Megtört a jég!

Teherati Racing Team

Letöltés

 
Megtört a jég! 
 
A  kategóriájuk  hetedik  helyén  fejezte  be  a  Salgó 
‐ 
Midex  Rally‐t  a  Sajtós  Dénes,  Diósi  János  összetételű  páros.  Az 
eredményhez  az  is  hozzátartozik,  hogy  két  féltengelytörés  hátráltatta 
őket 
a  sikeres  versenyzésben,  ráadásul  az  egyik 
probléma meg is pecsételte a versenyüket, hiszen egy kerékhajtással kellett végig menniük az első teljes körön. 
 
Sajtós  Dénes:
 
‐ 
A  verseny  előtt  sikerült  egy  egész  napos  tesztet  beiktatnunk,  ahol  a  beállításokat  tudtuk  finomítani. 
Régóta  tervben  volt  egy  hasonló  tesztnap,  de  ez  idáig  még  sosem  jött  össze.  Az  autó  hibátlanul  működött,  nem  jött  elő 
semmilyen probléma. 
 
 
‐ A folytatásban a prológon tudtunk újra kocsizni, ami sajnos nem tartott sokáig, hiszen az első forgóban eltörött az egyik 
féltengely külső csuklójában a golyós kosár. Mivel megszűnt az egyik oldalon a hajtás, csak legurultunk a pályáról. A prológ 
után extra szervíz időt kértünk, amit meg is kaptunk, így kicseréltük a féltengelyt és tudtuk folytatni a versenyt. 
 
 
‐ Vasárnap reggel az első gyorsaságin, a rajt után nem sokkal a másik oldalon is eltörött a féltengelyünk. Szerencsére végig 
tudtunk menni egy kerékhajtással az első kör három szakaszon, vigyáztunk rá nagyon, nehogy szétégesse a sperr‐t. Nem volt 
nagyon nagy az időveszteségünk, így nem zártak ki a versenyből és a szervízben a srácok orvosolták a problémát, és tudtunk 
támadni a második körben. 
 
 
‐ 
A  folytatásban  sikerült  gyorsaságit  nyernünk,  és  a  részeredményeink  is  azt  mutatják,  van  keresnivalónk  a  kategóriában. 
Mivel a versenyünk az első körben elúszott, így már nem volt esélyünk az összesített jó eredményre. Nem vagyok csalódott, 
hiszen ezt az évet az autó üzembiztossá tételére szántuk, és mindennel jól is haladunk, innentől pedig a féltengelyre kell a 
legnagyobb hangsúlyt fordítanunk. 
 
 
‐ 
Mivel  egy  elég  egyedi  autóval  versenyzünk,  és  nincsenek  komoly  tapasztalataink,  ezért  ezt  az  utat  nekünk  kell  végig 
járnunk.  Eddig  minden  alkalommal  túljártunk  a  technika  „eszén”,  remélhetőleg  ez  a  féltengelykérdésnél  is  így  lesz.  Az  ok, 
hogy a féltengelyeink nem bírják, nem más, mint az, hogy az autó nagyon erős, a kerekek mérete is nagyon eltér a gyáritól, 
továbbá a gumik tapadása is jó, és mi még mindig gyári használt féltengelyekkel versenyzünk.  
 
 
‐ 
A  pályákkal  kapcsolatban  a  Cered  nem  az  én  világom,  mert  a  kis  sebességi  fokozatokban  való  menést  80‐nal,  plusz  a 
visszafordítókat annyira nem szeretem, és az autónak sem fekszik. Jól látszódik is az időkön, hogy ahol magas fokozatokban 
teli  gázon  kellett  menni,  az  feküdt  számunkra.  Ami  még  említésre  méltó,  az  hogy  ezeket  az  autókat  nem  arra  találták  ki, 
hogy nagyon hosszú etapokat menjenek, ez picit zavaró is volt, főleg ebben a nagy melegben. 
 
 
‐ Ami számomra még nagy pozitívum a hétvégével kapcsolatban, hogy a szervíz csapat a maximálist hozta, mindenki figyelt 
mindenre, és jól együtt tudtak dolgozni. Mióta versenyzem, mindig volt olyan, hogy a nagyobb problémáknál hozzá kellett 
nyúlnom az autóhoz, de most ez más, a srácok értenek az autóhoz, és így nekem már csak a versenyzéssel kell foglakoznom. 
 
 
‐ 
A  következő  versenyünk  a  Nyergesújfalu  Rali  lesz,  ahol  nem  lesznek  nyújtott  és  hosszú  visszafordító  kanyarok,  így  a 
féltengely átalakítással még kicsit szusszanhatunk. Ettől függetlenül törjük a fejünket, hogy milyen megoldással erősíthetnék 
meg a féltengelyeket, hogy a későbbiekben ne érjenek hasonló problémák. 
 
Köszönjük Partnereinknek: Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped 
Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Honda Heart Club, 
Röplap  Bt.,  Wave  COM,  Honda  Thunder,  Flaute,  Bervent,  Selmeczi  és  Tsa  Mérnöki  Kft.,  KBT  Dekor  Hungary  Kft.,  Galvox 
Felületkezelő  Kft.,  Miklós‐Inter  Bt.,  Fischer‐Trans  Kft.,  Mega  LKW  Kft.,  Twolex  Kft.,  PSL  Hungary  Kft.,  Teherati  2006  Kft., 
Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.