Jackie Channel az Eger Rallye

Letöltés

VERSENY BESZÁMOLÓ
EGER RALLYE 2013.04.05.-07.
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
JACKIE CHANNEL AZ EGER RALLYE
Nem, nyilván Ő nem indult a versenyen, de
ahogy láttuk is a Csúcsformában című filmből,
akár megtehetné, mert szereti az autósportot.
Hogy
kerül
akkor
ide
a
verseny
összefoglalónkba? Egyszerűen azért, mert egy
kicsit
látványosabb,
képes
beszámolót
szeretnék írni, nem csak a száraz szöveget, hogy
„jöttünk-mentünk-célbaértünk”. Ehhez pedig
úgy gondoltam, hogy az autó miatt azonos
kontinensről keresek egy hírességet, aki segít
nekem színészi tehetségével kifejezni a verseny során átélt élményeket…
Kezdődött az egész azzal, hogy felhívtam még a verseny előtt és
elújságoltam neki, hogy idén újra versenyautóba ülök. Nem mondom,
hogy hallottam ennél nagyobb meglepődést és értetlenséget már
valaha is a hangjában, de legalább felvette a telefont és bár kicsit
szkeptikusan, de azért elkezdtünk beszélgetni.
Igyekeztem megnyugtatni, hogy jó helyre kerülök.
Fogasy Gergely mellé és egy olyan autóba, amihez már
volt szerencsém és az Ő kontinenséről származik. Ez
pedig egy Mitsubishi Lancer Evo VI., amivel az Országos
Magyar Rallye bajnokság „S” csoportjában tudunk
indulni. Megkértem, hogyha módjában áll, akkor legyen
a segítségünkre az első verseny alatt (Eger Rallye) és
lásson el bennünket azokkal a tanácsokkal, amikre
szerinte szükségünk lehet. Természetesen erre rögtön
felcsillant a szeme és nem habozott: Igent mondott…
A következő lépés az volt, hogy
szigorúan átbeszéltük a dolgokat.
Hogyan alakítjuk a pályabejárást,
hogyan szervezzük össze a teendőket
a sűrű programban és, hogy hogyan
készüljünk a leghatékonyabban a
versenyre. Nagyon sok tanáccsal
látott el minket, de leszögezte
nagyon keményen, hogy próbáljuk
meg
megszokni
a
GPS-es
pályabejárás adta kereteket, mert
nem szeretné, ha emiatt bajba
kerülnénk. Gergővel megnyugtattuk,
hogy nem szeretnénk kivívni a
haragját és megteszünk minden
tőlünk telhetőt ennek érdekében.
Elvárása volt még, hogy nagy
odafigyeléssel és nagy alapossággal
csináljuk a pénteki pályák bejárását,
mert éjszakai szakasz is lesz belőlük
szombat este és az eső is bezavarhat. Próbáltuk a gumikkal kapcsolatban kérdezni, hogy mi tévők
legyünk, de sajnos Gergővel magunkra maradtunk ebben a kérdésben, mert felállt és elment tripla pörgő
rúgásokat gyakorolni…
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
VERSENY BESZÁMOLÓ
EGER RALLYE 2013.04.05.-07.
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
Másnap amíg mi tréningeztünk, addig Ő csapat
segítségére volt (bár nem ujjongott, hogy a sárban
kell feküdnie) és próbálták az autót a nedves
körülményekre
is
felkészíteni,
valamint
megcsinálták a gépátvételt. Este közösen állítottuk
a lámpákat és teszteltük azt is, hogy minden
rendben van-e a kocsival. Közben elkértük egy
órára vasat, hogy elmenjünk vele rajtceremóniázni
a Dobó térre. Sajnos az eső miatt nem volt olyan
sok néző mint szokott, de így is jóleső érzés volt, megkezdeni egy jó kilátásokkal,
szép mezőnnyel rendelkező bajnoki évadot.
A verseny előtt még ellátott bennünket jó
hogy lehetőleg az első nap érjünk be hiba
voltak: minden új! Az autó teljesen fel lett
gumik új márkák számunkra és mi sem
esik az eső, hol nem. A lelkünkre kötötte,
ez az első verseny és nagy kár lenne
mondott, hogy ne legyen semmi
napi gyorsok irányába, ezáltal megkezdve a
tanácsokkal és megkért bennünket,
nélkül a célba. Az indokok az alábbiak
újítva a téli szünetben, a fék új, a
mentünk még együtt. Ráadásul hol
hogy nagyon fontos a célba érés, mert
mínusszal indítani az évet. Áldást
komplikáció és elindultunk a szombati
2013.-as magyar bajnokságot…
Szombat este a négy gyors után nem volt éppen
elégedett, mert elvesztettük az első helyünket a
nap végére és emiatt migrén szaggatta a fejét. A
navigátor lámpában nem volt még az utolsó előtti
gyorson égő, ezért Percze Nándi által kölcsönadott
fejlámpával kellett olvasnom az itinert, ami nem
volt szerencsés és majdnem lassítót bontottunk egyszer emiatt. Az esti utolsó
gyors után pedig szabályosan pánikrohamos állapotba került, ugyanis mégsem
volt megfelelő a lámpasorunk beállítása. Ahhoz képest, amit még pénteken
beállítottunk, teljesen megváltozott a gyorsokra a lámpák világítási szöge,
valószínűleg a helyiek által kedvelt kráteres utak miatt. Gergő minden elhaladó
műholdat, én meg minden denevér fogát láttam, de hogy az úton merre kellett
menni arról sokat nem tudtunk. Magunkhoz képest 40 másodpercet hagytunk
bent az előző menethez képest, ami elég megrázó visszaesés volt. De
gondolhatjátok, hogy reagált, amikor megtudta még azt is, hogy a szombati
esti parc fermébe Gergőnek úgy sikerült becsuknia a jobb hátsó ajtót, hogy az
üveg erre krokodil mintával reagált?!
Ennek ellenére este és a másnap reggeli pihenő alatt
mindent megtett azért, hogy a kedvünkre tegyen.
Nekem segített itinert másolni, Gergőt pedig próbálta
minél jobb kedvre deríteni és feledésre ösztökélni,
hogy a fennmaradó gyorsok teljesítésére hívja fel a
figyelmünket. Hol masszázzsal, hol különböző
szórakoztató elemekkel igyekezett jobb hangulatot
teremteni…
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
VERSENY BESZÁMOLÓ
EGER RALLYE 2013.04.05.-07.
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
Meg is lett az eredménye a törődésnek, mert a vasárnapi első gyorson
nagyon jót mentünk, át is vettük a vezetést újra, de volt egy kis hiba, ami
elég látványosra sikerült. Gergőnek a pályabejárás alatt végig Mcrae és a
2001-es Wales Rallye járt a fejében az eső és a sár miatt. Na az első
gyorson sikerült neki egy ilyen Mcrae-s kalandot 5.-ben megvalósítani,
aminek hatására a nézők fejvesztett ujjongással és jobbra-balra futással
üdvözöltek minket! A második gyorson emiatt kicsit óvatosabban mentünk,
ami nem nagyon felelt meg a nagyfőnök számára ezért a fényképen látható
ösztönzési céleszközt mutatta be nekünk. Ennek következményére a
harmadik gyorson rögtön hibátlan időt mentünk, hogy tartsuk még a nap
elején összeszedett első helyezésünket…
Ám a nyomásnak meglett a következménye is és hibáztam én is. Mondjuk csak úgy, hogy fordítva fogtam
az itinert (a versenyen már másodszorra) és etap útvonalon letértünk a meghatározott útról. Gergő is
érezte, hogy ez a fegyver nem
hagyományos vízipisztoly és
még jobban igyekezett. Sajnos
majdnem ugyanott, ahol az
előző körben „Mcraeztünk”, most
kicsit komolyabb ároktani
kutatásokat hajtottunk végre
(gondolhatjátok, hogy fogadta
Chan bácsi a híreket). Ám a
rutinos nézők ezt már a másik
oldalról nézték végig, de cserébe
sárfürdővel köszöntük meg
kitartó szájtátásukat. A nézőkkel
együtt én sem hittem, hogy ez
az árok még kienged minket, de
Gergő és a kocsi más
véleményen voltak. Mire a gondolatom végére értem, már messze voltunk a helyszíntől és újra
meneteltünk. Egészen az utolsó gyors közepéig, ahol már csak végig akartunk menni nyugalomban, hogy
hazavigyük az első helyünket, amiért annyit szenvedtünk. De nem így
alakult. Defekt! A pálya közepén. Végigmentünk vele, de sokat
bennhagytunk. A kerékcsere pedig nem ment jól: tönkrement az
emelőnk, amit mástól kaptunk az meg nem illeszkedett rendesen, így
csak Sziklai Tibi „NASA által fejlesztett” emelője mentett ki minket a
bajból (Köszönjük!), de sok időbe került. Emiatt sajnos az utolsó
szervizből is kikéstünk, sőt büntetéseket is kaptunk a hibákért…
A cél előtt ment a tanakodás, hogy megmaradt-e az első helyünk
vagy sem. Sajnos nem… Mondhatjuk úgy, hogy mi vesztettük el. A
nagyfőnök a könnyeivel küzdött velünk együtt emiatt…
Mire beértünk a parc fermébe azért átgondoltuk a helyzetet. Beértünk
és ez volt a lényeg. Voltak nagyon jó gyorsok és voltak nagyon jó
pillanataink a sok baljós dolog ellenére. Az autó fantasztikusan teljesített
és a csapat is kitett magáért. A verseny előtt nyugodtan aláírtuk volna a
második helyet és éppen ezért nagyon is örülünk neki. De, ahogy Gergő
is mondta: ha egyszer megérzed az első hely ízét, akkor nagyon
fájdalmas azt elengedni és beletörődni. De megtesszük, hiszen a célt
teljesítettük és egy nagyon nehéz és peches versenyt fejeztünk be. Ezt
megértettük, elfogadtuk és Jackie bácsi is velünk örült a nap végére illetve boldogan mutogatta a
helyezésünket…
Írta: Bakos Dávid
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
VERSENY BESZÁMOLÓ
EGER RALLYE 2013.04.05.-07.
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.
KÖSZÖNJÜK SZÉPEN A TÁMOGATÁST ÉS A SEGÍTSÉGET:
A CSAPATNAK (ÉS JACKIE CHANNEK)
VALAMINT A PARTNEREINKNEK:
FOGASY GERGELY – BAKOS DÁVID MIT SUBISHI LANCER EVO VI.