Kurtos Robi Eger előtt

Tiba Anita

Letöltés

Felveszik az Micu ritmusát Egerben
Egy éve versenyzik Kurtos Róbert a
Mitsubishi Evo IX-cel, de még nem
sikerült teljes összhangba kerülniük. Idén
nagy segítség lesz, hogy végre állandó
navigátorral indul. Herczeg Szabolccsal
szilveszterkor
tettek
egy
próbát.
Mindketten várták már az egri versenyt,
és céljuk egy jó hangulatú futamon való
részvétel, amit célba éréssel szeretnének
mindenképpen zárni.
Egy éve versenyzel a Mitsubishi Evo IX-cel, mennyire sikerült belakni és ráérezni a
technikára?
- Még mindig rengeteg van az autóban és bennem is. Nem igazán tudtam még felvenni az
autó ritmusát. Hol a technika, hol más szólt közbe. Azért már kezdem kapizsgálni, hogyan
kellene vezetni, már csak be kell tölteni a szoftverbe. Eddig úgy vettem észre, hogy az autó
és az én stílusom nem fedték még egymást. Ezzel a kocsival olyan „lájtosan” kell lavírozni,
viszont én szeretem, vagy szeretném nyomni neki. Úgyhogy ezt kell idén összhangba hozni,
és akkor hátha többet is ki tudunk hozni már ebből a sztoriból.
A szilveszteri navigátorod, Szabi úgy néz ki egész évben tudja vállalni a navigátor
szerepét?
- Igen, most már körvonalazódott a 2016-os rali számunkra. Ebbe az is beletartozik, hogy
egy állandó navigátorra volt szükségem. Ezt a posztot most Szabi fogja betölteni, akivel már
a szilveszteri futamon kicsit megismerkedtünk, és most egy évünk lesz arra, hogy
megbarátkozzunk egymással és a technikával, hiszen még mindig van bőven mit tanulni. És
valljuk be, egy állandó navigátor azért nagyon sokat jelent. Ha egy a célunk és jól tudunk
együtt működni, akkor lehet csak eredményeket elérni.
A gumi téma senkit nem hagy hidegen. Pirelli vagy Hankook?
- Úgy néz ki, hogy Hankook abronccsal fogjuk versenyezni. Döntő szerepe volt az
anyagiaknak, és persze választani kellett. Mi jelenleg mellette tettük le a voksunkat, mert már
próbálkoztunk vele az előző években is, és reméljük hozni fogja a hozzá fűzött
reményeinket.
16 gyors, ismert szakaszok, viszont új navigátor. Mi a közös cél az egri futamon?
- Tudtunk egy keveset tesztelni, ami számunkra igán ritkán szokott megadatni, mert
valahogy nagyon rövidek szoktak lenni a 24 órás napok. De gondolom, ezzel sokan vannak
így verseny előtt. Tehát ez most jól jött, mert kicsit megmozgattuk, összeráztuk az autót,
hogy minden a helyén legyen, vagy kerüljön oda… szokja a gyűrődést. A gyerekbetegségek
kibuktak, és ahhoz pont elegendő volt. Azokat meg gyorsan orvosoltunk is. Nagyjából nincs
is más hátra, mint jól érezni magunkat az egri pályákon, amit szeretnénk természetesen
befejezni, ha jó eredménnyel, akkor sem haragszunk meg. De az elsődleges szempont, hogy
ezeken az ismert pályákon kicsit visszarázódjunk a rali adta örömökbe.
Reklámpartnereink:
Foam-System Kft. - Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.;
Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; KZ Invest Kft.; North Racing Kft.; Rex Bau Kft.; Inter
Cars Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Bitto Zsolt