Teljes RTE szezon, azonban Ózd kimarad

Kanyik Rally Team

Letöltés

Kanyik Rally Team 2013
Ifj. Kanyik Antal - Balló Pál - Fiat Grande Punto R3D
Teljes RTE szezon, azonban Ózd kimarad
Ifj. Kanyik Antal és Balló Pál a sokak által kedvelt Rali-Túra bajnokság oszlopos tagjai, akikkel a 2013-
as szezonban is találkozhatunk valamennyi RTE futamon. A jól bevált Fiat Grande Punto R3D-vel
teljesítették az idei szezonnyitó Eger Rallyt, ahol az előkelő második helyet szerezték meg a licences
M/2-es
kategóriában.
Az ózdi futam ez évre kimarad, azonban a többi versenyen mindent meg fognak tenni a gyors és
látványos autózásért.
ifj. Kanyik Antallal beszélgettünk múltról és jelenről:
Az autóból sokan csak annyit látnak, hogy elsőkerekes, bitangul füstöl. Látványosan keresztbe
fordulsz vele mindenhol aminek meg is van az eredménye. Mesélnél pár szót az autóról?
-
Az autó egy Fiat Grande Punto R3D
Egy 2009-es versenyautóról beszélünk, amit Torinóban az ABARTH-nál készítettek! Az
erőforrás egy 1.9 JTD motor, ami padon mérve 205 lóerőre és 400 Nm fölötti nyomatékra
képes. Az autó többi fő paramétere a 6 sebességes szekvenciális váltó, Brembo nagy fékek,
Extrem-tech lengéscsillapítók. Az autó a 2012-es év végén megkapta az utolsó
fejlesztéseket, amikkel a mai napig használom.
Milyen volt számotokra az egri futam, tetszettek a pályák?
-
Régen volt már - a 2012-es év végi verseny - ahol utoljára ültem versenykörülmények
között az autóban, így nagyon vártuk az egri futamot. Holt szezonban az autót csupasz
kasztnira szedtük és az utolsó csavarig kicseréltünk benne minden alkatrészt, amit kellett!
Télen sokat autóztam hóban a Ladával és a tréning autóval, de azért az más feeling -
hiányoztak a verseny körülmények.
Egyszer volt egy kis kalandunk, amikor a bükkszéki elág előtti jobb3-ban megúszott az autó.
Nagyon ki volt járva és felúszott. Egyébként megpróbáltunk látványosan menni. Év első
versenyének jó volt, de a második körre azért sokat javultunk, úgy kellett volna menni az
elsőben is! :)
Ha jól tudom, volt egy kis gond a kategóriába sorolásotokkal...
-Igen!
Röviden annyi történt, hogy nem vették figyelembe, hogy a diesel autónál nincs turbó
szorzó! Ez egy FIA homológ gyári versenyautó, amivel akár a VB-n vagy az ERC-n is
lehetne menni. Felsoroltak minket az összkerekes turbós autók közé.
A végére elégedetten távoztatok?
-
Maximálisan elégedett voltam a rendezvénnyel, a pályákkal. Jó volt látni annyi embert a
pályák szélén. Jó érzés volt annyira elöl menni a hármas rajtszámmal. Azért reggel a nyálkás
út okozott némi meglepetést, de szerencsére nem fogott ki rajtunk. A verseny végére a
pályák felszáradtak, gyorsulni is tudtunk és végre a nap is kisütött.
Mi a helyzet a közelgő ózdi futammal, miért nem tudtok rajthoz állni?
-
Az egyik fő támogatóm most már 14. alkalommal rendezi meg május 11.-én a Selénia
Rallyet, ami ezúttal Diósjenőn kerül lebonyolításra! Általában 100 körüli induló szokott részt
venni, többségében Alfa Romeoval és Fiattal. Erről azt kell tudni, hogy egy remek családi
rendezvény, ahol a rally versenyekhez hasonlóan vannak szakaszok és különböző autós
ügyességi feladatokat kell teljesíteni.
A programban például szerepelnek még kvíz kérdések, városnézés valamint a verseny
végére elkészül az elmaradhatatlan gulyás leves vagy a marhapörkölt is!
Én itt fogok autóztatni!
Ózd helyett vigasztalódtál a nemrégiben hosszú kihagyás után újra megrendezett budapesti
rakparti szlalom versenyen. Azért háromszor egy perc körüli bója kerülgetés nem olyan hosszú.
Mennyire élvezted a városi csapatást?
Nagyon örültem, amikor megláttam a versenykiírást, hiszen 2004-ben már rajthoz álltam a
rakparti szlalomon, amit akkor is nagyon élveztem. De anno ilyen rendezvényen kezdett el
versenyezni Apukám is 1978-ban! Így hát örömmel neveztem és elővettem a jó kis Ladát! A
Szlalom Bajnokságban nagyon jó a mezőny. Szuper autókkal és ügyes pilótákkal vághattunk
neki a belvárosi versenynek. Szerencsére az idő kegyes volt hozzánk és végre igazi tavaszi
napsütésben autózhattunk, a jó hangulatot nagyban fokozta a kilátogató nézők sokasága.
Mind a három kört sikeresen teljesítettük, amelyekben barátaimat vittem a közönség
szórakoztatására fektetve a hangsúlyt.
Köszönöm szépen a beszélgetést, reméljük ez a lendület a továbbiakban is kitart. További
sikeres versenyzést kívánok.
Peremicki István –
info@pirirc.hu
Köszönet a Kanyik Rally Team támogatóinak:
Kanyik Autó Szerviz, Exclusive Change, Exclusive Tours, Kvint-r Kft, Selénia motor olaj
magyarországi forgalmazója az Elaforg Kft, Schőn gumiszerviz, Pentolt Kft, Esthetic Line
beautycenter,
www.kanyikauto.hu