Eger – Miskolc – Veszprém

Police Rallye Team

Letöltés

Eger – Miskolc – Veszprém
2012 évvégén el kellett fogadnom azon tényt, hogy az egyenletes teljesítmény hozza az eredményt
éves tekintetben, azonban gyorsulni nem tudok magamtól. Egyik lehetőség – remélem nem bántok
meg senkit – egy nagyobb teljesítményű, összkerekes, turbós autó lett volna, mely egyszerű útnak
tűnik. A másik – a kategóriánál maradva – egy nagyobb tudással bíró versenyzésemet, „tudásomat”
fejlesztő segítő, oktató személy.
A második utat választottam és így került mellém Kecskeméti Balázs. Balázst nem kell bemutatni,
hiszen édesapja Kecskeméti Zoltán nevéhez fűződik a honi rallyautózás navigációs alapjainak
megteremtése, kidolgozása. Balázs a tudást vérében hordja, kiemelkedő tudású navigátor.
Balázs nem kisebb dolgot vállalt fel, mint rossz beidegződéseim, hibáim kiszűrése, kijavítása és jó
irányba való terelése. Tudtuk, hogy ez nem fog gyorsan menni, de lépésről lépésre igyekszem jó
tanítvány lenni.
Eger Rallye tulajdonképpen az első közös munkánk volt, mely alkalmával először szembesült Balázs a
hibáimmal, én pedig azzal, hogy szakértő szemek előtt lámpalázam van. Hibáztam is bőven.
Miskolcon megcsavartuk a történetet egy picit. A kiemelkedő tehetségű Matók Ádám mellé ült be
Kecskeméti Balázs, Szabó K. Tián pedig mellém. Tián szintén profi jobb egy és tanító, ezért kiváló
versenynek néztünk elébe, de sajnos a kategória második helyéről az SS2-t követően technikai hiba
miatt kiállni kényszerültünk.
Újabb felállással érkeztünk a Veszprém Rallye-ra. Tián maradt mellettem, de nem a szó szoros
értelmében, hanem mint a bérbeadó csapat tulajdonosa. Egy méregzsák Citroen C2R2–t biztosított
versenyzésemhez. A jobb egyben ismét Kecskeméti Balázs, vagy ahogyan sokan ismerik Csúcs ült!
A teszt kiválóan sikerült annak ellenére is, hogy a csapatnak, az újonnan beszerzett járművüket
teljesen újjá kellett építenie. A kész és felkészített versenyautót egy telephelyről eltulajdonították és
bár nem messzire jutottak vele a kár, ahogyan mondani szokták jelentős lett.
Veszprémre a kisautó összeállt, de az SP rendszám így nem tudott rákerülni, és sajnos a megálmodott
dekoráció sem. Rövid teszt alkalmával ismerkedtem a C2-vel, mely tesztet mindenképpen pozitívan
értékelt a csapat. Sajnos ekkor még nem voltak meg a versenyre szánt Pirelli abroncsok és a nagyobb
fokozatokban és sebességgel való autózásra sem nyílt lehetőségünk, melynek hiányával nem
számoltam.
A pályabejáráson 3-4 alkalommal haladtunk át a szakaszokon és vártuk a verseny kezdetét. Az első
versenynapon két gyorsasági szakasz várt ránk Márkó - Jutaspuszta kétszer. Az első gyorson rögtön
tapasztaltam a már említett nagy sebességen való teszt hiányát, bátortalanul, tapogatózva tudtam csak
autózni a nagyobb tempójú részeken. Sajnos már az első szakaszon jelentkezett a járműnél egy hiba,
benzinnyomásunk nem volt megfelelő. Mivel a két gyors között szerviz lehetőség nem volt, így ezzel
kellett a 2. gyorsaságit is teljesíteni, sőt….
Tekintettel arra, hogy kb. 60 Km/h maximális sebességgel tudtunk úgy menni, hogy a motor ne
károsodjon, ezért két mögöttünk rajtolót is el kellett engedünk, több perc hátrányt gyűjtve.
Az esti nagyszervizben a hibát a csapat orvosolta – AC-t cseréltek -, majd éjszakai gyűjtőt követően
nekünk vasárnap következett az igazi verseny, a tanulás. A cél nem lehetett más, mint a biztonság
szem előtt tartásával folyamatos gyorsulás. Ez nem volt egyszerű cél, mivel előttünk - ugyan két
percre – egy osztrák Volvo rajtolt. Rendre megfogtuk a porát, körülbelül 1,5 perceket hoztunk rajta
gyorsonként.
Az utolsó és pontozásilag kiemelkedő fontosságú szakaszon a rajtot követően nem sokkal már a Volvo
porában autóztunk. Kb. 10 km-t mentünk mögötte nulla látási körülmények között. Az osztrák
versenyzőtárs hátsó – hajtott tengelyű – dupla defekttel, ment végig és bár csak ketten voltunk mögötte
nem állt félre. Boroznaki Tibiék és mi mögötte vonatozva értünk be az utolsó gyors céljába újabb
jelentős perceket begyűjtve.
A Veszprém Rallye ember és gép csatája volt, amelyben több autó is elvérzett, a mi Citroen C2R2-k
az AC problémákat leszámítva gondmentesen tejlesítette, a Pirelli versenyabroncsok kiválóan bírták,
melynek eredményeképpen a ORB-6 kategória 3. helyén végeztünk abszolútban pedig a 31. helyen.
Következő versenyünk Kassán lesz, amire egy komolyabb teszttel kívánunk felkészülni!
Köszönöm mindenkinek a segítséget: a családomnak, a csapatnak, és a partnereinknek!