Az első, de nem az utolsó közös futam

Maricsek Racing Team

Letöltés

Az első, de nem az utolsó közös futam
MARICSEK RACING TEAM – XI. Suzuki-Kaiser Ózd Rali, 2013. május 12.
Csegezi Ákos – Csáki Richard, Mitsubishi Lancer Evo VI
Másfél év kihagyás után nem lehet panasza Csegezi Ákosnak a XI. Suzuki-Kaiser Ózd Ralin nyújtott
teljesítményére. A Maricsek Racing Team pilótája a Meghívásos kategóriában, oldalán Csáki
Richarddal vágott neki a Rali Túra Bajnokság mezőnye számára kiírt viadalnak. Ákos az apróbb
műszaki gondok ellenére fennakadás nélkül teljesítette a végeredményt kialakító 4 gyorsasági
szakaszt. A Csegezi-Csáki duót a végén etappá nyilvánított 5. szakaszon, a hátsó differenciálmű
meghibásodása késztette megállásra.
Csegezi Ákos:
Felemelő érzés volt másfél év után visszaülni a versenyutóba! Sajnos nem sikerült a
futam előtt időt szakítanunk egy tesztre, így rögtön éles helyzetben, a prológon kellett visszaszoknom
a rally ritmusába. Az első két körben, mondhatni, még azt se tudtam, hol vagyok, de a végére már
felvettem a Mitsubishi által diktált tempót.
Számunkra vasárnap kezdődött az éles verseny, de megint úgy jártam, mint a prológon – kicsit
idegennek éreztem a szituációt, s idő kellett ahhoz, hogy teljesen ott legyen fejben a versenypályán.
A 2. szakaszra teljesen belerázódtam a menetelésbe, Ricsivel együtt mosollyal az arcunkon jöttünk le
a gyorsaságiról. Ezek után kisebb kellemetlenségek jelentkeztek az autónál: egy előbb
fékproblémával kellett szembenéznünk, majd a motorháztető akart felnyílni menet közben, de
szerencsére végig a helyén, zárva maradt. A sok csúszás miatt a 3. kör előtt már ment a találgatás a
gyűjtőben, hogy vajon elengedik-e majd a mezőnyt a verseny utolsó részére. A szervezői döntés
ellenére nekünk az 5. gyorson amúgy is véget ért volna a versenyünk. A rajtban hallottunk egy nagy
csattanást, aminek a hangja még néhány kilométerig kísért bennünket. Próbáltunk rájönni, hogy
vajon a féltengelyünk törött-e el, de végül egy lassítónál, féktávon, összezárt a két hátsó kerék, és az
árok mellett kötöttünk ki. Utólag kiderült, hogy a hátsó difi fedele törött le, ez késztetett minket a
megállásra, s így a kategóriánk 2. helyéről kellett kiállnunk.
Többé-kevésbé teljesítettük a futam előtt kitűzött céljainkat, s én már ezért is nagyon boldog vagyok.
Újdonsült navigátorommal tökéletes volt a közös munka, jó hangulat uralkodott végig a kocsiban. Az
első, de nem az utolsó közös versenyünk volt a XI. Suzuki-Kaiser Ózd Rali.
Csáki Richard:
Nagyon örülök, hogy lehetőségem adódott arra, hogy Ákossal együtt versenyezhessek.
Nyugodt voltam a futam előtt, mivel tudtam, hogy Ákos kiváló pilóta és maximálisan bíztam a
csapatunk, a Maricsek Racing Team szakértelmében is, hogy professzionálisan felkészíti a
versenyautót.
Maga a futam így rendben, jó hangulatban le is zajlott, végig megfelelő volt a kontakt közöttünk a
Mitsubishiben, jól tudtunk együtt dolgozni. Az egyik szemünk sír, a másik viszont nevet: a kategória
élmezőnyéből estünk ki, addig viszont nagyon jól meneteltünk. Összességében úgy gondolom, hogy a
műszaki problémától eltekintve egy remek versenyhétvégét tudhatunk magunk mögött.
Köszönöm Ákosnak a lehetőséget és a csapatnak az áldozatos munkáját! Remélem, lesz még rá
alkalom a jövőben, hogy újra együtt állhassunk rajthoz valamelyik futamon!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
Qualysoft, Cyeb
Sajtófőnök:
Horváth
sajto@maricsekteam.hu
Judit
www.maricsekteam.hu;
Tel.:
30/533-9099;
E-mail: