt időszak a raliban? Remegés, függőség?
- Én megmondom őszintén, hogy kínkeserves volt ez a pár hónap, míg nem volt nekünk
verseny. Az pedig, hogy figyelemmel kísértük a többieket az természetes, de ez attól még
semmi pluszt nem adott ... legyen verseny. Ha harc, akkor legyen harc. Nem fogunk tán megfutamodni.
Nekünk aztán mindegy kik ellen megyünk, a lényeg, hogy csatázzunk. Szóval meglepetést
igazából az okozhat, hogy nem ismerjük a pályákat Egerben, mert ugye tavaly kezdtünk és
akkor pont nem volt itt futam, illetve ahogy hallottuk és belsőkön láttuk, igencsak vissza kell
menni a lovakból, ha nem szeretnénk leesni az útról. Majd maximálisan kihasználjuk a
pályabejárás adta lehetőséget, egyeztetünk, véleményt kérünk a csapattól, és meglátjuk mit
tehetünk.
A dobogó hányadik fokán fogtok állni az egri verseny végén?
- Na, most
Tiba Anita
Rallye2
, hogy mint Egerben, itt is átírjuk a tabellát!Szeretném megköszönni Eger városának és a szervezőknek a lehetőséget a versenyzésre, a pályán dolgozó rendezőknek, pályabíróknak, és a segítséget partnereinknek az Akont Kft-nek, Motul-nak, Bomba-nak, Racing-shop.hu-nak.- Hajósi Miklós -www.hajoka.huFotók: Gyenes Attila "Atiboy" Riport Szántó Niki Drift versenyzővel az Eger Drift után.Kedves Niki!Tudom sokan feltették neked a kérdést már, de milyen érzés volt Egerben, sok ezer néző szeme láttára megnyerni egy országos versenyt?- Ez a verseny számomra több szempontból is fontos volt. Családi kötődésem miatt Eger számomra nagyon kedves város. Nagyszüleim révén sok időt töltöttem a városban és környékén. Hild József által tervezett egri bazilika meghatározó része a magyar művészettörténetnek, és restaurátorként csodálattal töltenek el Takács István freskói a bazilika mennyezetén. Fantasztikus élmény volt számomra, hogy
Eger – Miskolc – Veszprém
2012 évvégén el kellett fogadnom azon tényt, hogy az egyenletes teljesítmény hozza az eredményt
éves tekintetben, azonban gyorsulni nem tudok magamtól. Egyik lehetőség – remélem nem bántok
meg senkit – egy nagyobb teljesítményű, összkerekes, turbós autó lett volna, mely egyszerű útnak
tűnik. A másik – a kategóriánál maradva – egy nagyobb tudással bíró versenyzésemet, „tudásomat”
fejlesztő segítő, oktató személy.
A második utat választottam és így került mellém Kecskeméti Balázs. Balázst nem kell bemutatni,
hiszen édesapja Kecskeméti Zoltán nevéhez fűződik a honi ... rallyautózás navigációs alapjainak
megteremtése, kidolgozása. Balázs a tudást vérében hordja, kiemelkedő tudású navigátor.
Balázs nem kisebb dolgot vállalt fel, mint rossz beidegződéseim, hibáim kiszűrése, kijavítása és jó
irányba való terelése. Tudtuk, hogy ez nem fog gyorsan menni, de lépésről lépésre igyekszem jó
tanítvány lenni.
Eger Rallye tulajdonképpen az első közös munkánk volt, mely alkalmával először szembesült Balázs a
hibáimmal, én pedig azzal, hogy szakértő szemek előtt lámpalázam van. Hibáztam is bőven.
Miskolcon megcsavartuk a történetet egy picit. A kiemelkedő tehetségű Matók Ádám mellé
Police Rallye Team
Rally
. MELLÉKLET – BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK
8. sz. MELLÉKLET – BELÉPŐJEGYEK
9. sz. MELLÉKLET – KIÍRÁSBAN SZEREPLŐ RVSZ HIVATKOZÁSOK
10. sz. MELLÉKLET – RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
3. oldal
3. oldal
4. oldal
6. oldal
8. oldal
8. oldal
9. oldal
9. oldal
9. oldal
10. oldal
10. oldal
11. oldal
13. oldal
13. oldal
13. oldal
15. oldal
17. oldal
17. oldal
17. oldal
18. oldal
21. oldal
21. oldal
21. oldal
21. oldal
24. oldal
2
1. BEVEZETÉS
1.1. Bevezetés
Az EGER RALLYE’ 2013 az FIA Nemzetközi Sportkódex és Függelékei, az FIA Regionális
Rallye Bajnokságok Szabályai és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ... összekötő - magyar ORB
- szlovák
Lovay Miklós
Szittya Tamás
később kerül megadásra
Buda Gábor
Móni Kriszta, Riečičiarová Jana (SK)
Péter Pál
Hauser József, Bánoci Rastislav (SK)
Glück Csaba
Dr. Vallai Krisztián
Budai Ferenc
Jamrik Péter
Rádli József
Sucháč Maroš (SK)
2.8. Versenyközpont helye és elérhetősége
2013. április 4-7.
Versenyiroda helye:
Eger Hotel, Eger Szálloda u. 1-3.
Telefon:
+36-70-6658277
Fax:
36-410-440
3. Program
3.1. Az itiner, GPS, térkép és rallye guide kiadása:
Itiner kiadása, GPS berendezés átvétele:
2013. április 4. csütörtök
2013. április 5. péntek
16:00 - 19:00
08:00 - 12:00 ...
Helyszín:
Hotel Eger, Eger, Szálloda u. 1-3.
Figyelem! A pályabejáró autónak un. „szivargyújtó” csatlakozással kell rendelkeznie.
(A GPS szabályzat a Végrehajtási utasításban kerül megadásra)
Rallye guide nem kerül kiadásra.
3.2. A shakedown-ra jelentkezés zárlata:
Shakedown nem kerül megrendezésre
3.3. Versenyiroda nyitva tartása:
Versenyiroda működésének ideje:
2013. április 4. csütörtök
2013. április 5. péntek
2013. április 6. szombat
2013. április 7. vasárnap
16:00-19:00
08:00-19:00
07:00-00:30
06:30-21:00
3.4. Hivatalos hirdetőtábla – helyszín:
Hirdetőtábla helye:
Versenyiroda, Eger Hotel, Eger ... Szálloda u. 1-3.
Működés:
2013. április 4. 16:00 órától – április 7. 21:00 óráig
3.5. Pályabejárás kezdete:
2013. április 5. péntek
08:00 óra
A PÁLYABEJÁRÁSI KORLÁTOZÁSOKAT A 2013. ÉVI RVSZ. ÉS JELEN KIÍRÁS 9. PONTJÁBAN ÉS A 2. SZ.
MELLÉKLETBEN ELŐÍRTAK SZERINT KELL BETARTANI! (AZ RVSZ IDEVONATKOZÓ PONTJAI JELEN
KIÍRÁS 9.SZ. MELLÉKLETÉBEN TALÁLHATÓ 6.5, 6.6)
3.6. Versenyzői eligazítás
Időpontja:
2013. április 5.
17:00
Helye:
Eger Hotel Eger, Szálloda u. 1-3.
3.7. Adminisztratív átvétel
Időpontja:
2013. április 5.
06:00 – 12:40
Helyszín:
Eger Hotel - Eger Szálloda u. 1-3.
3.8. Gépátvétel – plombálás ... és jelölés
Időpontja:
2013. április 5.
Helyszín:
Eger Faiskola u. 68.
4
07:00 – 13:40
Automobil Eger kft
3.9. Sajtóiroda és média akkreditáció megnyitása:
Helye:
Eger Hotel Eger, Szálloda u. 1-3.
Nyitva tartás:
2013. április 5.
12:00 – 21:00
2013. április 6.
08:00 – 22:00
2013. április 7.
06:30 – 21:00
telefon:
fax:
e-mail:
+36-70-6658270
36-410-440
rallyemedia@freemail.hu
3.10. Shakedown és időterv
Nem kerül megrendezésre
3.11. Verseny előtti sajtótájékoztató
Nem kerül megrendezésre
3.12. Első Felügyelő Testületi ülés
Időpontja:
2013. április 5.
15:30 óra
Helyszíne:
Versenyiroda, EgerRally OB