Igazi rali, kevés szerencse

Maricsek Racing Team

Letöltés

Igazi rali, kevés szerencse
Eseménydúsra sikeredett a Kassa Rally a Maricsek Racing Team párosai számára. A
hétvégén hullámhegyek, és hullámvölgyek váltogatták egymást mindhárom Mitsubishis
páros életében. A Maricsek Miklós - Kovács Szabolcs kettős (Mitsubishi Lancer EVO
IV/IX) első közös versenyén megnyerte a P 16-os kategória küzdelmeit, igaz ehhez az is
kellett, hogy az utolsó szakaszon az addig a géposztályt vezető csapattársaik, Kovács
Antal és Istovics Gergő felboruljon a Mitsubishi Lancerrel. A Maricsek Racing Team
harmadik párosa, Osváth Péter és Farnadi Ágnes az első nap technikai problémája után
végül a negyedik helyet szerezte meg a 3-as kategóriában.
„Elégedett vagyok, ha abból a szemszögből nézzük a hétvégét, hogy végig csináltunk egy
komoly versenyt, teljesen más stílusú pályákon, mint az itthoniak és, hogy ez volt az első
közös versenyünk Szabival.” Kezdte a verseny értékelését Maricsek Miklós, a csapat rangidős
pilótája.
„Az első napi teljesítményünkkel meg voltam elégedve és arra számítottam, hogy vasárnap
gyorsabbak leszünk. Ez sajnos nem jött össze, mert túl óvatos voltam, főleg a hosszú gyorson.
Az első körben, a 23 km-es szakaszon, a pálya utolsó harmadán elment a fékünk, ezért ott
nem tudtunk megfelelően teljesíteni. Ami számomra egy kicsit negatív, hogy a
fékproblémától függetlenül a Mitsubishis mezőny második felében voltunk, de ezen próbálok
és fogok is javítani!”
Az utolsó szakaszon ráadásul a harmadik és a negyedik sebesség is eltűnt a Mitsubishi
váltójából, így ezt a gyorsaságit ötödik fokozatban teljesítette a Maricsek - Kovács kettős. A
technikai gondok ellenére az abszolút 18. helyen teljesítették a kassai futamot, sőt a P16-os
géposztályt megnyerték.
„A célban vegyes érzések kavarogtak bennem, inkább a második helyért járó kupát vettem
volna át, nem az elsőt. Antiék nagyon sokkal vezettek. Azzal, hogy kiestek, az ölünkbe hullott
az első hely.”
Az első napot nyugodt autózással az abszolút 9. és a P16 kategória első helyen zárta a Kovács
Antal - Istovics Gergő páros. A vasárnapi folytatás sajnos nem volt épp zökkenőmentes a
kaposvári kettős számára.
„Nem tudom, hogy miért, de vasárnap, az első, városi gyorsaságin elég gyenge időt mentünk
a többiekhez képest. Velencei Ádám tizennyolc másodperccel volt mögöttünk a második nap
reggelén. Az lett volna a cél, hogy
őt
magunk mögött tartsuk. Erre az első gyorsaságin azt a
kis előnyünket rögtön el is vesztettük. A második körben már kemény gumikkal mentünk és a
hosszú gyorsasági jól sikerült. Ahhoz képest, hogy nem szeretem a széles szakaszokat, még
Krózser Menyhértet is meg tudtuk verni.”
Ezért az utolsó szakaszon, a plusz pontokért szálltak versenybe a fiúk.
„Így is kezdtünk neki, nagyon gyorsan mentünk odáig, amíg a baleset megtörtént. Egyszerűen
egy kicsit megmozdult az autó hátulja, hozzá ért egy tuskóhoz, ami egy partoldalba
befordította a kocsit és az felborította. Nem volt egy durva hiba, csak pechünkre ott volt az a
tuskó, ami megdobta az autót. Szerencsére mi nem sérültünk meg, az autóban sem keletkezett
olyan óriási kár, úgyhogy haladunk tovább előre, már várjuk a Budapest Rallye-t!”
Osváth Péter és Farnadi Ágnes a 3-as kategória második helyén autózott egészen az ötödik
szakaszig. Az Idos névre keresztelt gyorsaságit egy technikai hiba miatt turbónyomás nélkül
teljesítették és visszacsúsztak a kategória negyedik és az abszolút 22. helyre. Vasárnap innen
kezdték meg a felzárkózást.
„Két szakasz alatt ledogoztuk a hátrányunkat Kiss Laciékkal szemben, de innentől kezdve
amennyivel megvertük az egyik gyorson, annyit mindig visszaadott a következőn. Az utolsó
szakasz előtt még harmadikak voltunk, de az erő gyorsaságin megforogtunk, így nem csak a
bronzérmet buktuk el, hanem az extra pontokat is. Ezúttal semmi nem jött össze, ilyen
hétvégénk volt.”
Az Osváth - Farnadi kettős végül az abszolút 15. és kategória 4. helyén végzett a Kassa Rally-
n.