Eger rallye 2013 versenykiírás

Letöltés

1
TARTALOM
1., BEVEZETÉS
2., RENDEZÉS
3., PROGRAM
4., NEVEZÉSEK
5., BIZTOSÍTÁS
6., REKLÁMOK ÉS AZONOSÍTÓK
7., GUMIABRONCSOK
8., ÜZEMANYAG
9., PÁLYABEJÁRÁS
10., ADMINISZTRATÍV ÁTVÉTEL
11., GÉPÁTVÉTEL – plombálás és jelölés
12., EGYÉB PROCEDÚRÁK
13., HIVATALOS SZEMÉLYEK AZONOSÍTÁSA
14., DÍJAK
15., VÉGELLENŐRZÉSEK
1. sz. MELLÉKLET – ÚTVONALLAP
2. sz. MELLÉKLET – PÁLYABEJÁRÁS IDŐTERVE
3. sz. MELLÉKLET – VERSENYZŐ ÖSSZEKÖTŐ NEVE és FÉNYKÉPE
4. sz. MELLÉKLET – RAJTSZÁMOK ÉS REKLÁM
5. sz. MELLÉKLET – SZERVIZPARK
6. sz. MELLÉKLET – KIEGÉSZÍTÉS A HISTORIC BAJNOKSÁG RÉSZTVEVŐINEK
7. sz. MELLÉKLET – BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK
8. sz. MELLÉKLET – BELÉPŐJEGYEK
9. sz. MELLÉKLET – KIÍRÁSBAN SZEREPLŐ RVSZ HIVATKOZÁSOK
10. sz. MELLÉKLET – RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
3. oldal
3. oldal
4. oldal
6. oldal
8. oldal
8. oldal
9. oldal
9. oldal
9. oldal
10. oldal
10. oldal
11. oldal
13. oldal
13. oldal
13. oldal
15. oldal
17. oldal
17. oldal
17. oldal
18. oldal
21. oldal
21. oldal
21. oldal
21. oldal
24. oldal
2
1. BEVEZETÉS
1.1. Bevezetés
Az EGER RALLYE’ 2013 az FIA Nemzetközi Sportkódex és Függelékei, az FIA Regionális
Rallye Bajnokságok Szabályai és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által a 2013. évre kiírt
Országos Rallye Bajnokságoknak az FIA szabályokkal összhangban álló sportszabályai (RVSZ),
a Szlovák Bajnokság Szabályai (szlovák szabályok csak a szlovák értékelésre vonatkoznak)
valamint a jelen Versenykiírás alapján kerül lebonyolításra.
A Versenykiírás módosítása, kiegészítése kizárólag számozott, a rendező vagy a
Sportfelügyelők által kiadott végrehajtási utasítások formájában lehetséges.
A 2013. évi Regionális Rallye Bajnokság szabályai megtalálhatók az (FIA és az MNASZ
honlapján) www.fia.com és www.mnasz.hu
1.2. Útburkolat:
A gyorsasági szakaszok útburkolata 100% aszfalt:
1.3. Gyorsasági szakaszok össztávolsága és az útvonal teljes hossza:
A verseny távja:
375,35 km
Gyorsasági szakaszok száma:
10
Gyorsasági szakaszok teljes hossza: 140,80 km (37%)
Szekciók száma:
6
Szakaszok száma:
2
2. RENDEZÉS
2.1. Címek, melyekbe a verseny beleszámít:
FIA Közép-európai Zóna bajnokság (CEZ Championship)
A Magyarország 2013. évi Országos Rallye Bajnokság 1. futama
A Szlovák Köztársaság 2013. évi Nyílt Országos Rallye Bajnokság 1. futama
A Szlovák Köztársaság 2013. évi Országos Rallye Bajnokság 1. futama
A Magyarország 2013. évi Országos Historic Rallye Bajnokság 1-2. futama
Külföldi résztvevők indulásával engedélyezett nemzeti futam
2.2. ASN engedély száma: K-71 / 2013.02.28.
2.3. Rendező neve, címe és elérhetősége:
Rendező neve:
Laroco Motorsport Egyesület
Címe, elérhetőségei:
8200. Veszprém, Gábor Á u. 2/c.
Telefon és fax:
88/407-639
E-mail:
larocosport@freemail.hu
A rendező hivatalos honlapja: www.larocosport.com
A szlovák együttműködő szervezet:
Auto Klub Kosice, Hroncova 3, 040 01 Košice, Slovenská republika
mobil:
+421-917-671-777
e-mail:
autoklub@rallye.sk
internet:
www.rallye.sk
2.4. Rendező Bizottság:
Vezetője:
Tagjai:
Lakatos Róbert
Lakatos Lajos
Vajai Zsolt
Matyók István
Buda Gábor
Sztankovics Györgyi
Kovács Péter
Szczeczina Peter (SK)
2.5. Felügyelő testület:
Vezető:
Tagok:
2.6. Megfigyelők és delegált személyek
RSB megfigyelő, RSB biztonsági megfigyelő
SAMS technikai delegált
2.7. Vezető tisztségviselők
Versenyigazgató
(a verseny vezető sportbírója)
3
Oroszlán Tibor
Kapitaník Vincent (SK)
Kovács Levente
Versenyigazgató helyettes
Technikai felühyelő
Gépátvétel vezetője
Biztonsági szolgálat vezetője
A verseny titkára és a versenyiroda vezetője
Szervizpark vezetője:
Értékelés vezetője
Időmérés vezetője
Versenyorvos
Sajtófőnök
Hírfőnök
Versenyzői összekötő - magyar ORB
- szlovák
Lovay Miklós
Szittya Tamás
később kerül megadásra
Buda Gábor
Móni Kriszta, Riečičiarová Jana (SK)
Péter Pál
Hauser József, Bánoci Rastislav (SK)
Glück Csaba
Dr. Vallai Krisztián
Budai Ferenc
Jamrik Péter
Rádli József
Sucháč Maroš (SK)
2.8. Versenyközpont helye és elérhetősége
2013. április 4-7.
Versenyiroda helye:
Eger Hotel, Eger Szálloda u. 1-3.
Telefon:
+36-70-6658277
Fax:
36-410-440
3. Program
3.1. Az itiner, GPS, térkép és rallye guide kiadása:
Itiner kiadása, GPS berendezés átvétele:
2013. április 4. csütörtök
2013. április 5. péntek
16:00 - 19:00
08:00 - 12:00
Helyszín:
Hotel Eger, Eger, Szálloda u. 1-3.
Figyelem! A pályabejáró autónak un. „szivargyújtó” csatlakozással kell rendelkeznie.
(A GPS szabályzat a Végrehajtási utasításban kerül megadásra)
Rallye guide nem kerül kiadásra.
3.2. A shakedown-ra jelentkezés zárlata:
Shakedown nem kerül megrendezésre
3.3. Versenyiroda nyitva tartása:
Versenyiroda működésének ideje:
2013. április 4. csütörtök
2013. április 5. péntek
2013. április 6. szombat
2013. április 7. vasárnap
16:00-19:00
08:00-19:00
07:00-00:30
06:30-21:00
3.4. Hivatalos hirdetőtábla – helyszín:
Hirdetőtábla helye:
Versenyiroda, Eger Hotel, Eger Szálloda u. 1-3.
Működés:
2013. április 4. 16:00 órától – április 7. 21:00 óráig
3.5. Pályabejárás kezdete:
2013. április 5. péntek
08:00 óra
A PÁLYABEJÁRÁSI KORLÁTOZÁSOKAT A 2013. ÉVI RVSZ. ÉS JELEN KIÍRÁS 9. PONTJÁBAN ÉS A 2. SZ.
MELLÉKLETBEN ELŐÍRTAK SZERINT KELL BETARTANI! (AZ RVSZ IDEVONATKOZÓ PONTJAI JELEN
KIÍRÁS 9.SZ. MELLÉKLETÉBEN TALÁLHATÓ 6.5, 6.6)
3.6. Versenyzői eligazítás
Időpontja:
2013. április 5.
17:00
Helye:
Eger Hotel Eger, Szálloda u. 1-3.
3.7. Adminisztratív átvétel
Időpontja:
2013. április 5.
06:00 – 12:40
Helyszín:
Eger Hotel - Eger Szálloda u. 1-3.
3.8. Gépátvétel – plombálás és jelölés
Időpontja:
2013. április 5.
Helyszín:
Eger Faiskola u. 68.
4
07:00 – 13:40
Automobil Eger kft
3.9. Sajtóiroda és média akkreditáció megnyitása:
Helye:
Eger Hotel Eger, Szálloda u. 1-3.
Nyitva tartás:
2013. április 5.
12:00 – 21:00
2013. április 6.
08:00 – 22:00
2013. április 7.
06:30 – 21:00
telefon:
fax:
e-mail:
+36-70-6658270
36-410-440
rallyemedia@freemail.hu
3.10. Shakedown és időterv
Nem kerül megrendezésre
3.11. Verseny előtti sajtótájékoztató
Nem kerül megrendezésre
3.12. Első Felügyelő Testületi ülés
Időpontja:
2013. április 5.
15:30 óra
Helyszíne:
Versenyiroda, Eger Hotel, Eger Szálloda u. 1-3.
3.13. A rajtceremónia és az első szakasz ideiglenes rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. április 5.
18:00 óra
Helye:
hirdetőtábla
3.14. A rajtceremónia és az első szakasz rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. április 5.
18:30 óra
Helye:
hirdetőtábla
3.15. Rajt ceremónia
Időpontja:
Helyszíne:
GPS:
2013. április 5.
Eger, Dobó tér
N47 54.163; E20 22.629
19:30 óra
3.16. A verseny rajtjának helye és ideje
Időpontja:
2013. április 6.
14:30 óra
Helyszíne:
Eger Szervizpark Ki állomás IE 0
GPS:
N47 52.737; E20 23.728
3.17. Első szakasz céljának helye és ideje
Időpontja:
2013. április 6.
20:50 óra
Helyszíne:
Eger Éjszakai gyűjtő Be IE 4A
GPS:
N47 53.682; E20 22.772
3.18. Az 1. szakasz ideiglenes eredményének és a 2. szakasz rajtlistáinak közzététele
Időpontja:
2013. április 7.
09:00 óra
Helyszíne:
hirdetőtábla
3.19. 2. szakasz rajtjának helye és ideje
Időpontja:
2013. április 7.
Helyszíne:
Éjszakai gyűjtő Ki IE 4B
GPS:
N47 53.682; E20 22.772
3.20. Célceremónia / Díjátadás
Időpontja:
2013. április 7.
Helyszíne:
Eger Dobó tér
3.21. Verseny célja
Időpontja:
Helyszíne:
11:25 óra
17:50 óra
2013. április 7.
IE 10E Parc Ferme
18:00 óra
3.22. Verseny utáni sajtótájékoztató
Időpontja:
2013. április 7.
Helyszíne:
Eger Hotel
19:00 óra
5
3.23. Végső technikai ellenőrzés
Időpontja:
célba érkezést követően azonnal
Helyszíne:
Eger Faiskola u. 68. Automobil-Eger
3.24. Ideiglenes eredménylista közzétételének ideje
Időpontja:
2013. április 7.
Helyszíne:
Eger Hotel – hirdető tábla
20:30 óra
3.25. Hivatalos végeredmény közzétételének ideje
Időpontja:
30 perccel az ideiglenes eredménylista közzétételét követően
Helyszíne:
Eger Hotel – hirdető tábla
4. NEVEZÉSEK
4.1. Nevezési zárlat:
2013. március 14.
4.2. Nevezési eljárás:
4.2.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokság és a bajnokságon kívül indulók részére:
Kezdete:
2013. március 1.
Zárlata:
2013. március 14. 24.00 óra
A nevező köteles az RSB hivatalos honlapján (www.rallyesport.hu) on-line nevezni és
az ott kitöltött nevezési lapot a rendező részére (nevezői bélyegzővel és versenyzői
aláírással ellátva) postai úton megküldeni vagy legkésőbb az itiner átvételen átadni.
Laroco Motorsport Egyesület
8200. Veszprém, Gábor Á u. 2/c.
4.2.2.
A Szlovák Országos Rallye Bajnokság indulói részére:
Kezdete:
2013. március 1.
Zárlata (postabélyegző keltezése):
2013. március 14. 24.00 óra
A versenyzők az elektronikus nevezési rendszerben neveznek a weboldalon: www.prihlaska-
sams.sk a megadott nevezési zárlatig.
A nevező versenyzőknek az alábbi dokumentumokat (másolati példányukat) kell elküldeniük
elektronikus level formájában az: autoklub@rallye.sk címre:
a nevezési díj befizetését igazoló csekkszelvény, vagy átutalás teljesítésének bizonylata
az érvényes versenyzői licence másolata
csapat nevezések (kizárólag MSR versenyzőknek (nem kötelező, dokumentum megtalálható a
www.rallye.sk oldalon.
A nevezést csak abban az esetben fogadja el a rendező, ha versenykiírásban meghatározott
nevezési díj teljes összege megfizetésre került. Az elfogadott nevezéseket a rendező e-mail-
ben (elektronikus levél) formájában igazolja vissza a www.prihlaska-sams.sk oldalon keresztül,
a nevezési zárlatot követően.
4.3. Elfogadott nevezések száma, géposztályok
A rendező maximum 150 versenyzőpáros nevezését fogadja el a rendezvényre. A rendező a
2013. évi RVSZ-ben foglaltak szerint utasíthatja vissza a nevezéseket.
(AZ RVSZ IDEVONATKOZÓ PONTJA JELEN KIÍRÁS 9.SZ. MELLÉKLETÉBEN TALÁLHATÓ 6.8)
4.3.1.
Az ORB-ben elfogadott járművek csoport és géposztály besorolása:
Csoportok
S2000-Rallye: 1.6 turbómotor 30mm-es szűkítővel
S2000-Rallye: 2.0 Szívómotor
R4 csoport
R5 csoport
N csoport, nagyobb, mint 2000ccm (korábbi N4)
RGT autók
A csoportos autó, nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm
S1600
R2C (nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm)
R3C (nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm)
R3T (legfeljebb 1600ccm / szorzó nélkül)
R3D (legfeljebb 2000ccm / szorzó nélkül)
A csoportos autó, nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
R2B (nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm)
Osztályok
2
3
4
5
6
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Kit-car, nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
A csoportos autó legfeljebb 1400ccm
Kit-car legfeljebb 1400ccm
N csoportos autó, nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm
N csoportos autó nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
R1B (nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm)
N csoportos autó legfeljebb 1400ccm
R1A (legfeljebb 1400ccm)
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
4.3.2 HISTORIC
1. (B) CSOPORT
2. (C) CSOPORT
3. (D) CSOPORT
4. (E) CSOPORT
B1
1000 cm3-ig C1
1300 cm3-ig D1
1300 cm3-ig E1
1300 cm3-ig
B2 1000-1300 cm3-ig C2 1300-1600 cm3-ig D2 1300-1600 cm3-igE2 1300-1600 cm3-ig
B3 1300-1600 cm3-ig C3 1600-2000 cm3-ig D3 1600-2000 cm3-ig E3 1600-2000 cm3-ig
B4 1600-2000 cm3-ig C4 2000-2500 cm3-ig D4
2000 cm3 felett E4
2000 cm3 felett
B5
2000 cm3 felett C5
2500 cm3 felett
A Replica Kupa osztályaiban elfogadott jármûvek géposztály besorolása:
R1. Géposztály 1600 cm3-ig
R2. Géposztály 1600cm3 felett – 2000 cm3-ig
R3. Géposztály 2000 cm3 felett
4.3.3 A Szlovák Rallye Bajnokságban elfogadott járművek csoport és géposztály
besorolása:
a) FIA J függeléknek megfelelő gépkocsik
osztályok járművek
2
S2000-Rallye: 1.6 turbómotor 30mm-es szűkítővel
S2000-Rallye: 2.0 Szívómotor
R4 csoport
R5 csoport
3
3
N csoport 2000 cm felett (N4)
4
RGT + NGT
3
5
A csoport 1600 - 2000 cm -ig,
S1600
3
R2C 1600 – 2000 cm -ig,
3
R3C 1600 – 2000 cm -ig
3
R3T 1600 cm -ig (nominal)
3
R3D 2000 cm -ig (nominal)
3
Diesel 2000 cm -ig (nominal)
3
6
A csoport 1400 - 1600 cm -ig
3
R2B 1400 - 1600 cm -ig
3
Kit cars 1400 - 1600 cm -ig
3
7
A csoport 1400 cm -ig
3
Kit cars, 1400 cm -ig
3
8
N csoport 1600 - 2000 cm -ig
3
Diesel 2000 cm -ig (nominal)
3
9
N csoport, 1600 cm -ig
3
R1B, 1600 cm -ig
3
R1A, 1400 cm -ig
3
11
A csoport 2000 cm felett + WRC autók az érvényes homologácioval
vagy lejárt 2009/01/01 után
b) Szlovák nemzeti szabályoknak megfelelő gépkocsik F csoport: F3 2000 cm3-ig; F4 2000
cm3 felett.
c) A historic gépkocsik a FIA ISC „K”” melléklet szerint + nemzeti historik autók
7
4.4. Nevezési díjak
4.4.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokságban és a bajnokságon kívül indulók által
fizetendő nevezési díjak:
Nevezési díj összege rendezői reklámmal:
4kerék meghajtású versenyautóval
180.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
indulók részére
Rendezői reklám nélkül:
360.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
2kerék meghajtású versenyautóval
indulók részére
Rendezői reklám nélkül:
100.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
200.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
Historic (B, C, D, E, csoportban, R1, R2,R3 géposztályban)
Rendezői reklámmal:
90.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
Rendezői reklám nélkül:
180.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
4.4.2.
A Szlovák Országos rallye bajnokság résztvevői által fizetendő nevezési díjak:
osztályok 2,3,4,11
660 €
740 €
osztályok 5,6,7,8,9
520 €
590 €
H, F
425 €
495 €
Rendezői reklámmál
1.
időpont
2.
időpont
– 3 nappal a nevezési zárlat
előtt
Rendezői reklám nélkül
Csapat értekelés
+ 80% pótdíj, minden összeghez
50 €
Azok az FIA, CEZ, ASN (MNASZ) által kiadott licenccel rendelkező versenyzők akik
szeretnének a Nyílt Szlovák Rally Bajnokság 2013 értékelésében részt venni szükséges hogy
regisztráljanak a SAMS titkárságon és 150 € (egész évre szóló) regisztrációs díjat a nevezési
határidőig megfizessenek. Regisztrációs lap elérhető a honlapon
www.rallye.sk.
4.4.3. GPS berendezés díja:
Az RSB GPS nyomkövető rendszer használatát írja elő az
Eger Rallye indulói részére.
A
berendezés használata, üzemeltetése, mind a pályabejárás, mind a verseny teljes időtarma alatt
kötelező!
A berendezés bérleti díját, (10.000,-
Ft
mely tartalmazza az ÁFÁ-t) az itinerátvételkor kell befizetni
rendszer üzemeltetőjének. A nevezésilap aláírásával a versenyzők hozzájárulnak ahhoz, hogy
GPS rendszer üzemeltetője az adatokat a rendezőnek, a versenyvezetőségének ill. az RSBnek
átadja.
4.5. Fizetési feltételek
A rendező csak abban az esetben tekinti érvényesnek a nevezést, ha a teljes egyéni nevezési díj
befizetését igazoló szelvény a nevezési laphoz mellékelve van, vagy átutalása megtörtént, és
ezek a dokumentumok a nevezési zárlatig feladásra, vagy legkésőbb az itiner átvételen leadásra
kerültek. A nevezési díjat a következő címre kell küldeni:
Laroco Motorsport Egyesület – 8200 Veszprém Gábor Á u. 2/c.
vagy a következő bankszámlára kell utalni:
Laroco MSE
MKB Bank Rt 10300002-43717936-00003285
A feladóvevény hátsó oldalán vagy az átutalási megbízás közlemény rovatában a
befizetett összeget névre szólóan részletezni kell a csoport és géposztály feltüntetésével.
A szlovák licenccel rendelkező versenyzők a szlovák nemzeti szabályok szerint, az
AUTO
KLUB Kosice
részére fizetik meg a nevezési díjat.
4.6. Visszatérítések
A 2013. évi RVSZ előírásai szerint.
(AZ RVSZ IDEVONATKOZÓ PONTJA JELEN KIÍRÁS 9.SZ. MELLÉKLETÉBEN TALÁLHATÓ 6.7)
5. BIZTOSÍTÁS
Kötelező gépjármű felelősségbiztosítás verseny kiegészítési díja:
10.800,- Ft
A díjat az adminisztratív átvételen kell befizetni, a Biztosító társaság jelen lévő
megbízottjának.
8
Egyéb információkat lsd: www.mnasz.hu/A Szövetség/Főtitkári körlevelek/biztosítási információk
6. REKLÁMOK ÉS AZONOSÍTÓK
Az egyes versenyek rendezői a rajtszám és az ahhoz közvetlenül kapcsolódó rajtszámreklám
területén elhelyezett reklámokon kívül további 4 db reklám viselését írhatják elő a résztvevőknek,
amelyek részére mindkét első ajtón, közvetlenül a rajtszámpanel és a hozzá kapcsolódó rajtszám
reklámfelület alatt, 20 cm magas és 67 cm széles helyet kell biztosítani a versenyautókon. A
rendezői reklámoknak ebbe a felületbe bele kell férniük. Ezek helyét, nagyságát és tárgyát a
versenykiírásban, vagy a kiírásban megadott helyen legkésőbb az itiner átvételig hivatalos
kiegészítés formájában egyértelműen kell közölni. Ellenkező esetben a versenyző díjmentesen
visszautasíthatja a rendezői reklámot.
A rendezői reklámok bármelyikének visszautasítása esetén egy újabb nevezési díj fizetendő, a
verseny közben ezek hiányáért max. a nevezési díjnak megfelelő pénzbüntetés szabható ki.
A rendezői reklámok nem értelemszerű felragasztása, és/vagy megcsonkítása, körbevágása a
rendezői reklám visszautasításának minősül. A rendezői reklámok viselése a verseny hivatalos
gépkocsijain is kötelező.
Amennyiben a versenykiírás, hivatalos tájékoztatók, végrehajtási utasítások rendelkeznek róla,
úgy a benevezett versenyautók un. „első szélvédőcsík” felülete az RSB által használandó
reklámfelületnek minősül.
Nem minősül rendezői reklámeszköznek, így nem utasítható vissza a rallye tábla, a
rajtszámokhoz tartozó bármely, és az első szélvédőcsíkon szereplő hirdetés (akár MNASZ, akár
rendezői).
A rajtszámok és a reklámok nem nyúlhatnak túl a karosszérián.
A gépkocsi ablakain elhelyezett reklámokra vonatkozóan betartandók az FIA és az MNASZ egyéb
szabályai.
7. GUMIABRONCSOK
Verseny alatt használandó gumiabroncsok megadása: Az FIA előírások szerint.
A pályabejáráson használható gumiabroncsok: A KRESZ általános szabályai szerint.
8. ÜZEMANYAG
Az FIA által engedélyezett üzemanyagokon kívül az Országos Rallye Bajnokságban, valamennyi
géposztályában engedélyezett az E85 típusú (MSZ CWA 15293 szabvány), kereskedelmi
forgalomban kapható üzemanyag használata azzal a kikötéssel, hogy az további benzinnel, más
adalékokkal nem keverhető.
Az S11-es géposztályban WRC-vel induló párosok nem használhatnak E85 típusú üzemanyagot.
A CEZ és a Nyílt Szlovák Rally Bajnokság értékelésben résztvevő versenyzők, nem
használhatnak E85 típusú üzemanyagot.
A Historic Rallye Bajnokságban az E85 (bioethanol) ill. az FIA által nem engedélyezett
üzemanyagok használata tilos!
Az RSB előírhatja egy központosított rendszeren keresztül történő tankolást a versenyzőknek, a J
függeléknek megfelelően.
9. PÁLYABEJÁRÁS
9.1. Regisztrációs eljárás
A pályabejárás megkezdése előtt, a versenyzők kötelesek a regisztrációs adatlapot (jelen kiírás
10. sz. melléklete, rendszám és adatvédelmi nyilatkozat) kitöltetni és legkésőbb az itiner
átvételekor leadni. Az adatlap kitöltése, és az adatok egyeztetése után a versenyzőpáros
megkapja az azonosítólapját, melyet el kell látni 1-1 db. igazolványképpel.
Az azonosítólapot a verseny során a versenygépkocsiban kell elhelyezni, úgy, hogy a jobb hátsó
ablakon keresztül kívülről is jól látható legyen.
Itiner átvétel utáni navigátor csere esetén, az adminisztratív átvételen új azonosítólapot kap a
versenyzőpáros.
A rendező minden versenyző részére az itinerrel együtt azonosító számmal ellátott matricát ad ki,
melyet a versenyző a pályabejárás teljes időtartama alatt a szélvédő menetirány szerinti jobb
felső sarkában jól láthatóan felragasztva köteles viselni. A matrica fel nem ragasztása, vagy
hiánya a pályabejárási szabályok megsértésének számít. Amennyiben a pályabejárási matrica
megsérül, vagy a versenyzőpáros autót cserél, a versenyzőpáros köteles a rendezőtől új matricát
kérni.
9
A pályabejárás során a versenyzők kötelesek a versenyzői engedélyüket (licenc) maguknál
tartani és a pályabejárás ellenőreinek, sportbíróinak kérésére azt bemutatni.
9.2. Speciális és/vagy nemzeti előírások – sebesség korlátozás a gyorsasági szakaszokon
A versenyre benevezett versenyzők részére ezúton is hangsúlyozzuk, hogy a pályabejárás nem
edzés. A vonatkozó KRESZ szabályokat szigorúan be kell tartani, ügyelve a többi közlekedő
biztonságára és jogainak tiszteletben tartására.
Pályabejárás alatti gyorshajtás esetén a Felügyelő Testület, (a verseny alatti gyorshajtás esetén
a versenyigazgató) büntetést szab ki az alábbiak szerint:
Km/óránként a megengedett sebességhatár túllépése esetén:
50%-ig:
1.000,- forint km/óránként
50% felett
2.000,- forint km/óránként
Ennek a büntetésnek a nagyságát a rendőrség által kiszabott esetleges büntetés nem
befolyásolja.
A pályabejárás alatt elkövetett egyéb szabálysértés jelenthető a Felügyelőknek.
A pályabejárásra kizárólag utcai autó használható. Tilos a versenyre benevezett autóval
pályabejárást végezni.
Pályabejáró gépkocsikra vonatkozó korlátozások:
- A kipufogórendszer szériagyártású, melynek maximális zajszintje Magyarországon
érvényes érték tűréshatárán belül van
- A „J” függelék 253.8.1.-8.34.cikkelyének megfelelő biztonsági bukócső engedélyezett
- Két kiegészítő, közútra homologizált fényszóró engedélyezett
- Egy könnyű interkommunikációs rendszer használható sisak nélkül
A rendező a pályabejárás ideje alatt – Stalker PRO ill. Kustom Pro Lite (széria szám: 200-2072-
00) típusú hitelesített radarkészülékkel - sebesség ellenőrzést végez.
9.3. Sebességellenőrző berendezések beszerelése
RSB sebességellenőrző berendezések használatát írja elő a pályabejáró autókban. A pályabejáró
autóknak „szívargyújtós” csatlakozási lehetőséggel kell rendelkezniük.
10. ADMINISZTRATÍV ÁTVÉTEL
10.1. Adminisztratív átvétel helye
Időpontja:
2013. április 5.
06:00 – 12:40
Helyszín:
Eger Hotel – Eger Szálloda u.1-3.
10.2. Bemutatandó dokumentumok:
-
Nevezők licence
-
Pilóta és navigátor licence
-
Vezetői engedély (jogosítvány)
-
ASN engedély minden külföldi nevezőnek (kivéve a SAMS licenccel rendelkezőket)
-
Nevezési lap minden adatának kiegészítése
-
Versenyautó biztosítási kötvénye
-
Versenyautó biztosítását igazoló papírok
-
Versenyautó érvényes forgalmi engedélye
-
Versenyautó érvényes gépkönyve
10.3. Időterv:
Historic
90 felett
81 - 90
71 - 80
61 - 70
51 - 60
41 - 50
31 - 40
21 - 30
11 - 20
1 - 10
06:00 – 06:30
07:00 – 07:29
07:30 – 07:59
08:00 – 08:29
08:30 – 08:59
09:00 – 09:29
09:30 – 09:59
10:00 – 10:39
10:40 – 11:19
11:20 – 11:59
12:00 – 12:40
11. GÉPÁTVÉTEL – PLOMBÁLÁS ÉS JELÖLÉS
11.1. Gépátvételi hely és időterv
Időpontja:
2013. április 5.
07:00 – 13:40
Helyszín:
Automobil-Eger, Eger, Faiskola u. 68.
10
A gépátvétel helyszínén a tisztségviselőkön kívül, az alábbi személyek lehetnek jelen:
versenyzőpáros, csapatvezető, 2 fő szerelő, nevező megbízottja abban az esetben, ha a
versenyzőpáros nem vesz részt a technikai átvételen.
11.2. Időterv:
Historic
90 felett
81 - 90
71 - 80
61 - 70
51 - 60
41 - 50
31 - 40
21 - 30
11 - 20
1 - 10
07:00 – 07:30
08:00 – 08:29
08:30 – 08:59
09:00 – 09:29
09:30 – 09:59
10:00 – 10:29
10:30 – 10:59
11:00 – 11:39
11:40 – 12:19
12:20 – 12:59
13:00 – 13:40
11.3. Sárfogó lapok (J függelék 252.7.7 pont)
11.4. Ablakok/hálók (J függelék 253.11 pont)
11.5. Versenyzők biztonsági felszerelései
A technikai átvételen a nevezőknek be kell mutatniuk a használni kívánt ruházatuk minden részét,
a sisakkal együtt, melyeknek meg kell felelniük az RVSZ 5. sz. melléklet 11. pontjában található
táblázat, külföldi résztvevőknek az FIA „L” függelék III. fejezet „A versenyzők felszerelése”
előírásinak.
11.6. Zajszint
Lásd RVSZ II. fej. 4. pont (FIA J függelék 252. 3.6)
11.7. Speciális nemzeti előírások
Technikai átvétel során bemutatandó a benevezett versenyautó:
Forgalmi engedélye
Gépkönyve
Külföldi licences versenyzők esetén Historic gépjárművek HTP-je, vagy a versenyzői
licencet kiadó ASN által kiállított nemzeti gépkönyve
Homologizációs lapja
Tanúsítványok (Bukóketrec, tank, katalizátor, stb.)
11.8. Biztonsági nyomkövető berendezés beszerelése
Az itiner átvételen átvett GPS berendezések versenyautóba történő beszerelése és működése a a
rajtceremónial helyszínén ellenőrzésre kerül.
12. EGYÉB PROCEDÚRÁK
12.1. Rajt ceremónia lebonyolítása és sorrendje
Helye:
Eger, Dobó tér
Ideje:
2013. április 5.
19:30 órától
Fordított rajtsorrend szerint történik, 1 percenként
Az ünnepélyes ceremónia és a rajtdobogó megközelítése az itinerben kerül megadásra (IE 0B)
A korai vagy késői érkezésért pénzbüntetés jár, melynek 10.000,- Ft.
A rajtceremónia alkalmával a versenyzők részére kötelező a versenyzői overall viselése!
A Bajnokságok egyes versenyein a rajtszámok 1-től kezdődően, a következő sorrendnek
megfelelően kerülnek kiadásra:
1. csoport FIA prioritású versenyzők
2. csoport nemzeti prioritással rendelkező versenyzők
3. csoport összes további 2-15 géposztályban induló versenyző
4. csoport összes további versenyző
12.2. Cél ceremónia lebonyolítása
Helyszíne: Eger Dobó tér
Lebonyolítása:
a céldobogó IE 10C és IE 10D állomás között lévő gyűjtőállomás területén
kerül felállításra. Az IE 10C állomáson a versenyzőpárosoknak az ideális érkezési idejükben
kell jelentkezniük. A menetlevél kezeltetését követően a sportbírók utasításainak megfelelően
kell elhelyezkedniük a gyűjtőállomás területén.
11
A ceremónia során a céldobogóra az alábbi sorrendben hajtanak fel a versenyzők: abszolút 5-
4-3-2-1. Ezt követően már érkezési sorrendben folytatódik a ceremónia.
12.3. Megengedett korai érkezés
1. szakasz IE 4A
2. szakasz IE 10E
12.4. Szuperspeciál szakaszok lebonyolítása és rendje
A versenyen nem kerül megrendezésre szuperspeciál szakasz.
12.5 Szuper Rallye
Az ORB résztvevőinek az RVSZ II. fejezet 6.15 pontja szerint.
A Szlovák bajnokság résztvevőinek az FIA regionális sportszabály 39.6 pont szerint.
12.6 Egyéb speciális
tevékenységét
eljárások/tevékenységek
beleértve
a
rendező
promóciós
12.6.1. Balesetek esetén alkalmazandó eljárások
A balesettel érintett jármű vezetője, amennyiben a baleset olyan helyen következik be, ahol nézők
helyezkedtek el, vagy helyezkedhettek el, köteles a járművel azonnal megállni és körültekintően
meggyőződni arról, hogy a baleset folyamán megsérült-e, vagy veszélybe került-e valaki.
Amennyiben igen, köteles részükre segítséget nyújtani.
Amennyiben személyi sérülés történt, a vezetőbírót értesíteni kell, és lehetőséghez képest
gondoskodni kell a nyomok megőrzéséről.
A versenyző a versenyt nem folytathatja, a helyszínt csak az intézkedő rendőr engedélyével
hagyhatja el.
Ha nem tartja be ezt a szabályt, az esemény Felügyelő Testülete a felelős versenyzőpárosra
büntetést róhat ki, amely akár a kizárást is jelentheti.
Baleseti és biztonsági követelmények
1) Minden résztvevőnek alaposan ismernie kell az FIA Regionális Rallye Bajnokságok Szabályai,
a versenyzők Biztonsága című 40. pontját.
2) Ha a vörös „SOS” jelzés van kihelyezve, KÖTELEZŐ megállni és a versenyzőknek a
szükséges segítséget megadni. A versenyzők kötelessége segítséget nyújtani a sérülteknek és
biztosítani, hogy a biztonsági szolgálat riasztása megtörténjen amilyen gyorsan csak
lehetséges.
3) A baleset helyszínére érő első versenyzőknek meg kell állniuk és tájékoztatni kell a következő
járművet minden részletről.
4) A következő járműnek le kell adnia az alábbi információkat a következő rádiós ponton, amely
lehet a végső állomás is.
-
Az érintett versenyzők rajtszáma
-
Hány versenyző, vagy néző sérült és hogyan
-
Hány versenyző, vagy néző szorult be, vagy van az autón kívül
-
A baleset helye pl. a legközelebbi itiner jel, vagy kilométer
-
Bármely egyéb alapvető információ, pl. tűz, víz
5) A további autóknak is meg kell állniuk, ha a vörös „SOS” jelzés van kihelyezve.
6) A gyorsasági szakaszon megálló minden versenyző köteles kihelyezni az akadályt jelző piros
háromszögét legalább 50 m-rel a megállás helye előtt, akkor is, ha az út szabad maradt.
7) A rendezvény elsősegély telefonszáma: +36-70/665-82-77 (versenyiroda)
8) Amennyiben a versenyző kiáll a versenyből, köteles az alábbi telefonszámon értesíteni:
a rendezőt:
a versenyző összekötőt:
Telefonszám:
+36 70/665 8277 (versenyiroda)
+421 917 671 777
Rádli József: +36 30/944 2323
Maroš Sucháč +421 911 539 622
9) A versenyből valamennyi kiálló versenyző köteles átadni menetlevelét a legközelebbi ellenőrző
állomáson, amilyen hamar csak lehetséges.
12
12.6.2.
A rendező megtiltja a versenyzőknek a céldobogó után és a Parc Ferme területén körök
leírását az autóval!
12.6.3.
A rendező a nevezőknek plusz itinerek vásárlását teszi lehetővé. A plusz itinerek ára
5.000,- Ft (áfa-val), amelyet a nevezési díjjal együtt kell elküldeni. Ezeket a plusz itinereket is
a megadott időben lehet átvenni a számlával együtt.
12.6.4.
A csapatvezetői igazolvánnyal rendelkezők részére
a „Csapatvezető” tábla átvétele
csak az adminisztratív átvételen lehetséges.
Ekkor be kell mutatni a csapatvezetői
igazolványt és a nevezői licencet. Az időellenőrző és a gyorsasági szakaszok beíró
állomásainak megközelítése kizárólag csak a „Csapatvezető” táblával lehetséges. Ezeket a
táblákat a gépkocsik első szélvédőjének – menetirány szerinti – jobb felső részére kell
ragasztani. A szervizparkokba a csapatvezetők részére kijelölt területen parkolást biztosít a
rendező.
12.6.5.
A rendező a verseny egész ideje alatt engedélyezi a versenyautók üvegfelületein fény és
hővédő fólia használatát. Ezüstözött vagy színes fóliák használata engedélyezett az oldalsó
és a hátsó szélvédőkön és az üveg tetőablakon, a következő feltételek mellett:
A fóliákon vágott nyílásoknak lehetővé kell tenni, hogy a vezető és az autó utastere kívülről
látható legyen.
12.6.6.
A vadászati jog mindenkori jogosultja a vadászterületéről származó vad által a versenyen
részt vevő gépjárművekben okozott károkat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV.
törvény 345. §. (3) bekezdése értelmében kizárja.
12.6.7.
Az EGER RALLYE ’2013 rendezőjének nyomtatásban, illetve elektronikus formában
megjelenő kiadványaival kapcsolatban minden jog fenntartva, beleértve a kiadványok
rövidített, illetve bővített kiadásának jogát. A Laroco Motorsport Egyesület írásbeli
hozzájárulása nélkül sem a teljes kiadványok, sem azoknak egyes részletei semmiféle
formában nem publikálhatók és semmilyen nyilvános előadás formájában nem közölhetők.
12.6.8.
Az EGER RALLYE ’2013 rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl. a
vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga) kizárólag a rendezőt illeti. Ezen
jogok feletti rendelkezésre kizárólag a Laroco Motorsport Egyesület jogosult.
12.6.9.
Az EGER RALLYE ’2013 rendezvényen a média akkreditációval kapcsolatban az RSB
Média Bizottsága, valamint a SAMS által kiadott szabályok az irányadók.
12.6.10.
Az EGER RALLYE ’2013 rendezője ezúton is, illetve bárki számára hozzáférhető és
látható egyéb módon is, a rendezvényen bármilyen minőségben részt vevő személy
tudomására hozza, hogy a versenyen való részvétel jogával mindenki saját felelőssége
tudatában él, résztvevőt érő esetleges kárért a rendezőt felelősség nem terheli.
12.7 Hivatalos idő a verseny alatt
Hivatalos idő a verseny egész ideje alatt: Az időzónára érvényes, Globális Helymeghatározó
Rendszer (GPS) által sugárzott idő.
13. HIVATALOS SZEMÉLYEK AZONOSÍTÁSA
Ellenőrző állomások vezetői:
Sportbírók:
Biztonsági és pályafelügyelők:
Tolmácsok:
piros színű mellény
fehér színű mellény
sárga és zöld színű mellény
narancs színű mellény
14. DÍJAK
A versenyen a rendező az alábbi díjakat adja ki:
CEZ Bajnokság
2WD értékelés
1. helyezett páros mindkét tagjának
PC értékelés
1. helyezett páros mindkét tagjának
Class2 értékelés
1. helyezett páros mindkét tagjának
Verseny, ORB
Abszolút értékelés (amennyiben eltér az ORB abszolút értékelésétől)
1-3. helyezett páros mindkét tagjának
ORB abszolút értékelés (2-11 géposztály)
1-5. helyezett páros mindkét tagjának
13
S csoport értékelés (12-14 géposztály)
P csoport értékelés (15 géposztály)
géposztály értékelés
Kupák értékelése
Historic Rallye Bajnokság értékelésnél:
1. helyezett páros mindkét tagjának
1. helyezett páros mindkét tagjának
1-3. helyezett páros mindkét tagjának
a Kupák kiírása szerint
a bajnokság kiírása szerint
Nyílt Szlovák Országos Rallye Bajnokság:
Abszolút értékelésnél:
F csoport értékelésénél:
Géposztályok értékelésénél:
Historic értékelésnél
Team értékelésénél:
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett
15. VÉGELLENŐRZÉS
15.1. Végellenőrzés – ki vehet részt a csapatokból és a helyszín
Végellenőrzésen az alábbi személyek vehetnek részt:
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők nevezőjének képviselője nevezői licenc vagy
meghatalmazás felmutatásával
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők megbízott max. 2 fő szerelője
Amennyiben a befejező technikai ellenőrzésen a versenyző/nevező nem tudja bemutatni a
vizsgált egységek vagy alkatrészek adatait a homologizációs lapjában, akkor az ellenőrzést
bontással kell azonnal végrehajtani, valamint 10.000,- Ft pénzbüntetést kell fizetni, melyet a
Felügyelők szabnak ki. Ezek elmulasztása kizárást von maga után.
15.2. Óvási díj:
100.000,- Ft
15.3. Fellebbezési díj:
100.000,- Ft
MINDEN VERSENYZŐ RÉSZÉRE BALESETMENTES ÉS EREDMÉNYES VERSENYZÉST
KÍVÁN:
a EGER RALLYE 2013 rendezőbizottsága
Kiírást jóváhagyta:
Pénzes Zsolt
RSB vezető
14
1. SZ. MELLÉKLET: ÚTVONALLAP
15
16
2. SZ. MELLÉKLET: PÁLYABEJÁRÁS IDŐTERVE
A pályabejárás időbeosztása
2013. április 05. péntek
2013. április 06. szombat
08:00 – 18:00
08:00 – 12:00
1, 2; 3; 4 ; 5 ; 7; 8; 10 sz. gyorsasági szakasz:
2013. április 5.
08:00 – 18:00 óráig
5, 6; 7; 8; 9; 10 sz. gyorsasági szakasz :
2013. április 6.
08:00 – 12:00 óráig
Ceremónia helyszínek: Kizárólag gyalogosan! Korlátozás nélkül!
A pályabejárás ideje alatt a gyorsasági szakaszok rajt és stop helyein a sportbíróknál a
megállás kötelező. Ennek elmulasztása a pályabejárás szabályainak megsértésének minősül.
3. SZ. MELLÉKLET: VERSENYZŐ ÖSSZEKÖTŐK NEVE ÉS FÉNYKÉPE
Rádli József
+36 30 944 2323
Maroš Sucháč
+421 911 539 622
4. SZ. MELLÉKLET: RAJTSZÁMOK ÉS REKLÁM
A versenyautókon elhelyezendő reklámok tartalmát rendező az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
formájában egyértelműen közli a nevezőknek.
Rendezői reklámok:
C:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
formájában
E:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
formájában
D:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
F:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
Méretük: egyenként 20 x 33,5 cm (összesen: 20 x 67)
A: Rendezői reklám a rajtszám mellett:
B: MNASZ reklám a rajtszám alatt:
G: MNASZ reklám szélvédőcsík
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
17
5. SZÁMÚ MELLÉKLET: SZERVIZPARK ÉS KIHELYEZETT SZERVIZ ZÓNA
Helyszín:
Eger, Kistályai út Bosch Rexroth iparterület (volt TÜZÉP telep)
Nyitva tartás: 2013. 04. 05.
szervizzónaként üzemel
2013. 04. 06.
06:00-22:00
2013. 04 .07.
06:00-19:00
GPS:
N47 52.737; E20 23.728
Szervizautók belépési ideje:
2013. 04. 05.
2013. 04. 06.
2013. 04. 07.
nincs korlátozva
06:00-13:30
08:00-10:30
A szervizpark területére behajtott szervizautók a park területét a nap folyamán bármikor
elhagyhatják, azonban ebben az esetben a nap folyamán újból behajtásuk nem engedélyezett.
Ezen szabály alól kivétel a Historic autók szervizjárművei, ők szabadon többször mozoghatnak.
A szervizautókat éjszakára bent lehet hagyni a szervizpark területén.
A rendező biztonsági szolgálattal ellenőrizteti a területet, de a bent hagyott értékekért anyagi
felelősséget nem vállal.
A trélerek elhelyezésére, a szervizpark mellett közvetlenül, trélerparkoló kerül kialakításra.
Szervizparkokra vonatkozó egyéb pontok
A szervizparkokra vonatkozó szabályokat az FIA Általános Szabályai tartalmazzák.
A szervizparkokba a versenygépkocsikon kívül csak „szerviz” táblával rendelkező –
versenygépkocsinként: maximum 1 db (ARANY-licences versenyzőknél 2 db) – szervizgépkocsi
hajthat be.
18
Amennyiben a szervizjármű jelzés nélkül vagy érvénytelen matricával próbál meg beállni a
szervizparkba, úgy a nevezőt a Felügyelő Testület 50.000 Ft-ig terjedő, amennyiben a szervizjármű
nem a kiírt időben áll be a szervizparkba, úgy a nevezőt a Felügyelő Testület 10.000 Ft-ig terjedő
pénzbüntetéssel sújthatja.
A versenyzőpárosokhoz tartozó személyzet (szervizgépkocsik személyzete, csapatvezetők stb.)
köteles a rallye szabályait, illetve a tisztségviselők utasításait feltétel nélkül betartani. Mindezen
személyek magatartásáért a nevező viseli a felelősséget a verseny teljes időtartama alatt.
A szervizgépkocsik nem tartoznak a verseny hivatalos résztvevői közé, még akkor sem, ha a rendező
által kiadott "szerviz" táblát viselik. Részükre a kötelező verseny- felelősségbiztosítás nem érvényes, a
felelősség kizárólag a gépkocsi üzemeltetőjét és vezetőjét terheli.
KIHELYEZETT SZERVIZZÓNA
Rendező 2013. Április 6-án egy alkalommal kihelyezett szerviz zónát alakít ki az alábbi előírásokkal:
1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
- Bejárat és kijárat időellenőrző állomással van ellátva.
- A szervizidő minden autó esetén 15 perc.
- Jelen KSZ szabályok szerinti szervizelés, valamint a szervizautóval hozott gumik cseréje
engedélyezett,
- Magában foglalja a kijárati időellenőrző állomás utáni gumijelölő zónát.
- Kizárólag az illetékes csapatszemélyzet, a rallye-ra kijelölt hivatalos személyek és a média
képviselői tartózkodhatnak a területén a megfelelő engedélyekkel.
2. A CSAPATSZEMÉLYZET SZÁMA
2.1.
A kihelyezett szervizzónában a következő személyek dolgozhatnak az egyes autókon:
- Autónként a versenyzőpáros és maximum 4 fős csapatszemélyzet. A személyek nem
cserélődhetnek, amíg az autó a zónában tartózkodik.
-
Prioritásos vezetők esetében vagy olyan nevezőknél, akik több nevezést adtak le, autónként a
versenyzőpáros és maximum négyfős személyzet. A csapatszemélyzet változhat az autók között a
zónán belül.
2.2.
A vezetők ivópalackjainak újratöltése nem számít az autón való munkának.
3. ENGEDÉLYEZETT FELSZERELÉS ÉS ESZKÖZÖK
3.1.
A kihelyezett szervizzónában való tartózkodás alatt a következők engedélyezettek:
- Emelők, alvázállványok, rámpák, kerékanyakulcsok, nyomatékkulcsok, kéziszerszámok és
csapvíz használata
- A versenyautóban lévő felszerelések, alkatrészek és az eszközök
- Elemmel működő eszközök, beleértve a szükséges világítást is
- Csapvíz hozzáadása az autó rendszeréhez, amihez valamely töltőeszköz használata
engedélyezett
- Féklégtelenítő és autótisztító eszközök
3.2.
Szerelőponyva kötelező.
3.3.
Megengedett, hogy a versenyautót kábellel egy számítógéphez kössék a kihelyezett szervizzónán
belül, melyet egy további személy kezel (a megengedett 4 csapattagon felül). Ez a személy nem
nyúlhat az autóhoz, vagy annak felszerelésre kerülő alkatrészéhez.
3.4.
Kiegészítő világítás (lámpasor) fel- és leszerelése engedélyezett. A kiegészítő világítás
(lámpasor), a kerekek és a felszereléséhez szükséges eszközök odaszállíthatók a KSZ-be a
szervizautóval.
3.5.
A versenyautóban szállított bármilyen eszköz vagy alkatrész ott hagyható a KSZ-ben, és
elszállítható az autó távozása után.
4. KSZ MATRICA
A rendező versenyautóként az adminisztratív átvételen, egy kihelyezett szervizbe való belépésre
jogosító matricát oszt ki abból a célból, hogy a csapatszemélyzetet és a szükséges felszerelést és
eszközöket a KSZ-be szállítsák
A „CSAPATVEZETŐ” járművekre vonatkozó előírások
A „Csapatvezető” matricával ellátott gépjárművek jogosultak a szervizpark közelében kialakított
parkolóba való behajtásra, valamint a gyorsasági szakaszok megközelítése során a kialakított közúti
zárásoknál a versenypálya melletti parkolók igénybevételére.
19
A „Csapatvezető” matricával ellátott gépjárművek a szervizparkba nem léphetnek be. Ezen szabályt
megsértő nevezőket 300.000,- Ft-ig terjedő pénzbüntetéssel sújthatják a Felügyelők.
„SEGÍTŐJÁRMŰ” járművekre vonatkozó előírások
„SEGÍTŐJÁRMŰ” matrica vásárolható az adminisztratív átvétel ideje alatt vagy azt követően a
versenyirodán (10.000,- Ft/db).
A segítőjármű matricával ellátott gépjárművek jogosultak a szervizpark közelében kialakított parkolóba
való behajtásra, valamint a gyorsasági szakaszok megközelítése során a kialakított közúti zárásoknál
a versenypálya melletti parkolók igénybevételére.
A segítőjármű matricával ellátott gépjárművek a szervizparkba kizárólag az alábbi időpontban
léphetnek be, és tartózkodhatnak a szervizparkban:
2013. április 5. (péntek)
nincs korlátozva
2013. április 6. (szombat)
06:00 – 14:00 óra között
2013. április 7. (vasárnap)
08:00 – 11:30 óra között
Ezen szabályt megsértő nevezőket 300.000,- Ft-ig terjedő pénzbüntetéssel sújthatják a felügyelők.
Szervizparkok, szervizelés egyéb előírásai:
Az ARANY licenccel rendelkező versenyzők részére külön kijelölt szervizhelyeken csak kizárólag a
jogosult versenyzők autói tartózkodhatnak.
A szállító trélerekkel, szervizautókkal a gépkönyvezés, az adminisztratív átvétel és a gépátvétel
helyszíne előtti utcákban és területen tartózkodni, oda behajtani még ideiglenesen sem lehet. Ezen
szabály megsértését a rendező jelentése alapján a Felügyelő Testület 100.000,- Ft-ig terjedő
pénzbüntetéssel sújthatja.
2013. április 5. és április 7. között mindennemű szerviztevékenység Eger közterületein SZIGORÚAN
TILOS! Ezen rendelkezés betartását a rendező a rendőrséggel és a közterület-felügyeleti szervekkel
közösen ellenőrzi. A rendelkezés megszegőit a Felügyelő Testület a Nemzetközi Sportkódex 152. és
153. pontja alapján büntetheti.
A szervizpark teljes területén és a rajtszámok szerint kijelölt szervizhelyeken, csak a szervizmatricával
ellátott csapathoz tartozó autó tartózkodhat!
A szervizpark tisztaságának megőrzése érdekében a rendező sportbírók által jogosult ellenőrizni a
nevezők szervizhelyeit. A szervizpark elhagyásakor a nevező köteles a szervizhelyéről a keletkezett
hulladékot eltávolítani és az eredeti állapotot visszaállítani. Ennek betartása és ellenőrzése céljából az
itiner átvételekor minden nevezett versenyzőpáros köteles 20.000,- Ft-os kauciós díjat befizetni. Ez az
összeg a verseny végén, vagy a kiállás időpontja után visszajár, abban az esetben, ha a szervizterület
elhagyásakor a kijelölt sportbíró a szervizterületet leellenőrizte, rendben találta és arról a terület
átadójának egy elismervényt átad. Ennek az elismervénynek a versenyirodán történt leadásakor a
kaució visszafizetendő. Amennyiben a szervizterületet több versenyzőpáros használta, úgy ennek
megfelelően több átvételi igazolás kerül kiadásra.
Az állapot megőrzés érdekében a szerviz és javítás helyszínén minden versenyautó alá egy min. 5 x 3
méter méretű
Mindennemű kereskedelmi tevékenység a kijelölt szervizhelyeken szigorúan tilos! A
kereskedelmi, promóciós és/vagy egyéb tevékenységet végző gépjárművek csak a rendező
által engedélyezett és egyeztetett helyen tartózkodhatnak. A csapatok promóciós
tevékenységet a saját szervizterületükön belül díjmentesen végezhetnek. Kereskedelmi
tevékenység, illetve pluszjárművek behajtásának lehetősége, valamint a szabályban
meghatározottnál nagyobb területű szervizhely igénybevétele csak a rendezővel kötött külön
üzleti megállapodás alapján lehetséges.
A versenyek helyszínein, különösen a szervizpark területén, a versenyből történő azonnali
kizárás terhe mellett TILOS mindennemű politikai tartalmú megnyilvánulás.
20
6. SZ. MELLÉKLET: KIEGÉSZÍTÉS A HISTORIC RALLYE BAJNOKSÁG RÉSZTVEVŐINEK
(kiegészítés a Magyar Országos Rallye Bajnokság résztvevői számára kiírt programhoz képest)
1. szakasz utáni végső technikai ellenőrzés
célba érkezés után – azonnal
Helyszín:
Eger, Éjszakai Gyűjtő területén
Historic 1. futam
Ideiglenes eredménylista kifüggesztése
Helyszín:
Óvási idő vége:
Díjátadás:
Helyszín:
2013. április 6.
Hirdetőtábla
2013. április 6.
22:00
22:30
2. szakasz célba érkezésekor
Céldobogó
A rendező az 1. futam végleges eredményét követő 30 percig (23:00 óráig) biztosítja a
versenyautók elvitelének lehetőségét! Ezen időpontot követően, már nem biztosítja a rendező,
hogy a versenyzőpáros kivegye az autóját az Éjszakai Gyűjtő állomás területéről.
A 2. futam rajtengedéllyel rendelkező gépkocsik
listájának, és az ideiglenes rajtidők
kifüggesztése a hivatalos hirdetőtáblán:
2013. április 6.
Behajtás a 2. futam rajtvárakozó helyre:
Helyszín:
23:00
2013. április 7.
09:30 – 10:00
Eger, Kemény Ferenc Sportcsarnok
7. SZ. MELLÉKLET: BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK
A versenyzők által megkötött kiegészítő verseny felelősségbiztosítás díja 10.800,- Ft, melyet a jelen
kiírás 5. pontjának megfelelően az adminisztratív átvételen kell befizetni, a Biztosító társaság jelen
lévő megbízottjának.
A biztosítás a lezárt versenypályákon, a versenyzők által harmadik fél részére okozott károk fedezését
szolgálja. A biztosítás nem nyújt fedezetet a versenyben induló versenyzőtársnak okozott károkra.
A kártérítés felső határa: 10 millió Ft / káresemény, 25 millió Ft / rendezvény
8. SZ. MELLÉKLET: BELÉPŐJEGYEK
Az Eger Rallye’2013 rendezője a verseny megtekintését 2013. április 6-án és 7-én belépőjegy
megvásárlásához köti. A belépőjegyek megvásárolhatók a gyorsasági szakaszok valamennyi
megközelítési pontján. A belépőjegyek ára balesetbiztosítást tartalmaz, valamennyi látogató részére.
A 12 évnél fiatalabb gyermekek részére a rendezvény megtekintése ingyenes.
A rendezvény belépőjegyének ára: 1.500,- Ft/Fő – mely érvényes a rendezvény valamennyi
területére.(szervizparkba is)
Az önálló szervizpark belépő ára: 1.000,- Ft/fő
Külföldi
résztvevők
a
Versenykiírásban
található
hivatkozásokat az alábbi mellékletekben találhatják meg:
9. SZ. MELLÉKLET: KIÍRÁSBAN SZEREPLŐ RVSZ HIVATKOZÁSOK
RVSZ
2013. évi RVSZ II. fejezet 6.5. PÁLYABEJÁRÁS
A Magyarországon megrendezett versenyek rendezőinek csak az alábbi korlátozások állnak jogában,
amennyiben a versenykiírásban közzé teszi:
a) Az egyes gyorsasági szakaszokon minimum 2 áthaladást kell biztosítani, ezt azonban a rendező
időben korlátozhatja, és teljesítési limitidőket írhat ki.
b) RSB jóváhagyással az egyes gyorsasági szakaszok bejárása során, a terep és téli mintázatú
gumiabroncsok használatát megtiltani, vagy a profilmélységet meghatározni, ezt ellenőrizni és a
pályabejárás szabályainak megszegését a Felügyelőknek jelenteni, akik a rendező jelentése alapján
büntetést szabhatnak ki.
21
c) Magán és erdőrendészeti utakon rendezett gyorsasági szakaszokon az áthaladási sebességet
maximálni, melynek betartását a rendező köteles ellenőrizni, és engedélyeztetni az RSB-vel.
d) Egyes gyorsasági szakaszok bejárása során széria vagy utcai (standard) gyártású autó használatát
előírni, ill. benevezett versenyautó használatát megtiltani.
e) A pályabejárás időtartamára, az RSB által biztosított adatrögzítő berendezés használatát előírni.
Ebben az esetben az adatok hiánya a pályabejárási szabályok megsértésének minősül.
Ezeket a korlátozásokat, közúton is előírhatja a rendező az RSB engedélyével. Fenti korlátozásoktól
eltérni, vagy további korlátozásokat meghatározni csak az RSB eseti engedélye alapján lehet. A
gyorsasági szakaszok azon részein, amelyek közúton kerülnek lebonyolításra, a rendező a
pályabejárási időszakon kívüli áthaladást tiltott pályabejárásnak tekinti. Ezen szabály alkalmazásától a
Rendező indokolt esetben az RSB egyetértésével eltérhet, de a speciális előírásokat akkor a
versenykiírásban szerepeltetnie kell.
Ezeken a szakaszokon a közúti közlekedés szabályainak igazolt megsértése a versenykiírás
megjelenését követően egyben a pályabejárási szabályok megsértésének minősül.
Korlátozott pályabejáráson csak a benevezett versenyző +1 fő tartózkodhatnak a pályabejáró
autóban. Ezen szabály megsértése a pályabejárás szabályainak megsértéseként minősül.
Pályabejárást térítés ellenében a rendező nem írhat ki.
Ezen korlátozásokat a rendező a versenykiírásban egyértelműen köteles megadni, és ezen
korlátozásokat a verseny minden résztvevőjére egyformán kell érvényesíteni.
Azon gyorsasági szakaszokon, amelyeken a pályabejárást korlátozták, a pályabejárás idejére köteles
a rendező, büntetés terhe mellett, ellenőrző állomást létesíteni, ettől eltérő időpontokban a tiltott
pályabejárást ellenőrizni. A közúton zajló gyorsasági szakaszokra az ellenőrző állomás telepítése nem
kötelező. Fenti korlátozásoktól eltérni, vagy további korlátozásokat meghatározni csak az RSB
eseti engedélye alapján lehet.
A rendező köteles minden versenyző részére az itinerrel együtt azonosító számmal ellátott matricát
kiadni, mely matricán az azonosító szám mérete minimum 10 cm, amit a versenyző a pályabejárás
teljes időtartama alatt a szélvédő jobb felső sarkában jól láthatóan felragasztva viselni köteles. A
matrica felragasztásának elmulasztása, vagy hiánya, a pályabejárási szabályok megsértésének
számít. Amennyiben a pályabejárási matrica megsérül, vagy a versenyzőpáros autót cserél, a
versenyzőpáros köteles a rendezőtől új matricát kérni.
Az itiner átvételekor a pályabejárás megkezdése előtt, a rendező köteles a 4. sz. mellékletben
szereplő adatlapot kitöltetni a versenyzőpárosokkal. Az adatlap kitöltése, és az adatok egyeztetése
után a versenyzőpáros megkapja az azonosítólapját, melyet el kell látni 1-1 db. igazolványképpel.
Az azonosítólapot a verseny során a versenygépkocsiban kell elhelyezni, úgy, hogy a jobb hátsó
ablakon keresztül kívülről is jól látható legyen.
Itiner átvétel utáni navigátor csere esetén, az adminisztratív átvételen új azonosítólapot kap a
versenyzőpáros.
A pályabejárás során a versenyzők kötelesek a versenyzői engedélyüket (licenc) maguknál tartani és
a pályabejárás ellenőreinek, sportbíróinak kérésére azt bemutatni.
A pályabejárás kiírásban rögzített szabályait megsértő versenyzőkre a rendező javaslata alapján a
Felügyelő Testület pénzbüntetést szabhat ki, vagy megvonhatja az érintett versenyző rajtengedélyét.
A pénzbüntetés mértéke max. 250.000,- Ft.
A rendező jelentése alapján a pályabejárás kiírásban rögzített szabályait megsértő versenyzőket a
Felügyelők időbüntetéssel is sújthatják, de ebben az esetben pénzbüntetés nem szabható ki. A
pályabejárás többszöri megsértéséért többszöri büntetés is kiszabható.
A pályabejáráson, vagy a pályabejáráson kívül a verseny hivatalos útvonalán bizonyítható módon
balesetet, nagy vagyoni kárt okozó, vagy súlyos közlekedési szabálysértést elkövető versenyzők
rajtengedélyét a rendező jelentése alapján a Felügyelő Testület köteles megvonni a nevezési díj
visszafizetése nélkül, az RSB értesítése mellett.
A pályabejárás szabályait az RSB a rendezőtől függetlenül is ellenőrizheti, a szabály ellen vétőket
külön büntetéssel sújthatja.
2013. évi RVSZ II. fejezet 6.6. KÖZLEKEDÉS A PÁLYABEJÁRÁS ÉS A VERSENY IDEJE ALATT
Kiegészítés a Regionális Rallye Bajnokságok szabályai 20.2.2 és a 20.3.1 pontjaihoz.
A pályabejárás alatti gyorshajtás esetén a Felügyelő Testület, a verseny alatti gyorshajtás esetén a
versenyigazgató büntetést szab ki az alábbiak szerint:
Km/óránként a megengedett sebességhatár túllépése esetén:
50%-ig:
1.000,- forint km/óránként
50% felett
2.000,- forint km/óránként
Kiegészítés a Regionális Rallye Bajnokságok szabályai 20.4.4 pontjához.
A rallye alatti közlekedési szabálysértés esetén a versenyigazgató büntetést szabhat ki a vétkes
versenyzőpárosra az alábbiakban részletezettek szerint. A büntetés nagyságát a rendőrség által
kiszabott esetleges büntetés nem befolyásolja.
Az első szabálysértésnél:
1 perc időbüntetés
22
A második szabálysértésnél:
A harmadik szabálysértésnél:
5 perc időbüntetés
kizárás a Felügyelők által.
2013. évi RVSZ II. fejezet 6.8. A NEVEZÉSEK VISSZAUTASÍTÁSA
Minden olyan nevezés, amely a nevezési határidő után érkezik illetve a nevezési díj nem került
befizetésre, a rendező által érvénytelennek tekinthető. Ezen nevezéseket a rendező úgy tekintheti,
mintha meg sem történtek volna, ezekkel további teendői nincsenek. A rendező feladatainak
végrehajtását akadályozó, tartalmilag hiányos, értelmetlen nevezéseket, a rendező saját
hatáskörében visszautasíthatja, vagy összesen maximum a nevezési díj 50%-ának megfelelő összegű
pótdíj mellett adatpótlást kérhet.
Az ilyen okok miatt visszautasított nevezések esetében a nevezési díjat nem kell visszatéríteni. A
rendező által kiszabott pótdíj ellen a nevező, a rendező tájékoztatása mellett, az RSB-hez
fellebbezhet.
A versenyre vonatkozó kiegészítő verseny felelősségbiztosítási díjat az adminisztratív átvételen kell
befizetni.
A Bajnokságokhoz tartozó versenyek rendezőinek jogában áll a versenyre beérkezett nevezéseket az
előző bekezdésben foglaltakon túl is visszautasítani, az alábbi korlátozások figyelembevételével:
a) Minden rendező köteles legalább az adott Bajnokság kiírásában meghatározott számú
versenyzőpáros nevezését elfogadni.
b) az adott évben a rendező nem utasíthatja vissza olyan versenyző nevezését, aki a nevezés egyéb
feltételeinek megléte mellett az adott évet megelőző évben az Országos Rallye Bajnokságok MNASZ
által kiadott hivatalos eredménylistáján, mint értékelt versenyző szerepelt, vagy a tárgyévben, a
nevezésben megadott Bajnokság bármelyik korábbi futamán bajnoki pontot szerzett.
c) A rendező visszautasíthatja minden olyan versenyző nevezését a fenti korlátozások alkalmazása
nélkül, aki az adott év során a Bajnokságok bármely versenyére benevezett, nevezését nem
utasították vissza és ennek ellenére a verseny adminisztratív átvételén nem jelent meg úgy, hogy
magát a versenyt megelőzően a jelen RVSZ előírásait betartva nem mentette ki. Az értesítés
feladását vitás esetben a versenyzőnek kell bizonyítani.
Amennyiben a rendező az itt leírt feltételek figyelembevételével valamelyik versenyző nevezését
visszautasítja, úgy köteles a versenyzőt a nevezési határidőt követő 10 napon belül, tértivevényes
ajánlott levélben - a nevezési lapon, a visszaigazolásra megadott címen - értesíteni. A rendező a
visszautasított versenyzők befizetett nevezési díját, a postai feladási költség levonása után, a c)
pontban foglalt esetek kivételével köteles az említett 10 napon belül, visszafizetni.
A nevezések visszautasításával kapcsolatosan vitás esetekben a RSB vezetője jogosult állást foglalni,
de nem teheti semmissé a visszautasítást, amennyiben az a leírt feltételeket kielégíti.
Amennyiben valamely visszautasított versenyző a rendező szabályszerű értesítése ellenére is a
rendezvényen megjelenik, a felmerült költségeivel kapcsolatban semmiféle kártérítést a rendezővel
szemben nem támaszthat.
23
10. SZ. MELLÉKLET: RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
NYILATKOZATOK
ITINER ÁTVÉTELKOR AZ ÁTVÉTEL HELYSZÍNÉN A MELLÉKELT NYILATKOZATI LAPOT LE
KELL ADNI KITÖLTVE, ALÁÍRVA!
VERSENY NEVE:
'Z Z >>z
1. Versenyző:
2. Versenyző:
Eger, 2013. április 5-7.
. .
.
.
NEVEZŐ EGYESÜLET:
VERSENYZŐK NEVE:
Visszaigazolt rajtszám:
A PÁLYABEJÁRÁSON HASZNÁLT GÉPKOCSI ADATAI:
FORGALMIRENDSZÁM:
Tulajdonos neve:
Tulajdonos lakcíme:
..
.
A VERSENYEN HASZNÁLANDÓ SZERVIZJÁRMŰ ADATAI:
1. SZERVIZJÁRMŰ:
Vezető neve:
RENDSZÁM:
Csak Aranylicenccel rendelkező versenyzők
2. SZERVIZJÁRMŰ:
RENDSZÁM:
Vezető neve:
HA TÖBB VERSENYAUTÓNAK SZERVIZEL A CSAPAT, A RAJTSZÁMOKAT ÉS AZ OSZTÁLYT
ALÁBBI NÉGYZETEKBE KÉRJÜK BEÍRNI:
Alulírottak hozzájárulunk, hogy a rendező a rendőrségtől személyes adatainkat kikérje, illetve
hozzájárulunk, hogy a rendőrség, szabálysértés elkövetése esetén a rendezőnek személyes
adatainkat kiadja az 1992.évi LXIII. törvényben - A személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok nyilvánosságáról - és az 1994.évi XXXIV. törvényben - A rendőrségről - foglaltakra
figyelemmel.
Hozzájárulunk továbbá ahhoz, hogy a GPS rendszer kezelője/üzemeltetője az adatokat a
rendezőnek, a versenyvezetőségének illetve az RSB-nek átadja.
2013
.
1. versenyző
2. Versenyző
24