Veszprém továbbra is mumus marad

Maxx Race Team

Letöltés

CÍM: Veszprém továbbra is mumus marad
Maxx Race Team – 20. Veszprém Rallye, 2013. július 12-14.
Kiss Viktor – Percze Nándor, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
A tavalyihoz hasonlóan most sem jutott túlságosan messze Veszprémben a Kiss Viktor-Percze
Nándor kettős. A Maxx Race Team duója szombaton hiba nélkül teljesítette a kislőtéri szakaszokat,
ám vasárnap már használható kuplung nélkül fejezték be az első, Kislőd-Szőc-Vigántpetend kört. A
szervizben orvosolták ezt a problémát, ám közben a Mitsubishi Lancer Evo IX R4 önindítója is
megmakacsolta magát. A teljes gyógyítás hosszú időt vett igénybe, ami felemésztette a 15 perces
kikésési határt is. Kiss Viktorékat végül emiatt kizárták a 20. Veszprém Rallye küzdelmeiből.
Kiss Viktor:
Többé-kevésbé jó hangulatú hétvégét tudhatunk magunk mögött. A múlt heti, két napos
teszten elsajátított dolgokat kamatoztatni tudtuk Veszprémben. A pályák teljesen ismeretlenek
voltak számomra. Igaz, a tavalyi Veszprém Rallyen is rajthoz álltam már, de akkor még a
sprintmezőny résztvevőjeként. Egy évvel ezelőtt se jutottunk messzire, hiszen rögtön az első
gyorsasági szakasz közepén kiestünk. Mikulás Rallye pedig más pályákon zajlott, így egyáltalán nem
volt ismeretem a szakaszokról, abszolút csak az itinerre tudtunk támaszkodni.
Nekünk itt is csak egy ellenfelünk volt: önmagunk. Szombaton két, 19 km-es gyors a lőtéren, ami
nagyon jóra sikerült, élveztem rajta a menetelést. A második körben sikerült 20 másodpercet
javítanunk saját magunkhoz képest, ami szerintem óriási dolog. Vasárnap majdnem hiba nélkül
teljesítettük az első kört, amikor a harmadik gyorsaságin szétment a kuplungunk. A szervizparkban 30
perce alatt ki tudták ezt cserélni a fiúk, ám utána a kocsi nem indult be. Kiderült, hogy egy
villamossági probléma adódott a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-ben, s mire a csapatunk ezt a hibát is
orvosolta volna, már 15 perce a gyűjtőben lett volna a helyünk. A kikésésünk miatt ki is zártak
bennünket a versenyből.
Nagyon sajnáljuk, hogy így alakult a hétvégénk, hiszen már épp kezdtünk belejönni a murván való
menetelésbe, mikor a technika ördöge ismét közbeszólt. Ezt azonban nem hagyjuk annyiban,
mindenképp szeretnénk tanulni, tovább fejlődni a laza talajú terepen. Egy osztrák futamot néztünk ki
magunknak erre a célra, amely augusztusban kerül megrendezésre, s reményeink szerint a mi
programunkba is belefér majd.
Percze Nándor:
Ismét megmutatta Veszprém a farkasfogait! Egy Veszprém Rallye mégis csak egy
Veszprém Rallye! Itt csak úgy érdemes rajthoz állnia valakinek, ha tisztességesen felkészült a rá váró
helyzetekre.
Nagyon örültünk annak, hogy a lőtéri szakasz ismét bekerült a programba, mert fantasztikus pályája
van. Ennek ellenére ugyanúgy szedte az áldozatait, mint a sólyi erdő – nagyon sok műszaki hiba,
defekt történt, beleértve a vezetői és navigátori hibákat is. Úgy néz ki, mi még nem vagyunk igazán
felkészülve ezekre a körülményekre – ezt pedig az egész mezőnyre nézve kell érteni. Kazár Mikinek
nagyon szurkoltam, ám a szombati, WRC-ben keletkezett komputerhiba megakadályozta azt, hogy a
mezőny élén végezhessen.
A saját helyzetünket tekintve nagyon csalódott vagyok. Előbb a kuplung mondta fel a szolgálatot,
majd a szervizben az önindítónál keletkezett hiba. A csapat orvosolta mindkét problémát, ám ez
felemésztette a 15 perces késési időnket, s így végül nem hagyhattuk el a szervizparkot a második
körre, kizártak bennünket a versenyből.
Ez úton is szeretnék gratulálni a dél-afrikai fiatal pilótának, Henk Lategannak, aki 17 éves kora
ellenére az egész magyar mezőnynek megmutatta, hogy kell egy versenyautóval gyorsan menni.
Példaértékű volt a veszprémi szereplése! A rallys társadalom minden tagjának el kellene
gondolkodnia azon, hogy hogyan készülnek, illetve készítik fel a versenygépeket egy-egy futamra.
Ugyanis az eredmények és a szereplések nem igazán tükrözik azt, hogy maximális energiát fektetnénk
bele ebbe a sportba.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
Telefix GSM, deakhuto.hu, Brill Company Zrt., Sabina
2000 Kft., Patrimon International Biztosítási Alkusz Kft., MobilPartner, Profi-Drink, Dream,
Benyó
Autószerviz, Esély Iskolai Szövetkezet, Makói Pro Sanitas Bt., Zöld Élet Szociális Szövetkezet, Első
Magyar Vidékfejlesztési Szociális Szövetkezet, ÚT-GARANTOR Kft.
Sajtófőnök: Horváth Judit
– Tel.: 30/533-9099; E-mail:
horvath.juditka@gmail.com;
web:
www.maxxraceteam.hu