Kurtos Robi befejezte a Miskolc rallyt !

Tiba Anita

Letöltés

A jó lassan érlelődik
A Miskolc Rallyn sem adták könnyen a Kurtos
Róbert – Repka Róbert kettősnek a célba
érést. Folyamatosan küzdöttek az idővel és a
technikával, míg végül, ha dobogóra nem is
állhattak, a versenyt azért szerencsére nagy
nehezen, de be tudták fejezni.
Ismét harcolnotok kellett Robi a technikával.
Mi történt?
-
Az első körben nem éreztem biztonságosnak
az autót, mert kicsit magasra lett állítva, ezért
visszafogottabban autóztunk. Ezt még orvosolni tudtuk volna az első kör utáni szervizben, de
hogy ne unatkozzunk a szervizidő alatt, a hármas gyorson lelőtte a turbócsövet magáról.
Onnantól mondhatni, hogy csak gurultunk, hogy be tudjuk fejezni az első kört. Mivel ez az
autó turbó nélkül nem autó, így csak vegetáltunk. Aztán mire megtaláltuk a problémát nem
maradt idő a kocsi leengedésére, tehát a következő körben is labilis maradt a Micu. A
második kört, minta lekopíroztuk volna az előzőről. Ismét ledobta a turbócsövet, és abban a
körben is jócskán hagytunk sajnos perceket. Annyi előnyünk volt a következő szervizben,
hogy már tudtuk mi a baj, több idő maradt, és itt már visszább tudtunk engedni a
magasságából is. Továbbra is libegett az autó a balos kanyarokban, amit még nem tudtunk
azóta sem megfejteni mitől lehet. A versenyt végül befejeztük, de nem tudtunk egy
élvezeteset autózni.
Milyennek találtátok a pályákat, és mennyire tetszettek a zempléni gyorsok?
- A gyorsaságik szerintem jók voltak, és tetszettek. Ezzel nem is lett volna gond, mert tényleg
olyan jó kis rali pályák lehettek volna, ha nincsen ez a felhordás és gumi mizéria. Úgy
gondolom, hogy akik versenyautóba ülnek, azok az emberek tisztában vannak, hogy mire
vállalkoznak, és nem is ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a nézők szórakoznak velünk.
Ez nem játék!!! Az egyik körben van gumi, ahol fel van írva, a másikban ugyanott nincs. Vagy
az út közepén van. Ezt már nem a versenyautók rendezik át ilyen mértékben. Így elég nehéz
volt teljesíteni a szakaszokat, hogy az ember azt sem tudta, hogy hol mivel találkozik
váratlanul. Ezek élvezhetetlenné teszik sajnos azokat a versenyeket is, melyek nagyon jók is
lehetnének. El kellene sok embernek gondolkozni ezen.
Az EVO 6-osból milyen szinten lehet átvinni az EVO 9-esbe az eddigi tudást?
- Mondhatnám, hogy szinte semmit nem lehet átültetni az eddig tanultak alapján, mert sok
mindenben más a technikája. De azért fejlődőképesek vagyunk, mert egyre jobban
összehaverkodunk a 9-essel, és remélhetőleg a versenykilométerek gyűjtése után az
eredmények is minket igazolnak majd.
ISEUM RALLY… Szombathely? Murva? Ott lesztek?
- A következő versenyt most úgy látjuk, ki kell sajnos hagynunk, és az autóra kell áldoznunk.
Attól függetlenül, hogy tényleg egy jó murvás futam fog kiesni számunkra, fontosabbnak
tartjuk az autó hibátlan felkészítését és fejlesztését. De természetesen, ha úgy alakul, akkor
mennénk oda is, és az összes előttünk álló versenyre.
Reklámpartnereink:
Olajszer-Tech Kft.; Omega Transz Kft.; Foam-System Kft.; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.;
Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; KZ
Invest Kft.;
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Máté Zsolt