Hodosiék rövid legendája

Tiba Anita

Letöltés

Hodosiék GUJ-ultak a Legenden
Szívvel-lélekkel készülődött a Hodosi Gábor -
Holló Barnabás páros San Marinoba a Rally
Legendre,
de
a
sorsuk
kint
hamar
megpecsételődött. A csapat hosszú utazását
követően nem sok jutott nekik a fantasztikus
élményekből. Még most is nehezen hiszik el a
történteket.
Mikor megérkeztetek a Rally Legendre, minden flottul ment, vagy azért adódtak
nehézségek?
- Az biztos, hogy a san marinói utunk leírhatatlan. Mégpedig két dolog miatt. Az egyik az, hogy
tényleg olyan versenyautók vannak, hogy az ember csak pislog. Megvan a maga varázsa, de az
az olaszos mindenség, olyan „nesze semmi fogd meg jól” sztorinak tűnt. Ez alatt értem azt, hogy
rettenetesen nagy fejetlenség volt. Már az itiner átvétele sem ment zökkenőmentesen. A-ból
küldözgettek minket B-be, mire betoppantunk a versenyigazgatóságra. Gondoltuk beköszönünk,
hogy itt vagyunk. Nem, dehogy. Véletlenül tévedtünk oda is, és természetesen onnan útba
igazítottak minket C-be. Harmadik próbálkozásra volt már itinerünk, sínen voltunk. Azt gondoltuk
ilyen kezdés után csak jobb lehet. Hát nem volt. Jött a válasz, hogy nincs már szervizhely.
Néztünk jobbra-balra, hátha valahol kandi kamera van. De mégsem. A tömény valóságba
csöppentünk bele. A másik leírhatatlan dologról majd a végén.
A szervizhely azért később megoldódott?
- Kaptunk egy kocsma utca, házszámot, mert a tulajé a terület, zsírozzuk le vele. A placc
hozzáteszem a vendéglátó egység parkolója volt, és az is dugig. Semmi pánik, megoldjuk.
Találtunk egy üres feljárót, azt bérbe vehettük, elvileg ingyen. Gyakorlatilag viszont mire
visszaértünk pályabejárásról 100 eurót kértek a srácoktól, mely lefogyasztható, de ételre nem. Itt
már kezdtük elveszteni a fonalat, de csinálta mindenki tovább a dolgát.
Pályabejárás, átvételek, azokon már minden zökkenőmentesen zajlott?
- A pályák fantasztikusak voltak. Igaz, hogy a kiírás alapján mire kijutottunk, csak egyet tudtunk
menni, de azért azok tényleg remek szakaszok. Elindultam egy spirálfüzettel 90
versenykilométerre, hát még a borítólapra is írnom kellett. Csupán 13 km-nél jártam a füzet
felénél, és akkor már 8-as betűmérettel írtam. Aztán átvétlek meg minden más, amit még meg
kellett csinálnunk, haladt flottul.
Sokan kerestük a magyar versenyzők között a ti aktuális állásotokat is, de sajnos nem
találtuk. Mi történt?
- Na, ez lenne akkor a leírhatatlan utunk második része. Csütörtökön már vert minket is a csihari,
mint minden versenyzőt, és beültünk a Zsiguliba. Irány a körforgóba, ahol mindenki más is
csinálta a műsort a nézőknek. A Lada előtt térdepeltek az emberek, nem értették, hogy ez mi.
Gabó megforgatta a kocsit pár kör erejéig, és akkora élmény volt ennyi embernek autózni, hogy
az eszméletlen. Kicsit elszédültünk ott a csapatásban, és pár percre ki is álltunk. Majd egy hülye
gondolattól vezérelve úgy döntöttünk, most akkor menjünk a másik irányba. Ez volt a vesztünk.
Azonnal kivettek minket a rendőrök. Jogsi elvétel, huzavona, közben egy Fiat még fel is borult,
mikor egy szerencsétlen BMW-s bement a körforgalomba, neki is ugrott a jogsija. Kifizettük
másnap a büntetést és azt hittük versenyezhetünk, de a rendőrök másképp gondolták. A
rendőrség átküldte a versenyirodának az okmányokat, és kizártak minket. Ennyi történt. Hoztunk
egy rossz döntést, vállaltuk a következményeit. Pont.
Jövőre megpróbáljátok újra?
- Most azt mondom, hogy nem. És nem azért, mert így jártunk, hanem maga a körülmények nem
annyira voltak szimpatikusak egyikünknek sem. Viszont azt elismerjük, hogy a verseny és a
hangulat tényleg olyan, ami itthon sosem volt, és nem is lesz.
Hazai versenyen idén láthatjuk még a Hodosi – Holló kettőst, vagy már a következő évet
tervezitek?
- Valami kisebb jó hangulatú futamon talán még autózunk majd, de még nem tudjuk hol. A jövő
évi rali versenyzést pedig még kár tervezni. Ki tudja mi lesz. Kicsit idén is úgy zárjuk az évet, mint
tavaly. Belefáradtunk.
Reklámpartnereink:
Expert Training Kft.; Nord Frank Kft.; AutoCarma Kft.; Prime Energie Kft.; Metál Inox Kft.; Tipp
Plusz Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Schönherz Iskolaszövetkezet; Terrex Kft.; Elektron-
Co Kft.; MAN Szerviz; Imre Gábor Kft., Mester-Építő Kft.; B-Safety Bt.; Hesztia Debrecen
Tűzvédelmi és Biztonságtechnikai Kft.; Albert Tűzvédelmi Csoport Kft.; Akku 96 Kft.;
Szöveg:
Tiba Anita
Fotó:
Boros Gyula