Káosz volt a verseny Tóth Attiláéknak

Tiba Anita

Letöltés

Káosz volt a verseny
Talán fele ennyi gond is sok lett volna a Tóth Attila –
Tóth István kettős számára, mint amennyivel küzdeniük
kellett a 11. Eger Ralin. Az első versenyen minden volt,
persze ami sem szájnak, sem szemnek nem ingere.
Nem volt akadálymentes számotokra az Eger Rali.
Mesélnél?
- A gépátvételtől kezdve minden olyan volt, hogy egyszerűen
nem értem miért jó ez az egész, így ahogy van. Friss
gépkönyvvel bemegy az ember, és akkor mindig csak a
probléma van. Ez felfoghatatlan számomra, hogy miért nem
megy jól és flottul mondjuk az MNASZ és az ATB között a kommunikáció. Adnak egy pecsétet, majd
hibát keresnek. De ez mind-mind csak elveszi a versenyzők kedvét. Olyan, mintha mindenképpen a
kizárások lebegnének a szemük előtt. Azt is megmondom miért. Nem volt elég a 15 perces
csúszásunk a gyűjtőben, még ment a civakodás ott is, hogy nem engednek rajtolni, mert vegyem le a
nyomtávot (ami amúgy a féktárcsa volt!!!), hozzáteszem az nem a nyomtáv volt, amiről ő beszélt.
Ekkor már nagyon elegünk volt az egészből, de mivel rengeteget készültünk a versenyre, mind
időben, mind anyagilag, tovább akartunk versenyezni. Aztán azért kaptunk 30 mp büntetést, mert nem
volt jó az óra, ami alapján ugye be kell állni a gyűjtőbe. 3 mp-en belül 3 percet ment előre az óra!!!
Úgy, hogy mi néztük a telefonhoz és a mi óránkhoz az időnket. Ott figuráztak az órával, nyomogatták,
majd odajött az ember, hogy elfogadjuk a büntetést, vagy feltartjuk a sort?! Nevetséges volt az egész!
Igaz, hogy felfüggesztették a versenyzői licencedet, majd eltiltottak az idén a versenyzéstől?
- Igen, nyolc versenyzőnek, köztük nekem is. Persze ilyen döntést nem hozhatnak anélkül, hogy a
versenyzőket nem hallgatják meg. A sztori annyi volt, hogy a kettes gyorsasági szakaszon technikai
gondokkal küzdöttem, 60 km/h sebességgel közlekedtem a versenypályán. 17 perc alatt teljesítettem
a 7-8 perces távot. Azzal vádoltak meg, hogy a 232-es rajtszámú versenyautó, ami egy gumilassító
után lent volt a mélyben, és én azt nem vettem észre, persze hozzáteszem, hogy valószínűleg a többi
közel kétszáz versenyző sem látta. Beszéltem ezzel a kiesett versenyzővel, hogy jól láttuk-e, hogy az
OKÉ tábla kint volt. Mondta, hogy igen, és a GPS is OKÉ állásban volt. A mentősök megnézték a
versenyzőket, mondták, hogy további vizsgálatokra nincs szükség. Az MNASZ-nél ez úgy szerepelt,
hogy megtagadta a mentős kérését, hogy kórházba kell menni, holott a papíron az állt, hogy „További
vizsgálat NEM szükséges”. És ez még csak a kezdet volt. Aztán volt egy másik autó kiesve a 236-os,
ahol lassítottam és meg akartam állni, de a sportbíró rám ordított, hogy menjek már tovább. Itt szintén
az OKÉ táblát kerestük, ahol az a „jófej sportbíró” táncolt és kiabált. Erre jött, az, hogy én nem álltam
meg. Azt gondolom, hogy erre lenne való a GPS, hogy megnézze, hogy az amúgy is hibás autómmal
kb. 20 km/h-ra lassítottunk, ahonnan ugye a sportbíró zavart tovább, hogy ne álljunk meg. Ezek után
keresett meg egy illető, aki úgy gondolom nem volt kompetens, és nem is érdekelt mit mond, és
letettem a telefont. Pár óra múlva felhívott a Buna Zoli és tájékoztatott, hogy felfüggesztették a
versenyzői licencemet és el vagyok tiltva idén a további versenyzéstől, illetve ahol legközelebb mégis
indulok, 30 perc büntetéssel kezdek egyből. Tehát így indult az idei első versenyünk.
Hogyan tovább a fentiek tekintetében?
- Először azt mondtam, hogy na, jó itt ezt befejeztük, mert ennek semmi értelme. De aztán
meggondoltam magam, mert itt azért nem két forintról beszélünk, hogy felkészül az ember egy-egy
futamra, plusz a járulékos költségek sem aprópénzek. Oké, hogy visszaadták a versenyzői
engedélyemet, és indulhatok Miskolcon, mégis kinek lenne jó a szájíze ennyi bohóckodás után.
Mindezek ellenére mi ott fogunk állni a miskolci rajtnál, és reméljük, hogy jobb verseny lesz, mint a
mostani.
Reklámpartnereink:
Tiszaújváros Transz Kft. – Földmunkavégzés - Közúti Teherszállítás; Lincos.eu – Autószerviz
Gumiszerviz és Garázsipari berendezések, szerszámok; Komplex-D Magas és Mélyépítés;
Baromfiudvar 2002 Kft. - Hús-, húskészítmény nagykereskedelme; Ferrodo 2002 Kft. - Versenyautó
Fék & Kuplung Felújítás; Kelet-Atlasz Kompresszor Kft. - Kompresszor javítás; HB.c.e. - Mérnöki
Szolgáltató, Építő és Kereskedelmi Kft.; Olvisz 98 - Olajipari Vízügyi Szolgáltató Kft.; Unilub Kft. -
Kenőanyag nagykereskedelem; Bója Teherfuvarozás; TGK Trans Kft. - Gépjármű kereskedelem;
Inter-Agrowashker Kft. – Mezőgazdasági gépalkatrész és teherautó gépkocsialkatrész; Nomido
Madera Kft. – Csomagolástechnika és raklapgyártás; Civis Solar Hungária Kft. – Klímatechnika és
napelem; Total Wagon Management Hungary Kft. – Vasúti kocsi mobilszerviz; Nagy Ferenc e.v. -
Munkaerő közvetítés;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Pasifotó