Vass Gergőék Lábatlan után

Tiba Anita

Letöltés

Fülig ért a szájuk
Tudták, hogy egy nagy álom fog megvalósulni, a
lábatlani sprintversenyen, de arra még ők sem
gondoltak, hogy ekkora élménnyel zárják a hétvégét.
Vass Gergely és Lukácsi Ákos szája fültől-fülig ért, mert
még maguk sem hitték, hogy mi történik velük. Minden
úgy sikerült számukra, ahogy eltervezték, mert, ahogy
Gergő mondani szokta, „úgy kell történnie”!
Túl vagytok a hétvégén. Ügyesen, okosan, megfontoltan versenyeztetek a lábatlani sprint
versenyen?
-
Talán az utolsó jelzővel kezdeném, megfontoltan. Sajnos nem sikerült szombaton ismerkedni az
autóval, idő hiányában, így maradt a vasárnapi első gyorsasági. A rajtvárakozóban leállították a
startoltatást, mert egy versenyzőpáros esett egy nagyot, így ez rátett még egy lapáttal, hogy
nagyon óvatosan kezdjük az első etapot. A gyorsasági sajátossága, hogy folyamatosan változik
az út minősége, és a sok lassítónak köszönhetően elég nehezen éreztünk rá a féktávokra. A
második gyorsasági szakasz után már volt egy kis fogalmunk az autó viselkedéséről. Bakó Laci
folyamatosan pumpálta belénk az információkat, tanácsokat az autóról. Az utolsó két gyorsasági
már igazán tetszett. Magunkhoz képest folyamatosan gyorsultunk, a féktávok egyre jobbak lettek,
és ami a legfontosabb, hogy karc és hiba nélkül célba értünk a H1-es kategória negyedik
helyén.
Mennyire volt "kezes bárány" a kis méregzsáknak titulált Citroen?
-
Az autó hihetetlen élmény! A váltó hibátlan és nagyon kezes, a futóművet sikerült Laciéknak
nagyon jól a pályára állítani, a fékhatás eszméletlen. A verseny végére kezdtük megszokni, hogy
az autó átmegy mindenen, a lassítók előtti féktávok kezdtek rövidülni, és a tempó is folyamatosan
nőt. Nem néztük az időket, nem is lett volna értelme, mert ezt az egész versenyt egy tesztnek
szántuk. A lényeg, hogy gyűjtöttünk 40 versenykilométert, az autó karcmentes, és már van
fogalmunk arról, hogy mit is jelent egy ilyen jól felkészített igazi versenyautóval abszolválni egy
gyorsasági szakaszt, illetve egy komplett versenyt.
Hangulat, verseny, csapat hozzáállása megfelelő volt?
-
A balesetnek köszönhetően sajnos másfél óra csúszással indult a verseny. Erről nem tehet
senki, ez benne van mindig a pakliban. Utána viszont egy nagyon pörgős, és jól megszervezett
verseny volt, csúszások nélkül. A pálya nagyon jó választás volt nekünk, mert itt volt mindenféle
útminőség, tempós, lassabb rész, szintkülönbségekkel. A csapat nagyon segítőkész volt
mindenben, tapasztalataikat és tudásukat folyamatosan megosztották velünk. A hangulat a
szervizben, és az autóban is nagyon jó volt, élveztük a verseny minden pillanatát.
A „nulladik” versenyetek után mit gondolsz most a 2015-ös évről. Van Citroen szerelem?
-
A hétvége egy több éves álom megvalósulása volt. Tisztában voltunk vele, hogy nem kis
feladat egy ilyen autóval közlekedni egy versenyen, de az volt a cél, hogy tapasztalatokat
gyűjtsünk és megnézzük, hogy mennyire van realitása a terveinknek az autóval. Összességében
nagyon elégedettek vagyunk mindennel, a feladat teljesítve, emészteni kell a dolgot. Az tény,
hogy igazán gyorsan tudjunk menni az autóval egy esetleges "igazi" rali versenyen, véleményem
szerint szükség van még legalább 2 - 3 rali sprintre. Vannak tervek, folynak az egyeztetések, de
egy biztos, ha versenyzés, akkor Citroen C2R2! :)
Köszönet a támogatóknak:
CQSZ Europe Kft.; AuTóthMosó Kft.;
L + L 2006 Kft.;
Maxx Race Team; Bakó Rally Team;
Mad985Photo
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Mad98Photo/Vass Ádám