System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at SimpleAdserver.AspNetClient.SimpleAdserverClient.GetZoneContent(Int64 zoneId, String contentTemplate, String emptyTemplate)

Budapest Rally versenykiírás

MNASZ

Letöltés

1
TARTALOM
1., BEVEZETÉS
2., RENDEZÉS
3., PROGRAM
4., NEVEZÉSEK
5., BIZTOSÍTÁS
6., REKLÁMOK ÉS AZONOSÍTÓK
7., GUMIABRONCSOK
8., ÜZEMANYAG
9., PÁLYABEJÁRÁS
10., ADMINISZTRATÍV ÁTVÉTEL
11., GÉPÁTVÉTEL – plombálás és jelölés
12., EGYÉB PROCEDÚRÁK
13., HIVATALOS SZEMÉLYEK AZONOSÍTÁSA
14., DÍJAK
15., VÉGELLENŐRZÉSEK
1. sz. MELLÉKLET – ÚTVONALLAP
2. sz. MELLÉKLET – PÁLYABEJÁRÁS IDŐTERVE
3. sz. MELLÉKLET – VERSENYZŐ ÖSSZEKÖTŐ NEVE és FÉNYKÉPE
4. sz. MELLÉKLET – RAJTSZÁMOK ÉS REKLÁM
5. sz. MELLÉKLET – SZERVIZPARK
6. sz. MELLÉKLET – KIEGÉSZÍTÉS A HISTORIC BAJNOKSÁG RÉSZTVEVŐINEK
8. sz. MELLÉKLET – BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK
9. sz. MELLÉKLET – RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
3. oldal
3. oldal
4. oldal
7. oldal
9. oldal
9. oldal
10. oldal
10. oldal
10. oldal
11. oldal
11. oldal
12. oldal
15. oldal
15. oldal
15. oldal
16. oldal
16. oldal
17. oldal
17. oldal
18. oldal
19. oldal
19. oldal
20. oldal
2
1. BEVEZETÉS
1.1. Bevezetés
A BUDAPEST RALLYE’ 2013 az FIA Nemzetközi Sportkódex és Függelékei, az FIA Regionális
Rallye Bajnokságok Szabályai és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által a 2013. évre kiírt
Országos Rallye Bajnokságoknak az FIA szabályokkal összhangban álló sportszabályai (RVSZ),
valamint a jelen Versenykiírás alapján kerül lebonyolításra.
A Versenykiírás módosítása, kiegészítése kizárólag számozott, a rendező vagy a
Sportfelügyelők által kiadott végrehajtási utasítások formájában lehetséges.
A 2013. évi Regionális Rallye Bajnokság szabályai megtalálhatók az (FIA és az MNASZ
honlapján) www.fia.com és www.mnasz.hu
1.2. Útburkolat:
A gyorsasági szakaszok útburkolata 100% aszfalt:
Rallye2,Historic
304,85 km
6
76,60 km (25,12%)
2
1
1.3. Gyorsasági szakaszok össztávolsága és az útvonal teljes hossza:
ORB
A verseny távja:
448,70 km
Gyorsasági szakaszok száma:
9
Gyorsasági szakaszok teljes hossza:
121,9 km (27,16%)
Szekciók száma:
4
Szakaszok száma:
1
2. RENDEZÉS
2.1. Címek, melyekbe a verseny beleszámít:
A Magyarország 2013. évi Országos Rallye Bajnokság 5. futama
A Magyarország 2013. évi Országos Rallye2 Bajnokság 5. futama
A Magyarország 2013. évi Országos Historic Bajnokság 5. futama
Külföldi résztvevők indulásával engedélyezett nemzeti futam
2.2. ASN engedély száma: K- 464 / 2013.09.18.
2.3. Rendező neve, címe és elérhetősége:
Rendező neve:
Első Rally Sport Manager Iroda Kft
Címe, elérhetőségei:
1141 Budapest Szugló u. 82.
Telefon és fax:
88 / 407-639
E-mail:
ermikft@gmail.com
A rendező hivatalos honlapja: www.budapestrallye.hu
2.4. Rendező Bizottság:
Vezetője:
Tagjai:
Lakatos Róbert
Adamovits Márk
Markó Tibor
Füredi András
Vajai Zsolt
Matyók István
Fekete Ernő
Buda Gábor
Sztankovics Györgyi
Hajdu Attila
Kassai András
Oroszlán Tibor
Kovács Levente
Lovay Miklós
Feind Gábor
Feind Gábor
Buda Gábor
Vörös Krisztina
Péter Pál
Hauser József
Majosházi Péter
Dr. Vallai Krisztián
Budai Ferenc
2.5. Felügyelő testület:
Vezető:
Tagok:
2.6. Megfigyelők és delegált személyek
RSB megfigyelő, RSB biztonsági megfigyelő
2.7. Vezető tisztségviselők
Versenyigazgató
(a verseny vezető sportbírója)
Versenyigazgató helyettes
Technikai felügyelő
Gépátvétel vezetője
Biztonsági szolgálat vezetője
A verseny titkára és a versenyiroda vezetője
Szervizpark vezetője:
Értékelés vezetője
Időmérés vezetője
Versenyorvos
Sajtófőnök
3
Hírfőnök
Versenyzői összekötő – ORB-R2-Historic
Olasz Gyula
Rádli József
2.8. Versenyközpont helye és elérhetősége
2013. október 03-04.
Versenyiroda helye:
Városligeti Műjégpálya
Cím:
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
Telefon:
+36 1 363 2673
Fax:
+36 1 550 0158
2013. október 05.
Versenyiroda helye:
Cím:
Telefon:
Fax:
Walden Hotel
2099 Pilisszentkereszt Dobogókő Fény u.1.
+ 36 26 347 681
+ 36 26 347 633
3. Program
3.1. Az itiner, GPS, térkép és rallye guide kiadása:
ORB;R2;Historic
Itiner kiadása, GPS berendezés átvétele:
Helyszín:
GPS:
2013. október 3. csütörtök
2013. október 4. péntek
08:30 - 18:00
08:00 - 12:00
Városligeti Műjégpálya – Versenyiroda
N47’ 30’ 52.41; E19’ 04’,47.62
Figyelem! A pályabejáró autónak un. „szivargyújtó” csatlakozással kell rendelkeznie.
(A GPS szabályzat a Végrehajtási utasításban kerül megadásra)
Rallye guide nem kerül kiadásra.
3.2. A shakedown-ra jelentkezés zárlata:
Shakedown nem kerül megrendezésre
3.2.1 Hivatalos Teszt:
Ideje:
Helye:
nem kerül megrendezésre
nem kerül megrendezésre
3.3. Versenyiroda nyitva tartása:
Versenyiroda működésének ideje:
2013. október 3. csütörtök
2013. október 4. péntek
2013. október 5. szombat
08:00-18:00
07:00-22:00
07:00-21:00
3.4. Hivatalos hirdetőtábla – helyszín:
1., Hirdetőtábla helye: Városligeti Műjégpálya
1146. Budapest Olof Palme sétány 5.
Működés:
2013. október 3. 08:00 órától – október 4. 22:00 óráig
2., Hirdetőtábla helye: Walden Hotel
2099 Pilisszentkereszt Dobogókő Fény u.1.
Működés:
2013. október 5. 07:00 órától – 22:00 óráig
3.5. Pályabejárás kezdete:
ORB,R2; Historic
2013. október 3. csütörtök
2013. október 4. péntek
09:00 – 18:00
08:00 – 16:00
A pályabejáráson engedélyezett áthaladások száma maximum 5 alkalom gyorsasági szakaszonként!
A pályabejárás során a bejáró gépkocsiban a gyorsasági szakaszon csak a versenyre benevezett versenyzők
tartózkodhatnak.
A PÁLYABEJÁRÁSI KORLÁTOZÁSOKAT A 2013. ÉVI RVSZ. ÉS JELEN KIÍRÁS 9. PONTJÁBAN ÉS A 2. SZ.
MELLÉKLETBEN ELŐÍRTAK SZERINT KELL BETARTANI!
4
3.6. Versenyzői eligazítás
ORB,R2,Historic
Időpontja:
2013. október 4.
16:30
Helye:
Városligeti Műjégpálya - előcsarnok
Címe:
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
3.7. Adminisztratív átvétel
ORB
Időpontja:
2013. október 4.
10:30 – 14:00
Helye:
Városligeti Műjégpálya - előcsarnok
Címe:
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
R2
Időpontja:
Helye:
Címe:
2013. október 4.
07:00 – 10:00
Városligeti Műjégpálya - előcsarnok
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
3.8. Gépátvétel – plombálás és jelölés
ORB
Időpontja:
2013. október 4.
11:00 – 14:30
Helyszín:
Városligeti Műjégpálya - sátor
Címe:
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
R2
Időpontja:
Helyszín:
Címe:
2013. október 4.
07:30 – 10:30
Városligeti Műjégpálya - sátor
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
3.9. Sajtóiroda és média akkreditáció megnyitása:
2013. október 4. Péntek
Helye:
Címe:
Nyitva tartás:
Helye:
Címe:
Nyitva tartás:
telefon:
fax:
e-mail:
Városligeti Műjégpálya
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
2013. október 4.
08:00 – 22:00
Walden Hotel
2099 Pilisszentkereszt-Dobogókő Fény u. 1.
2013. október 5.
08:00 – 22:00
+36-30-9519291
36-18877845
budai@temporallye.hu
2013. október 5. Szombat
3.10. Shakedown és időterv
Nem kerül megrendezésre
3.11. Verseny előtti sajtótájékoztató
Később kerül megjelölésre
3.12. Első Felügyelő Testületi ülés
Időpontja:
2013. október 04. péntek
Helyszíne:
Versenyiroda,
15:00 óra
3.13. ORB rajt ceremónia, prológ és első szakasz ideiglenes rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. péntek
16:00 óra
Helye:
hirdetőtábla
3.14. ORB rajt ceremónia, prológ és első szakasz rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. péntek
16:30 óra
Helye:
hirdetőtábla (online:budapestrally.hu)
5
3.15.
R2 rajt ceremónia,prológ és első szakasz ideiglenes rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. péntek
16:00 óra
Helye:
hirdetőtábla
3.16.
R2 rajt ceremónia,prológ és első szakasz rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. péntek
16:30 óra
Helye:
hirdetőtábla (online:budapestrally.hu)
3.17.
Rajt ceremónia
Időpontja:
2013. október 04. péntek
Helye:
Városliget – Vajdahunyadvár
3.18.
Prológ rajtja
Időpontja:
Helye:
2013. október 04. péntek
Városliget – Műjégpálya
17:30 órától
18:00 órától
3.19.
Beállás az éjszakai Parc-Fermebe:
Időpontja:
2013. október 04. péntek
Helye:
Városliget – Műjégpálya
3.20. A verseny rajtjának helye és ideje
ORB
Időpontja:
Helyszíne:
GPS:
R2
Időpontja:
Helyszíne:
GPS:
19:00- 23:00 óra között
2013. október 05.
07:00 óra
Szentendre – Éjszakai Gyűjtó KI IE1
N47’ 39’ 57.00; E19’ 04’ 19.00
2013. október 05.
08:30 óra
Szentendre – Éjszakai Gyűjtó KI IE1
N47’ 39’ 57.00; E19’ 04’ 19.00
3.21. Célceremónia / Díjátadás
ORB
Időpontja:
Helyszíne:
R2
Időpontja:
Helyszíne:
3.22. Verseny célja
ORB
Időpontja:
Helyszíne:
GPS:
R2
Időpontja:
Helyszíne:
GPS:
2013. október 05.
18:56 óra
Szentendre – Parc Ferme BE IE9D
N47’ 39’ 57.00; E19’ 04’ 19.00
2013. október 05.
15:40 óra
Szentendre – Parc Ferme BE IE6D
N47’ 39’ 57.00; E19’ 04’ 19.00
Nem kerül megrendezésre
2013. október 05.
Itiner szerint
2013. október 05.
Itiner szerint
18:38 óra
15:17 óra
3.23. Verseny utáni sajtótájékoztató
3.24. Végső technikai ellenőrzés
ORB – R2
Időpontja:
Helyszíne:
célba érkezést követően azonnal
ASTRA Szerviz Bt-BOSCH Car Service – Szentendre Vasúti villasor 6.
6
3.25. Ideiglenes eredménylista közzétételének ideje
ORB
Időpontja:
Helyszíne:
R2
Időpontja:
Helyszíne:
2013. október 05.
Versenyiroda - hirdető tábla
2013. október 05.
Versenyiroda - hirdető tábla
20:00 óra
18:30 óra
3.26. Hivatalos végeredmény közzétételének ideje
Időpontja:
30 perccel az ideiglenes eredménylista közzétételét követően
Helyszíne:
Versenyiroda - hirdető tábla
4. NEVEZÉSEK
4.1. Nevezési zárlat:
2013. szeptember 25.
4.2. Nevezési eljárás:
4.2.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokság és a bajnokságon kívül indulók részére:
Kezdete:
2013. szeptember 18.
Zárlata:
2013. szeptember 25. 24.00 óra
A nevező köteles az RSB hivatalos honlapján (www.rallyesport.hu) on-line nevezni és az ott
kitöltött nevezési lapot a rendező részére (nevezői bélyegzővel és versenyzői aláírással ellátva,
továbbá nevezői licenc másolatának becsatolásával) postai úton megküldeni vagy legkésőbb az
itiner átvételen átadni.
Első Rally Sportmanager Iroda Kft
1141 Budapest Szugló u. 82.
4.3. Elfogadott nevezések száma, géposztályok
A rendező maximum az RVSZ-ben megjelölt számú versenyzőpáros nevezését fogadja el a
rendezvényre. A rendező a 2013. évi RVSZ-ben foglaltak szerint utasíthatja vissza a
nevezéseket.
4.3.1.
Az ORB-ben elfogadott járművek csoport és géposztály besorolása:
Osztály
ok
2
3
4
Csoportok
S2000-Rallye: 1.6 turbómotor 30mm-es szűkítővel
S2000-Rallye: 2.0 Szívómotor
R4 csoport
R5 csoport
N csoport, nagyobb, mint 2000ccm (korábbi N4)
RGT autók
A csoportos autó, nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm
S1600
R2C (nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm)
R3C (nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm)
R3T (legfeljebb 1600ccm / szorzó nélkül)
R3D (legfeljebb 2000ccm / szorzó nélkül)
A csoportos autó, nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
R2B (nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm)
Kit-car, nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
A csoportos autó legfeljebb 1400ccm
Kit-car legfeljebb 1400ccm
N csoportos autó, nagyobb, mint 1600ccm, de legfeljebb 2000ccm
N csoportos autó nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm
R1B (nagyobb, mint 1400ccm, de legfeljebb 1600ccm)
N csoportos autó legfeljebb 1400ccm
R1A (legfeljebb 1400ccm)
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
lsd: RVSZ 2013 III fejezet 4. pont szerint
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
7
4.3.2. Az OR2B-ben elfogadott járművek csoport és géposztály besorolása:
N csoport
(sorozatgyártású gépkocsik)
1. géposztály:
legfeljebb 1400 ccm
2. géposztály:
nagyobb, mint 1400 ccm, de legfeljebb 1600 ccm
3. géposztály:
nagyobb, mint 1600 ccm, de legfeljebb 2000 ccm,
A csoport
(túrakocsik)
5. géposztály:
legfeljebb 1400 ccm
6. géposztály:
nagyobb, mint 1400 ccm, de legfeljebb 1600 ccm
7. géposztály:
nagyobb, mint 1600 ccm, de legfeljebb 2000 ccm
F csoport
(szabad kategória a motor korrigált lökettérfogata szerint)
1. géposztály:
legfeljebb 1600 ccm
2. géposztály:
nagyobb, mint 1600 ccm, de legfeljebb 4000 ccm
3. géposztály:
négykerék-hajtású és/vagy turbófeltöltővel szerelt autók
A Rallye2 versenyeire az N csoportba nevezhetők az FIA homologizációval nem rendelkező, de
az N csoportra vonatkozó egyéb előírásoknak megfelelő magyar Suzuki Swift (MAB 35S) típusú,
nemzeti homologizációval rendelkező versenygépkocsik.
A lejárt A vagy N homologizációval rendelkező versenyautók is nevezhetők, amennyiben
megfelelnek a kiadott homológizációjuknak, az érvényben lévő N ill. A csoportra vonatkozó FIA
és nemzeti szabályoknak, és érvényes gépkönyvük vagy FIA Technical Passportjuk van.
A diesel üzemű járművek a valós (szorzó nélküli), lökettérfogat szerinti géposztályban indulnak.
A Rallye2 versenyein az A és N csoportban kizárólag a homológ lap VO, VF, VP, ET, ES, ER
kiterjesztésen szereplő alkatrészek használhatóak.
Az F csoportba és az F csoport megfelelő géposztályába nevezhetőek,versenyezhetnek, és
bajnokságban is szerepelhetnek a P csoportos autók, amennyiben megfelelnek a P csoportos
versenyjárművekre vonatkozó technikai előírásoknak, valamint rendelkeznek a nemzeti
homológizációs eljárás szerint elkészített homológizációs lappal, valamint érvényes P csoportra
szóló MNASZ gépkönyvvel.
A diesel üzemű járművek a valós (szorzó nélküli), lökettérfogat szerinti 1. vagy 2. géposztályban
indulnak, de meg kell felelniük a korrigált hengerűrtartalom szerinti minimális tömeg és maximális
kerékszélesség előírásainak.
A Rallye2 Bajnokságban a V. sz. függelék szerinti gumiabroncsok használhatóak.
4.4.. Nevezési díjak
4.4.1. A Magyar Országos Rallye Bajnokságban és a bajnokságon kívül indulók által
fizetendő nevezési díjak:
Nevezési díj összege rendezői reklámmal:
4kerék meghajtású versenyautóval
180.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
indulók részére
Rendezői reklám nélkül:
360.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
2kerék meghajtású versenyautóval
indulók részére
Rendezői reklám nélkül:
100.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
200.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
4.4.2. A Magyar Országos Rallye2 bajnokság résztvevői által fizetendő nevezési díjak:
Nevezési díj összege rendezői reklámmal:
43.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
Rendezői reklám nélkül:
86.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
4.4.3. A Magyar Országos Historic bajnokság résztvevői által fizetendő nevezési díjak:
Historic (B, C, D, E, csoportban, R1, R2,R3 géposztályban)
Rendezői reklámmal:
60.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
Rendezői reklám nélkül:
120.000,- Ft,
amely tartalmazza a 27% ÁFA-t
8
4.4.3. GPS berendezés díja:
Az RSB GPS nyomkövető rendszer használatát írja elő a
Budapest Rally indulói részére.
A
berendezés használata, üzemeltetése, mind a pályabejárás, mind a verseny teljes időtartama alatt
kötelező!
A berendezés bérleti díját, (10.000,-
Ft
mely tartalmazza az ÁFÁ-t) az itiner átvételkor kell befizetni
rendszer üzemeltetőjének. A nevezésilap aláírásával a versenyzők hozzájárulnak ahhoz, hogy
GPS rendszer üzemeltetője az adatokat a rendezőnek, a versenyvezetőségének ill. az RSBnek
átadja.
4.5. Fizetési feltételek
A rendező csak abban az esetben tekinti érvényesnek a nevezést, ha a teljes egyéni nevezési díj
befizetését igazoló szelvény a nevezési laphoz mellékelve van, vagy átutalása megtörtént, és
ezek a dokumentumok a nevezési zárlatig feladásra, vagy legkésőbb az itiner átvételen leadásra
kerültek. A nevezési díjat a következő címre kell küldeni:
Első Rally Sportmanager Iroda Kft
1141 Budapest Szugló u. 82.
vagy a következő bankszámlára kell utalni:
Első Rally Sportmanager Iroda Kft
MKB Bank Rt 10300002-10603509-49020018
A feladóvevény hátsó oldalán vagy az átutalási megbízás közlemény rovatában a
befizetett összeget névre szólóan részletezni kell a csoport és géposztály feltüntetésével.
4.6.
Visszatérítések
A 2013. évi RVSZ előírásai szerint.
5. BIZTOSÍTÁS
ORB kötelező gépjármű felelősségbiztosítás verseny kiegészítési díja:
R2,Historic
kötelező gépjármű felelősségbiztosítás verseny kiegészítési díja:
10.800,- Ft
8.550,- Ft
A díjat az adminisztratív átvételen kell befizetni, a Biztosító társaság jelen lévő
megbízottjának.
Extrém biztosítás: (helyszínen biztosított a megkötés lehetősége)
Biztosítási érték határ
8.000.000,- forint
15.000.000,- forint
Biztosítás díja teljes évadra
15.000,. forint / fő / év
16.000,. forint / fő / év
Biztosítás díja versenyenként
800,- forint / fő / nap
2.000,- forint / fő / nap
Egyéb információkat lsd: www.mnasz.hu/A Szövetség/Főtitkári körlevelek/biztosítási információk
6. REKLÁMOK ÉS AZONOSÍTÓK
Az egyes versenyek rendezői a rajtszám és az ahhoz közvetlenül kapcsolódó rajtszámreklám
területén elhelyezett reklámokon kívül további 4 db reklám viselését írhatják elő a résztvevőknek,
amelyek részére mindkét első ajtón, közvetlenül a rajtszámpanel és a hozzá kapcsolódó rajtszám
reklámfelület alatt, 20 cm magas és 67 cm széles helyet kell biztosítani a versenyautókon. A
rendezői reklámoknak ebbe a felületbe bele kell férniük. Ezek helyét, nagyságát és tárgyát a
versenykiírásban, vagy a kiírásban megadott helyen legkésőbb az itiner átvételig hivatalos
kiegészítés formájában egyértelműen kell közölni. Ellenkező esetben a versenyző díjmentesen
visszautasíthatja a rendezői reklámot.
A rendezői reklámok bármelyikének visszautasítása esetén egy újabb nevezési díj fizetendő, a
verseny közben ezek hiányáért max. a nevezési díjnak megfelelő pénzbüntetés szabható ki.
A rendezői reklámok nem értelemszerű felragasztása, és/vagy megcsonkítása,
körbevágása a rendezői reklám visszautasításának minősül. A rendezői reklámok viselése
a verseny hivatalos gépkocsijain is kötelező.
Amennyiben a versenykiírás, hivatalos tájékoztatók, végrehajtási utasítások rendelkeznek róla,
úgy a benevezett versenyautók un. „első szélvédőcsík” felülete az RSB által használandó
reklámfelületnek minősül.
Nem minősül rendezői reklámeszköznek, így nem utasítható vissza a rallye tábla, a
rajtszámokhoz tartozó bármely, és az első szélvédőcsíkon szereplő hirdetés (akár MNASZ, akár
rendezői).
A rajtszámok és a reklámok nem nyúlhatnak túl a karosszérián.
A gépkocsi ablakain elhelyezett reklámokra vonatkozóan betartandók az FIA és az MNASZ egyéb
szabályai.
9
7. GUMIABRONCSOK
Verseny alatt használandó gumiabroncsok megadása: Az FIA előírások szerint.
A pályabejáráson használható gumiabroncsok: A KRESZ általános szabályai szerint.
A rendező engedélyezi a gumiabroncsok kézi vágását a szervizparkokban.
8. ÜZEMANYAG
Az FIA által engedélyezett üzemanyagokon kívül az Országos Rallye Bajnokságban, valamennyi
géposztályában engedélyezett az E85 típusú (MSZ CWA 15293 szabvány), kereskedelmi
forgalomban kapható üzemanyag használata azzal a kikötéssel, hogy az további benzinnel, más
adalékokkal nem keverhető.
9. PÁLYABEJÁRÁS
9.1. Regisztrációs eljárás
A pályabejárás megkezdése előtt, a versenyzők kötelesek a regisztrációs adatlapot (jelen kiírás
10. sz. melléklete, rendszám és adatvédelmi nyilatkozat) kitöltetni és legkésőbb az itiner
átvételekor leadni. Az adatlap kitöltése, és az adatok egyeztetése után a versenyzőpáros
megkapja az azonosítólapját, melyet el kell látni 1-1 db igazolványképpel.
Az azonosítólapot a verseny során a versenygépkocsiban kell elhelyezni, úgy, hogy a jobb hátsó
ablakon keresztül kívülről is jól látható legyen.
Itiner átvétel utáni navigátor csere esetén, az adminisztratív átvételen új azonosítólapot kap a
versenyzőpáros.
A rendező minden versenyző részére az itinerrel együtt azonosító számmal ellátott matricát ad ki,
melyet a versenyző a pályabejárás teljes időtartama alatt a szélvédő menetirány szerinti jobb
felső sarkában jól láthatóan felragasztva köteles viselni. A matrica fel nem ragasztása, vagy
hiánya a pályabejárási szabályok megsértésének számít. Amennyiben a pályabejárási matrica
megsérül, vagy a versenyzőpáros autót cserél, a versenyzőpáros köteles a rendezőtől új matricát
kérni.
A pályabejárás során a versenyzők kötelesek a versenyzői engedélyüket (licenc) maguknál
tartani és a pályabejárás ellenőreinek, sportbíróinak kérésére azt bemutatni.
A pályabejárás során a bejáró gépkocsiban a gyorsasági szakaszon csak a versenyre benevezett
versenyzők tartózkodhatnak.
9.2. Speciális és/vagy nemzeti előírások – sebesség korlátozás a gyorsasági szakaszokon
A versenyre benevezett versenyzők részére ezúton is hangsúlyozzuk, hogy a pályabejárás nem
edzés. A vonatkozó KRESZ szabályokat szigorúan be kell tartani, ügyelve a többi közlekedő
biztonságára és jogainak tiszteletben tartására.
Erdőgazdasági úton, a táblázásnak megfelelően kell a sebességhatárt betartani.
Táblázás hiánya esetén a nem közúti szakaszokon 50 km/h a megengedett maximális sebesség.
Pályabejárás és verseny alatti gyorshajtás esetén a Versenyigazgató büntetést szab ki az
alábbiak szerint:
Km/óránként a megengedett sebességhatár túllépése esetén:
50%-ig:
1.000,- forint km/óránként
50% felett
2.000,- forint km/óránként
Ennek a büntetésnek a nagyságát a rendőrség vagy az erdészeti rendőrség által kiszabott
esetleges büntetés nem befolyásolja.
A pályabejárás alatt elkövetett egyéb szabálysértés jelenthető a Felügyelőknek.
A pályabejárásra kizárólag utcai autó használható. Tilos a versenyre benevezett autóval
pályabejárást végezni.
Pályabejáró gépkocsikra vonatkozó korlátozások:
- A kipufogórendszer szériagyártású, melynek maximális zajszintje Magyarországon
érvényes érték tűréshatárán belül van
- A „J” függelék 253.8.1.-8.34.cikkelyének megfelelő biztonsági bukócső engedélyezett
- Két kiegészítő, közútra homologizált fényszóró engedélyezett
- Egy könnyű interkommunikációs rendszer használható sisak nélkül
A rendező a pályabejárás ideje alatt – Stalker PRO ill. Kustom Pro Lite (széria szám: 200-2072-
00) típusú hitelesített radarkészülékkel - sebesség ellenőrzést végez.
10
9.3. Sebességellenőrző berendezések beszerelése
RSB sebességellenőrző berendezések használatát írja elő a pályabejáró autókban. A pályabejáró
autóknak „szívargyújtós” csatlakozási lehetőséggel kell rendelkezniük.
10. ADMINISZTRATÍV ÁTVÉTEL
10.1. Adminisztratív átvétel helye
ORB
Időpontja:
Helyszín:
GPS:
R2
Időpontja:
Helyszín:
GPS:
2013. október 4.
Városligeti Műjégpálya
N47’ 30’ 52.41; E19’ 04’,47.62
2013. október 4.
Városligeti Műjégpálya
N47’ 30’ 52.41; E19’ 04’,47.62
10:30 – 14:00
07:00 – 10:00
10.2. Bemutatandó dokumentumok:
-
Nevezői licence
-
Vezető versenyző és navigátor licence
-
Mindkét versenyző Vezetői engedélye (jogosítvány)
-
ASN engedély minden külföldi nevezőnek (kivéve a SAMS licenccel rendelkezőket)
-
Nevezési lap minden adatának kiegészítése
-
Versenyautó biztosítási kötvénye
-
Versenyautó biztosítását igazoló papírok
-
Versenyautó érvényes forgalmi engedélye,vagy SP rsz. esetén az ideiglenes forgalomban
tartási engedélye és az indítási naplója
-
Versenyautó érvényes gépkönyve vagy FIA Technical Passportja
10.3. Időterv:
ORB
51 -60
41 - 50
31 - 40
21 - 30
11 - 20
1 - 10
10:30 – 10:59
11:00 – 11:29
11:30 – 11:59
12:00 – 12:29
12:30 – 13:10
13:11 – 14:00
R2
250 felett
241-250
231-240
221-230
211-220
201-210
09:30 – 10:00
09:00 – 09:29
08:30 – 08:59
08:00 – 08:29
07:30 – 07:59
07:00 – 07:29
11. GÉPÁTVÉTEL – PLOMBÁLÁS ÉS JELÖLÉS
11.1. Gépátvételi hely és időterv
TECHNIKAI ÁTVÉTEL
ORB
Időpontja:
2013. október 4.
11:00 – 14:30
Helyszín:
Városligeti Műjégpálya
GPS:
N47’ 30’ 52.41; E19’ 04’,47.62
R2
Időpontja:
Helyszín:
GPS:
2013. október 4.
07:30 – 10:30
Városligeti Műjégpálya
N47’ 30’ 52.41; E19’ 04’,47.62
A gépátvétel helyszínén a tisztségviselőkön kívül,
az alábbi személyek lehetnek jelen:
versenyzőpáros, csapatvezető, 2 fő szerelő, nevező megbízottja abban az esetben, ha a
versenyzőpáros nem vesz részt a technikai átvételen.
11.2. Időterv:
ORB
51 - 60
41 - 50
31 - 40
21 - 30
11 - 20
1 - 10
11:00 – 11:29
11:30 – 11:59
12:00 – 12:29
12:30 – 12:59
13:00 – 13:40
13:41 – 14:30
R2
250 felett
241-250
231-240
221-230
211-220
201-210
10:00 – 10:30
09:30 – 09:59
09:00 – 09:29
08:30 – 08:59
08:00 – 08:29
07:30 – 07:59
11
11.3. Sárfogó lapok (J függelék 252.7.7 pont)
11.4. Ablakok/hálók (J függelék 253.11 pont)
11.5. Versenyzők biztonsági felszerelései
A technikai átvételen a nevezőknek be kell mutatniuk a használni kívánt ruházatuk minden részét,
a sisakkal együtt, melyeknek meg kell felelniük az RVSZ 5. sz. melléklet 12. pontjában található
táblázat, külföldi résztvevőknek az FIA „L” függelék III. fejezet „A versenyzők felszerelése”
előírásinak.
11.6. Zajszint
Lásd RVSZ II. fej. 4. pont (FIA J függelék 252. 3.6)
11.7. Speciális nemzeti előírások
Technikai átvétel során bemutatandó a benevezett versenyautó:
Forgalmi engedélye vagy SP rendszám esetén az ideiglenes forgalomban tartási
engedély és az indítási napló
Gépkönyve, FIA Technical Passportja
Versenyzői licencet kiadó ASN által kiállított nemzeti gépkönyve
Homologizációs lapja
Tanúsítványok (Bukóketrec, tank, katalizátor, stb.)
11.8. Biztonsági nyomkövető berendezés beszerelése
Az itiner átvételen átvett GPS berendezések versenyautóba történő beszerelése és működése a
IE 0 állomáson helyszínén kerül ellenőrzésre.
12. EGYÉB PROCEDÚRÁK
12.1. Rajt ceremónia lebonyolítása és sorrendje
Helye:
Városmajor, Vajdahunyadvár
Ideje:
2013. október 4.
17:30 órától
Emelkedő sorrend szerinti rajtsorrend szerint történik, 1 percenként
Az ünnepélyes ceremónia és a rajtdobogó megközelítése az itinerben kerül megadásra
A korai vagy késői érkezésért pénzbüntetés jár, melynek mértéke 10.000,- Ft/perc
A rajtceremónia alkalmával a versenyzők részére kötelező a versenyzői overall viselése!
12.1.
Rajtsorrend
12.1.1. ORB rajtsorrend
A Bajnokságok egyes versenyein a rajtszámok 1-től kezdődően, a következő sorrendnek
megfelelően kerülnek kiadásra:
1. csoport FIA prioritású versenyzők
2. csoport nemzeti prioritással rendelkező versenyzők
3. csoport összes további 2-15 géposztályban induló versenyző
4. csoport összes további versenyző
12.1.2.
R2 rajtsorrend
A Rallye2 egyes versenyein a rajtszámokat 201-től kezdődően, a következő
sorrendnek
megfelelően kell kiadni:
1. csoport A-N csoport versenyzői
2. csoport F csoport versenyzői
Az F csoport első versenygépkocsija minimum 5 perc szünet után rajtol az A-N
csoport utolsó versenygépkocsija után.
Historic rajtsorrend: RVSZ szerint
12.1.3.
12.2. A prológ lebonyolítása
Prológ leírása :
2013. október 4-én 18.00-órától a városligeti Műjégpálya területén prológ kerül megrendezésre,
amely a verseny szerves része, de ennek időeredménye a verseny értékelésébe
nem számít
bele.
Azokat a versenyzőpárosokat akik a Prológon nem rajtoltak el vagy nem teljesítették a Felügyelő
testület kizárásig terjedően büntetheti.
12
A „Prológ” egy ideiglenes felépítésű pályán zajlik körverseny jelleggel, a rallye gyorsasági
szakaszára előírtak szerint bonyolódik az itinerben leírtak teljesítésével.
A prológon a rajtolás a sportbírók utasításainak megfelelően, a kifüggesztett rajtsorrend (rajtszám
szerinti sorrendben)
alapján történik.
Azonos időeredmény esetén a magasabb rajtszámú versenyzőpáros eredménye a jobb.
A prológ – körgyors – rajtoltatása
fényjelző készülékkel történik. A rajt pillanatát a piros fény
elalvása és ezzel egyidejűleg felgyulladó zöld fény jelenti. A rajt időpontját – a zöld fény
felvillanását – fotocella rögzíti.
A sportbírók a menetlevélre csak óra/percet írnak be. A tényleges rajtidő – és cél idő – a stop
állomáson kerül bejegyzésre a menetlevélen.
A teljesített köröket az itinerben jelölt helyen körszámláló sportbírók jegyzik fel. Az előírt
körszámot nem teljesítő versenyzőket a géposztályuk legrosszabb idejével + 5 perc
időbüntetéssel sújtják.
A pályarajzot a rendező az itinerben adja ki.
A Prológon 3 teljes kört kell teljesíteni !
A prológ előzetes bejárása kizárólag gyalogosan megengedett 2013.október 4-én 15:30-17:30
között.
12.3. Cél ceremónia lebonyolítása
Helyszíne:
Szentendre - Dunakorzó
Lebonyolítása:
a céldobogó
IE 9B és IE 9C (ORB), és IE 6B és IE 6C (R2)
állomás között lévő
gyűjtőállomás területén kerül felállításra. A „gyüjtő BE” állomáson a versenyzőpárosoknak az
ideális érkezési idejükben kell jelentkezniük. A menetlevél kezeltetését követően a sportbírók
utasításainak megfelelően kell elhelyezkedniük a gyűjtőállomás területén.
A ceremónia során a céldobogóra az alábbi sorrendben hajtanak fel a versenyzők: abszolút 5-4-
3-2-1. Ezt követően már érkezési sorrendben folytatódik a ceremónia.
12.4.
Megengedett korai érkezés
2013. október 5. szombat
IE 9D (ORB); IE 6D (R2,Historic)
12.5.
Szuperspeciál szakaszok lebonyolítása és rendje
Nem kerül megrendezésre
12.6.
Egyéb speciális eljárások/tevékenységek beleértve a rendező promóciós
tevékenységét
A BUDAPEST RALLYE 2013 rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl. a
vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga) kizárólag a rendezőt illeti.
Ezen jogok feletti rendelkezésre kizárólag az Első Rally Sportmanager Iroda Kft jogosult.
12.5 Szuper Rallye
Az ORB résztvevőinek az RVSZ II. fejezet 6.15 pontja szerint.
A Rallye2 versenyzőinek az RVSZ IV. fejezet 8. pontja szerint.
12.6 Egyéb speciális
tevékenységét
eljárások/tevékenységek
beleértve
a
rendező
promóciós
12.6.1. Balesetek esetén alkalmazandó eljárások
A balesettel érintett jármű vezetője, amennyiben a baleset olyan helyen következik be, ahol nézők
helyezkedtek el, vagy helyezkedhettek el, köteles a járművel azonnal megállni és körültekintően
meggyőződni arról, hogy a baleset folyamán megsérült-e, vagy veszélybe került-e valaki.
Amennyiben igen, köteles részükre segítséget nyújtani.
Amennyiben személyi sérülés történt, a vezetőbírót értesíteni kell, és lehetőséghez képest
gondoskodni kell a nyomok megőrzéséről.
A versenyző a versenyt nem folytathatja, a helyszínt csak az intézkedő rendőr engedélyével
hagyhatja el.
Ha nem tartja be ezt a szabályt, az esemény Felügyelő Testülete a felelős versenyzőpárosra
büntetést róhat ki, amely akár a kizárást is jelentheti.
13
Baleseti és biztonsági követelmények
1) Minden résztvevőnek alaposan ismernie kell az FIA Regionális Rallye Bajnokságok Szabályai,
a versenyzők Biztonsága című 40. pontját.
2) Ha a vörös „SOS” jelzés van kihelyezve, KÖTELEZŐ megállni és a versenyzőknek a
szükséges segítséget megadni. A versenyzők kötelessége segítséget nyújtani a sérülteknek és
biztosítani, hogy a biztonsági szolgálat riasztása megtörténjen amilyen gyorsan csak
lehetséges.
3) A baleset helyszínére érő első versenyzőknek meg kell állniuk és tájékoztatni kell a következő
járművet minden részletről.
4) A következő járműnek le kell adnia az alábbi információkat a következő rádiós ponton, amely
lehet a végső állomás is.
-
Az érintett versenyzők rajtszáma
-
Hány versenyző, vagy néző sérült és hogyan
-
Hány versenyző, vagy néző szorult be, vagy van az autón kívül
-
A baleset helye pl. a legközelebbi itiner jel, vagy kilométer
-
Bármely egyéb alapvető információ, pl. tűz, víz
5) A további autóknak is meg kell állniuk, ha a vörös „SOS” jelzés van kihelyezve.
6) A gyorsasági szakaszon megálló minden versenyző köteles kihelyezni az akadályt jelző piros
háromszögét legalább 50 m-rel a megállás helye előtt, akkor is, ha az út szabad maradt.
7) A rendezvény elsősegély telefonszáma: +36-20/515-40-74 (versenyiroda)
8) Amennyiben a versenyző kiáll a versenyből, köteles az alábbi telefonszámon értesíteni:
a rendezőt:
a versenyző összekötőt:
Telefonszám:
Rádli József:
+36-20/515-40-74 (versenyiroda)
+36 30/944 2323
9) A versenyből valamennyi kiálló versenyző köteles átadni menetlevelét a legközelebbi ellenőrző
állomáson, amilyen hamar csak lehetséges.
12.6.2.
A rendező megtiltja a versenyzőknek a céldobogó után és a Parc Ferme területén körök
leírását az autóval!
12.6.3.
A rendező a nevezőknek plusz itinerek vásárlását teszi lehetővé. A plusz itinerek ára
5.000,- Ft (áfa-val), amelyet a nevezési díjjal együtt kell elküldeni. Ezeket a plusz itinereket is
a megadott időben lehet átvenni a számlával együtt.
12.6.4.
A csapatvezetői igazolvánnyal rendelkezők részére
a „Csapatvezető” tábla átvétele
csak az adminisztratív átvételen lehetséges.
Ekkor be kell mutatni a csapatvezetői
igazolványt és a nevezői licencet. Az időellenőrző és a gyorsasági szakaszok beíró
állomásainak megközelítése kizárólag csak a „Csapatvezető” táblával lehetséges. Ezeket a
táblákat a gépkocsik első szélvédőjének – menetirány szerinti – jobb felső részére kell
ragasztani. A szervizparkokba a csapatvezetők részére kijelölt területen parkolást biztosít a
rendező.
12.6.5.
A rendező a verseny egész ideje alatt engedélyezi a versenyautók üvegfelületein fény és
hővédő fólia használatát. Ezüstözött vagy színes fóliák használata engedélyezett az oldalsó
és a hátsó szélvédőkön és az üveg tetőablakon, a következő feltételek mellett:
A fóliákon vágott nyílásoknak lehetővé kell tenni, hogy a vezető és az autó utastere kívülről
látható legyen.
12.6.6.
A vadászati jog mindenkori jogosultja a vadászterületéről származó vad által a versenyen
részt vevő gépjárművekben okozott károkat a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV.
törvény 345. §. (3) bekezdése értelmében kizárja.
12.6.7.
A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezőjének nyomtatásban, illetve elektronikus formában
megjelenő kiadványaival kapcsolatban minden jog fenntartva, beleértve a kiadványok
rövidített, illetve bővített kiadásának jogát. Az Első Rally Sportmanager Iroda Kft írásbeli
hozzájárulása nélkül sem a teljes kiadványok, sem azoknak egyes részletei semmiféle
formában nem publikálhatók és semmilyen nyilvános előadás formájában nem közölhetők.
12.6.8.
A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezvényen a vagyoni értékű jogok hasznosítása (így pl.
a vendéglátói, kereskedelmi, illetve reklámtevékenység joga) kizárólag a rendezőt illeti. Ezen
jogok feletti rendelkezésre kizárólag az Első Rally Sportmanager Iroda Kft jogosult.
12.6.9.
A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezvényen a média akkreditációval kapcsolatban az
RSB Média Bizottsága által kiadott szabályok az irányadók.
14
12.6.10.
A BUDAPEST RALLYE ’2013 rendezője ezúton is, illetve bárki számára hozzáférhető és
látható egyéb módon is, a rendezvényen bármilyen minőségben részt vevő személy
tudomására hozza, hogy a versenyen való részvétel jogával mindenki saját felelőssége
tudatában él, résztvevőt érő esetleges kárért a rendezőt felelősség nem terheli.
12.7 Hivatalos idő a verseny alatt
Hivatalos idő a verseny egész ideje alatt: Az időzónára érvényes, Globális Helymeghatározó
Rendszer (GPS) által sugárzott idő.
13. HIVATALOS SZEMÉLYEK AZONOSÍTÁSA
Ellenőrző állomások vezetői:
Sportbírók:
Biztonsági és pályafelügyelők:
Tolmácsok:
piros színű mellény
fehér színű mellény
sárga és zöld színű mellény
narancs színű mellény
14. DÍJAK
A versenyen a rendező az alábbi díjakat adja ki:
Verseny, ORB
Abszolút értékelés (amennyiben eltér az ORB abszolút értékelésétől)
1-3. helyezett páros mindkét tagjának
ORB abszolút értékelés (2-11 géposztály)
1-5. helyezett páros mindkét tagjának
S csoport értékelés (12-14 géposztály)
1. helyezett páros mindkét tagjának
P csoport értékelés (15 géposztály)
1. helyezett páros mindkét tagjának
géposztály értékelés
1-3. helyezett páros mindkét tagjának
Kupák értékelése
a Kupák kiírása szerint
Rallye2
N-A abszolút értékelésnél
N,A csoport értékelésénél
F csoport értékelésénél
A,N,F géposztályok értékelésnél
Kupák értékelése
1-5. helyezett párosok mindkét tagjának
1. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett párosok mindkét tagjának
1-3. helyezett
Historic – RVSZ szerint
15. VÉGELLENŐRZÉS
15.1. Végellenőrzés – ki vehet részt a csapatokból és a helyszín
Végellenőrzésen az alábbi személyek vehetnek részt:
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők nevezőjének képviselője nevezői licenc vagy
meghatalmazás felmutatásával
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők
-
az ellenőrzésre rendelt versenyzők megbízott max. 2 fő szerelője
Amennyiben a befejező technikai ellenőrzésen a versenyző/nevező nem tudja bemutatni a
vizsgált egységek vagy alkatrészek adatait a homologizációs lapjában, akkor az ellenőrzést
bontással kell azonnal végrehajtani, valamint 10.000,- Ft pénzbüntetést kell fizetni, melyet a
Felügyelők szabnak ki. Ezek elmulasztása kizárást von maga után.
15.2. Óvási díj:
100.000,- Ft
15.3. Fellebbezési díj:
100.000,- Ft
MINDEN VERSENYZŐ RÉSZÉRE BALESETMENTES ÉS EREDMÉNYES VERSENYZÉST
KÍVÁN:
a BUDAPEST RALLYE 2013 rendezőbizottsága
Kiírást jóváhagyta:
Pénzes Zsolt
RSB vezető
15
1. SZ. MELLÉKLET: ÚTVONALLAP
-
az itinerben kerük kiadásra
2. SZ. MELLÉKLET: PÁLYABEJÁRÁS IDŐTERVE
1. A pályabejárás időbeosztása:
ORB; R2;Historic
2013. október 3. csütörtök
2013. október 4. péntek
09:00 – 18:00 mindegyik gyorsasági szakasz engedélyezett
08:00 – 16:00 mindegyik gyorsasági szakasz engedélyezett
A pályabejáráson engedélyezett áthaladások száma maximum 5 alkalom / gyorsasági szakasz.
2. Speciális / Nemzeti előírások
Haladási irány és bejárás számának korlátozása
A bejáráson a gyorsasági szakaszokon csak az itiner szerinti haladási irányban lehet
közlekedni,kivétel a gyors: 3,6 szakaszokat!
Fenti korlátozások megsértését a pályabejárási szabályok megsértésére vonatkozó büntetéssel sújtja
a rendező.
A pályabejárás során a Magyarország közlekedés rendjét, valamint a magánterületi utakon érvényben
lévő korlátozásokat feltétel nélkül be kell tartani.
A gyorsasági szakaszokon a rendező a megadott pályabejárási időpontokon belül maximum
ötszöri áthaladást engedélyez a versenyre nevezett versenyzőpárosok részére.
Az áthaladás ellenőrzését, a gyorsasági szakaszok nyomvonalán felállított – és táblával jelölt –
állomások telepítésével oldja meg a rendező, ahol a versenyzők kötelesek megállni, és az
itinerben található „pályabejárási lapot” a sportbírónak kezelésre átnyújtani. A gyorsasági
szakasz itinerben jelölt nyomvonaláról a pályabejárások alkalmával letérni, sem megfordulni
nem szabad.
A gyorsasági szakaszok a pályabejárás idején nem lezárt útszakaszok, ezért itt számítani kell
arra, hogy a közlekedés más résztvevői is használják ezeket az utakat, különös tekintettel az
erdő- és mezőgazdasági gépekre!
A pályabejárás kiírásban rögzített szabályait megsértő versenyzőkre a rendező jelentése alapján a
Felügyelő Testület pénzbüntetéstől a rajtengedély megvonásáig terjedő büntetést is kiszabhat, és
erről az RSB-t értesíteni köteles.
A pénzbüntetés mértéke max.
250.000,- Ft.
A rendező jelentése alapján a pályabejárás kiírásban rögzített szabályait megsértő
versenyzőket a Felügyelő Testület időbüntetéssel is sújthatja, de ebben az esetben
pénzbüntetés nem szabható ki.
A pályabejáráson vagy a pályabejáráson kívül a verseny hivatalos útvonalán bizonyítható módon
balesetet, vagy vagyoni kárt okozó, vagy súlyos közlekedési szabálysértést elkövető versenyzők
rajtengedélyét a rendező köteles megvonni a nevezési díj visszafizetése nélkül, az RSB értesítése
mellett.
A pályabejárás szabályait az RSB a rendezőtől függetlenül is ellenőrizheti, a szabály ellen vétőket
külön büntetéssel sújthatja.
A tiltott pályabejárás ellenőrzésében részt vesznek, így jelentésük alapján a rendező büntetést
szabhat ki:
Rendező bizottság tagjai;
Laroco MSE munkatársai;
A területileg érintett Vadásztársaságok tagjai
A területileg érintett Erdészeti Rendőrség tagjai
MNASZ sportbírók
3. Adatrögzítő berendezések beszerelése
Adatrögzítő berendezések használata kötelező a pályabejáró autókban.
4. Gumiabroncsokra vonatkozó előírások a pályabejárás idején:
nincs korlátozás
16
3. SZ. MELLÉKLET: VERSENYZŐ ÖSSZEKÖTŐK NEVE ÉS FÉNYKÉPE
ORB, R2, Historic
Rádli József
+36 30 944 2323
4. SZ. MELLÉKLET: RAJTSZÁMOK ÉS REKLÁM
A versenyautókon elhelyezendő reklámok tartalmát rendező az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
formájában egyértelműen közli a nevezőknek.
Rendezői reklámok:
C:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
formájában
E:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
formájában
D:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
F:
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés
Méretük: egyenként 20 x 33,5 cm (összesen: 20 x 67)
A: Rendezői reklám a rajtszám mellett:
B: MNASZ reklám a rajtszám alatt:
G: MNASZ reklám szélvédőcsík
HISTORIC reklámok:
RVSZ szerint
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
az itiner átvételig hivatalos kiegészítés formájában
17
5. SZÁMÚ MELLÉKLET: SZERVIZPARK
2013. október 5.
SZERVIZPARK
Helyszín:
Nyitva tartás:
Szervizautók belépési ideje:
Szentendre - Dunakorzó
2013. október 5. 05:00 – 21:00
2013. október 5. 05:00 – 21:00
A szervizparkok területére behajtott szervizautók a park területét a megadott nyitvatartási időn
belül bármikor elhagyhatják, azonban ebben az esetben a nap folyamán újbóli behajtásuk –
ugyanabba a szervizparkba – nem engedélyezett.
A trélerek elhelyezésére, külön tréler parkoló kerül kialakításra. A trélereket kizárólag ezen a
területen lehet elhelyezni, tárolni. A verseny ideje alatt, Szentendre közterületein trélerek
elhelyezése TILOS!
Szervizparkokra vonatkozó egyéb pontok
A szervizparkokra vonatkozó szabályokat az FIA Általános Szabályai tartalmazzák.
A szervizparkokba a versenygépkocsikon kívül csak „szerviz” táblával rendelkező –
versenygépkocsinként: maximum 1 db (ARANY-licences versenyzőknél 2 db) – szervizjármű hajthat
be.
Amennyiben a szervizjármű jelzés nélkül vagy érvénytelen matricával próbál meg beállni a
szervizparkokba, úgy a nevezőt a Felügyelő Testület 50.000 Ft-ig terjedő, amennyiben a szervizjármű
nem a kiírt időben áll be a szervizparkba, úgy a nevezőt a Felügyelő Testület 10.000 Ft-ig terjedő
pénzbüntetéssel sújthatja.
A versenyzőpárosokhoz tartozó személyzet (szervizjárművek személyzete, csapatvezetők stb.)
köteles a rallye szabályait, illetve a tisztségviselők utasításait feltétel nélkül betartani. Mindezen
személyek magatartásáért a nevező viseli a felelősséget a verseny teljes időtartama alatt.
A szervizjárművek nem tartoznak a verseny hivatalos résztvevői közé, még akkor sem, ha a rendező
által kiadott „szerviz” táblát viselik. Részükre a kötelező verseny- felelősségbiztosítás nem érvényes, a
felelősség kizárólag a gépkocsi üzemeltetőjét és vezetőjét terheli.
A „CSAPATVEZETŐ” járművekre vonatkozó előírások
A „Csapatvezető” matricával ellátott gépjárművek jogosultak a szervizpark közelében kialakított
parkolóba való behajtásra, valamint a gyorsasági szakaszok megközelítése során a kialakított közúti
zárásoknál a versenypálya melletti parkolók igénybevételére.
A „Csapatvezető” matricával ellátott gépjárművek a szervizparkba nem léphetnek be. Ezen szabályt
megsértő nevezőket 300.000,- Ft-ig terjedő pénzbüntetéssel sújthatják a felügyelők.
„SEGÍTŐJÁRMŰ” járművekre vonatkozó előírások
Nem kerül kiadásra.
Szervizparkok, szervizelés egyéb előírásai:
Az ARANY licenccel rendelkező versenyzők részére külön kijelölt szervizhelyeken csak kizárólag a
jogosult versenyzők autói tartózkodhatnak.
A szállító trélerekkel, szervizautókkal a gépkönyvezés, az adminisztratív átvétel és a gépátvétel
helyszíne előtti utcákban és területen tartózkodni, oda behajtani még ideiglenesen sem lehet.
Ezen szabály megsértését a rendező jelentése alapján a Felügyelő Testület 100.000,- Ft-ig
terjedő pénzbüntetéssel sújthatja.
A szervizpark tisztaságának megőrzése érdekében a rendező sportbírók által jogosult ellenőrizni a
nevezők szervizhelyeit. A szervizpark elhagyásakor a nevező köteles a szervizhelyéről a keletkezett
hulladékot eltávolítani és az eredeti állapotot visszaállítani. Ennek betartása és ellenőrzése céljából az
itiner átvételekor minden nevezett versenyzőpáros köteles 20.000,- Ft-os kauciós díjat befizetni. Ez az
összeg a verseny végén, vagy a kiállás időpontja után visszajár, abban az esetben, ha a szervizterület
elhagyásakor a kijelölt sportbíró a szervizterületet leellenőrizte, rendben találta és arról a terület
átadójának egy elismervényt átad. Ennek az elismervénynek a versenyirodán történt leadásakor a
kaució visszafizetendő. Amennyiben a szervizterületet több versenyzőpáros használta, úgy ennek
megfelelően több átvételi igazolás kerül kiadásra.
Az állapot megőrzés érdekében a szerviz és javítás helyszínén minden versenyautó alá egy min. 5 x 3
méter méretű ponyva kötelező.
18
2013. október 5-én mindennemű szerviztevékenység Szentendre közterületein SZIGORÚAN TILOS!
Ezen rendelkezés betartását a rendező a rendőrséggel és a közterület-felügyeleti szervekkel közösen
ellenőrzi. A rendelkezés megszegőit a Felügyelő Testület a Nemzetközi Sportkódex 152. és 153.
pontja alapján büntetheti.
A szervizpark teljes területén és a rajtszámok szerint kijelölt szervizhelyeken, csak a szervizmatricával
ellátott csapathoz tartozó autó tartózkodhat!
Mindennemű kereskedelmi tevékenység a kijelölt szervizhelyeken szigorúan tilos! A
kereskedelmi, promóciós és/vagy egyéb tevékenységet végző gépjárművek csak a rendező
által engedélyezett és egyeztetett helyen tartózkodhatnak. A csapatok promóciós
tevékenységet a saját szervizterületükön belül díjmentesen végezhetnek. Kereskedelmi
tevékenység, illetve pluszjárművek behajtásának lehetősége, valamint a szabályban
meghatározottnál nagyobb területű szervizhely igénybevétele csak a rendezővel kötött külön
üzleti megállapodás alapján lehetséges.
6. SZ. MELLÉKLET: KIEGÉSZÍTÉS A HISTORIC RALLYE BAJNOKSÁG RÉSZTVEVŐINEK
(kiegészítés a Magyar Országos Rallye Bajnokság résztvevői számára kiírt programhoz képest)
Gyorsasági szakaszok össztávolsága és az útvonal teljes hossza:
A verseny távja:
Gyorsasági szakaszok száma:
Gyorsasági szakaszok teljes hossza:
Szekciók száma:
Szakaszok száma:
Adminisztratív átvétel
Időpontja:
Helye:
Címe:
Historic
304,85 km
6
76,60 km (25,12%)
2
1
2013. október 4.
06:00 – 07:00
Városligeti Műjégpálya - előcsarnok
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
Gépátvétel – plombálás és jelölés
Időpontja:
2013. október 4.
06:30 – 07:30
Helyszín:
Városligeti Műjégpálya - sátor
Címe:
1146 Budapest Olof Palme sétány 5.
Historic rajt ceremónia,prológ és első szakasz ideiglenes rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. Péntek
16:00 óra
Helye:
hirdetőtábla
Historic rajt ceremónia,prológ és első szakasz rajtlistájának közzététele
Időpontja:
2013. október 04. Péntek
16:30 óra
Helye:
hirdetőtábla (online:budapestrally.hu)
1. szakasz utáni végső technikai ellenőrzés
célba érkezés után – azonnal
Helyszíne:
ASTRA Szerviz Bt-BOSCH Car Service
Szentendre Vasúti villasor 6.
Ideiglenes eredménylista kifüggesztése
Helyszín:
Óvási idő vége:
Díjátadás:
Helyszín:
2013. október 5.
Hirdetőtábla
2013. október 5.
célba érkezésekor
Céldobogó
20:00
20:30
7. SZ. MELLÉKLET: BIZTOSÍTÁSI INFORMÁCIÓK
A versenyzők által megkötött kiegészítő verseny felelősségbiztosítás díja 10.800,- Ft, melyet a jelen
kiírás 5. pontjának megfelelően az adminisztratív átvételen kell befizetni, a Biztosító társaság jelen
lévő megbízottjának.
A biztosítás a lezárt versenypályákon, a versenyzők által harmadik fél részére okozott károk fedezését
szolgálja. A biztosítás nem nyújt fedezetet a versenyben induló versenyzőtársnak okozott károkra.
A kártérítés felső határa: 10 millió Ft / káresemény, 25 millió Ft / rendezvény
19
8. SZ. MELLÉKLET: RENDSZÁM ÉS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
NYILATKOZATOK
ITINER ÁTVÉTELKOR AZ ÁTVÉTEL HELYSZÍNÉN A MELLÉKELT NYILATKOZATI LAPOT LE KELL
ADNI KITÖLTVE, ALÁÍRVA!
VERSENY NEVE:
BUDAPEST RALLYE 2013
…………………………………………….….
2013. október 4-5.
NEVEZŐ EGYESÜLET:
VERSENYZŐK NEVE:
1. Versenyző: ……………………………….
2. Versenyző: ……………………………….
Visszaigazolt rajtszám:
A PÁLYABEJÁRÁSON HASZNÁLT GÉPKOCSI ADATAI:
FORGALMIRENDSZÁM:
Tulajdonos neve:……………………………………………..
Tulajdonos lakcíme:………………………………………….
A VERSENYEN HASZNÁLANDÓ SZERVIZJÁRMŰ ADATAI:
1. SZERVIZJÁRMŰ:
RENDSZÁM:
Vezető neve:………………………………
Csak Aranylicenccel rendelkező versenyzők
2. SZERVIZJÁRMŰ:
RENDSZÁM:
Vezető neve:………………………………
HA TÖBB VERSENYAUTÓNAK SZERVIZEL A CSAPAT, A RAJTSZÁMOKAT ÉS AZ OSZTÁLYT
ALÁBBI NÉGYZETEKBE KÉRJÜK BEÍRNI:
Alulírottak hozzájárulunk, hogy a rendező a rendőrségtől személyes adatainkat kikérje, illetve
hozzájárulunk, hogy a rendőrség, szabálysértés elkövetése esetén a rendezőnek személyes
adatainkat kiadja az 1992.évi LXIII. törvényben - A személyes adatok védelméről és a közérdekű
adatok nyilvánosságáról - és az 1994.évi XXXIV. törvényben - A rendőrségről - foglaltakra
figyelemmel.
Hozzájárulunk továbbá ahhoz, hogy a GPS rendszer kezelője/üzemeltetője az adatokat a
rendezőnek, a versenyvezetőségének illetve az RSB-nek átadja.
2013…………………….
1. versenyző
2. Versenyző
20
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at SimpleAdserver.AspNetClient.SimpleAdserverClient.GetZoneContent(Int64 zoneId, String contentTemplate, String emptyTemplate)