Kassa nem a Kurtosék futama volt

Tiba Anita

Letöltés

Kassa sem a Kurtosék futama volt
Szinte érezték, hogy több sebből vérezni fog a 41. Kassa
Rally. A kapkodás már nem volt jó előjel Kurtos Róbert
és Repka Róbert számára, de nagy elánnal készülődtek,
és reménykedtek, hogy egyszer nekik is lehet
szerencséjük. De nem lett. Robiék a versenyt feladni
kényszerültek már szombaton.
Nem volt egyszerű a helyzetetek a verseny előtt, mert éjt nappallá téve csináltátok a Micut,
hogy ott lehessetek Kassán, de ez sem a ti futamotok volt. Mi történt veletek szombaton?
- Rohanás volt az egész előkészület és maga a pályabejárás is. Volt ahol 40km/h-val kellett
közlekedni… ez röhejes. Akármilyen jók lehetnek a szakaszok, ha már menet közben nincs meg a
ritmusa az egésznek. De ez még csak a kezdet volt. Már az elején rossz gumit választottunk, aztán
pedig szétment a hátsó difink, és hogy még jobb legyen, még egy defektet is összeszedtünk.
Kénytelenek voltunk kiállni, mert nem volt másik hátsó difink.
Az első négy gyorson még tudtatok menni, mennyire voltak jók a szakaszok?
- Szombaton az első körben rossz gumit raktunk fel, ezért az nem volt az igazi. Tempós részeken még
úgy ahogy, de visszafordítóban nagyon csúszkáltunk. De a következőben lecseréltük és a hajtáson is
variáltam kicsit, és ott már kezdtük élvezni a versenyt. Ennek ám hamar vége is lett, mert már a
négyes gyors rajtjában összeszakadt a difi. De le akartunk gurulni rajta, mert nem óhajtottuk megvárni
a verseny végét, hogy lehozhassuk az autót, ha ott állunk ki. Lecsorogtunk, és nyugtáztuk, hogy akkor
ennek itt most ismét vége van. A bosszantó az, hogy pont a vasárnapi gyorsok jöttek be inkább, de
oda már el sem jutottunk.
Nem nagyon gyűlnek idén a versenykilométerek, de kezded azért magadénak érezni már
belülről az EVO 9-et?
- Sok esélyem tényleg nem volt, hogy jól összeszokjunk. Már kezdek ráérezni, de még mindig nagyon
sokat kellene mennem az autóval. Vannak pillanatok, mikor tudom, hogy mit miért tesz az autó, de
távol állunk még a határok feszegetésétől. Meg hát sokszor nem is rajtunk, hanem a technikán múlik,
hogy nincs elég lehetőségünk egy-egy futamon eleget autózni. Ezért is kell újra szétkapni a
Mitsubishit, átnézegetni, majd tesztelni. Nincs mese, erre nagyon nagy szükségünk van, ha már úgyis
oda van az idei bajnokság számunkra, legalább most erre koncentrálunk.
Ez a futam volt hozzátok a legközelebb, de ez sajnos elúszott. A következő verseny Mecsek,
ami nagyon messze van tőletek. Tervezitek Pécset?
- Nem. Biztos, hogy nem fogunk menni. Az nekünk már nem fér bele a költségvetésbe. Inkább már
most csinálunk egy teljes revíziót a kocsin, minthogy elmenjünk a Mecsekbe. Választanunk kellett, és
így döntöttem. Mennénk szívesen, de oda lecuccolni az nem két forint. Az, hogy az autó jó legyen,
most mindennél fontosabb, mert ha megnézzük az idei évünket, túl sok versenykilométer nincs
mögöttünk. Megcsináljuk a Micun amit kell, és majd teszt jelleggel megyünk egy MARB-os futamon.
Jelenleg ezek a tervek. A többi meg kialakul menet közben.
Reklámpartnereink:
Foam-System Kft.; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-
Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; KZ Invest Kft.; North Racing Kft.; Lasztra Cargo Kft.; Rex Bau
Kft.; Inter Cars Kft.;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Rally Feeling