Tim Gábor volt a legsikeresebb a mezőnyben

Apex Racing Team

Letöltés

2013. július 5-7.
Suzuki Swift Kupa 2013
VII. - VIII. verseny - Red Bull Ring
Tim Gábor volt a legsikeresebb a mezőnyben
Az Apex Racing egy versenyzővel, Tim Gáborral vett részt a Suzuki Swift Kupa negyedik versenyhétvégéjén,
mely a Truck Race betétfutama volt, a Red Bull Ring-en. A helyszín és a pálya meseszép, és az egyik legmod-
ernebb a régióban, ám a rövidített pálya jelentősen elvett az élvezeti értékéből. A nyomvonalat jelentősen
lerövidítették a szervezők, a 4326 méter helyet csak 2240 méter volt, és egy kivétellel, csak jobb kanyart tartal-
mazott.
Az egész hétvége folyamán számunkra nagyon pozitív volt, hogy ha nem is teltház, de tömött lelátók előtt
versenyezhettünk, végre több ezren láthatták, milyen izgalmas egy ilyen márkakupa.
Apex Racing Team / Sajtóközlemény / Szerző: Bende Imre imrebende@apexracing.hu
www.apexracing.hu
A csapat egy másik csapattól bérelt autót a hétvégére, és Gábornak két fél órás szabadedzése volt, hogy megis-
merkedjen egy újabb autóval. Bár a kupás autók alkatrészileg egyformák, mindegyik más picit. Ezek a külön-
bségek nagyon kicsit, és finomhangolással mindből ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, de kétszer fél óra
nagyon kevés erre. Ettől függetlenül az autót sikerült jól beállítani. A csapat úgy döntött, hogy Gábor magas
profilú gumin edz, azaz több a mintázat a gumin. Ez ugyan lassabb mint a bekopott gumi, hisz nagyobb a
kerülete, de jobb felkészülést eredményez az időmérésre, ahol teljesen új gumin kell mért kört futni.
Ez a taktikai húzás be is jött, az időmérésen már első gyors körében Gábor olyan időt futott, ami a vetélytár-
sak nem tudtak megközelíteni. Mivel egész hétvégére 60-70%-a volt az esőnek, spóroltunk a gumival, hisz ha
nem koptatjuk le, a mintázat miatt sokkal jobban tapad majd esőben. Ez 2012-ben már bejött, akkor Gábor
másodpercekkel volt gyorsabb mindenkinél az esőben. Így, míg a többiek a pályán kőröztek, addig Gábor a
boxutcában várakozott.
Apex Racing Team / Sajtóközlemény / Szerző: Bende Imre imrebende@apexracing.hu
www.apexracing.hu
Az utolsó percre még egy körre kifutott, javított is az idején, de már semmit nem változtatott, megnyerte az
időmérést, ami egy plusz pontot is jelentett egyben. Az időmérés után sok pilótának elvették a mért idejét, és
hátrébb sorolták pályaelhagyás miatt. A Red Bull Ring sajátossága, hogy a célegyenesre fordító kanyar, és az
egyes kanyar sokkal gyorsabb ha a pilóta szélesebben veszi. Sajnos emiatt nagyon könnyű átcsúszni a fehér
vonalakon, ami a pálya szélét jelzi. A szabály szerint ezeket a fehér vonalakat négy kerékkel tilos elhagyni, és
ez itt nagyon komolyan is volt véve. Tegyük hozzá, hogy jogosan, hisz a szabály az szabály, ám ezen a pályán
ez már évek óta folyamatos probléma, ideje lenne elgondolkodni a pálya bukótereinek átdolgozásán. Ezek
a kanyarok aszfaltozottak, így nem jár hátránnyal a szélesítés, de egy sóderágy biztos nagyobb óvatosságra
intené a pilótákat.
Ezen a hétvégén a magyarok az osztrák bajnoksággal közösen indultak, a két sorozat között jelentős az eltérés.
Az osztrákok autói jóval újabbak, és 1600-as motorokkal szereltek, 30 lóerővel erősebbek. Ez körönként 2-3
mp eltérést hozott, viszont a mezőnyük vége életveszélyesen lassú és kiszámíthatatlan. A bonyodalmak elk-
erülésére, eltolt rajtot szoktak alkalmazni, ám a pálya rövidsége miatt erre itt nem volt lehetőség. Így Gábor az
első versenyen közvetlen az osztrákok mögül indult.
Apex Racing Team / Sajtóközlemény / Szerző: Bende Imre imrebende@apexracing.hu
www.apexracing.hu
Már az első kanyarban gondja akadt egy osztrákkal, aki valamilyen okból kifolyólag nem akarta elengedni,
így Gábor visszacsúszott, előbb a második majd egészen a negyedik helyig. Az élen végül egy hármas fogat
alakult ki a verseny végéig, ezt a sort Gábor zárta. A rádión már az elejétől panaszkodott, hogy nincs erő a
motorban, hiába autózik dupla szélárnyékban, képtelen előzni. A kanyarokban, féktávon ráesett a riválisokra,
ám az egyenesek végén újra tetemes volt a hátránya.
A futamot végül a második helyen zárta, közvetlen a győztes Tassi Attila mögött ért célba. Először a gumikra
gyanakodtunk, hisz mi spóroltunk azokkal az esőre, és a nagyobb kerék szárazon már hátrány. Természe-
tesen egy futómű ellenőrzés is következett, de nem látunk semmi kivetni valót. ( videó: http://youtu.be/
Y28yxZcHTbE )
Apex Racing Team / Sajtóközlemény / Szerző: Bende Imre imrebende@apexracing.hu
www.apexracing.hu
A futam után rengeteg büntetést osztottak ki pályaelhagyás miatt, és másnapra az FIA ellenőrei ki is jelentet-
ték, hogy még keményebben szankcionálják a szélesítéseket.
Így nem lesz figyelmeztetés, rögtön 10 mp-el büntetnek minden szabálytalan pilótát.
Gábor a második futamon a hetedik helyről rajtolt, hisz az első nyolc pilóta fordított sorrendben áll fel a
rajtrácsra. Különösebb gond nélkül jött fel a mezőny elejére, ahol újra hármas-négyes kis csoport alakult ki.
Sajnos, megint jött a rádió üzenet, nem tud Gábor előzni, nincs elég erő a motorban. Végig nyomást helyezett
a vezető pilótákra és ez a leintéskor a második helyet jelentette.
Ugyan a győzelem nem sikerült, de a köridőkkel nem volt gond, sőt Gábor messze a legtöbb pontot gyűjtötte
a hétvégén a pole-nak és a két második helynek köszönhetően. Folytatás augusztusban a Slovakiaring-en.
Apex Racing Team / Sajtóközlemény / Szerző: Bende Imre imrebende@apexracing.hu
www.apexracing.hu