Sajtós Dénes; XI. Ózd Rali beszámoló
Kiálltunk!
Egy szerviz probléma miatt adta fel az ózdi versenyt a Sajtós, Diósi páros. A srácok a kategória második helyről,
öt tizedes hátránnyal álltak ki, mert a szervizesek a gyakorlatlanság miatt egy nagy hibát vétettek.
Sajtós Dénes:
‐
A pénteki napot tesztelésre szerettük volna szánni, de sajnos több hátráltató tényező
megakadályozott ebben minket. Az első helyszínen nem tudtunk tesztelni, a második pedig nem váltotta be a
hozzáfűzött reményeket. Itt történt egy apróbb baki, lecsúsztunk az útról, de szerencsére az autó nem sérült
meg. Amikor újra mentünk volna a rendező félbe szakította a tesztet. Sajnos a pénteki napon nem sikerült
beállítani az autót, ezért szombaton is mentünk egy keveset az autóval, és ott elő is jött egy probléma.
Féltengelyt kellett cserélnünk, mert a belső csukló megszorult.
‐
Az autózás a szombati prológgal kezdődött, ahol mi szokásunkhoz híven a nézők szórakoztatását tartottuk
előnyben. A prológ után elmentünk megnézni az ORB éjszakai versenyét, és minimális alvás után neki indultunk
a Királdi körgyorsnak, ami elsőre nem is volt rossz, hiszen a kategória második idejét sikerült megcsípnünk.
Hozzá kell, tegyem, mi intermedia gumikon mentünk, ami lényegesen jobban csúszkált a száraz részeken. Az
első szakasz előtt azt a tájékoztatást kaptuk, hogy szakad az eső a pályán. Amikor mi odaértünk már csak
foltokban volt vizes. Nem erőltettük meg magunkat, hiszen még mindig nagyon kevés kilométert mentünk az
autóval. A második gyorsasági már picivel jobban sikerült, ott is a kategória második hely jött össze, de egy
másodpercen belüli idővel. Ez a pálya már teljesen száraz volt.
‐
Ekkor jött a szerviz, ahol érdekes fordulat történt. A szervo csövünk el volt repedve, és szivárgott belőle az
olaj, és a probléma simán orvosolható lett volna. Új szervizeseink vannak, akik maximálisan értenek a
Hondához, csak nem versenykörülmények között, hiszen nincs elég gyakorlatuk. A csövet javítani próbálták,
nem pedig cserélni, és amire kiderült, hogy még sem jó így, addigra elfogyott az idő, és úgy döntöttem, hogy
nem folyatjuk így, és kiálltunk. Nem szerettem volna, ha elmegy a szervo, ahogyan azt sem, ha kigyullad az autó
az olajszivárgás miatt. Pedig a második körre már nyitott slickkel mentünk volna ki, kíváncsiak lettünk volna,
hogy mennyivel másabb lett volna minden.
‐ Miután összepakoltunk kimentünk versenyt nézni, és újabb érdekes dologgal kellett szembesülnünk. A rossz
időjárási körülmények miatt nem engedték a Rali‐Túra mezőnyt elrajtolni. Én versenyeztem már vizes úton slick
gumikkal, ahogyan szerintem már sokan mások is. Mi versenyezni jöttünk Ózdra, nem pedig etapon menni. Aki
nem tud parancsolni az autójának vízen, az menjen lassabban, vagy álljon ki a rajtnál. Ha a baleseteket vesszük
alapul, akkor teszem fel a kérdést szárazon nincs baleset? Ha a rendező így dönt, akkor azt miért nem ajánlja
fel, hogy visszaadja a nevezés 1/3‐át? Az ilyen inkább ne is rendezzen versenyt. A másik dolog, a szakasz előtt a
katasztrófa védelem sárga riasztást adott ki a térségre, amiről minket a pályán levőket senki nem tájékoztatott,
pedig ez egy tömeg rendezvény, és kötelességük lett volna ez tenni. Továbbá miért csak a Rali‐Túra a
sebezhető, az ORB‐t miért engedték el, akkor már nem volt riasztás? Lassan eljutunk arra a pontra, hogy nem
kell erőltetni a hazai versenyzést...
‐ A folytatásban készülünk a Salgó Rallyra, amiről még mindig nem tudjuk, meg lesz e tartva.
Köszönjük Partnereinknek:
Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐Trans Kft., Jégszilánk,
Prior, GPsped Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐Plusz, Lajkó Tibor fényező,
Honda Gyuri, Röplap Bt., Wave COM, Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa Mérnöki Kft., Pintér Kkt.,
KBT Dekor Hungary Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Miklós‐Inter Bt., Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex
Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.