Kazár Miklós - Szőke Tamás; Eger beszámoló

Maximmun Racing Team

Letöltés

Tökéletes csapatmunka volt
Közel negyvenöt másodperces előnnyel nyerte meg a magyar rallybajnokság nyitó
futamát Kazár Miklós és Szőke Tamás. A Maximmun Racing Team kettőse a 9. Eger
Rallyt végig uralva szerezte meg a maximális pontszámot. A Citroen Xsara WRC-vel a
miskolci pilóta és régi-új navigátora tízből nyolc gyorsasági szakaszt húzott be, köztük
az utolsót is, ami plusz öt pontot jelentett a futamgyőzelem mellé.
- Az utolsó körben már óvatosan mehettünk volna, de nem volt szívem visszaengedni a
gázpedált - mesélte az élményeit a futam után Kazár Miklós. - Nem akartam kizökkenni
a ritmusból, hiszen a Power Stage, vagyis az utolsó szakasz is nagyon fontos volt a
számunkra. Szerencsére ezt is megnyertük, így egy teljesen kerek hétvégét zártunk
Egerben. Az elsőtől az utolsó percig kiválóan éreztük magunkat a versenyautóban.
Élveztük a futam minden egyes pillanatát. Már most úgy érzem, hogy nagyon jó döntés
volt a Citroen mellett letenni a voksunkat. Az első gyorsasági rajtját ugyan elrontottam,
de innentől kezdve fokozatosan belaktuk az autót. Egyre inkább összehangolódtunk,
ami a szakaszok időeredményein is meglátszott. A féktávokat azonban még szokni kell:
a lassítók előtt egyre beljebb és beljebb engedtem az autót, de ettől is több van benne.
Nagyszerűen rendezett szezonnyitó után vagyunk, és az élmezőny is remek csatát
vívott egymással. A hazánkba ismét visszatért WRC-k és az S2000-es autók csatája
pedig külön pikantériát jelenthet ebben az esztendőben. Nagyon boldog vagyok, hogy
a tavalyi bajnoki cím után ilyen jól kezdtük az új idényt is. Ezért pedig nagy-nagy
köszönet jár az olasz csapatunknak és a francia mérnökünknek, akik egy nagyon gyors
és megbízható technikát bocsátottak a rendelkezésünkre.
Szőke Tamás szája is fülig ért az egri célban. Kazár Miklós régi-új navigátora tavaly
Kolozsváron román bajnoki futamot nyert, idén pedig már rögtön az első versenyen
Egerben is megérezhette a győzelem ízét.
- Ez a siker talán azért kedvesebb számomra, mert hazai környezetben értük el - tette
hozzá Szőke Tamás. - Már az is óriási élmény volt, amikor a szakadó esőben
felgördültünk a rajtdobogóra, hát még az, amikor a célban ennyi néző ünnepelt minket.
Valóban tökéletes verseny volt, amit a számok is bizonyítanak. Tízből nyolc
gyorsaságin mi voltunk a legjobbak, ezt nem hittem volna néhány nappal ezelőtt. Az
autó azonban minden szempontból tökéletesen működött. Úgy gondoltuk, hogy az
elején még ismerkedni kell a technikával, de nagyon hamar ráéreztünk a Xsara WRC-re.
Utána pedig egy hatalmas örömautózás volt, szerintem nem csak gyorsan, hanem
látványosan is közlekedtünk a hevesi utakon.
Kazár Miklós külön hozzátette: úgy véli, hogy a magyar rallysport egy hatalmasat lépett
vissza a négy-öt évvel ezelőtti állapotához. Azokhoz az időkhöz, amikor több tízezer
ember volt kíváncsi a mezőnyre és a királykategóriás autókra.
- Már most látszik, hogy a nézők a WRC-kre kíváncsiak - folytatta az egri futamgyőztes.
- Az embereket olyan dolgok érdeklik, amit a hétköznapokon nem láthatnak az utcán.
Ezek az autók pedig ilyenek. A hangjukkal, a durrogásukkal, és az óriási lángcsóvákkal
igazi kuriózumnak számítanak. A Citroen pedig a mi esetünkben sem okozott
csalódást. Óramű pontossággal működött, ez pedig elengedhetetlen volt ehhez a
sikerhez. A kellő alaphangot tehát sikerült megadnunk, de tudjuk, hogy nagyon hosszú
a bajnokság. Az biztos, hogy az egri siker után, különös érzésekkel készülünk a
következő futamra. Május második hétvégéjén ugyanis szűkebb otthonunkban,
Miskolcon bizonyíthatunk.
A 9. Eger Rali (nem hivatalos) végeredménye:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás
(Citroen Xsara WRC)
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000)
3. Melicharek Jaroslav, Melicharek Erik (Citroen C4 WRC)
4. Grzyb Grzegorz, Hundla Robert (Skoda Fabia S2000)
5. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX.)
6. Bútor Róbert, Tóth Imre (Peugeot 207 S2000)
+44.1
+54.3
+1:29.5
+1:31.3
+1:37.8