
Gyuriczkyék Eger rallyja

Az eltűnt műholdak nyomában, avagy Egerben sem mindegyik GPS működött…
Jól kezdődött Gyuriczky Zsolt és Pintér
„Pinjoe” Szilvia számára a 11. Eger Rali,
de
végül
mégis
keserű
szájízzel
emlékeznek vissza. A pályabejárástól a
verseny végéig minden úgy alakult, ahogy
nagyjából
tervezték,
aztán
az
igazságtalanság mindent felülírt számukra.
„Nagyon
jó és pörgős verseny volt. Rég
éreztem magam ilyen jól versenyautóban,
mint most az Eger Ralin. Az első gyorsaságin,
mondhatnám nagyképűen is, hogy mentünk
egy űridőt magunkhoz képest, amin annyira meglepődtünk, hogy gyorsan visszább is vettünk
a tempóból. :D Ha olyan időket autóztunk volna, akkor nem lehettünk volna ötödikek
(hatodikak) és az első ötbe kerülés volt kitűzve célul. Tehát mondhatjuk, hogy a
pályabejárástól a célceremóniáig minden rendben volt. A turpisság csak otthon derült ki, -
mivel nem tartottam fontosnak megnézni a versenyirodán a hirdetőtáblát, ugyanis ötödik
helyen álltunk. Tudtuk, hogy a verseny folyamán hibáztunk, elhagytuk az etap útvonalat
egyszer, így meg fognak érte büntetni, de nem is ez a probléma, hisz az elkövetett
szabályszegésekért vállaljuk a következményeket. Így a hatodik hely sem ért nagy
meglepetésként, nem volt jelentősége, hogy ötödik vagy hatodik helyen végzünk. Viszont az
aztán nagyon váratlanul ért, hogy olyan versenyzőket, akiket ugyanazon az eltévedt etapon
a faluban százzal közlekedve láttam magammal szembe jönni, nem büntették meg semmiért.
Itt nem a bemószerolásról van szó, hanem az igazságtalanságról. Ezért rohadt mérges
vagyok. Hogyan lehetséges az, hogy nem mindenki kap büntetést ugyanazon, vagy
súlyosabb szabályszegésért?! Nagyon sok versenyzővel beszéltem már ott a gyűjtőben, akik
szintén elkövették ugyanazt a hibát és az ő meglepetésükre sem kaptak büntetést érte. A
másik dolog pedig, hogy ha én 7.500,-Ft-ért rossz GPS-t kapok, akkor miért kell szívni azzal,
hogy nem akarnak felengedni a pályára pályabejáráskor, mert nem működik a
helymeghatározó rendszer?! Ha egy versenyzőnek az autóján valami nem felel meg a
gépátvételen, akkor azt kizárják a p….ba. Lehet, a GPS-eknek is kellene „gépátvétel” a
verseny előtt. Feszes az időbeosztás a verseny előtti napon, nem fér bele ide-oda kocsikázni
potyára. Továbbá ha már fizetünk érte, akkor használják is az adatait, különben teljesen
felesleges pénzkidobás nekünk. Vicc az egész. Annyira felhúztam magam ezen az
egyenlőtlen bánásmódon, hogy igen, elkezdtem nézegetni a külföldi versenyeket. Mert
sajnos, ha itthon nem lehet egyenlő esélyekkel autóversenyezni, akkor lehetséges, jobb
lenne más országok futamain próbálkozni.”
– mesélte Zsolti felháborodva.
„Attól
függetlenül, hogy sem szombaton, sem vasárnap nem küldtem volna magunknak a
kívánságműsorban a „Perfect Day” című számot, mégis egy jó versenyen vehettünk részt. A
célunkat, amivel megérkeztünk Egerbe, teljesítettük. Célba értünk. A C2-ben ismét nagyon
jól éreztem magam és kellemes volt visszaülni a J1-be. A pályákkal is minden rendben volt,
és sikerült egész jól felírni. Végig úgy próbáltunk versenyezni, mint régen, persze én tavaly
egyszer ültem versenyautóban, de a legjobb tudásunk szerint szeretnénk felépíteni az idei
szezont. Amire a kedves pilótám már kitért, az tényleg bosszantó, hogy ki és mi alapján dönti
el a büntetéseket? Szívesen megkérdezném, mi alapján osztja a büntit a Tisztelt
Döntéshozó?! „Mindenki egyenlő, csak vannak egyenlőbbek?” Nincs azzal semmi gond,
hogy büntetést kaptunk, tudjuk/tudtuk, hogy hibáztunk és nem más versenyzők „befújásáról”
van itt szó - mielőtt még valaki félreérti -, mert attól nekünk nem lesz jobb! Viszont azt is
tudjuk, hogy a mezőnyben nem mi voltunk az egyetlenek (és nem csak a szervizpark kijárata
után a lámpáig, azon a pár száz méteren…). Ez kérem elvi kérdés! Ha szántunk volna még
némi energiát és időt a verseny végén erre, a versenyirodán is feltettem volna ezt a kérdést.
De nem is gondoltuk, hogy ilyen helyzetbe kerülhetünk. Az igazságtalanságot nehezen
viselem. Szerencsére már otthon voltunk, mire erre fény derült, így nap közben jól éreztük
magunkat mind az autóban, mind a pályákon.
Azon dolgozunk majd, hogy versenyről-versenyre fejlődjünk és még jobban igyekezni fogok,
hogy ne találjanak rajtunk fogást… Kellenek a közös kilométerek. Bár Zsolti az elsőn úgy
leküldte, hogy meglátta az időt és megijedt saját magától…
Legközelebb így megyünk
majd mindegyik gyorsaságin és akkor a helyezés is előkelőbb lesz.”
– mondta Pinjoe.
Partnereink:
Octi-CAD Kft., Sióház Centrum Kft., Imagedesign Dekorstúdió
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Rally Feeling