Sajtós Dénes; XI. Ózd Rali beszámoló

Rallyheart

Letöltés

Kiálltunk! 
 
Egy szerviz probléma miatt adta fel az ózdi versenyt a Sajtós, Diósi páros. A srácok a kategória második helyről, 
öt tizedes hátránnyal álltak ki, mert a szervizesek a gyakorlatlanság miatt egy nagy hibát vétettek. 
 
Sajtós  Dénes: 
‐ 
A  pénteki  napot  tesztelésre  szerettük  volna  szánni,  de  sajnos  több  hátráltató  tényező 
megakadályozott ebben minket. Az első helyszínen nem tudtunk tesztelni, a második pedig nem váltotta be a 
hozzáfűzött reményeket. Itt történt egy apróbb baki, lecsúsztunk az útról, de szerencsére az autó nem sérült 
meg.  Amikor  újra  mentünk  volna  a  rendező  félbe  szakította  a  tesztet.  Sajnos  a  pénteki  napon  nem  sikerült 
beállítani  az  autót,  ezért  szombaton  is  mentünk  egy  keveset  az  autóval,  és  ott  elő  is  jött  egy  probléma. 
Féltengelyt kellett cserélnünk, mert a belső csukló megszorult. 
 
‐ 
Az  autózás  a  szombati  prológgal  kezdődött,  ahol  mi  szokásunkhoz  híven  a  nézők  szórakoztatását  tartottuk 
előnyben. A prológ után elmentünk megnézni az ORB éjszakai versenyét, és minimális alvás után neki indultunk 
a  Királdi  körgyorsnak,  ami  elsőre  nem  is  volt  rossz,  hiszen  a  kategória  második  idejét  sikerült  megcsípnünk. 
Hozzá  kell,  tegyem,  mi  intermedia  gumikon  mentünk,  ami  lényegesen  jobban  csúszkált  a  száraz  részeken.  Az 
első  szakasz  előtt  azt  a  tájékoztatást  kaptuk,  hogy  szakad  az  eső  a  pályán.  Amikor  mi  odaértünk  már  csak 
foltokban volt vizes. Nem erőltettük meg magunkat, hiszen még mindig nagyon kevés kilométert mentünk az 
autóval.  A  második  gyorsasági  már  picivel  jobban  sikerült,  ott  is  a  kategória  második  hely  jött  össze,  de  egy 
másodpercen belüli idővel. Ez a pálya már teljesen száraz volt. 
 
‐ 
Ekkor  jött  a szerviz,  ahol  érdekes  fordulat  történt.  A  szervo  csövünk el  volt  repedve,  és  szivárgott  belőle  az 
olaj,  és  a  probléma  simán  orvosolható  lett  volna.  Új  szervizeseink  vannak,  akik  maximálisan  értenek  a 
Hondához,  csak  nem  versenykörülmények  között,  hiszen  nincs  elég  gyakorlatuk.  A  csövet  javítani  próbálták, 
nem pedig cserélni, és amire kiderült, hogy még sem jó így, addigra elfogyott az idő, és úgy döntöttem, hogy 
nem folyatjuk így, és kiálltunk. Nem szerettem volna, ha elmegy a szervo, ahogyan azt sem, ha kigyullad az autó 
az  olajszivárgás  miatt.  Pedig  a  második  körre  már  nyitott  slickkel  mentünk  volna  ki,  kíváncsiak  lettünk  volna, 
hogy mennyivel másabb lett volna minden.  
 
‐ Miután összepakoltunk kimentünk versenyt nézni, és újabb érdekes dologgal kellett szembesülnünk. A rossz 
időjárási körülmények miatt nem engedték a Rali‐Túra mezőnyt elrajtolni. Én versenyeztem már vizes úton slick 
gumikkal, ahogyan szerintem már sokan mások is. Mi versenyezni jöttünk Ózdra, nem pedig etapon menni. Aki 
nem tud parancsolni az autójának vízen, az menjen lassabban, vagy álljon ki a rajtnál. Ha a baleseteket vesszük 
alapul, akkor teszem fel a kérdést szárazon nincs baleset? Ha a rendező így dönt, akkor azt miért nem ajánlja 
fel, hogy visszaadja a nevezés 1/3‐át? Az ilyen inkább ne is rendezzen versenyt. A másik dolog, a szakasz előtt a 
katasztrófa védelem sárga riasztást adott ki a térségre, amiről minket a pályán levőket senki nem tájékoztatott, 
pedig  ez  egy  tömeg  rendezvény,  és  kötelességük  lett  volna  ez  tenni.  Továbbá  miért  csak  a  Rali‐Túra  a 
sebezhető, az ORB‐t miért engedték el, akkor már nem volt riasztás? Lassan eljutunk arra a pontra, hogy nem 
kell erőltetni a hazai versenyzést... 
 
‐ A folytatásban készülünk a Salgó Rallyra, amiről még mindig nem tudjuk, meg lesz e tartva. 
 
Köszönjük  Partnereinknek: 
Mirelit  Mirsa  Zrt.,  Zeljenka,  Meda‐Press  Kft.,  Balogh  Szerviz‐Trans  Kft.,  Jégszilánk, 
Prior,  GPsped  Kft.,  Fuchs  Blau  6000  Kft.,  Local  Design  Kft.,  Alox  Kft.,  Bátori  Kert‐Plusz,  Lajkó  Tibor  fényező, 
Honda Gyuri, Röplap Bt., Wave COM, Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa Mérnöki Kft., Pintér Kkt., 
KBT Dekor Hungary Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Miklós‐Inter Bt., Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex 
Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft., Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.