Sajtós Dénes - Diósi János; Eger beszámoló

Rallyheart

Letöltés

 
 
Jó lesz ez! 
 
Túl van az év első Rali‐Túra versenyén a Sajtós, Diósi páros. Igaz a célba érés nem sikerült, de már látják a fényt az alagút 
végén. 
 
A pénteki napot az autó tesztelésére és a futómű finomítására szerették volna szánni a srácok, ám az időjárás, és a rossz 
minőségű utak valamelyest meggátolták őket ebben. Ettől függetlenül sikerül menniük pár kilométert, ami nagy bizakodásra 
adott okot. 
 
"Nem sok időnk maradt a tesztelésre és a futómű beállítására, pedig nagy hangsúlyt szerettünk volna erre fordítani. Sajnos 
több hátráltató tényező gátolt minket ebben, de úgy érzem, a megtett kilométerek jól mutatják, hogy az irány már jó lesz" ‐ 
mondta Sajtós Dénes, a csapat pilótája. 
 
A fiúk elmondásuk szerint szeretik az egri pályákat, bár az elmúlt években nem sok siker élményük volt ezen a helyszínen, és 
most  sem  kezdődött  minden,  úgy  ahogyan  szerették  volna,  hiszen  a  mezőny  eleje  a  levágásoknak  köszönhetően  sarassá 
változtatta a pályát. 
 
"Szeretem az egri pályákat, főleg ha aszfalton kell menni, de sajnos nekünk csak a saras pálya marad, mert egyes versenyzők 
minden kanyart levágnak, amit csak lehet. Ez szárazon nem is lenne akkora probléma, de így az ideális ívek tele vannak saras 
részekkel,  és  ez  nem  csak  minket  lassít,  hanem  számukra  is  sokkal  lassabb,  ezért  nem  is  értem  ez  miért  jó  nekik" 
‐ 
tette 
hozzá Dénes. 
 
Nem csak a versenyzést várták már nagyon, de örültek is volna, ha az eső is elered, hiszen Dénes nagyon jól érzi magát a 
vizes talajon, ez a teszten is jól megmutatkozott. Vasárnap viszont már félig vizes ‐ saras és félig száraz pálya fogadta őket, 
ezért nagy óvatosan kezdtek bele a versenyzésbe. Ettől függetlenül az első szakasz egy harmadik időt hozott a számukra. 
Sajnos a másodikon már nem volt ilyen szerencséjük, mert egy technikai probléma után a srácok úgy döntöttek, leadják a 
menetlevelet és visszatérnek a szervíz parkba. 
 
"Esőre számítottunk, mert jó lett volna vizes pályákon versenyezni, de nem úgy alakult. De hát menni kell, így elfogadtuk a 
helyzetet, viszont a pálya állapota miatt úgy éreztem jobb az óvatosság, így nem nyomtuk annyira az elsőn. Bár az időnk így 
sem  volt  rossz,  gondoltuk  a  másodikon  majd  visszahozzuk  a  lemaradást.  Szárazon  nem  mentem  még  idén,  pedig  az  autó 
teljesen más lett, mint tavaly volt. Novák Feri sokat segített a futómű beállításában, és így szinte mindenhol egy fokozattal 
feljebb  tudunk  menni.  A  második  szakasznak  nagyon  jól  indultunk  neki,  ám  elkezdett  melegedni  a  motor,  így  úgy 
döntöttünk nem csinálunk nagyobb kárt és kiálltunk. Új hengerfejtömítést használtunk, és olyan mintha átengedne, mert 
csak  magas  fordulaton  fúj  bele.  Az  autó  úgy  lett  programozva  idén,  hogy  kapott  egy  nagyon  komoly  védelmet,  ami 
leszabályozza a motort 5000‐es fordulatra, ha 105 fok fölé megy a víz hőmérséklete. Ilyenkor van kb. 70 lóerő, és maximum 
110km/h  az  autó  végsebessége,  viszont  a  védelem  kell  bele,  hogy  megóvjuk  a  motort,  ha  hasonló  probléma  lép  fel" 
‐ 
mesélte picit szomorkodva a pilóta. 
 
A srácok elsőre picit csalódottnak tűntek, ám az autó tudása és a másfél gyorsaságnyi élmények hatására gyorsan túltették 
magukat a problémán, és a következő versenyre összpontosítanak. 
 
"Persze nem volt jó kiállni a versenyből, de semmi rossz érzésem nincs ezzel kapcsolatban, hiszen nagyon jó irányban van 
most  az  autó,  öröm  vele  versenyezni  és  nagyon  jó  élményt  nyújt.  Már  eljutottunk  arra  a  pontra,  hogy  semmiben  nem 
hasonít a gyárira, és remélem a sok szenvedés után kiforrja magát. A folytatásban szétszedjük a motort, hogy megkeressük 
a probléma pontos forrását, majd Ózdon támadunk. Ózd előtt is nagy tesztet szeretnék, ahová eljön a Riegertől Novák Feri, 
aki további futómű beállításban fog segíteni" ‐ zárta a beszélgetést Dénes. 
 
 
Köszönjük Partnereinknek: Mirelit Mirsa Zrt., Zeljenka, Meda‐Press Kft., Balogh Szerviz‐Trans Kft., Jégszilánk, Prior, GPsped 
Kft., Fuchs Blau 6000 Kft., Local Design Kft., Alox Kft., Bátori Kert‐Plusz, Lajkó Tibor fényező, Honda Gyuri, Röplap Bt., Wave 
COM,  Honda  Thunder,  Flaute,  Bervent,  Selmeczi  és  Tsa  Mérnöki  Kft.,  Pintér  Kkt.,  KBT  Dekor  Hungary  Kft.,  Galvox 
Felületkezelő  Kft.,  Inter‐Miklós  Bt.,  Fischer‐Trans  Kft.,  Mega  LKW  Kft.,  Twolex  Kft.,  PSL  Hungary  Kft.,  Teherati  2006  Kft., 
Hardox CNC Kft., Kereken‐Pálya Kft.