MAGYARORSZÁG
ORSZÁGOS RALLYE BAJNOKSÁGA
2014. ÉVI BAJNOKSÁG NEM HIVATALOS EREDMÉNYE
A BAJNOKSÁG FUTAMAI
I.
II.
III.
IV.
2014. 03. 28 - 30.
2014. 06. 13 - 15.
2014. 07. 11 - 13.
2014. 09. 05 - 07.
2014. 10. 03 - 05.
V.
VI.
2014. 10. 17 - 19.
2014. 11. 06-08.
20. Vredestein Miskolc Rally
Székesfehérvár Rallye 2014
Veszprém Rallye 2014
Kassa Rallye 2014
Budapest Rallye 2014
48. Mecsek Rallye
Waldviertel Rallye
Miskolc (140,05 km)
Székesfehérvár (146,6 km)
Veszprém (138,9 KM)
Kassa (141,5 KM)
Budapest
Pécs (131,78 km)
Krems-Horn (A) (118,17 KM)
Laroco MSE / Kelet Autósport Kft.
Laroco MSE ... Gergő
Vincze Ferenc
Kalibach Gergely/Kuti Péter
Lukács Kornél
Mesterházi Márk
Lencse Zoltán
Hofbauer Tamás
Budavári Zoltán
Kovács Szabolcs/Kulcsár Csaba
dr. Varga Attila
Savanyu Roland
Nagy Mátyás
Nagy Tamás
Lovász Pál
Diebel András
Baracskai Zsolt
Lovász Tibor
Egyesület
Versenyautó
Maximmun Racing Team
Ford Fiesta R5/RRC
SKODA Rally Team Hungaria
Skoda Fabia S2000
XIQIO Hadik Rally Team
Subaru Impreza
AS-Rallysport Europe Kft.
Ford Fiesta S2000
MHH Rally Team
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Dynamic Rally Team
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Botka Rally Team Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Turán Motorsport ... Egyesület
Peugeot 207 S2000/ 208 T16 R5
Pro Race sport Kft.
Mitsubishi Lancer Evo X R4
Ba-Ro Motorsport Egyesület
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Red Ribbon Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Extrém Sport Team Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX./Ford Fiesta
Red Ribbon Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Maricsek Racing Team
Mitsubishi Lancer Evo VI. / IX.
Crash-Men Team Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Arrabona Rally Club
Mitsubishi Lancer Evo IX./Citroen DS3 R3T
I.
20
4
10
0
12
5
4
2
DNF
8
0
6
1
0
3
15
0
0
0
DNF
3
0
2
0
1
0
DNS
DNS
0
0
0
0
DNS
II.
III.
10
13
3
DNF
DNF
0
DNS
20
5
15
2
DNF
DNF
12
4
DNF
2
0
6
0
8
1
0
0
4
0 ... Márk
Puskádi János
Gódor Barnabás
Egyesület
Versenyautó
Racing Team SE
Ford Fiesta R5 / RRC
SKODA Rally Team Hungaria
Skoda Fabia S2000
XIQIO Hadik Rally Team
Subaru Impreza
AS-Rallysport Europe Kft.
Ford Fiesta S2000
MHH Rally Team
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Dynamic Rally Team
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Botka Rally Team Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Turán Motorsport Egyesület
Peugeot 207 S2000/208 T16 R5
Pro Race sport Kft.
Mitsubishi Lancer Evo X R4
Extrém Sport Team Kft.
Ford Fiesta R5
Maricsek Racing Team
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Crash-Men Team Kft.
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Maxx Race Team ...
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
Arrabona Rally Club
Mitsubishi Lancer Evo IX.
Eurosol Racing Team Hungary
Skoda Fabia S2000
I.
10
2
5
0
6
3
2
0
DNF
4
0
3
0
0
1
8
0
DNS
DNS
DNS
1
0
DNS
DNS
II.
III.
IV.
V.
8
1
10
3
5
2
4
0
2
0
1
0
6
0
DNF
DNF
0
0
DNS
3
0
0
0
DNS
DNS
VI.
Összesen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
12
5
9
2
DNF
4
3
1
8
DNS
DNS
DNS
1
DNS
DNS
6
2
10
1
DNS
3
0
8
0
1
0
5
3
4
0
0
0
0
0
DNS
DNS
0
DNF
0
2
0
DNS
0
8
11
DNS
3
8
1
8
4
0
0
DNS
DNS
DNF
2
DNS
5
1
DNF
DNS
10
3
8
0
DNF
DNF
6
2
DNF
4
0
3
0
DNS
2
0
DNS
1
0
6
DNF
DNS
13
8
DNF
DNF
8
DNF
4
3
DNS
2
DNS
1
8
2
10
0
5
0
2
0
0
0
3
0
KIZ
DNF
4
0
1
1Rally ORB
MNASZ
Rally
Egy valóra vált álom
MARICSEK RACING TEAM – 39. KassaRally, 2013. szeptember 6-8.
Kovács Antal – Istovics Gergő, Mitsubishi Lancer Evo VI
Mikor Kovács Antal és Istovics Gergő a rallypályák mezejére lépett, talán nem is mertek arról
álmodni, hogy egy nap az első osztályú bajnokság egyik futamán, az abszolút első öt helyezett
között végezhetnek. A 39. Kassa Rallyn azonban ez az álom valóra vált! A Maricsek Racing Team
duója magabiztos meneteléssel a nemzetközi értékelésben a 8., míg a magyarok mezőnyében az 5.
helyre kormányozta be a Mitsubishi Lancer Evo VI-ost. Sőt, mi több: újabb ...
technikai hiba nélkül mentünk végig a 9 gyorsasági szakaszon, s így teljesítettük azt, ami körülbelül
2005 óta nem történt meg: Mitsubishi Lancer EVO VI-os végzett az első ötben. Megilletődően álltunk
a céldobogónál, de annál nagyobb volt az örömünk. Még nem tisztultak le teljesen az érzéseim, de az
biztos, hogy életem eddigi legeredményesebb, legösszeszedettebb és mondhatni a
legemlékezetesebb versenye volt a 39. KassaRally.
Istovics Gergő:
Amilyen izgatottan vártuk a kassai derbit, olyan jól is sikerült. Azt kaptuk, amire
számítottunk: flottul, jól szervezett verseny volt, vb szintű ...
utolsó gyorsaságiig nem tudtuk, hogy állunk, de végül értesítettek róla minket, hogy elérhető még az
abszolút 5. hely. Antival összenéztünk, behúztuk az öveket, összeszorítottuk a fogunkat, és leküldtük
a Mitsubishit a 9. szakaszon úgy, ahogy csak a csövön kifért.
Olyan eredményt sikerült elérnünk, amiről korábban álmodni sem mertünk volna, s minden
várakozásunkat felülmúlta. Az első ötben végeztünk egy olyan technikával, ami ma már inkább csak
az S csoportban állja meg a helyét. Elérzékenyülten álltunk Kassa főterén, amikor játszották a Magyar
Himnuszt! Csodálatos érzés volt!
Ez úton is köszönjükKassa Rallye Mitsubishi Lancer EVO VI
Maricsek Racing Team
Rally
Csatát is nyertek, kupával is gazdagodtak
DYNAMIC RALLY TEAM – 39. KassaRally, 2013. szeptember 6-8.
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
Küzdelmes hétvégét zárt Kassán a Lángi Attila-Toma József „Csimpike” duó. A BMW Z4 M Coupe
alázatosan szolgálta gazdáit, ám a váltókar makacskodása komoly fejtörést okozott a páros
tagjainak. A Dynamic Rally Team versenyzőit végül a 12-es géposztály 3. helyén intették le. Ennek
az eredménynek köszönhetően pedig nem csak egy igazán megérdemelt serleggel gazdagodtak, de
Csimpinek egy igazán különleges születésnapi ajándékot is nyújtottakKassa Rallye BMW Z4
Dynamic Rally Team
Rally
Kupát hoztak Kassáról
Hosszú négy napnak nézett elébe a Bakó Rally Team, de az eredmények láttán mondhatjuk,
megérte. A csütörtök óta Kassán lévő csapat kicsit félve érkezett meg, de végül bejöttek a
számításaik. A cél annyi volt, hogy a dobogóra állhassanak, és ez megtörtént.
Hogy megérte-e a 39. KassaRally előtt tréningezni? Vagy, hogy mennyire is voltak nehezek a pályák?
Nem kell találgatni, mert Bakó László minden kérdésemre választ adott!
A tatabányai rali-túra versenyen nem voltatok túl szerencsések, melyet követően tréninggel
készültetek a következő ORB futamra. Megérte rááldozni ... voltál szigorú magadhoz, és a navigátorodhoz?
- Olyannyira voltam kegyetlen magammal és Szabival is az első napon, hogy ténylegesen kihasználtuk
a tréningre adott időkorlátot, és még este nyolckor indultunk el az utolsó Gejzíri pályára. Igaz, hogy
már sötét volt, de mindenképpen le szerettük volna ellenőrizni a felírt itinerünket. Az átvételek
viszont, úgy zajlottak, mint egy „rutin műtét”…persze külföldön.
Mi tetszett, vagy éppen mi nem tetszett a 39. Kassa Rallyn?
- Először is a pozitív tapasztalatokat osztanám meg veled. Fantasztikus pályák voltak, attól
függetlenül, hogy a szlovák ... raliversenyzők szerint is a legnehezebb verseny, a KassaRally. Mégis attól
volt jó, hogy nem a megszokott, már-már fejből idézett itinert kellett követni, hanem erős
koncentrációra volt szükség. Minden volt, ami a ralit érdekessé teszi. A szűk dobálós részektől kezdve
teljesen a széles tempósig, vagyis éppen olyan volt, amit mi szeretünk. A kellemes dolgok közé
tartozik az is, hogy attól függetlenül, hogy sajnálatos módon számos versenyző kiesett, vagy
éppenséggel beesett, nem volt csúszás, nem kellett órákig várni a tűző napon. A szervezés tőlünk
biztos jelest kapott.
Milyen eredménnyel tértetek haza, és ... az időt és az energiát?
- Igen megérte a tréningbe fektetett idő, hiszen minden autóban töltött óra, vagy akár nap, közelebb
is hozhatja számunkra az év végi jó helyezéseket. Aki figyelemmel kíséri a csapat idei teljesítményét,
az nemigen mondhatja azt, hogy minden csak úgy az ölünkbe hullik. Igen megdolgozunk érte, mert
még nincs vége se a Rali-Túra Bajnokságnak, sem a Magyar Országos Rally Bajnokságnak. Ami
számunkra azt jelenti, hogy nem ülhetünk tétlenül.
Négy napot töltöttetek Kassán. Pályabejárás, átvételek, és egyéb finomságok vártak rátok a
magyar-szlovák közös versenyen. Mennyire ... jelenleg hogy álltok az ORB-ban?
- A tervet teljesítettük, hisz hoztunk kupát. De még így is, két versennyel a bajnokság vége előtt a 4.
helyen állunk, az A/6-os kategóriában. Ami annyit jelent, hogy a legközelebbi Budapest Rallyn ismét
oda kell tennünk magunkat.
A fent említett verseny előtt hol láthatjuk még a csapatot?
- Két hét múlva már a Vác Rali-Túra Bajnokságára fogunk koncentrálni. Ez lesz idén az utolsó
lehetőségünk, hogy a tavalyi évhez hasonlóan egy jót bulizhassunk, mint dobogósok a díjátadón.
A Bakó Rally Team legközelebb a Vác Rali-Túra Bajnokságon indul szeptember 21-22-én.
Szöveg ésKassa Rallye
Bakó Rally Team
Rally
váltókartörés viszont
teljesen felkészületlenül ért minket sose gondoltam volna hogy ilyen
megtörténhet. Reméljük ez egyedi eset lesz! Megjavítjuk a megjavítandókat és kikapcsolódásként elmegyünk Vác rallyra,
ami RTE futam de nagyon jó mókának ígérkezik, és elég közel van, aztán
pedig ha minden igaz és meg is rendezik a várva-várt Budapest rally következik. Mindent egybevetve köszönjük minden támogatónknak és a családtagjainknak és
csapatunk minden tagjának hogy ilyen színvonalas és hihetetlen jó versenyeken
vehetünk részt, nélkülük ez nem sikerülne!!! Támogatóink: NANO-IT-AUTO Lángi Attila naprakész élménybeszámolója a 39. KassaRally-ról!Szombat, 1. nap: Reggel az első gyorson sikerült életünkben először egy nem bealvós indulással igazán gyorsan mennünk. Már az első kis dobbantón úgy elrepültünk hogy azt hittem sose érünk le, ami annyiból volt necces hogy egy kis íves jobb kanyar volt utána amit illik bevenni
semmi nem dőlt el. A
Budapest és a Mecsek Rallyn is késhegyre menő csata várható, hiszen a tét
óriási. A kassai feladatot teljesítettük, ám ezzel csak lépéselőnybe kerültünk. A
hátralévő két futamon is hasonló hozzáállással, motiváltsággal és
felkészültséggel fogunk odaállni a rajtvonal mögé.
A 39. KassaRally (ORB) végeredménye:
1. Turán Frigyes, Zsíros Gábor
(Ford Focus WRC) 1:18:16,4
2. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Citroen Xsara WRC) +34,0
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor
(Skoda Fabia S2000) +1:34,1
4. Bútor Róbert, Tagai Tamás
(Peugeot 207 S2000) +3:27,6
5. Kovács Antal, Istovits Gergő ...
Tizenkilenc értékes pont Kassáról
Az Országos Rally Bajnokság negyedik - kassai - futamán a dobogó második
fokára állhatott fel a Maximmun Racing párosa. Kazár Miki és Szőke Tomi az
ezüstéremért tizenöt, a Power Stage-en pedig további négy pontot szerzett,
ezzel megerősítették a vezető helyüket az éves értékelésben. A legnagyobb
riválisnak számító Herczig Norbert, Bacigal Igor kettőst ezúttal is sikerült maguk
mögött tartani.
- Ez volt a legfontosabb, hiszen már korábban eldöntöttük, hogy nem egy-egy
versenyt, hanem a bajnokságot szeretnénk megnyerni – kezdte a beszélgetést
Kazár MikiKassa Rallye Citroen Xsara WRC Rally
. Kiss László. –
Hatalmas bukásban volt részük, mi is aggódva figyeltük és vártuk a híreket, hogy
mi lesz velük. A rallyban sajnos ezzel számolni kell, bárkivel megtörténhet.
Minket szerencsére a rossz ezúttal elkerült, korábban azonban volt benne
részünk bőven. Összességében jól döntöttünk, hogy elindultunk Kassán, néhány
ponttal is gazdagodtunk, de végre ismét jó volt versenyezni. A mi esetünkben ez
volt a legfontosabb.
A 39. KassaRally (ORB) végeredménye:
1. Turán Frigyes, Zsíros Gábor
2. Kazár Miklós, Szőke Tamás
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor
4. Bútor Róbert, Tagai Tamás
5. Kovács ...
Végre pozitív az összkép
Nem volt törés, nem volt kaland, végre élvezték a versenyt. ifj. Kiss László és Varga
Zsuzsanna a közelmúltban megjárta a hadak útját. Veszprémben majd a Baranya Kupán
is buktak, az autó teljesítményével pedig egyáltalán nem voltak kibékülve. A 39. Kassa
Rallyra az utolsó előtti pillanatban adták le a nevezésüket, sokáig az is kérdéses volt,
hogy egyáltalán ott lesznek-e a mezőnyben. Elindultak, jól döntöttek. A 3-as
kategóriában a negyedikként zártak, és összetettben is szereztek egy pontot, hiszen a
tízedik pozícióban fejezték be az aszfaltos hétvégét. Ettől ... azonban sokkal fontosabb
volt, hogy ismét jól érezték magukat az autóban.
-
Élveztük a versenyzést, jelenleg ez volt a legfontosabb – tekintett vissza a
hétvégére a Maximmun Racing Team pilótája. – A testvérem, Kiss Pál Tamás és
Balogh Jani segített abban, hogy rátaláljunk a beállításokra, ezért
mindkettőjüknek köszönettel tartozunk. A Mitsubishi sokkal kezelhetőbbé vált,
mint a közelmúltban, nyilván ez is hozzájárult ahhoz, hogy pozitív élményekkel
tértünk haza Kassáról. A végére kezdtünk visszarázódni, fölvenni a tempót, és
előjöttek a régi érzések is. Kiváló pályákat jelöltek ki a szlovák ... rendezők, minden
elismerésem az övék. Különösen a Gejzír elnevezésű szakasz tetszett, ami tele
volt visszafordítókkal, olykor már túlságosan is keresztbe mentünk.
Összességében teljes volt az egész, a hangulatunk is jobb egy ilyen verseny után.
Kassa árnyoldalát ezúttal Matics Misiék esése jelentette, ami természetesen megviselte
Laciékat is. Egy tapasztalt és sokat megélt kategóriatárssal történt a baleset, ami
érthetően minden indulóban mély nyomot hagyott.
-
Ezúton is szeretnénk mielőbbi gyógyulást kívánni Zejda Vikinek, remélem minél
hamarabb visszatérnek közénk a versenypályára – fogalmazott ifjKassa Rallye Mitsubishi Lancer EVO IX Rally
Bajnokság állása három verseny után:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Citroen Xsara WRC) 54 pont
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor
(Skoda Fabia S2000) 53
3. Botka Dávid, Mihalik Péter
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 44
4. Balogh János, Holczer Dániel
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 26
5. Melichárek Jaroslav, Melichárok Erik
(Citroen C4 WRC) 16
6. Krózser Menyhért, Fodor Géza
(Subaru Impreza WRC) 15
A 39. KassaRally programja:
Szeptember 7. (szombat):
Rajtceremónia, 11.30, GY1 – Opal/1, 12.16, GY2 – Gejzír/1, 13.27, GY3 – Opal/2,
16.18, GY4 – Gejzír/2, 17.29.
Szeptember 8. (vasárnap):
GY5 – Golf/1, 08.41, GY6 ...
Komoly kihívás a kassai aszfalton
Ezen a hétvégén megkezdődik az Országos Rally Bajnokság második fele. Az abszolút
elsőség szempontjából mostantól minden egyes momentumnak, megtett
kilométernek és megszerzett pontnak hatalmas jelentősége van. Az elmúlt napokban
Kazár Miki és Szőke Tomi a korábbi alapossággal igyekezett felkészülni, hiszen
csupán egyetlen ponttal vezetnek az összetett értékelésben. A Maximmun Racing
Team kettőse, és az egész csapat azon dolgozott, hogy a rendkívül gyors és technikás
pályákon a lehető legtöbbet hozzák ki magukból.
- Nagyon kedves élményeim vannak Kassával ... eltaláltuk. Még szerencse, hogy a
hiba a teszten jött ki, bízom benne, hogy a folytatás ebből a szempontból már sima
lesz. Haladunk, megyünk, csináljuk. Már nagyon várjuk a rajtot, hiszen őrületesen jó
pályákon versenyezhetünk. Úgy tervezzük, hogy szombaton alaposan bekezdünk,
vasárnap pedig ugyanígy folytatjuk. Háromszor mentünk a gyorsokon, több nem is fért
volna bele, akkora köröket kellett megtenni. A szombati szakaszok megvannak, a
vasárnap jóval ismeretlenebb lesz. De hát... A többieknek is, izgalmas és jó versenyt
várok, és szeretnénk ismét a dobogó legfelső fokára állni.
Az Országos Rally ... – Sivec/1, 09.32, GY7 – Golf/2, 11.52, GY8 – Sivec/2, 12.43
GY9 – Golf/3, 13.45, Céldobogó, Kassa főtér, 14.30.
Kassa Rallye Citroen Xsara WRC Rally
„Háborút akarunk nyerni, nem csatát!”
DYNAMIC RALLY TEAM – 39. KassaRally
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
A két héttel ezelőtti Baranya Kupán már azt az arcát mutatta a BMW Z4 M Coupe, amit gazdái
többször is szeretnének látni tőle. A Lángi Attila-Toma József „Csimpike” duó által terelgetett
csodajárgány a komlói futamot az M2 kategória harmadik helyén zárta, műszaki hibáktól
mentesen. De ami ennél is lényegesebb: a Dynamic Rally Team versenyzői olyan tapasztalatokkal
gazdagodtak a múltkori futamon, aminek nagy hasznát vehetik majd az ORB kassai fordulóján.
Lángiék ... épségben, karcolás nélkül megúszta az
autónk, így a KassaRally előtt csak egy kötelező átnézésen esett át. Már csak a futómű-beállítás van
vissza, aminek idomulnia kell az új Hankook gumikhoz. Ezeket egybevetve már ki is jelenthetjük, hogy
felkészítés terén már semmi akadálya nincs annak, hogy tökéletesen működjön a csodajárgányunk.
Különböző belső kamerás felvételek nézegetésével próbálunk barátkozni a szlovák pályákkal, hiszen
mindkettőnkre új terep vár. Annyi „előnyöm” lehet talán Attilával szemben, hogy idén Pethő
Tyutyuékkal kint dolgozom a bajnoki futamokon, és egy-egy részt látok, kapok ... szeptember 6-8. között, Kassán akarják megtenni az első lépést a „háború”
megnyeréséhez.
Lángi Attila:
Nagyon készülünk már a Kassa Rallyra, ami életem első külföldi futama lesz! Soha, még
átutazóban sem voltam Kassán, így próbálunk minél több információt begyűjteni a körülményekről, a
pályákról. A belső kamerás felvételekből annyi már kiderült számomra, hogy az erdőbe be, erdőből ki
szakaszok nem tartoznak az egyszerű pályák közé. Ugyanakkor azt hallottam, hogy az ott
megrendezett prológ mindent visz, remélem ebben idén nekünk is lesz részünk.
A komlói vendégszereplésünk után mindössze annyi volt a ... ízelítőt belőle.
Csütörtök reggel utazunk Kassára, hiszen kora délután már az itinerátvétellel indul a program, s amint
lehet, gőzerővel megkezdjük majd a szakaszok feldolgozását. Pénteken is tréning szerepel a
menetrendben, majd szombaton kezdődik a verseny a rajtceremóniával és 4 gyorssal, vasárnap pedig
a maradék 5 szakasszal folytatjuk a versenyhétvégét. Célunk most is az, hogy épségben
bekormányozzuk a BMW-t a célba. Örülnénk neki, ha ismét dobogóra tudnánk állni a kategórián
belül, ám ez nem lesz olyan egyszerű, hiszen Mitsubishikkel kell majd felvenni a harcot. A szlovák
pályák amúgy sem ... autópálya-minőségűek, sok a töredezett beton, amin a Mitsubishik könnyebben
átlépnek, az összkerék-meghajtás nagy előny lesz. A mezőnyben, a szlovákok F csoportjából csak egy
autó van, ami valamelyest összehasonlítható a miénkkel, így majd annak a teljesítményét fogjuk
figyelni. Mi nem feltétlenül a nézőknek fogunk autózni, hanem versenyezni megyünk ki Kassára, és
szeretnénk a lehetőségeinkhez mérten a legjobb eredményt elérni a Z4-gyel.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
NANO-IT-AUTO (www.nanolia.com), Contact-Consult,
Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED MotorsportBMW Z4 39.KassaRally
Dynamic Rally Team
Rally