Rengeteg defekt, egy baleset és sok értékes tapasztalat

Maricsek Racing Team

Letöltés

Rengeteg defekt, egy baleset és sok értékes tapasztalat
A 41. Croatia Rally első napján a Maricsek Racing Team mind két párosa a pálya szélére
kényszerült. A Kovács - Istovics kettős egy baleset, míg a Maricsek - Kovács duó egy dupla
defekt miatt volt kénytelen feladni a futamot. Másnap ismét versenybe szállhattak a fiúk,
gyűjtötték a gyorsasági kilométereket és sajnos a defekteket is.
A szerencse ezúttal elpártolt a csapattól, de maga a futam és a tengerparti környezet is tetszett
Istovics Gergőnek.
„Abszolút azt kaptuk ettől a versenytől, amit vártunk. Amit mindenképp ki kell emeljek az az, hogy itt
még a versenyzőkért van minden. Rengeteg kis apró pluszt tesznek hozzá a horvát rendezők a
versenyhez. Például kikötőben van a szervizpark, a városközpontban, a főtéren a céldobogó és a Parc
fermé. A rajtceremónia olyan komoly volt, mint a világbajnokságon. Nagyon jól rendezett verseny volt,
brutálisan nehéz pályákon, de erre is számítottunk.”
A Shake down még jól sikerült a Kovács - Istovics kettős számára, az abszolút harmadik időt
teljesítették. Az első nap azonban meglehetősen korán, a második szakaszt követően búcsúztak a
versenytől.
„Az első szakaszon egy negyedik idővel kezdtünk. Volt egy lassú defektünk, amit etapon kicseréltünk,
ezért futópercre érkeztünk a kettes gyors rajtjába, de nem ez okozta a bajt. Talán a két tréning kevés
volt ahhoz, hogy feldolgozzuk ezeket a nehéz pályákat. Gyakorlatilag egy olyan helyen, amire nem
számítottunk, elkönnyült az autó. Egy bukkanón nem volt fékhatás, majdnem szemből mentünk neki
egy kőfalnak, de volt annyi lélekjelenléte Antinak, hogy ráhúzott egy menekülő kéziféket. Így kb.
100km/h-val nekitolattunk a kőfalnak. A gyorsról még lejöttünk, de az autó kigyulladt, illetve komoly kár
keletkezett benne. A csodával határos módon a fiúk újjáépítették a Mitsubishit. Délután három órakor
nekiálltak és éjfélre befejezték.
Másnap folytattuk a versenyt, hogy a kassai esést kiautózzuk magunkból, de most szerencsétlen
módon kettőt kellett. A szombati napot így arra szántuk, hogy próbáljunk visszaszokni a régi
tempónkhoz. Azt gondoljuk, hogy meglesz, de kell még hozzá egy-két verseny. Szombaton abszolút 3.
- 4. - 5. időket autóztunk folyamatosan, és azt gondolom, hogy életünk legjobb versenye lehetett
volna. Így is jó volt, mert félelmetesen nehéz pályák voltak az útvonallapon, rendkívül csúszós
aszfalttal, tele ritmusváltással. A kigumizást és a lassítót hírből sem ismerik, tehát minden kanyar tiszta
murva, úgyhogy nagyon sokat tanultunk. Jövőre mindenképpen visszamegyünk és akkor
megpróbáljuk bevenni Porecet. Egy kicsit nagyobb szerencsével talán sikerül célba érni.”
Maricsek Miklós a megszokottnál több nehézség ellenére is elégedet volt, szerinte jó döntést hoztak
azzal, hogy nekivágtak a Croatia Rally-nak.
„Olyan pályákkal és olyan rendezéssel találkoztunk, ami egy kicsit visszahozta az életkedvünket.
Annak ellenére mondom ezt, hogy nem volt egy túl szerencsés hétvége, de nem sikerülhet minden
verseny tökéletesen. Talán Anti szerencsétlenebb volt, mint én, bár lehet, hogy mindketten ugyanolyan
mérgesek voltunk, mikor fel kellett adnunk az első napot. Egy felírásból és egy ellenőrzésből kellett
menni olyan pályákon, amilyeneken már nagyon régen versenyeztem. Teljesen más jellegűek az
ottani pályák, mint a magyarok. Az első szembetűnő dolog az aszfalt minősége. Sokkal csúszósabbak,
mint az itthoni pályák. Rengeteg a kanyar, és nagyon dobálósak az ottani szakaszok, tele vannak apró
bukkanókkal.”
Az okát ő maga sem tudja, de valami miatt Miki mindig kicsit kényelmesebben kezd az első
szakaszon, mint az ellenfelek.
„Az első gyorson sajnos lassan kezdtem. A másodikon már belerázódtam és a harmadik szakaszon jól
bekezdtem. Sajnos a negyedik kilométer környékén az egyik kanyarban lementem tőre, de akkora kő
volt a nyomban, hogy jómagam két defektet kaptam. A kő átütötte a bal első felnit is. Megpróbáltunk
lejönni, de közben rájöttem, hogy két defektünk van és egy pótkerekünk. Inkább kiáltunk, mint, hogy
valamit még eltörjünk az autón. Nagyon mérges voltam.
A másnapi pályákat kicsit könnyebbnek gondoltuk, mint a péntekieket. Tévedtünk, ugyan olyan
nehezek voltak, sőt még gyorsabbak is, mint az első napiak. A szombati nap nagyon tetszet. Volt egy
körgyors, ott egy aknafedélen összeszedtem egy defektet. Ezen kívül minden rendben ment. Jó, hogy
elmentünk és megint csak sokat tanultunk.”
www.maricsekteam.hu