Hodosi Kassa után de a Legend előtt !

Tiba Anita

Letöltés

Kassa után, Rally Legend előtt
A Zsigulival versenyző Hodosi Gábor – Holló Barnabás páros nagy küzdelmek árán 4.
helyen végzett a Kassa Ralin. Jól érezték magukat, de már nem tudnak másra
gondolni, mint a Rally Legendre, ahová két hét múlva mennek versenyezni.
Hogy tetszettek az új gyorsok Kassán?
- Az új pályák nagyon jók voltak, nem is ezzel volt a gond. Inkább azzal, hogy az első napon,
olyan szinten nem kaptuk el a fonalat, hogy azt el sem tudom mondani. Úgy is
fogalmazhatnék, hogy mélyálomban voltunk. Minden kanyarba benézegettünk, kettőt-
hármat-négyet váltottunk vissza a simába. Az első gyorson azonnal kaptunk a Verébtől vagy
30 mp-et. Aztán felébredtünk és mentünk, ahogy tudtunk. Az egyes pálya amúgy sem
tetszett Gabónak, a második már annál inkább, mert az dobálós és szűk volt. A hármason
már farolgatott, de még csak keresgéltük a ritmust, viszont a négyesen magunkra találtunk.
De ismét kaptunk vagy 10 mp-et. Szépen gyűjtögettük a hátrányt, de aztán visszaadtunk
belőle, hogy szépítsünk a helyzetünkön. A második napot úgy kezdtük el, hogy még mindig
vezetett előttünk a Veréb. Az első gyorson úgy bekezdtünk, hogy száz egyenes jobb három.
A száz megvolt… de beforogtunk. Pedig az a murvás gyors jó volt nagyon. Akadtak azért
rendesen gondjaink menet közben a kocsival, de talán két gyorsot versenyeztünk úgy, hogy
nem kellett szerelni. Az már nagy szó… nem?!
Akkor semmiképpen nem mondhatjuk, hogy tökéletesen működött a Lada?
- De, tökéletesen működött, amikor Gabó vagy a szervizesek megcsinálták rajta az éppen
kijövő nyűgjeit. Mert volt belőlük megint nem kevés. Konkrétan folyamatosan szereltünk. A
négyesen már egy relatíve jó időt mentünk, de ahogy beértünk a célba, megállt a motor.
Elfordult az egyik porlasztóban a keverőfej, gyakorlatilag nem ment egy hengerünk. Aztán
oda lett az indító is. Itt még nem állt meg a balszerencse sorozatunk, mert leszakadt a
főtengely ékszíjtárcsáról a jelkerék. Akkor ott úgy gondoltuk, hogy köszönjük Kassa…
nekünk ennyi jutott. De Gabó addig ügyeskedett, míg csak megoldotta és tovább tudtunk
menni. Aztán jöttek elő szépen sorban a gondok, mi meg csak szereltünk meg szereltünk.
Gyújtással való kínlódás, leszakadt stabilizátor, lengéscsillapító csere… meg a Jóisten tudja
mik voltak még. Ennek ellenére mi élveztük a versenyt, mert tényleg ezek talán a
legszuperebb pályák minden évben.
Elégedettek vagytok akkor a 4. hellyel… mégiscsak a Mitsubishikkel voltatok egy
kategóriában?
- A kategória most sem volt ki, ezért felsoroltak minket. Egyértelmű, hogy a Micukkal nem
lehetett meccselni, de nem is azért mentünk, hogy velük harcoljunk. Természetesen nagyon
örülünk, hogy célba értünk. És ha figyelembe vesszük, hogy mennyit küzdöttünk a
technikával, akkor meg még inkább megbecsüljük azt a negyedik helyet. Mi szeretünk
Kassán versenyezni, hogy most éppen hányadikak lettünk, nem igazán szól bele jelenleg a
bajnokságunkba. Vagy ki tudja. A murvákat igaz kihagytuk, de lesz még Mecsek, amire nem
megyünk, mert egybe esik a Rally Legenddel… még ott lesz Ózd, és nagyjából ennyi.
Meglátjuk Mecsek után, hogy hová kerülünk a bajnokságban, és egyáltalán lesz-e kategória
Ózdon. Aztán eldöntjük, hogy van-e értelme menni vagy sem.
Akkor idén is Rally Legend Mecsek helyett?
- Persze. Tavaly eljátszottuk egy hülyeséggel a Legendes sztorinkat, tanultunk belőle és
idén kicsit komolyabban vesszük a szabályokat. Szinte egész évben ezt a versenyt várta az
egész csapat. Szeretnénk megismerni a pályákat és egy nagyon jót autózni, mert
fantasztikus hangulata volt úgy is, hogy néztük. Most viszont belülről szeretnénk
megtapasztalni, hogy milyen érzés annyi ember előtt küzdeni. Két hét múlva már javában ott
leszünk, és remélhetőleg jó sok versenykilométerrel és tapasztalattal a tarsolyunkban térünk
majd haza.
Reklámpartnereink:
Expert Training Kft.; Nord Frank Kft.; AutoCarma Kft.; Prime Energie Kft.; Metál Inox Kft.;
Tipp Plusz Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Schönherz Iskolaszövetkezet; Terrex Kft.;
Elektron-Co Kft.; MAN Szerviz; Imre Gábor Kft., Mester-Építő Kft.; B-Safety Bt.; Hesztia
Debrecen Tűzvédelmi és Biztonságtechnikai Kft.; Albert Tűzvédelmi Csoport Kft.; Akku 96
Kft.;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Horváth Gábor/Boros Gyula