Wirtmann: Sohasem szabad feladni

Textura Sport Club

Letöltés

Textura Sport Club – Saturnus Rali
2013. május 13.
Wirtmann: Sohasem szabad feladni
Kétszer is megállt Wirtmann Ferenc és Barna György Ford Escort Mk I-ese a Saturnus Rali
nulladik napján. A benzinellátási hibát sikerült a szervizcsapatnak megoldania, de mivel késve
álltak be a parc fermébe, öt perc büntetéssel kezdték a versenyt. A Grawe Életbiztosító Zrt.
által támogatott páros ezt a hátrányát egy kivételével minden versenyzőn behozta, és a
historic abszolút értékelésben, valamint a C korcsoportban egyaránt a második helyen
végeztek 4 perc 26,8 másodperccel az olasz Paolo Pasutti Porschéja mögött. A C3-as
kategóriát pedig megnyerték, így újabb értékes pontokat szereztek a Közép-Európai
Zónakupa historic-rali értékelésében, amelyet a csapat számításai szerint négy futam után
továbbra is vezetnek (hivatalosan még nincs meg a bajnokság állása).
„A prológon 150 méterrel a cél előtt állt meg az autó. Szerencsére Barna Gyuri kigyúrt
állapotban volt és annak ellenére, hogy emelkedett az út, be tudta tolni a Fordot a célba” –
mesélte Wirtmann Ferenc.
„Ezután etapon megint megállt az autó, és a parc fermébe nem tudtunk beállni. A
szervizcsapat gyorsan megtalálta a hibát. A szabályok szerint hiába van szériatankunk, ebbe
is kell biztonsági szivacsot rakni. Ez a szivacs összetekerte a tank alján lévő dróthálós szűrőt
és nem kapott benzint a motor.
Viszonylag gyorsan sikerült orvosolni a hibát. Közben Barna Gyuri bement a versenyirodára,
ahol úgy döntöttek, hogy ugyan késtünk a parc ferméből, de nem zárnak ki, hanem öt perc
büntetéssel rajthoz állhatunk másnap. Ez nagyon korrekt döntés volt, mert akár haza is
küldhettek volna minket.
Ezzel gyakorlatilag minden lényeges dolgot elmondtam. Másnap szerencsére leesett az eső,
és a hátrányunk nagy részét sikerült ledolgozni. Ekkor úgy nézett ki, hogy akár még Pasutti is
meglehet, de aznap a száraz aszfalton ő nagyon elvert minket, így vele szemben csak fél
percet tudtunk ledolgozni a hátrányunkból. Két Porschét, egy Ford Escortot és egy Skodát így
is megvertünk.
Nagyon élvezetesek voltak a pályák. Nekem kicsit a nyolcvanas éveket idézték, mert ugyan
hivatalosan aszfaltos verseny volt, de több szakaszon is voltak murvás betétek. Szűkek voltak
a pályák, az eső miatt pedig nehezek voltak a feltételek, úgyhogy nagyon élveztük.
Leginkább presztízsverseny volt a számunkra a Saturnus Rali, hiszen a C3-as kategóriában
egyedüli résztvevők voltunk és a CEZ-ben a kategória helyezés után járnak a pontok, így egy
laza autózással és célba érkezéssel is ugyanennyi pontot szerezhettünk volna, de nagyon jó
volt versenyezni az ellenfelekkel. Rajtunk kívül még két magyar páros indult historicban, ők is
célba értek, úgyhogy sikeres volt a magyarok szereplése.”
A Saturnus Rali historic végeredménye:
1. Pasutti–Campeis (olasz) Porsche 911 coupé, 2:37:00,5
2. Wirtmann–Barna (magyar) Ford Escort RS2000 Mk I, +4:26,3
3. Kövesdán–Friedrich (magyar) Porsche 911, +10:04,3
4. Valenta–Cerny (osztrák) Porsche 911, +19:06,6
5. Wiegner–Wiegner (osztrák) Ford Escort 1600, +28:57,9
6. Lukács–Sárdi (magyar) Skoda 110 Rally, +38:25,3
Részletes eredmények:
https://results.omikronplus.si/live/Saturnus2013/live.html
A Saturnus Rali hivatalos weboldala:
http://www.rally-saturnus.si
A Wirtmann–Barna kettős 2013-as CEZ-eredményei:
Rebenland Rali
2. hely
Eger Rali
1. hely
Vltava Rali
1. hely
Saturnus Rali
1. hely
A CEZ Historic Ralibajnokság 2013-as naptára:
március 22–23. Rebenland Rali (Ausztria)
április 6–7. Eger Rali (Magyarország)
április 20–21. Vltava Rali (Csehország)
május 10–11. Saturnus Rali (Szlovénia)
június 1–2. Piancavallo Rali (Olaszország)
június 8–9. Velenje Rali (Szlovénia)
szeptember 1. Alpi Orientali (Olaszország)
szeptember 20–21. ARBÖ Rali (Ausztria)
november 8–9. Mecsek Rali (Magyarország)
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt.
Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho