Vizin: Korzika a legszebb és a legnehezebb verseny

Vizin Rally

Letöltés

Vizin László–Zsiros Gábor, Subaru Impreza R4
Korzika Rali pályabejárás
2013. május 16.
Vizin: Korzika a legszebb és a legnehezebb verseny
A pályabejárás megerősítette Vizin László és Zsiros Gábor elképzelését arról, hogy a
Korzika Rali pályafutásuk egyik legnehezebb versenye lesz. Laci bácsi érdekes
módon nem a kanyarok számát, hanem a pályák változatosságát és a helyenként
nagyon szűk utakat emelte ki, viszont azt is hozzátette, hogy Korzika a legszebb
hely, ahol eddig raliversenyen járt. A hivatalos program ma (csütörtök) este kezdődik
a rajtceremóniával, holnap pedig egy igen hosszú versenynap vár a résztvevőkre.
Vizin László:
– Öt napja vagyok Korzikán, a múlt hét végén sikerült egy kicsit
körülnéznünk, mielőtt a pályabejárást elkezdtük volna. Ez a legszebb sziget, ahol
valaha is jártam. A tengerparton lakunk, szinte strandidő van, de felettünk a
hegycsúcsok még havasak.
A pályák fantasztikusak. Már most látszik, hogy ez lesz a legnehezebb
aszfaltverseny, amin indultunk. Nagyon változatos az utak minősége. Elrajtolsz egy
jó minőségű, viszonylag széles úton, aztán rámész egy két méter keskeny
szakaszra, ahol több, nagyon régi kőhíd van, szerintem két méter húsznál nem
szélesebbek.
Van olyan gyorsasági, ami a tengerparton zajlik, annak az egyik oldalán sziklafal van,
a másikon 150 méter mély szakadék és a tenger. A korlát inkább csak jelképes, az
nem fogja meg az autót, viszont a futóművet könnyen ki lehet rajta ütni. Szerintem
egyébként nincs több kanyar, mint a Kanári-szigeteken volt, inkább csak a szűk út
miatt tűnik soknak. Tempós részek is előfordulnak, ahol akár kétszázzal is lehet
menni.
Találkoztunk Andreas Aignerrel, aki hasonló Subaruval versenyez, mint mi. Ő
mesélte, hogy négyszer indult már a Korzika Ralin. Az első alkalommal nekiment az
első korlátnak, de negyedszerre már sikerült (kategóriát) nyernie.
Ma este lesz a rajtceremónia, holnap pedig jó hosszú versenynappal kezdünk.
Reggel hétkor indulunk és úgy számolom, hogy éjfél felé végzünk.
Nagyon nehéz lesz a verseny, az eddigi IRC/Eb-futamaim közül talán erre a
leginkább igaz, hogy túlélő verseny, viszont annyira erős, rangos a mezőny, hogy
nagyon óvatoskodni sem szabad, mert akkor azonnal elvernek. Eredményre nem
tippelek, ha célba érünk, akkor az már fél siker lesz a számunkra.
A Korzika Rali programja:
május 17. péntek
GY1 Le Fangu–ND de la Serra (27,53 km) 8:23
GY2 Erbajolo–Pont d'Altiani 1 (24,57 km) 11:06
GY3 Barchetta–La Porta 1 (23,24 km) 14:18
GY4 Taverna–Pont de Castirla (15,28 km) 15:21
GY5 Barchetta–La Porta 2 (23,24 km) 18:01
GY6 Erbajolo–Pont d'Altiani 2 (24,57 km) 20:06
május 18. szombat
GY7 Carbuccia–Tavera 1 (16,89 km) 10:48
GY8 Sarrola–Liamone 1 (26,70 km) 12:06
GY9 Marato–Acqua Doria (22,47 km) 13:37
GY10 Carbuccia–Tavera 2 (16,89 km) 16:40
GY11 Sarrola–Liamone 2 (26,70 km) 18:06
Szériaautó-kupa mezőnye:
16 Bonnefis–Fournier, Renault Mégane RS
17 Aigner–Heigl, Subaru Impreza STI R4
18 Consani–Gorczyca, Renault Mégane RS
28 Lionis–Murat, Mitsubishi Lancer R4
29 Sanchez–Scelo, Mitsubishi Lancer Evo X R4
30 Tempestini–Pulpea, Subaru Impreza
31 Ayme–Ayme, Mitsubishi Lancer R4
32 Vizin–Zsiros, Subaru Impreza STI R4
33 Maresca–Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX R4
34 Quilici–Gorguilo, Renault Mégane RS
35 Moreau–Baron, Renault Mégane RS
Szériaautó-kupa állása (versenyzők):
1. Orsák 42, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38… 17. Vizin 16
Szériaautó-kupa állása (navigátorok):
1. Smeidler 42, 2. Heigel 39, 3. Welsersheimb 38… 9. Zsiros 25
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA
KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD
GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.
További információk:
vizinrally.wordpress.com