Lángi Attila - Toma József; Eger beszámoló

Dynamic Rally Team

Letöltés

Éles bevetésen járt a BMW Z4 M Coupe
DYNAMIC RALLY TEAM – 9. Eger Rallye, 2013. április 5-7.
Lángi Attila – Toma József „Csimpike”, BMW Z4 M Coupe
Az első osztályban egy igazi versenygép-különlegesség is rótta többek között a gyorsasági
szakaszokat a 9. Eger Rallyen. A kifinomult formavilágú, megnyerő külsejű autó a Lángi Attila-Toma
József „Csimpike” páros legújabb „kis kedvence”, egy BMW Z4 M Coupe. A Dynamic Rally Team
duója az utolsó pillanatokig dolgozott azon, hogy rajthoz tudjanak állni a saját kezükkel épített
kocsival Egerben, ezért a tesztek kimaradtak a felkészülésből. A „hanyagság” azonban
megbosszulta magát: több technikai probléma is adódott a BMW-nél, s végül a 7. gyorsasági
szakasz után megadta magát. A kezdeti csalódottság után a fiúk rögtön neki is álltak a javításnak,
hogy az ORB második állomásán ki tudják szolgálni a nézőket, szurkolóikat.
Lángi Attila:
Egy nagyon rosszul sikerült versenyen vagyunk túl. Az új „kis kedvencünkön” az utolsó
pillanatokig dolgoztunk, egy századmásodpercet sem teszteltünk vele, így várható volt, hogy nem
fogunk még a győzelemért harcolni. Arra is fel voltunk készülve, hogy néhány alkatrész fel fogja
mondani a szolgálatot, de túl sok minden szólt most közbe a technika részéről. A legkomolyabb
problémánk a kormányszervóval adódott – mindkét nap vért izzadtam, mire végigértem szervó nélkül
a gyorsaságikon. Az első napon pont emiatt döntöttünk úgy, hogy nem vállaljuk be az esti
szakaszokat, nehogy valami komolyabb következménye legyen ennek a kellemetlenségnek. A
szuperrally szabályainak értelmében – már megjavított autóval – folytattuk a küzdelmeket, de a
szervó most sem akart nálunk maradni. Hiába integettünk a pálya szélén álló nézőknek, hogy a
következő körben újra jövünk, és megmutatjuk, mit tudunk, erre sajnos nem volt már lehetőségünk.
Vasárnap, a 6. gyorsasági szakaszon már a váltót is sikerült beakasztanom. Nagy volt a tempónk,
ráadásul a szervó nélküli kormányzásban is elfáradtam, így kapkodva váltottam, nehogy
belerohanjunk egy „szembejövő” fának. Az egyik, bal6-os kanyarban például Csimpinek is be kellett
segítenie ahhoz, hogy el tudjuk fordítani a BMW-t az úton. Nem kívánom senkinek se azt az érzést!
Sok mindenre rávilágított minket ez a verseny, már tudjuk, min kell változtatnunk ahhoz, hogy a
következő futamon sikeresen célba érjünk. A kocsit már szétszedtük, és gőzerővel dolgozunk rajta,
hogy egy igazi kezesbárányt - ami nem csak szép, de gyors is – varázsoljunk belőle. Miskolcon pedig
támadunk!
Toma József „Csimpike”:
Mivel az autót nem tudtuk kipróbálni a szezonnyitó előtt, ezért az Eger
Rallye abszolút tesztversenyként indult számunkra. Sajnos a sors sem engedte, hogy ezen a kezdeti
tervünkön változtassunk, hiszen a futam során folyamatosan technikai problémáink adódtak. Az egyik
szemünk sír, a másik viszont nevet emiatt – legalább már most megmutatkoztak a Z4
gyermekbetegségei. Az autót a téli szünet folyamán építettük, és volt néhány fejlesztés, amiről eddig
nem volt semmilyen információnk, most élesben viszont megkaptuk a visszajelzéseket. Ma már
látjuk, mik a hiányosságok, min kell változtatnunk a kocsi felkészítésével kapcsolatban.
Az viszont már most beigazolódott, hogy az autó építése nem volt mellényúlás – rengeteg
visszajelzést kaptunk róla nézőktől, szakemberektől, sportbíróktól. Ha a teljesítményében még nem
is, megjelenésében már most nagy sikert aratott a BMW Z4 M Coupe. Azokon a métereken, ahol
rendesen tudtunk vele menni, igazán pozitív megnyilvánulásai voltak a kocsinak. Lehet, hogy csak
annyi a baja, hogy még nem választottunk neki neve, és emiatt egy kicsit megsértődött. Ezt rövid időn
belül pótoljuk, s biztos vagyok benne, hogy abszolút alkalmas lesz a rá váró sportfeladatokra.
Versenyeztem már korábban is Egerben, de még egy futamot se tudtam ott befejezni. Ennek ellenére
kedvelem a hevesi futamot, nagyon tempós, érdekes nyomvonalú pályák vannak itt, élvezet rajtuk
menni. Az Eger Rallye mindig egy különleges verseny, ahol az egész rallytársadalom képviselteti
magát. Sajnáljuk, hogy pont itt nem tudtuk azt nyújtani, amit elvártak volna tőlünk a nézők. Bízunk
benne, hogy a következő futamra mindent ki tudnunk küszöbölni, és teljes erőbedobással
támadhatunk majd Miskolcon!
Partnereinknek köszönjük a támogatást:
NanoEnergizer (www.nanoenergizer.eu), Megállásunkat a
keramiafekbetet.hu és a bmwtuning.hu segítik, Blue16 a gépjárművédelmi rendszer, Kspeed, MCG
Europe, Pro Complex Security, Janodob Kft., M Power Kft.,
nonstopgumiszerviz.hu,
Opera Garden
Hotel & Apartments, Yakuza Tattoo
Sajtófőnök: Horváth Judit
– Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com