Eröltetett menet

Sándor Anikó

Letöltés

Erőltetett menet
A hétvégén, április 24-25.-e között rendezik az Országos Rallye Bajnokság második
fordulóját, a 21. Miskolc Rally-t. A rajthoz felsorakozó párosoknak, köztük az MR
Racing versenyzőinek a pénteki prológ után szombaton 12 speciál szakaszt és
132
gyorsasági kilométert kell teljesíteniük.
Érdekesség, hogy eltérően az elmúlt évektől nem
a megszokott borsodi pályákon, hanem 40 km-rel arrébb az egykori Zemplén Rallye
szakaszain zajlik majd a verseny.
Kovács Antal és Istovics Gergő
a Kumrovec Rally után egy egész napos teszttel készült a
Miskolc Rally-ra.
A Fordos pilóta kifejezetten örül annak, hogy a rendező mindössze 2 napba
sűrítette be a verseny programját.
„Jobbak
ezek a kompakt versenyek, mert az ember szombaton ott alszik a futam helyszínén és
vasárnap nyugalomban haza tud menni. Tőlünk nyugatabbra ezt általában így csinálják,
másfél napos versenyeket szerveznek, majd előbb-
utóbb itt is befogadják ezt a gyakorlatot a
tisztelt rendezők. A zempléni gyorsaságik elég jó minőségű, igazi rallye pályák.
Nem
olyanok, mint Egerben, hogy autópálya szélességűek és csak a végsebesség számít, hanem
minden megtalálható bennük, a szűk részektől a jó és a rossz minőségűn
keresztül
gyakorlatilag minden. Összességében
azt várom ettől a
futamtól, hogy problémamentes, jó
versenyünk legyen. Egy egész napot teszteltünk Eger után az autóval, majd Horvátországban
is versenyeztünk. Mindent megteszünk azért, hogy gyorsabbak legyünk, a többit pedig majd
meglátjuk. Nagyon szeretem ezek a pályákat, kíváncsi leszek, hogy hova lesz elég a
teljesítményünk.”
Egerben a negyedik helyet szerezte meg a 3-as géposztályban az Osváth Péter - Farnadi
Ágnes kettős. A balatonfüredi páros hölgy tagja ennél mindenképen jobb szereplést vár
maguktól a Miskolc Rally-n.
„Annak
ellenére, hogy az Eger Rallye-n
első napot nem sikerült úgy abszolválni, ahogy
szerettük volna, másnap azért voltak egész jó részeredményeink,
sőt a Power Stag-et
megnyertük. Ezért úgy gondoljuk, hogy ha nem történik valami kapitális hiba, akkor fel
tudjuk venni a harcot a többséggel. A-tól Z-ig minden benne van a pakliban, biztos mindenki
rettenetesen sietni fog, ilyenkor persze nagyobb
a hibázási lehetőség is,
mi nem feltartott
kézzel megyünk Miskolcra. Nehéz lesz, ezt már láttuk Egerben is, de nagyon bízom benne,
hogy az elejétől fogva tudjuk hozni
a formánkat, azt, amiben versenyeztünk Egerben a
második nap.”
Sebestyén Roland a Mecsekben
tesztelt a Miskolc Rally előtt.
A szolnoki pilóta még sosem
versenyzett a zempléni gyorsasági szakaszokon, így akár csak Egerben az az elsődleges cél
számára, hogy teljesítse a futamot az N csoportos Mitsubishi Lancerral.
„Várakozásokkal
tekintünk a Miskolc Rallyra, Remélem
az időjárás kegyes lesz hozzánk és
száraz, napos időnk lesz, bár az előrejelzések ígérnek
zápor-zivatart, ami még megkavarhatja
a lapokat. Nekem ezek a zempléni
pályák még ismeretlenek, megpróbáljuk őket teljesíteni
minél jobb tempóban.
Ahogy azt már sokszor elmondtam tapasztalatot gyűjtünk, nem akarunk
senkit sem megenni reggelire, abszolút nincsenek ilyen irányú ambícióim. Az a lényeg, hogy
mennyünk és a végén mosolyogjunk.”
A Miskolc Rally-tól kezdve ismét Csáki Richárd diktálja az itinert Borbás Szabolcsnak a Ford
Fiesta R2-ben. A páros navigátor tagja természetesen már alig várja, hogy újra
versenyezhessen.
„A szezon előtt
úgy gondoltam, ha nem ülök idén versenyautóba, akkor talán nagyobb
segítségére lehetek a csapatnak,
főleg
az R5-ös projekt kapcsán. De az Eger Rallyen
bebizonyosodott, hogy mind a csapatunk, mind pedig Maricsek Miki annyira professzionális
munkát végez, hogy én nyugodtan versenyezhetek, ami nagy öröm, mert az Eger Rallyen
azért fájt a szívem, hogy nem ültem versenyautóban. Az pedig különös izgalommal tölt el,
hogy ez a versenyautó egy R2-es Ford lesz, mert a tavalyi évben Holecz Krisztiánnal volt
szerencsém kipróbálni egy Citroen C2 R2-őt.
Nagyon tetszik, hogy belül csattog, csörög,
zörög, egy Mitsubishitől eltérően
hiába kisebb, mégis versenyautósabb érzést ad. Hosszú lesz
a szombati nap, rengeteg gyorsaságit kell teljesítenünk, de ennek ellenére remélem, hogy jó
hangulatban szállunk majd ki az autóból.”
Az egri győzelemmel a tarsolyában vág neki a Rallye2 második
futamának a Gyarmati Ariel -
Kocsis György kettős.
„Természetesen
várjuk már a hétvégi Miskolc Rallyet, ami azért még mindig az autóval való
ismerkedésről fog szólni
számunkra. Tovább fogjuk állítgatni, hangolni a Mitsubishit. A
pályák szerintem nagyon jók. A legtöbbön már versenyeztem, igaz ennek már 10 éve,
úgyhogy már csak halvány emlékek vannak a fejemben, de majd a csütörtöki pályabejárás
során igyekszünk minél jobban feldolgozni a szakaszokat. Az eredményt tekintve
természetesen szeretnénk most is egy hasonló szép helyezést elérni, mint Egerben, de a
kategóriatársak nagyon gyorsak és mi még mindig csak tanuljuk az EVO VI-os Lancert.
Miskolcon is elsősorban a célba érkezés és a tapasztalatgyűjtés az elsődleges
szempont.”