Kiestek Egerben
Nagy hévvel állt a rajtvonalhoz az ifj. Antalffy
György – Vas Borosi Ádám kettős, de nem
jártak sok szerencsével. Az ötödik gyorsaságin
kiállni kényszerültek, és bár Szuper Ralizhattak
volna, tét nélkül nem szerettek volna tovább
versenyezni.
Milyennek éreztétek versenytempóban a Citroen C2R2-t?
- Nagyon tetszik az első osztály, még ha ezt sajnos nem is volt alkalmunk megtapasztalni, látjuk, hogy
ez a kétnapos verseny nagyon jó dolog. Jó érzéssel tölti el az embert az első nap, hogy még másnap
is versenyezhet. Más, mint a Rali2 vagy a Túra volt. Taktikai szempontból is jó
Az eltűnt műholdak nyomában, avagy Egerben sem mindegyik GPS működött…
Jól kezdődött Gyuriczky Zsolt és Pintér
„Pinjoe” Szilvia számára a 11. Eger Rali,
de
végül
mégis
keserű
szájízzel
emlékeznek vissza. A pályabejárástól a
verseny végéig minden úgy alakult, ahogy
nagyjából
tervezték,
aztán
az
igazságtalanság mindent felülírt számukra.
„Nagyon
jó és pörgős verseny volt. Rég
éreztem magam ilyen jól versenyautóban,
mint most az Eger Ralin. Az első gyorsaságin,
mondhatnám nagyképűen is, hogy mentünk
egy űridőt magunkhoz képest, amin annyira meglepődtünk, hogy gyorsan visszább is vettünk
a ... bánásmódon, hogy igen, elkezdtem nézegetni a külföldi versenyeket. Mert
sajnos, ha itthon nem lehet egyenlő esélyekkel autóversenyezni, akkor lehetséges, jobb
lenne más országok futamain próbálkozni.”
– mesélte Zsolti felháborodva.
„Attól
függetlenül, hogy sem szombaton, sem vasárnap nem küldtem volna magunknak a
kívánságműsorban a „Perfect Day” című számot, mégis egy jó versenyen vehettünk részt. A
célunkat, amivel megérkeztünk Egerbe, teljesítettük. Célba értünk. A C2-ben ismét nagyon
jól éreztem magam és kellemes volt visszaülni a J1-be. A pályákkal is minden rendben volt,
és sikerült egész jól
Tiba Anita
Izzasztó futam lesz
A tavalyi egri verseny olyan mély nyomot hagyott Tóth
Attilában és Cseke Bandiban, hogy egy év ki is maradt. Most
igaz új navigátorral, de visszaáll Attila a 11. Eger Rally-n a
rajvonalhoz. Kíváncsiak, hogy fogják érezni magukat, és mit
ad ennyi kihagyás után számukra a rali.
Kimaradt egy év a raliban számotokra. Mi volt ennek az oka,
illetve hiányzott már, hogy újra visszaülhess a Zsiguliba?
- Igen, kihagytunk jó pár versenyt a tavalyi egri baleset miatt.
Szabó Atti nagyon közel állt hozzánk, és ez nagy hatással volt a továbbiakra. Azzal kezdődött, hogy
Bandi a ... én valahogy mindig inkább égi jeleknek tulajdonítom ezeket. Tehát ezért maradt
ki egy év, de újra itt vagyunk, készen állunk úgy néz ki.
Megmozgattátok kicsit az Eger Rally előtt a kocsit?
- Lecsúsztunk a ceredi tesztről, mert benéztem, hogy mi is mehettünk volna, és így most kimaradt a
tesztelési lehetőség a verseny előtt. Bár, ha az számít, hogy elvittem gépkönyvezésre a kocsit, akkor
mentem vele egy keveset. Majd élesben tesztelünk, ez úgyis csak egy olyan visszaszokós-
összeszokós rajtolás lesz most számunkra.
Új navigátorral indulsz az egri futamon. Mit kell róla tudnunk?
- Mindent és
Tiba Anita
Rallye2
Hibjánék a Citroent választották idén
Tavaly két verseny elég volt Hibján József és
Szurovcsák István számára, hogy a Citroen
C2R2 belopja magát a szívűkbe. Ennek az lett a
következménye, hogy bár nagyon szeretik a
Zsigulit, mégis a méregzsákot választják a 11.
Eger Rally-ra és az egész szezonra.
Az előző évben mentetek pár versenyt a Citroen
C2R2-vel. Mi lesz idén, a Zsiguli pihen?
- Jól tudod. Pihenni fog továbbra is a Zsiguli,
viszont a Bakó Rally Team-es Citroennel megyünk egész évben, mert nekünk bevált.
Folytatjuk a közös projektet és igen nagy reményekkel állunk az első verseny ... nincs gumival kapcsolatban, ti hogy döntöttetek?
- Mi eddig is Pirellivel mentünk, úgyhogy másokkal ellentétben nekünk ez nem lesz hátrány
szerencsére. Hozzászoktunk már ehhez az abroncshoz, tehát akár egy kis előnyt is
kovácsolhatunk belőle. Majd meglátjuk.
Rally2-ben fogtok egész évben indulni. Az Eger Rally mennyire a szívetek csücske?
- Imádjuk. Nagyon jók. Ismerjük is őket, mert versenyeztünk már rajtuk hol rövidebbeket, hol
hosszabbakat, vagyis nagyjából mentünk már ezeken a gyorsokon. Szombaton felelevenítjük
a tudásunkat a pályabejáráson, másnap pedig egy jót versenyzünk az egri
Tiba Anita
Rallye2
Megcélozzák a dobogót
A 11. Eger Rally-n immáron másodjára, vagyis a
teszttel együtt harmadjára fog a Citroen C2R2-
ben ülni az ifj. Antalffy György – Vas Borosi
Ádám kettős. Igaz, nem túl sok versenykilométer
van még mögöttük a méregzsákkal, de annál
bizakodóbbak, hogy a dobogó valamelyik foka az
övéké lesz.
A szilveszteri futamot követően a Citroen C2R2
mellett döntöttetek az idei évben, illetve már
teszteltetek is. Mennyire sikerült ráhangolódni az első versenyre?
- A célunk az volt, hogy megtapasztaljuk milyen is egy R2-es autó, konkrétan a Citroen. A
szilveszteri versenyen - a hideg ... ?
- 2013-ban Rali-Túrában a Hondával megnyertük az Eger Rally-t H1-ben, egy 20 párosból
álló kategóriában. Akkor ugyanezek a pályák voltak, mint amik most lesznek a vasárnapi
napon. Viszont a szombati szakaszok ismeretlenek számunkra. ORB-ben az első nap sok
minden el szokott dőlni, tehát szombaton is hajtanunk kell, ha szeretnénk megalapozni egy
jó helyezést. Igazi kihívás lesz, mert tudni kell széles, gyors, tempós részeken autózni, illetve
vékony, erdei, nagyon poros, rossz körülmények között is. De ez a rali sava-borsa!
Eredményorientáltak vagytok. Ennek tekintetében milyen eredménnyel lennétek ...
elégedettek az Eger Rally-n,
- Mi akkor leszünk elégedettek, ha a dobogón állhatunk majd. Még boldogabbak lennénk, ha
a magyar értékelést meg tudnánk nyerni. Most azt látjuk, hogy a dobogóra férni reális
elképzelés, de hogy mennyire rugaszkodik el a földtől ezen vágyunk, az majd vasárnap ki
fog derülni. Nem mondom, hogy nem fogjuk nézni az időt, mert nézni fogjuk, ugyanis minket
érdekel!
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Csatlos Norbi
Rallye2
Szeretnének helytállni Egerben
Hétvégén elkezdődik a 2016-os rali szezon a 11. Eger
Rally-val, ahol a tavalyi bajnokok sem szeretnének a
legvégén kullogni. Tehát Jánosa Ákos és Brunekker
Árpád arra gyúr, hogy hellyel-közzel tartsák az előző évi
eredményeiket. A kihívásokat kedvelő srácok mottója
azért a megfontoltság lesz az egri futamon.
„A három hónapos kihagyás után, igazán jó, hogy eljött ismét az első verseny ideje. Bár még
nem volt a munka miatt időm foglalkozni nagyon vele, de még van egy-két nap. Fejben
nagyjából már megvan, hogy mit hogyan kellene majd csinálni, tehát már csak a ... kivitelezés
hiányzik. Mivel tavaly bajnokok voltunk, így idén sem szeretnénk engedni ebből a szép
eredményből. Megfontoltan és okosan kell majd haladnunk a Citroen C2R2 Max-szal az
Eger Rally-n, ami azt jelenti, hogy idén is a Bakó Rally Team-mel fogunk együttműködni. Az
év első versenyén mindig nagyon sok induló van, és köztük sok ügyes pilóta, akikkel jó lesz
csatázni, de higgadtnak kell maradni akkor is, ha nem úgy alakul valami, ahogy tervezi az
ember. Az egri pályákat ismerem, azzal nagy probléma nem lesz. A6-ban mindenképpen jó
lenne benne lenni az első háromban, aminek egyik feltétele lesz, hogy ... méregzsákba. Nagyjából lefektettük az íratlan szabályokat az Eger Rally-val
kapcsolatban. Ami annyit jelent, hogy nem szeretnénk életre-halálra versenyezni, de
mindenképpen egy jó helyezést várunk magunktól. Ahogy Áki is mondta tényleg nagy öröm
lenne, ha újra benne lehetnénk az abszolút tízben, a kategóriában pedig a dobogó
valamelyik foka megfelelne. Ez lenne a szerény célkitűzésünk az egri versenyre. A 201-es
rajtszámnak én sokkal jobban örülök, mint Ákos, engem valahogy már most feldob és
emlékeztet arra, hogy tavaly jó helyen végeztünk. Ez titkon végig motiválni fog minket. A
Pirellivel jó lenne
Tiba Anita
Rallye2
Ők nem autóversenyeznek, hanem versenyautóznak
Rally2-ben tervezi az évet a Gyuriczky Zsolt – Pintér
„Pinjoe” Szilvia páros. Egy kis pihenő és
navigátorváltás után ismét a lovak közé csapnak a
11. Eger Ralin. Zsoltit próbáltam faggatni, ami, mint
mindig viccbe torkollott. Azért talán mégis elárult
egy-két tikot az idei évről.
Tavaly nem abszolváltatok egy komplett szezont,
idén mik a tervek?
- Sajnos a tavalyi év nem a terveink szerint alakult. Az
idei évben újra megpróbáljuk, és terveink szerint
szeretnénk minden Rally2-es futamon indulni. Reméljük, az élet most nem szól közbe. Be
kell ... pótolni a lemaradásunkat, és kicsit vissza kell rázódni a versenyzésbe, ez az Eger Rally
szerintem ezt a célt fogja szolgálni. Szeretjük a kis Citroen C2R2-t, jól is érezzük magunkat a
Bakó Rally Team-mel, így minden adott, hogy csak oda kelljen állni a rajtvonalhoz, és
nyomni neki. Persze mondani könnyű, hétvégén meglátjuk…
Régi...új navigátorod lesz, miért?
- Miért ne? :D A rali alapjait én anno együtt tanultam
Pinjoe-val.
Ha nyertünk együtt örültünk,
ha nem akkor is együtt készültünk a következő megmérettetésre. A kezdetek kezdetétől vele
versenyeztem és mára Ő már jobb navigátor lett, mint én
Tiba Anita
Rallye2
Vegyes érzésekkel távoztak Egerből
Másodjára ültek a Citroen C2R2-ben az Eger
Rallyn, és még szeretnének is, de nem úgy, ahogy
ezt az egri pályákon tették. Olyan váratlan
események árnyékolták be Gyuriczky Zsolt és
Böröczi Levente hétvégéjét, melyekkel már igen
régen nem találkoztak. Megviselt minket minden
tekintetben ez a legutóbbi futam, és az azon
történtek.
Második
versenyetekkel
mennyire
vagytok
elégedettek, illetve voltak-e gondok a futam alatt?
- Egy vegyes érzésekkel teli versenyhétvégén
vagyunk túl, ugyanis az autó tökéletesen fel volt készítve, a szerviz tökéletes volt, a
Tiba Anita
Újraterveznek Eger után
Külföldről járnak haza versenyezni, de az is
lehet, hogy csak jártak. Dankó András és
Kaszás
Milán
is
sok
sporttársukhoz
hasonlóan most döbbent rá számos olyan
dologra az Eger Rally alkalmával, amibe
eddig még soha nem gondoltak bele. Talán
ők is abbahagyják!
Andris! Minden versenyre olyan hévvel készültetek, hogy öröm volt nézni. Változott
valami?
- Tényleg úgy volt, hogy minden futam előtt be voltunk zsongva, és szinte számoltuk, hogy
hányat kell még aludni. Mi külföldről jártunk haza, és csakis a versenyekre, de az egri pályák
teljesítését követően megannyi
Tiba Anita
nem lett volna könnyű
dolguk. A pályákkal kapcsolatban is pozitív volt a csapat véleménye.
„Nagyon tetszettek a gyorsasági szakaszok, amik nem voltak annyira
kigumizva, mint régen a Rali-Túra Bajnokságban. Én jobban szeretem, ha
lehet a menni tövön, és még az sem annyira zavaró, hogy kihordás van az
úton”
- mondta Sajtós Dénes a csapat pilótája.
A srácok egy új autóval érkeztek Egerbe, ami még nincsen teljesen készen,
hiszen a későbbiekben egy komolyabb futóművel, és egy motorral
szeretnének rajthoz állni a bajnokság hátralévő versenyein.
„Technikai problémánk nem volt, csak a csúszkálással ... megnyernünk a P13-as kategóriát, és ez mellett a Rallye 2-es
Bajnokság abszolút értékelésében is ott voltunk az első tízben, ami jó hír
számunkra, de sajnos az örömüket beárnyékolta az Eger Rallye utolsó
gyorsasági szakaszán történt baleset”
- zárta a beszélgetést a pilóta.
A folytatást a Miskolc Rallye-n tervezi a csapat, és előtte egy komolyabb
teszttel szeretnének készülni, ahol Novák Feri segít majd a futómű tökéletes
beállításában.
Köszönjük Partnereinknek: Mirelit Mirsa Zrt., Balogh Szerviz-Trans Kft.,
Meda-Press Kft., Jégszilánk, Zeljenka, Prior, GPsped Kft., Kozák-Ker Kft., Gulf,
Local Design
Eger Rallye 2015
2015.03.27-29. Eger
Válto lovakon
A Botka Rally Team pilótája három egymás utáni hétvégén is magára húzza a tűzálló
verseny-overállt. Botka Dávid veze kategóriáját két futam után az Európa Bajnoki
sorozatban, de a pilóta nem hagy ki egy lehetőséget sem, hogy tesztelje önmagát és
az autóját. Az ERC harmadik állomása az aszfaltos Ír futam lesz, ahova két
bemelegítő verseny után érkeznek meg a srácok.
Az Eger Rallye elő hétvégén a már hagyományosnak mondható orfűi Teszt Rallye-n
az ERC sorozatban is használt N csoportos versenyautóval ró a a köröket a Botka-
Mihalik páros ... elígérkeze az ORB futamokra, Lovász Palinak
segít. Tóth Imrével már sokszor beszéltük, hogy kipróbálhatnánk a közös versenyzést,
sikerült összeegyeztetnünk ezt az Eger Rallye-ra, így egy többszörös bajnok
navigátorral vághatok neki a versenynek. Természetesen i nem az N csoportos, az
ERC sorozatra építe autónkkal indulunk, hiszen az pénteken indul és vasárnap már
reményeink szerint a kompon hajózik át a Brit-szigetekre. Az R4-es autónk nagyon jó
lesz a helyenként nagyon gyors, de változatos egri pályákra. A mezőny egyre erősebb,
jó kis verseny várható a hétvégére.'
A Botka Dávid-Mihalik Péter páros ... tehát két külön autóban töl a nemze bajnokság
szezonnyitóját, de aztán hé őn már repülőre szállnak és az ír futamra
összpontosítanak.
Az orfűi A123 Teszt Rallye után, a szezonnyitó Eger Rallye-t követően a Circuit of
Ireland várja a Botka Rally Team-et.
'Vezetjük a bajnokságot, de igazából eddig nem tudtunk egy igazán jót versenyezni.
Ahogy néztem a nevezési listát, most talán tudunk majd komolyan harcolni az első
helyért! Ez a célunk!'
Az észak-ír futamon kedden kezdődnek az események. A pályabejárások után
csütörtökön shakedown, kvalifikáció és rajtceremónia található a programban, majd
pénteken
Racing.hu: Tegnap megjelent a Racing.hu-n egy interjú Erdei Zolival, amit te is elolvastál és nem minden pontjával értettél egyet a leírtaknak.Pénzes Zsolt: Igen, ez így van. Én azt teljesen megértem, ha nem tetszik mindenkinek az Eger Rallye versenykiírása, viszont azt nem, hogy miért kellene csütörtökön elindulnia egy Rallye2-es versenyzőnek a verseny helyszínére? Azt sem teljesen értem, hogy ha valaki figyelmesen elolvassa a versenykiírást, hogy nem veszi észre, hogy az átvételek nem reggel vannak a Rallye2 számára, hanem pénteken kora délután kezdődnek. Véleményem szerint, ha valaki ... pénteken reggel elindul, akkor időben meg tud érkezni Egerbe, még úgy is, ha trailert húz. Be tudja járni a pályákat, részt tud venni az átvételeken. Szerintem. És akkor még adott a lehetőség arra is, hogy szombaton is lehet pályát bejárni. Tehát az Eger Rallye – anélkül, hogy ismerném a versenyzők napirendjét- úgy érzem, hogy bárki számára teljesíthető három nap alatt. Gondolom, valamelyik ponton a kiírás olvasása közben némi figyelmetlenség történt, és ez okozhatott kavarodást. Kérem, hogy a versenyzők alaposan és pontosan böngésszék át a versenyekkel kapcsolatos dokumentumokat az ilyen és ... ez a Baranya Kupával, ami kétszer is az év Rallye2-es versenye lett. Talán pont emiatt is…Pénzes Zsolt: Mi úgy gondoltuk, hogy egy rajtceremónia ugyanolyan fontos egy Rallye2-es versenyzőnek is, mint egy Rallye1-esnek, de sajnos két napon, két külön rajtceremóniát nem tudunk megrendezni. Óriási élmény lesz bizonyosan mindenkinek átgurulni a rajtdobogón!Racing.hu: Van esély arra, hogy a Rallye2 két nap alatt lezajló versenyeket fusson?Pénzes Zsolt: Természetesen. Rögvest itt lesz az Eger után a Miskolc Rallye, ami két nap alatt fog lebonyolódni. Pénteken lesznek az átvételek, a pályabejárás és ... szombaton éjszaka lesznek a gyorsasági szakaszok. Racing.hu: Megjelent az Eger Rally első nevezési listája, ami természetesen még nem végleges. De elég kevés indulót látni rajta így elsőre…Pénzes Zsolt: Ez még tényleg nem a végleges lista. Körülbelül 50 autó várható az ORB mezőnyébe, 30 a Rallye2-be, 17 a Historyc-ba, és valamivel több, mint 20 a szlovák mezőnybe. Plusz a Rali Túra Bajnokság résztvevői. Biztosan nem lesz hiány résztvevőkből. Racing.hu: Az előkészületek rendben vannak? Nem lesz az, mint tavaly, hogy egy pár nappal a verseny előtt még mentek a találgatások, hogy lesz e verseny ... vagy sem?Pénzes Zsolt: Nem. Minden rendben van, tervszerűen haladnak a dolgok, nem kérdéses, hogy meg lesz tartva az Eger Rallye. Salánki Gábor A tegnapi Erdei Zoltánnal készült interjúnk Pénzes Zsolthoz, a rallye
szakág vezetőjéhez is eljutott, aki meglepetten olvasta a beszélgetés
sorait. Amellett, hogy válaszolni szeretett volna az elhangzottakra,
örömmel állt rendelkezésünkre az Eger Rallye-val kapcsolatban is, mivel a
manapság oly népszerű legnagyobb közösségi portálon kritikus
bejegyzések kezdtek el keringeni az előzetes és nem végleges nevezési
lista láttán. Pénzes Zsolttal beszélgettünk. Pénzes Zsolt Eger Rallye