Nem piskóta

Teherati Racing Team

Letöltés

 
 
 
Nem piskóta 
 
Hosszú hétvégén van túl a Sajtós, Diósi páros, akik több téren is bebizonyították, ott a helyük 
a Rali‐Túra Bajnokság H2‐es kategóriában. 
 
Sajtós Dénes:
  ‐ 
Az  idei  év  utolsó  Rali‐Túra  versenyét  pénteken  kezdtük  a  Maricsek  Racing  Team  által  szervezett  zárt 
teszttel. A teszt nem tartott sokáig, hiszen a váltóházunk elrepedt, amit valószínűleg anyagfáradás okozott, így szereléssel 
kellett  folytatnunk  a  napot.  Szerencsénkre  a  fő  szervizesünk  Gyuri  műhelye  nagyon  közel  volt,  és  át  is  adta  számunkra  a 
műhelyt, hogy időben el tudjunk készülni. Ezúton is köszönet mondanék a Honda Heart Clubnak! 
 
‐ A szombati napon a prológgal elkezdődött a verseny, amit a nézők szórakoztatására szerveznek. Mivel az év nekünk már 
amúgy  is  csak  a  tesztelésről  szól,  éltünk  a  lehetőséggel,  és  magunk  és  a  nézők  szórakoztatására  autóztunk.  Több  helyről 
kaptuk  azt  az  információt,  attól,  hogy  elsőkerekessel  megyünk,  és  így  is  mi  voltunk  a  leglátványosabbak,  de  ezért  van  az 
autóban kézifék, hogy azt meg is lehet húzni. A látvány mellé azért a gyorsaság is hozzátartozott, és abszolút tízedik idővel 
abszolváltuk a prológot, ami még jobb is lehetett volna, ha csak arra figyelünk...  
 
‐ 
Ahogyan a  pénteki  napon,  úgy  a  szombatin  is  szereléssel  zártunk,  hiszen  a  jobb  hátsó  futóművet  megütöttük  egy  olyan 
gödörben, ami még a pályafelírásnál nem volt ott. Valószínűleg a gödör azért keletkezett, mert ez volt a pálya legszélesebb 
része,  és  itt  mutatta  be  mindenki  a  nézőknek,  hogyan  is  kell  szépen  elfordulni.  Ezután  jött  az  újabb  meglepetés,  a  pálya 
másik részén volt egy gumi a belsőíven, ami alatt egy másik nagy gödör volt. Ezt mi nem tudtuk, megütöttük a gumit, az 
alatta lévő gödör pedig az első futóművet. Az eredmény a bal első lengéscsillapító meghibásodása lett. A prológ után extra 
szervíz időt kértünk, hogy összerakjuk az autót vasárnapra, amit meg is kaptunk. A lengéscsillapítóból el ment az olaj és a 
gáz is, és nem tudtuk sem megjavítani, sem kicserélni, mert elég drága és nincs belőle tartalékunk. Mivel tesztelni mentünk 
Vácra, így is folytattuk a versenyt. 
 
‐ 
Vasárnap  a  lengéscsillapító  hibája  miatt  elég  rendesen  pattogott  a  bal  első  kerék,  ami  miatt  kellett  is  kapaszkodni  a 
kormányba  ezért  nem  is  tudtunk  a  mi  tempónkban  autózni.  A  pályák  rossz  minőségű  részein  a  megállással  is  voltak 
problémáink,  így  egy  lassítót  is  sikerült  elvinnünk.  A  vasárnapi  napot  is  a  nézők  szórakoztatására  és  a  hajtás  tesztjére 
alapoztuk, és ahol sok néző volt, ott meg is színeztük rendesen. A hajtás jól vizsgázott, úgy látjuk sikerült megoldanunk a 
féltengely problémát. A látványos autózás és a rossz lengéscsillapító ellenére sem volt rossz az időnk, hiszen kevesebb, mint 
egy másodpercet kaptunk kilométerenként a H2 elejétől, és ez bizakodásra ad okot, hiszen ha nem lett volna rossz az autó, 
sokkal jobb időket tudtunk volna autózni. Így is sikerült a H2‐es kategóriában a negyedik helyet megszereznünk. Mivel kupát 
nem kaptunk, és pontot sem szerettem volna rabolni, így a verseny végén leadtuk a menetlevelünket. 
 
‐ Összességében az autó jól vizsgázott, igaz ehhez kellett Novák Feri futóműves hozzáértése is, hiszen nagyon sokat segített, 
hogy eljussunk erre a szintre. 
 
‐ 
A  folytatásban  számunkra  még  nem  ért  véget  az  év.  Szerettünk  volna  a  Budapest  Rallye‐n  a  Rallye  2‐es  mezőny  előtt 
előfutni, de hosszas telefonálgatás és érdeklődés után odáig jutottunk el, hogy kérvényt kell benyújtanunk az MNASZ‐nek, 
hogy mehessünk a versenyen. Nem elég, hogy nevezel, és viszed a pénzed, de még kérelmet is írjál? Így ezt a lehetőséget 
dobtuk, és inkább egy családiasabb rendezvény mellé raktuk le a voksunk. A verseny a Rallye Sprint Bajnokság záró futama 
lesz, más néven a Bajnokavató Kupa, ahol tárt karokkal várnak minket. 
 
 
A  csapat  együttműködő  partnerei: 
Mirelit  Mirsa  Zrt.,  Zeljenka,  Meda‐Press  Kft.,  Balogh  Szerviz‐Trans  Kft., 
Jégszilánk,  Prior,  GPsped  Kft.,  Fuchs  Blau  6000  Kft.,  Local  Design  Kft.,  Alox  Kft.,  Bátori  Kert‐Plusz,  Lajkó  Tibor 
fényező,  Honda  Gyuri,  Honda  Heart  Club,  Röplap  Bt.,  Wave  COM,  Berger  Stanc,  Honda  Thunder,  Flaute, 
Bervent,  Selmeczi  és  Tsa  Mérnöki  Kft.,  KBT  Dekor  Hungary  Kft.,  Galvox  Felületkezelő  Kft.,  Miklós‐Inter  Bt., 
Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐
Pálya Kft.