Miskolc a szívükbe lopta magát

Dinamic Rally Team

Letöltés

Miskolc a szívükbe lopta magát
DYNAMIC RALLY TEAM – 19. Mojito Lemon Miskolc Rally, 2013. május 11-12.
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
Nem volt egyszerű versenyhétvégéje a Lángi Attila-Toma József „Csimpike” párosnak. A BMW Z4 M
Coupe-nál előjött gyermekbetegségeket a soron következő bajnoki fordulóra orvosolták a Dynamic
Rally Team versenyzői, ám Fortuna olykor még így is fricskát tört az orruk alá. A kezdeti gondok
ellenére azonban mosollyal az arcukon tértek haza Lángiék, akiknek Miskolc egy ok miatt
mindenképp a szívükbe lopta magát: itt értek célba először első osztályú futamon.
Lángi Attila:
Nehéz versenyünk volt a Miskolc Rally alkalmával. Csütörtök éjjel utaztunk el, pénteken
pedig a pályabejárással folytattuk a programunkat. A kellemetlenségek azonban már a hétvége elején
felütötték a fejüket. Gépátvételnél újra szétment a BMW kormányszervója, amit péntek éjjel még
javítanunk kellett. A verseny kezdete előtt tettünk egy próbakört a kocsival, hogy rendben van a
szervó, ekkor azonban előbb a váltó, majd a kuplung esett szét. Ott kezdett lefagyni az arcomról a
mosoly, már majdnem elindultam haza Miskolcról…
Kínlódva teljesítettük a prológot, majd nekivágtunk az éjszakai gyorsasági szakaszoknak, amik olyan
gyászosra sikerültek, hogy sok szót nem is érdemelnek. Az előző, egész éjszakás menetelés után
nagyon fáradtak voltunk vasárnap. Ment a matekozás, hiszen a percről percre változó időjárás
mellett jól meg kellett gondolni, milyen gumikkal menjünk ki a pályára. Izgalmakban ekkor is bőven
volt részünk. Királdra vágott slickekkel mentünk ki, ami elég érdekesen viselkedett a kissé még vizes
talajon, valamint egy lassítót is elkaptunk, ami megdobott minket az úton. Sátán sem maradtunk ki a
jóból: száraz körülmények között rajtoltunk, de alig mentünk néhány métert, leszakadt az eső, majd
pedig a jég kezdte el verni az autónkat. A 9. gyors körül kezdődött számunkra az igazi verseny, akkor
már az időeredményeink is kielégítőek voltak, tudtuk tartani a tempót a másik két BMW-s
versenyzővel.
A kocsi tehát már megmutatta, hogy van mit keresnie ebben a mezőnyben, csak nekünk kell
átgondolnunk, hogy hogyan tudjuk a benne lévő teljesítményt érvényre juttatni. Valamennyit biztos
vezetéstechnikailag is fejlődnünk kell, de talán ami ennél is fontosabb, az a jó itiner-felírás lenne.
Összességében elégedett vagyok, hiszen célba értünk, és teljesítettünk egy ORB futamot! Kicsit össze
kell szednünk magunkat és bátorságot gyűjteni, s akkor a jövőben a BMW-s ellenfeleinkkel szemben
versenyképesek lehetünk, s jó csatákat vívhatunk velük.
Toma József „Csimpike”:
Jól éreztük magunkat a hétvégén, kellemesen elfáradtunk. A szombati
napról nem sokat tudok elmondani, nem sikerült úgy, ahogy azt elterveztük. Attilának még újdonság
volt, hogy éjszakai gyorsaságit kell teljesíteni, ennek ellenére tetszettek nekünk is az első napi
szakaszok. Ez úton is elnézést kérek a nézőktől, amiért nem azt nyújtottuk, amit ígértünk!
Vasárnap már jóval összeszedettebbek voltunk, és ennek megfelelően próbáltunk is úgy autózni,
ahogy ettől a kocsitól elvárható lenne. Parádét másnap se tudtunk nyújtani a közönségnek, mivel az
időjárás eléggé megtréfálta a mezőnyt. A sátai gyorson például szárazon rajtoltunk, és jégeső
kíséretében gurultunk át a célvonalon. Nagyon oda kellett figyelnünk így a menetelésünkre, ami
eléggé érdekesre és kalandosra sikerült ilyen szélsőséges körülmények között. A vasárnapi
részeredményeink mérvadóak lehetnek számunkra, habár még mindig nagyon sok maradt benn a
BMW-ben. Most volt az első alkalom, hogy a versenygépünk úgy működött, ahogy kell,
problémamentesen – bár azért még mindig rakoncátlankodott egy-két apróság. Ezeket viszont már át
lehet lépni, mondhatjuk, hogy már látjuk a fényt az alagút végén! Egy lépéssel előrébb vagyunk,
hiszen pontos visszajelzést kaptunk az autó teljesítményéről és magunkról is, be tudjuk lőni, hogy a
12-es géposztályban és az S csoportban körülbelül hol lenne a helyünk.
Habár Egerben is rengeteg mindent megtudtunk a BMW működéséről, az csak negatív tapasztalattal
társult. Miskolcon viszont szereztünk olyan értékelhető kilométereket, ami alapján azt kell, hogy
mondjam, hogy ez az autó kiváló társunk lesz majd a jövőben, a bajnokság további részében.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
NanoEnergizer (www.nanoenergizer.eu), Blue16
gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, MCG Europe Kft., Pro Complex Security, Janódob
Kft., M Power Kft., nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, Yakuza Tattoo,
bmwtuning.hu, keramiafekbetet.hu, aluhegesztes.hu
Sajtófőnök: Horváth Judit
– Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com