Csegezi Ákos – Varga Peti, EVO-val a Rally pályákon - 2011.04.01.-03.

Infó: Csegezi Ákos – Varga Peti, EVO-val a Rally pályákon Hogyan érzed magad így, néhány nappal a rajt előtt: Sponzoraimnak köszönhetően bizalommal és bizakodva nézek a 13. rally évadom elé, melyet egy Mitsubishi EVO VI-os versenyautóval tervezünk az ORB első osztályában. Viszonylag hosszú kihagyás után térek vissza a rally pályákra, ugyanis a 2008-as Hondával végigversenyzett év óta, csupán a tavalyi év végén ültem rally autóban. Aszfalt vagy murva, vizes vagy száraz a kedvenced? Nagyon szeretem a murva versenyeket és elmondhatom az összkerekes autóval hihetetlen élményt nyújtanak, ugyanakkor az autó nagyon sokat fogy. Az autók közötti különbség vizes pályákon a legkisebb, ezért néha fogunk esőtáncot járni, ennek ellenére a napsütéses, száraz, aszfaltos versenyek hangulata is közel áll a szívemhez. Az utóbbi versenyeid közül melyikre emlékszel a legszívesebben vissza, és miért? Legemlékezetesebb számomra 2009-es Greinbachban rendezett rallycross FIA zóna futama, melyen a B döntőt megnyerve a magyar értékelés első helyén végeztem. Valamint a 2010-es Szendrő Rally, melyen licenszes kategóriában indulva egy nagyon jó hangulatút autóztunk. Hányadik ORB versenyedre készülsz? Nagyon utána kellene számolnom, ugyanis 2003 óta több-kevesebb kihagyással ORB első osztályban autózok, kezdetben Skoda Feliciával, majd a Honda Civic-el és most az összkerekes Mitsubishivel támadunk. Milyen elvárást támasztasz magaddal szemben 2011-ben? Elvárásaim: a tisztes helytállás és a lehető legtöbb versenyen célba érkezés. Nagyon nagy létszámú idén a 11-es csoport, nagyon jókezű pilóták és komoly autók az ellenfeleink. Az összes versenyen tervezünk indulni és az sem lenne baj, ha az évvégi elszámolásban előkelő helyen végeznénk. ? Így utólag visszatekintve, hogy értékeled 2010. évi szezont? A 2010-es évben nem beszélhetünk szezonról, ugyanis csupán két kisebb versenyen indultam. Az utolsó teljes szezonomban, 2010-ben Rallycross DIV1A-ban versenyeztem az átalakított Honda Civic-emmel. Ez alatt az évad alatt nagyon sokat tanultam, mely tudást reményeim szerint kamatoztathatok az ORB futamain. Ki fog navigálni neked 2011-ben, van-e új elvárás vele szemben? Az Eger Rallyra Mészáros Sándorral neveztem, aki a magyar rallymezőny talán legtapasztaltabb navigátora, akinek feladata lett volna az év hátralévő részében mellém ülő Varga Pétert segíteni az igazi navigátorrá válásban. „Mészi” rajta kívülálló okok miatt nem tud részt venni az Eger Rallyn. Így Varga Péter lesz a navigátorom, aki az Eger Rallyn fogja megszerezni első navigátori élményeit. Mindkettőnk számára nagy kihívás lesz ez a verseny, neki sokat kell tanulnia e gyönyörű sport szépségeiről. Közös elvárásunk az egymásra hangolódás, a közös hang megtalálása és nagyon jó hangulatú versenyek. Törekedni fogunk mindketten a hibák elkerülésére. Mondanál néhány szót az eddigi navigátoraidról? Az eltelt évek alatt sokan navigáltak. Az utolsó 4 rally évadomat Macsó Kornél barátommal teljesítettük, aki egy tapasztalt, precíz navigátor. Sajnos másirányú elfoglaltságai miatt kellett váltanom és Péterre, mint fiatal, ambíciózus sporttársra esett a választásom. Nem Péter lesz az első olyan navigátor, aki az én jobbomon kezdi az itiner diktálást. Mindig nagy kihívás volt „szűz” navigátorral menni, de ezekben az esetekben 100%-osan az én elképzeléseimnek megfelelő módon írjuk az itinert. Mit tudhatunk az idei vasról? AZ EVO 3 évet állt a garázsomban úgy, hogy csak nagyon ritkán tudtam elővenni. Az autó az évek során több sikeres pilóta kezében is megfordult. Bízok benne, hogy együtt mi is sikeresek leszünk. Ugyan technikai paramétereiben nem a legkomolyabb S3-as autó (idén 11-es csoport), de biztos vagyok benne, hogy nagyon nagy élményt fog nyújtani számukra. Az évad során törekszem arra, hogy felnőjjek az autóhoz és lehetőségeink keretein belül Ő is fejlődjön. Első lépésként szép, új „ruhát” kapott. Köszönet a sponzoraimnak: CYEB Cégcsoport, GK-Projekt Kft., Qualysoft Kft., Gramercy Kft.. - Hajósi Miklós -