A nagy cél a legfontosabb

Maximmun Racing Team

Letöltés

A nagy cél a legfontosabb
Az előttünk álló hétvégén minden nyitott kérdésre választ kapunk. A Mecsek aszfaltos
pályáin eldől, hogy ebben az esztendőben kit koronáznak királlyá a honi rallysportban. A
címvédő Kazár Miki és navigátora Szőke Tomi kilenc pontos előnnyel várja a szezonzárót.
Ahogy mondani szokás: nem a csatát, hanem a háborút kell megnyerniük, így van ezzel a
Maximmun Racing Team kettőse is. Egy pécsi futamgyőzelemnél a jelenlegi helyzetben
sokkal többet ér az, ha az ő nevük kerül be az abszolút magyar bajnokok, rendkívül illusztris
társaságába. Mikinek a címvédés, Tominak pedig az első abszolút elsőség múlik az utolsó
futamon.
- Teljes mértékben átragadt rám Tomiról a lelkesedés, nem kérdés: MAGYAR
BAJNOKOK AKARUNK LENNI!!! – fogalmazott a 47. Mecsek Rally előtt Kazár Miki. A
miskolciak egyébként november második hétvégéjén megszállják Pécset. Mi
kezdjük, aztán szombaton a DVTK futballcsapata, vasárnap pedig a kosaras lányok is
a Mecsek alján vizitálnak. Éppen ezért nagyon remélem, hogy Borsodból sokan
eljönnek szurkolni. Nagyon szorítunk, a Diósgyőrnek, hogy a Fradi elleni vereség után
javítani tudjon Pécsett, és a lányok is éles meccset játszhatnak vasárnap. Akár egy
teljes körű miskolci sporthétvége részese lehet mindenki, aki vállalkozik erre az
utazásra. Minden szempontból felkészültünk, ismerjük a pályákat, az ellenfeleket, a
kilenc pont előny pedig jó alap arra, hogy a végén felérjünk a csúcsra.
Kazár Miki pályafutása során már a 21. Mecsek Rallyjára készül, igaz ezeknek a
versenyeknek a többségét navigátorként a jobb egyből dolgozta végig. Az elmúlt években
azonban azt is megtapasztalhatta, hogy „sofőrként” milyen kihívást támasztanak elé a
klasszikus és méltán közkedvelt gyorsasági szakaszok.
- Ha a komlói futamokat és a Baranya Kupákat is idevesszük, akkor még ettől is több
versenyen vettem részt ezen a vidéken. Ettől függetlenül bízom benne, hogy ezúttal
valóban nyerő szám lesz a számunkra – folytatta Miki. - Nagyon sokat fogunk
sötétben menni, ezért a lámpák beállítására nagy hangsúlyt kell fektetnünk.
A csapatunk és autónk szerdán érkezik meg, csütörtökön még tesztelünk, aztán
várjuk a mindent eldöntő összecsapást. Kétesélyes maradt a bajnoki címért folytatott
harc, az előnyünk miatt nem lehetünk elég nyugodtak, de nem szabad
túlfeszülnünk az előttünk álló hétvégét. Próbálunk lazán, jókedvűen versenyezni, a
felszabadult autózás reméljük eredményre fog vezetni.
Ettől függetlenül Mikiék szem előtt tartják a biztonságot, nyilván fölöslegesen nem fognak
kockáztatni. Technikai oldalról ezúttal is mindenre gondoltak, a Budapest Rallyhoz
hasonlóan most is két Xsara WRC-t hoz a csapat Magyarországra.
Valóban így van, igyekszünk minden eshetőségre felkészülni. Nagyon precíz a
csapatunk, de a technikai sportban bármi előfordulhat – folytatta Szőke Tomi. – A
pályák nem jelenthetnek gondot, talán csak nekem, hiszen én jóval kevesebbet
mentem rajtuk. A kilenc pont szerintem az a különbség, ami nem altathat el minket.
Kemény lesz az élmezőny, Friciékre nem kell figyelnünk, ők már nem előzhetnek
meg minket, ezért hátrafelé kell tekintenünk. Kicsit tartok attól, hogy esős lesz az
időjárás, jó lenne, ha nem a külső körülmények, hanem a
gyorsokon nyújtott teljesítmény döntene a bajnoki címről. Persze a rally
ettől rally, mindenre fel kell készülni. Nagyon sokat foglalkoztunk a pálya felírásával,
többször visszanéztük, pontosítottuk, így egy rendkívül precíz itinerrel várjuk a rajtot.
Elsőre azt gondoltam, hogy az S2000-es autóknak fekszenek jobban ezek
a pályák, de változott a véleményem. Az erdős részeknél nagyon észnél kell lenni,
utána viszont rendkívül gyorsak, lobogósak a pályák. Nagyon optimistán várom az
idei utolsó megmérettetést.
A 47. Mecsek Rallyn az ORB mezőnye két nap alatt összesen hét gyorsaságit, közel 140
versenykilométert fog teljesíteni. A magyar bajnokság idei hatodik futamának össztávja pedig
meghaladja a 410 kilométert.
A 47. Mecsek Rally programja:
November 8. (péntek):
GY1 – Áprádtető - Abaliget,
GY2 – Nyárásvölgy - Hetvehely,
November 9. (szombat):
GY3 – Hetvehely – Nyárásvölgy
GY4 – Orfű – Áprádtető (kör)
GY5 – Mecsekpölöske - Alsómocsolád
GY6 – Hetvehely – Nyársávölgy
GY7 – Orfű – Árpádtető (kör)
Ünnepélyes díjkiosztó, Pécs, Széchenyi Tér,
Az ORB állása a záró versenyhétvége előtt:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor
3. Turán Frigyes, Zsíros Gábor
4. Botka Dávid, Mihalik Péter
5. Bútor Róbert, Tóth Imre
6. Balogh János, Holczer Dániel
-
16.30 (az első autó rajtja)
17.13
10.13
11.11
12.04
15.02
16.00
17.22
(Citroen Xsara WRC)
(Skoda Fabia S2000)
(Ford Focus WRC)
(Mitsubishi Lancer EVO IX)
(Peugeot 207 S2000)
(Mitsubishi Lancer EVO IX)
91 pont
82
50
44
41
26