Cséplőék Kassa után

Tiba Anita

Letöltés

Elégedetten távoztak Cséplőék Kassáról
A Cséplő Balázs – Cséplő Attila testvérpáros idén
másodjára haladhatott át a céldobogón, viszont az
Országos Rally2 Bajnokságban most szerezték
meg első két kupájukat. Tehát a Cséplő Rally
Team számára szerencsét hozott a Citroen C2R2 a
41. Kassa Rallyn.
Az arcotok a Citroenben ülve azt árulta el, hogy
tetszett a kocsi, még így is, hogy óvatosan
bekezdtetek és ezt tartottátok a végéig. Biztonsági
autózásnak szántátok az első ismerkedős Kassa Rallyt?
- A legfontosabb célunk az volt, hogy sikeresen befejezzük a versenyt, és igen azért a
biztonságra is mentünk valahol. Sajnos az első gyorsaságin az átbeszélőnk hibájából nem
hallottam egy jobbos kanyart ezért elrongyoltam egyenesen, majd a megfordulást követően
közel fél perc volt mire megtaláltuk a váltón az első fokozatot. E nélkül mondjuk meglettünk
volna. A Citroen C2R2 természetesen nagyon tetszett, egy komolyan felkészített autót
kaptunk a Bakó Rally Team-től és ezúton szeretnénk nekik ezt még egyszer megköszönni.
Kicsit fáradtan, de annál kitartóbban írtátok az itinert, és róttátok a km-eket. Ha
osztályozni kellene a hétvégét 1-5-ig hányast adnátok úgy összességében?
- Minden versenyzőnek megvannak a saját félelmei, nekem ezek közül az egyik, amikor
elveszem a gázt vagy akár rá is fékezek egy olyan kanyarban, ami ezt egyébként nem
indokolja. Ezt olyankor az Attila és én is rögtön észrevesszük, motyogunk valamit az orrunk
alatt (általában nem virágnyelven), majd reménykedünk, hogy ez volt már az utolsó ezen a
gyorsaságin. Sok kanyart nagyon jól írtunk fel, voltak azonban, amiket nem sikerült és
ezekért sajnos az ember gyakran drága árat fizet a stopperrel vívott harcban. Ha pontozni
kéne magunkat, akkor talán egy 4 pontot adnék, azért mert a pályákat összességében nem
sikerült most olyan jól felírni, viszont a változó körülményekhez (gondolok itt
kavicsfelhordásra) elég gyorsan alkalmazkodtunk, és ahogy kezdtük megszokni az autót,
körről-körre lépkedtünk felfelé az abszolút helyezésben. Lehetett volna még igazán több
gyorsasági, kíváncsi vagyok hol kezdtünk volna el stagnálni a ranglistán és persze arra, hogy
hányadik körre lett volna minden kijavítva az itinerben :D
Van valami, amit most így a futam végén, kicsit lenyugodva, megemésztve a
történteket másképp csinálnátok?
- Megpróbálnánk egy kicsit jobban felírni a pályát, és egy-két helyen egy pár száz fordulattal
tovább pörgettem volna a C2-t két váltás közt. Illetve hogy visszaintek mindenkinek, akinek
nem intettem, csak hát ugye elég két kezes munka volt a kis méregzsák elvezetése ezen a
80%-ban minősíthetetlen aszfalton.
Kassa Rally...A6-os kategória 3.hely. Ez remek így elsőre nem?
- Nem leszek maximalista. A fent felsorolt problémák ellenére én azért úgy gondolom, hogy
elsőre elég tisztességesen eltaláltunk a kis C2-vel. Így, hogy az első kilométereinket tettünk
egy szekvenciális váltós gyári versenyautóban, azt gondolom, hogy ezt számításba véve
nagyon szép ez a 3. hely. Az a része pedig kimondottan nagy öröm, hogy megszereztük az
első két kupánkat az Országos Rally2 Bajnokságban és idén Eger után újra áthaladhattunk a
céldobogón.
Lesz még a Cséplő testvérek és a Citroen C2R2 között máskor is "randi"?
- Nem tartom kizártnak, de most számunkra az a legfontosabb, hogy elkészüljön a nagy
művünk a fehér 106-os Peugeot, ami már lassabban készül, mint a Luca széke és most első
körben azzal szeretnénk megszorongatni mindenkit
Ja.... és majdnem elfelejtettem. Anyukád megtalálta a mosógépen a megfelelő
programot az "olajmentes versenyruházathoz"?
- Nehezen, de megtalálta igen.
Viccet félre téve könnyebb volt így a versenyre figyelni,
hogy a szervizparkban csak a finom szendvicsek és a kávé elfogyasztására kellett
koncentrálnunk. A tankoló zónában meg is kérdeztem az Attilától, hogy „mi most akkor csak
ülünk itt az autóban?”. Köszönjük még egyszer a Bakó Rally Team nagyszerű munkáját.
Reklámpartnereink:
facebook.com/Cseplorallyteam
(dobj egy like-ot az oldalra),;
www.profidiag.com
(az autódiagnosztikai készülékek boltja);
www.felforditom.hu
(a fordítás szakértője);
www.medicalcar.hu
(rendezvények egészségügyi biztosítása);
www.uspech.hu;
Uspech Kft. (mérőműszerek, 9 személyes mikrobusz bérbeadás)
Nevermind Software Kft. (szoftverek készítése);
Envirotop Kft. (Környezetvédelem, munkavédelem és tűzvédelem)
GAtrade s.r.o.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Rally Feeling