Sajtós Dénes - Diósi János; Eger beszámoló

Jó lesz ez!
Túl van az év első Rali‐Túra versenyén a Sajtós, Diósi páros. Igaz a célba érés nem sikerült, de már látják a fényt az alagút
végén.
A pénteki napot az autó tesztelésére és a futómű finomítására szerették volna szánni a srácok, ám az időjárás, és a rossz
minőségű utak valamelyest meggátolták őket ebben. Ettől függetlenül sikerül menniük pár kilométert, ami nagy bizakodásra
adott okot.
"Nem sok időnk maradt a tesztelésre és a futómű beállítására, pedig nagy hangsúlyt szerettünk volna erre fordítani. Sajnos
több hátráltató tényező gátolt minket ebben, de úgy érzem, a megtett kilométerek jól mutatják, hogy az irány már jó lesz" ‐
mondta Sajtós Dénes, a csapat pilótája.
A fiúk elmondásuk szerint szeretik az egri pályákat, bár az elmúlt években nem sok siker élményük volt ezen a helyszínen, és
most sem kezdődött minden, úgy ahogyan szerették volna, hiszen a mezőny eleje a levágásoknak köszönhetően sarassá
változtatta a pályát.
"Szeretem az egri pályákat, főleg ha aszfalton kell menni, de sajnos nekünk csak a saras pálya marad, mert egyes versenyzők
minden kanyart levágnak, amit csak lehet. Ez szárazon nem is lenne akkora probléma, de így az ideális ívek tele vannak saras
részekkel, és ez nem csak minket lassít, hanem számukra is sokkal lassabb, ezért nem is értem ez miért jó nekik"
‐
tette
hozzá Dénes.
Nem csak a versenyzést várták már nagyon, de örültek is volna, ha az eső is elered, hiszen Dénes nagyon jól érzi magát a
vizes talajon, ez a teszten is jól megmutatkozott. Vasárnap viszont már félig vizes ‐ saras és félig száraz pálya fogadta őket,
ezért nagy óvatosan kezdtek bele a versenyzésbe. Ettől függetlenül az első szakasz egy harmadik időt hozott a számukra.
Sajnos a másodikon már nem volt ilyen szerencséjük, mert egy technikai probléma után a srácok úgy döntöttek, leadják a
menetlevelet és visszatérnek a szervíz parkba.
"Esőre számítottunk, mert jó lett volna vizes pályákon versenyezni, de nem úgy alakult. De hát menni kell, így elfogadtuk a
helyzetet, viszont a pálya állapota miatt úgy éreztem jobb az óvatosság, így nem nyomtuk annyira az elsőn. Bár az időnk így
sem volt rossz, gondoltuk a másodikon majd visszahozzuk a lemaradást. Szárazon nem mentem még idén, pedig az autó
teljesen más lett, mint tavaly volt. Novák Feri sokat segített a futómű beállításában, és így szinte mindenhol egy fokozattal
feljebb tudunk menni. A második szakasznak nagyon jól indultunk neki, ám elkezdett melegedni a motor, így úgy
döntöttünk nem csinálunk nagyobb kárt és kiálltunk. Új hengerfejtömítést használtunk, és olyan mintha átengedne, mert
csak magas fordulaton fúj bele. Az autó úgy lett programozva idén, hogy kapott egy nagyon komoly védelmet, ami
leszabályozza a motort 5000‐es fordulatra, ha 105 fok fölé megy a víz hőmérséklete. Ilyenkor van kb. 70 lóerő, és maximum
110km/h az autó végsebessége, viszont a védelem kell bele, hogy megóvjuk a motort, ha hasonló probléma lép fel"
‐
mesélte picit szomorkodva a pilóta.
A srácok elsőre picit csalódottnak tűntek, ám az autó tudása és a másfél gyorsaságnyi élmények hatására gyorsan túltették
magukat a problémán, és a következő versenyre összpontosítanak.
"Persze nem volt jó kiállni a versenyből, de semmi rossz érzésem nincs ezzel kapcsolatban, hiszen nagyon jó irányban van
most az autó, öröm vele versenyezni és nagyon jó élményt nyújt. Már eljutottunk arra a pontra, hogy semmiben nem
hasonít a gyárira, és remélem a sok szenvedés után kiforrja magát. A folytatásban szétszedjük a motort, hogy megkeressük
a probléma pontos forrását, majd Ózdon támadunk. Ózd előtt is nagy tesztet szeretnék, ahová eljön a Riegertől Novák Feri,
aki további futómű beállításban fog segíteni" ‐ zárta a beszélgetést Dénes.
Köszönjük Partnereinknek: Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped
Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Röplap Bt., Wave
COM, Honda Thunder, Flaute, Bervent, Selmeczi és Tsa Mérnöki Kft., Pintér Kkt., KBT Dekor Hungary Kft., Galvox
Felületkezelő Kft., Inter‐Miklós Bt., Fischer‐Trans Kft., Mega LKW Kft., Twolex Kft., PSL Hungary Kft., Teherati 2006 Kft.,
Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.