Nem piskóta
Nem piskóta
Hosszú hétvégén van túl a Sajtós, Diósi páros, akik több téren is bebizonyították, ott a helyük
a Rali‐Túra Bajnokság H2‐es kategóriában.
Sajtós Dénes:
‐
Az idei év utolsó Rali‐Túra versenyét pénteken kezdtük a Maricsek Racing Team által szervezett zárt
teszttel. A teszt nem tartott sokáig, hiszen a váltóházunk elrepedt, amit valószínűleg anyagfáradás okozott, így szereléssel
kellett folytatnunk a napot. Szerencsénkre a fő szervizesünk Gyuri műhelye nagyon közel volt, és át is adta számunkra a
műhelyt, hogy időben el tudjunk készülni. Ezúton is köszönet mondanék a Honda Heart Clubnak!
‐ A szombati napon a prológgal elkezdődött a verseny, amit a nézők szórakoztatására szerveznek. Mivel az év nekünk már
amúgy is csak a tesztelésről szól, éltünk a lehetőséggel, és magunk és a nézők szórakoztatására autóztunk. Több helyről
kaptuk azt az információt, attól, hogy elsőkerekessel megyünk, és így is mi voltunk a leglátványosabbak, de ezért van az
autóban kézifék, hogy azt meg is lehet húzni. A látvány mellé azért a gyorsaság is hozzátartozott, és abszolút tízedik idővel
abszolváltuk a prológot, ami még jobb is lehetett volna, ha csak arra figyelünk...
‐
Ahogyan a pénteki napon, úgy a szombatin is szereléssel zártunk, hiszen a jobb hátsó futóművet megütöttük egy olyan
gödörben, ami még a pályafelírásnál nem volt ott. Valószínűleg a gödör azért keletkezett, mert ez volt a pálya legszélesebb
része, és itt mutatta be mindenki a nézőknek, hogyan is kell szépen elfordulni. Ezután jött az újabb meglepetés, a pálya
másik részén volt egy gumi a belsőíven, ami alatt egy másik nagy gödör volt. Ezt mi nem tudtuk, megütöttük a gumit, az
alatta lévő gödör pedig az első futóművet. Az eredmény a bal első lengéscsillapító meghibásodása lett. A prológ után extra
szervíz időt kértünk, hogy összerakjuk az autót vasárnapra, amit meg is kaptunk. A lengéscsillapítóból el ment az olaj és a
gáz is, és nem tudtuk sem megjavítani, sem kicserélni, mert elég drága és nincs belőle tartalékunk. Mivel tesztelni mentünk
Vácra, így is folytattuk a versenyt.
‐
Vasárnap a lengéscsillapító hibája miatt elég rendesen pattogott a bal első kerék, ami miatt kellett is kapaszkodni a
kormányba ezért nem is tudtunk a mi tempónkban autózni. A pályák rossz minőségű részein a megállással is voltak
problémáink, így egy lassítót is sikerült elvinnünk. A vasárnapi napot is a nézők szórakoztatására és a hajtás tesztjére
alapoztuk, és ahol sok néző volt, ott meg is színeztük rendesen. A hajtás jól vizsgázott, úgy látjuk sikerült megoldanunk a
féltengely problémát. A látványos autózás és a rossz lengéscsillapító ellenére sem volt rossz az időnk, hiszen kevesebb, mint
egy másodpercet kaptunk kilométerenként a H2 elejétől, és ez bizakodásra ad okot, hiszen ha nem lett volna rossz az autó,
sokkal jobb időket tudtunk volna autózni. Így is sikerült a H2‐es kategóriában a negyedik helyet megszereznünk. Mivel kupát
nem kaptunk, és pontot sem szerettem volna rabolni, így a verseny végén leadtuk a menetlevelünket.
‐ Összességében az autó jól vizsgázott, igaz ehhez kellett Novák Feri futóműves hozzáértése is, hiszen nagyon sokat segített,
hogy eljussunk erre a szintre.
‐
A folytatásban számunkra még nem ért véget az év. Szerettünk volna a Budapest Rallye‐n a Rallye 2‐es mezőny előtt
előfutni, de hosszas telefonálgatás és érdeklődés után odáig jutottunk el, hogy kérvényt kell benyújtanunk az MNASZ‐nek,
hogy mehessünk a versenyen. Nem elég, hogy nevezel, és viszed a pénzed, de még kérelmet is írjál? Így ezt a lehetőséget
dobtuk, és inkább egy családiasabb rendezvény mellé raktuk le a voksunk. A verseny a Rallye Sprint Bajnokság záró futama
lesz, más néven a Bajnokavató Kupa, ahol tárt karokkal várnak minket.
A csapat együttműködő partnerei:
Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐Trans Kft.,
Jégszilánk, Prior, GPsped Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐Plusz, Lajkó Tibor
fényező, Honda Gyuri, Honda Heart Club, Röplap Bt., Wave COM, Berger Stanc, Honda Thunder, Flaute,
Bervent, Selmeczi és Tsa Mérnöki Kft., KBT Dekor Hungary Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Miklós‐Inter Bt.,
Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐
Pálya Kft.