Tatabányai visszatekintés, váci felkészülés

Rallye Tatabánya

Letöltés

Tatabányai visszatekintés, váci felkészülés
Látványos és izgalmas futam részesei lehettek a IV. CYEB Tatabánya Rallyera kilátogató autósport-
barátok. A Rali Túra Egylet 2013-as szezonjának 5. bajnoki fordulóját augusztus 10-11-én
bonyolították le, két kijelölt gyorsasági szakaszon. A rugógyári technikássága miatt volt kedvelt a
versenyzők körében, míg a pusztavámi egy kis félelmet keltett a próbázókban a csúszós fehéraszfalt
miatt. Erre az időjárás is rátett egy lapáttal, hiszen péntek éjjel egy kisebb vihar kíséretében vizezte
össze a pályát, amit szombaton további csapadék követett. A futam rajtjához végül 99 páros
sorakozott fel, akik közül hetvenen komolyabb balesetek nélkül teljesítették is a megmérettetést.
Augusztus 10-én a Rali Túra Egylet jóváhagyta a XIII. GARMIN Rallyen született versenyigazgatói
határozatot, mely szerint a
Velenczei Ádám-Apkó András
párost kizárták a versenyből. A Maxx Race
Team kettőse elfogadta a döntést, további fellebbezéssel nem kívánnak élni. A IV. CYEB Tatabánya
Rallyet is e szellemben csinálták végig Velenczeiék, akik ismét utolérhetetlenek voltak és
magabiztosan, 16 másodperces előnnyel szerezték meg a futamgyőzelmet az abszolút értékelésben,
Ifj. Vincze Ferenc és Cseh Vilmos előtt. „Éreztük,
hogy gyorsak vagyunk, de nem gondoltuk volna,
hogy ennyire. A verseny első felében kiautózott előnyt végig meg tudtuk tartani, s a végére már
kockázat nélkül, biztonságban teljesítettük a hátralévő szakaszokat. Esztergom után bebizonyítottuk,
hogy képesek vagyunk a győzelemre, az pedig külön öröm, hogy ilyen nagy fölénnyel végeztünk az
élen.”
Habár Vincze Márton Tatabányán csak a 4. pozícióban zárta a viadalt, továbbra is ő vezeti a
bajnoki pontversenyt. A tavalyi bajnokot 17 ponttal lemaradva Ifj. Vincze követi (65 pont), a harmadik
pedig Velenczei (55 pont).
Ugyancsak magabiztos győzelmet aratott a
H4T
kategóriában
Hevesi István
és
Vánsza Zsolt.
A sikeres
szerepléshez nagyban hozzájárult az, hogy a Mitsubishi Lancer Evo VI-os a lábatlani futam előtt
teljesen új motort kapott, s így nagyobb erővel állhatott rajthoz Tatabányán is. „A
bajnokság első
felében utcai motor dübörgött a kocsinkban, az előző megmérettetésre azonban feltuningoltunk. Elég
szépen szól, jól is megy, már csak a turbónyomás kevés benne. Ha nincs műszaki hibánk és célba
érünk, akkor győzelemmel abszolváljuk a versenyeket – ahogy most is volt. Örülünk ennek az
eredménynek, de az abszolút értékelésben szeretnénk előrébb lépni, és bízom benne, hogy erre lesz is
majd alkalom.”
Igazi meglepetést okozott
Tóth Attila
azzal, hogy megnyerte a
H/3
kategóriát a IV. CYEB Tatabánya
Rallyen. A pilótának ez volt a második futama a 2013-as szezonban, bár igaz, nem számít újoncnak az
RTE mezőnyében. „Tatabánya
hazai pályának számít nekem, többször is mentem már ezeken a
gyorsasági szakaszon, így mondhatjuk, hogy egy tetemes fölénnyel indultam itt el a többiekhez
képest. Kicsit tartottam Tajmel Tibitől és Kun Gabitól, mivel a XIII. GARMIN Rallyen jelentősen
rávertek a mi időnkre. Ott annyit kaptam, hogy nem bírtam hazavinni. A tatabányai futamra viszont
összeállt minden: jól éreztem magamat a BMW Compaktban, se nekem, se az autónak nem volt
melege. A szép eredményhez nagyban hozzájárult a navigátorom,
Bakai Renáta,
akiben kellemeset
csalódtam – maximális volt részéről a hozzáértés és az odafigyelés.”
Habár Tóth vihette haza a
maximális pontszámot a hétvégi futamról, ez nem befolyásolta a bajnoki állás kimenetelét. Az idei év
első bajnoka a Tajmel Tibor-Csendes Zsolt kettős lett. Tajmelék már úgy érkeztek Tatabányára, hogy
csak valami hatalmas balszerencse-sorozat folytán bukhatják el a H/3-as kategória bajnoki címét, így
leginkább a nézőknek autózva teljesítették a versenytávot. Tibor alkalmi navigátort hozott a
versenyre, Könyvesi Gábor életében először diktálta az itinert, de még így is sikerült megszerezniük a
kategória második helyét, ami bőven elegendő volt ahhoz, hogy bebiztosítsák újabb bajnoki címüket.
A
H/2
kategória igazi házibajnoksággá alakult, hiszen az Uri testvérpár valamint a Papp-Papp duó
folyamatos adok-kapokja jellemzi az idei esztendőt. A tatabányai versenyhétvégén ezúttal
Uri Gergő
örülhetett a legjobban, hiszen ahogy a lábatlani fordulón, úgy a mostani futamon is ő szerezte meg az
elsőséget a Lada VFTS-sel. „Semmi
negatívum nem ért minket a hétvége során, egy jó hangulatú és
eredményes versenyünk volt. Segítőmmel,
Kaszás Zoltánnal
most is tökéletes munkát végeztünk,
magunkhoz képest is folyamatosan javulni tudtunk, s ehhez a műszaki hibáktól mentes kocsi is
hozzájárult. A futamot szinte végig a bátyám, Attila vezette, ám őt egy technikai probléma
hátráltatta a menetelésben. Ezzel a győzelemmel nem csak a kategóriában, de a H Lada Kupában is
átvettük a vezetést. A végleges döntés Vácott dől majd el, de az biztos, hogy nem lesz könnyű
dolgunk, hiszen nagyon erősek az ellenfeleink!”
Titkos vágya volt a
Ruszó Krisztián-Jobbágy Éva
kettősnek, hogy elsőként intsék le őket Tatabányán, a
H/1
kategóriában. Ez az álmuk be is teljesült – szoros küzdelmeket követően fél másodperc döntött a
javukra. „A
futam előtti pénteken még egy kis műszaki hibával nézett szembe a Ladánk, de
szerencsére hamar orvosolni tudtuk a problémát és egy 100 %-os autóval teljesítettük a futamot.
Ezzel a győzelemmel a pontvadászatban is az élre kerültünk: az előnyünk Jobbágy Péterhez képest 3,
Ifj. Kerék Györgyhöz képest 4, Ifj. Vizelli Károlyhoz képest pedig 6 pont. Ilyen érdekes
versenyszezonunk még nem volt, sorra csak tizedek illetve másodpercek döntenek a helyezésekről, s
úgy gondolom, így lesz ez Vácott is.”
Tajmel Tibor mellett még egy bajnokot avathattunk Tatabányán, az
A/3
kategóriában,
Fábián Ottó
személyében. A pilóta kisebbik lányával négy közös versenyükből négyet megnyert a Suzuki Swift
Sporttal, egyedül a MIDEX Salgó Rally-n kellett
Dorottyát
helyettesítenie édesapjának, akkor egy
méretes bukás lett a vége a versenynek – igaz, nem a beugró navigátor hibájából.
Tatabánya
kihagyhatatlan volt számomra, hiszen ez az egyik kedvenc versenyhelyszínem. Akkor is rajthoz álltam
az itteni futamokon, amikor nem voltam aktív versenyző. A legnagyobb ellenfelünk, Kolencsik Balázs
elvitt egy gumilassítót és feladta a küzdelmeket, amivel pedig számunkra biztos alapokra helyeződött
a bajnoki cím. Ez után végig a saját tempómban autóztam, nem rohantam, bár ugyanakkor sajnálom,
hogy Balázzsal nem tudtunk csatázni, hiszen kemény ellenfél volt egész évben.”
A Fábián-Fábián duó
így 40 ponttal zárta a 2013-as RTE szezont, Vácott pedig már nem fog rajthoz állni a páros.
Oberling Krisztián
és
Neszlinger Róbert
10 pontra növelte előnyét az A/2 kategóriában Tóth
Kálmánhoz képest, ami azt jelenti, hogy a záró futamon elég lenne, ha pontszerző helyen érne célba.
„Ennek
a versenynek úgy álltunk neki, hogy nyerni szeretnénk, s ez sikerült is. Az autó tökéletesen
működött, ráadásul nekem és a navigátoromnak is hazai pályának számít a Tatabánya Rallye, ami
plusz motiváló erőként hatott. A következő futamon dől el, hogy a kategóriánkban ki örülhet majd az
év végi bajnoki címnek.”
Egy lépéssel ismét közelebb került az N/3 kategória és az N csoport bajnoki címének megvédéséhez
Kondella Péter.
A Kondella-Szilassy kettős legnagyobb ellenfele, Hidegkuti Balázs kihagyta az
augusztus 10-11-ei bajnoki fordulót, amivel egyúttal lekerült a nyomás a páros válláról, viszont a
versenyhelyzet nem volt pótolható. A kategória- és a csoportgyőzelem értékéből azonban ez semmit
sem von le. „Ami
egy kicsit szívfájdalmam, hogy elég hosszú etapokon kellett autóznunk, ugyanakkor
kevés volt a versenykilométer. A szervizeseink nagyon jól dolgoztak, amit ezúttal köszönünk is nekik!
Megfelelő időben, megfelelő helyen, megfelelő munkát végeztek – ez egy igazi 100 százalékos
együttműködésünk volt velük, ami nélkül nem állhattunk volna fel újra a kategóriánk dobogójának
tetejére. A számítások szerint elég lenne, ha Vácott csak célba érnénk, de nem dőlünk hátra, hiszen
akkor hibázhat az ember a legnagyobbat, ha nem a saját tempójában autózik…”
Szepesiék kibérelték az
N/2
kategóriát: míg Marcell újabb győzelmet szerzett, addig a májusban friss
jogosítványt szerző Dániel a második helyre kormányozta be a Honda Civicet. „A
kocsi a maximumot
nyújtotta, mi pedig próbáltuk a legtöbbet kihozni magunkból
– mesélte
Szepesi Marcell.
A
navigátorommal,
Gondos Péterrel
nagyon élveztük az autózást, hiszen nem csak gyorsan mentünk,
de néha csúszkáltunk is. A kategóriagyőzelemmel 8 pontra növeltük az előnyünket Berecz Róberthez
képest, de még így sem áll biztos lábakon a bajnoki címünk.”
Az N/2 kategória győztesének
kihirdetése is így Vácra marad.
Az
N/1
kategória egyetlen résztvevőjeként indult el a IV. CYEB Tatabánya Rallyen a
Gondi Csaba-
Bencze Gábor
duó, így számukra borítékolva volt a 10 pont amennyiben célba kormányozzák a Suzuki
Swift GTi-t. Ez meg is történt, így a páros átvette a bajnokságban a vezetést Magyar Bencééktől.
„Kicsit
lazábban, feszültség nélkül tudtunk autózni a hétvégén, hiszen nagy ellenfelünk, Magyar
Bence a hétvégén nem öltött tűzálló overallt. A célunk így csak a célba érés volt, amivel hoztuk is a 10
pontot, és kicsit meg tudtunk lógni a Magyar-Mohácsi kettőstől. Boldogok vagyunk a
kategóriagyőzelem miatt, bár jobban örülnénk annak, ha lenne kivel harcolni ezért az elsőségért.
Mivel most egyedül voltunk az N/1 kategóriában, próbáltuk összemérni magunkat a nagyobb
teljesítményű, 1,6-os Hondákkal, de arra a következtetésre jutottunk, hogy sokat kell még tanulnunk.”
Gondiék ezek után könnyen megnyerhetik a bajnokságot, hacsak nem nő meg jelentősen az indulók
száma a Vác Rally-n a „kicsiknél”!
Az A/3 és a H/3 kategória bajnoki címén kívül tehát a többi tulajdonosának kilétére majd a Vác Rally
leintése után derülhet fény. A Rali Túra Egylet záró bajnoki fordulóját 2013. szeptember 21-22-én
rendezik meg, ahol ismételten kiélezett, másodperceken múló küzdelmek várhatóak.
Horváth Judit