Rally Moslavina: Kellemes fogadtatás, kiváló verseny

Szijártó Anikó

Letöltés

Kedves Partnerünk!
A hétvégen Kutinán és környékén rendezték a Horvát Rally Bajnokság harmadik
fordulóját, a Rally Moslavina-t. A horvát futamon a Maricsek Racing Team is
képviseltette magát, Maricsek Miklós mellett ezúttal Csáki Richárd foglalt helyet a jobb
oldalon a Mitsubishi Lancer EVO VI/IX-ben. A fiúk derekasan helytálltak, hisz az
abszolút 4. helyen fejezték be a csodálatos környezetben megrendezett versenyt.
Péntek este, egy 2.2 km-es gyorsasági szakasszal vette kezdetét a verseny, amit két
alkalommal teljesített a mezőny. Szombaton egy 9.1 és egy 14.7 km-es szakasz szerepelt a
programban, amin összesen 3-3 alkalommal autóztak a pilóták és navigátoraik.
Maricsek Miki tesztelni ment a Rally Moslovina-ra.
„Azért indultunk el ezen a versenyen, mert Kassán észrevettem több hibát, amit ki kell
javítanom. Ahhoz, hogy a gyorsabb részeket nyugodtabban el tudjam vállalni és gyorsabb
tudjak lenni, ahhoz mennem kell az autóval.
Maga a verseny Kaposvártól mindössze 153 km-re és két és fél óra autóútra van, ezért
elmentünk. Mindkét szombati pálya nagyon tempós, gyors volt, szűk részeken autóztunk. A
hosszabb majd 15 kilométeresen; például öt falun kellett keresztül mennünk. Most pontosan
erre volt szükségem, hogy gyorsuljak. Teszt jelleggel indultunk, de tudom, hogy hol van
minden egyes másodperc, amit vesztettünk. Inkább a 180-200 fölötti részeken volt egy-két
gázelvételem, balláb fékem.”
A kaposvári pilóta ezúttal jó barátjával, Csáki Richárddal teljesítette a Kutina környéki
futamot.
„Igen, Richárddal mentem, mert Borbás Szabi nem indult Kassán és úgy gondoltam, hogy
meg kell autóztatnom, hogy benne is meglegyen a megfelelő kilométer. Richárd is nagyon
élvezte, sőt, hazafelé úgy jellemezte, hogy talán az eddigi legjobb versenye volt, amit
teljesített.”
Mozgalmas volt a hétvége a fiúk számára, hol az időjárás, hol a technika tréfálta meg őket
kissé.
„ Nem is tudom, tizenegy-két évvel ezelőtt volt erre példa, hogy ott álltam a gyorsasági
rajtjában négy slicc-kel és leszakadt az eső, úgyhogy a negyedik gyorsasági nagyon nehéz
volt. Az első két gyorsaságit úgy teljesítettük, hogy volt egy trafó problémánk, ami Kassán
nem mutatkozott meg, most előjött. Kicseréltük, utána kipróbáltam új futómű beállításokat,
sőt új Ralliart stabilizátort is kapott előre az autó, amitől feszesebb lett és jobban kanyarodik.”
A hétvégén nem csak a szervizcsapat, hanem a Maricsek Team másik párosa, Kovács Antal és
Istovics Gergő is segítette Mikiék versenyzését:
„A mi részünkről, Istovics Gergő volt az egyik fő szervezője ennek a versenynek és péntek
este Kovács Anti is megérkezett. Vele is átgurultunk az egyik gyorsaságin és közösen nagyon
sok hibát vettünk észre, több dolgot meg tudtunk beszélni, ami másnap hasznunkra vált.
Nagyon remélem, hogy megrendezik a Budapest Rallye-t, mert az itteni tapasztalataink ott
kamatozhatnak! Összességében szuper volt a hétvége és azt gondolom, hogy a csapatból
mindenki élvezte ezt a dolgot”
Csáki Richárd is elégedetten értékelte a horvátországi kalandot.
„Számos dolgot tudnék kiemelni a hétvégével kapcsolatban; az első és legfontosabb
természetesen, hogy lehetőségünk volt Mikivel együtt versenyezni. Ha tehetjük, azaz ha nem
az ORB-ben, illetve a Rallye 2-ben állunk rajthoz, akkor általában együtt indulunk el a
futamokon. Barátilag sokkal könnyebb versenyezni, hiszen fél szavakból is megértjük
egymást.
A verseny maga szenzációs volt! Itt szeretném jelezni, hogy a horvát rendezés valami
fenomenális, teljes mértékben versenyzőnek éreztük magunkat! Teljesen mindegy volt, hogy
milyen ügyes-bajos problémával fordultunk a szervezők felé, nagyon készségesen segítettek.
A pályák is nagyon tetszettek, a szombati szakaszok rendkívül tempósak voltak. Ez nagy
feladatott jelentett számunkra, hiszen Miki most kezd újra felgyorsulni, én pedig még tanuló
navigátor vagyok. A legjobb tudásunkhoz képest igyekeztünk a gyors részeken folyamatosan
gázelvétel nélkül haladni. Volt ahol ez sikerült, volt ahol kevésbé, de a verseny végére azért
megfelelő időket tudtunk autózni.
Az alapvető koncepciónk az az volt, hogy autózzunk és fejlődjünk, ami maximálisan sikerült,
hiszen magamon is érzem, hogy sok új tapasztalatot gyűjtöttem a hétvége során.”