Az utolsó felvonás

Maricsek Racing Team

Letöltés

Az utolsó felvonás
A hétvégi Waldviertel Rally-val véget ér a 2014-es Országos Rallye Bajnokság. Az
ausztriai szezonzárón négy egység képviseli a Maricsek Racing Team-et. A Grafenegg és
Krems központú versenyen hét szakasz és 118 gyorsasági kilométer vár a résztvevőkre.
Az Osváth Péter - Farnadi Ágnes kettős a 3-as géposztály második helyéről várja a mindent
eldöntő, utolsó fordulót. A balatonfüredi pilóta lemaradása 4 pont a kategóriát vezető Matics
Mihállyal szemben:
„Matematikai esélyünk van arra, hogy megnyerjük a bajnokságot, de nehéz a helyzetünk.
Nyilván nem feltartott kézzel megyünk Ausztriába, megteszünk érte mindent, hogy jó helyen
végezzünk. Gondolom Matics Miska a bajnokságot szem előtt tartva fog autózni, de bárkinek
lehet technikai problémája, bárki hibázhat, nekünk ott kell lennünk és ki kell használnunk a
kínálkozó lehetőséget. Rongits Attila lehet a fekete ló, ő az, aki meglepetést okozhat. Helyzeti
előnyben lesz velünk szemben, hisz minden évben indul a Waldviertel Rally-n és azon túl,
hogy nagyon gyors, jobban ismeri az ottani pályákat, mint mi. Az osztrák szakaszok
hasonlóak, mint a Bükfürdő Rallye pályái. Minőségre szinte ugyan olyanok, de az ausztriai
szakaszok jóval technikásabbak, kanyargósabbak.
Nem adjuk könnyen magunkat, annyit ígérhetek! Az autó jó, bízunk benne, hogy
hibamentesen teljesítjük ezt a versenyt és tudunk egy jót autózni.”
Kovávcs Antal és Istovics Gergő 2007-ben már indult a Waldviertel Rally-n, igaz akkor nem
ezek a szakaszok szerepeltek a verseny programjában. A legutóbbi két bajnoki nem úgy
sikerült a kaposvári kettős számára, ahogy azt eltervezték, így, végre szeretnének egy
gondmentes versenyt teljesíteni az EVO 6/9-es Lancerrel. Istovics Gergővel beszélgettem a
verseny előtt:
„A bajnokságot egy műszaki és vezetéstechnikai hibáktól mentes, felszabadult autózással
szeretnénk lezárni. A cél most is az első tízbe kerülni abszolútban és a kategóriát
természetesen szeretnénk megnyerni, igaz jó sokan leszünk. Pécsen kiálltunk és ott eldőlt,
hogy idén Szíjj Zsolti lesz a bajnok. Négy versenyből nem lehet megnyerni egy bajnokságot
ez be is igazolódott. Kassán felborultunk, Veszprémben pedig egy R4-es Lancerrel indultunk,
ez pedig azt eredményezte, hogy kicsúszott a kezünkből a bajnoki cím. Elengedtük ezt a
bajnokságot, mert amikor a Mecsekben előjött a motor probléma, még végig tudtunk volna
menni, de ott úgy döntöttünk, hogy ezért a bajnokságért annyira nem kapaszkodunk. Ettől
függetlenül a Waldviertel Rally-n a kategóriagyőzelmet szeretnénk megszerezni!
Csütörtökön Ausztriában tesztelünk, reméljük sikerül jól beállítani az autót. Pénteken
pályabejárás, ahol igyekszünk egy pontos itinert készíteni, szombaton pedig verseny. Röviden
ez vár ránk a hétvégén. „
Maricsek Miklós a Mecsek Rallye után visszaül a jól megszokott Mitsubishi Lancer EVO 6/9-
be és ezúttal Magyar Gábor diktálja az itinert a kaposvári pilótának.
„Alig várom ezt a versenyt, mert a horvátországi Porecben is csak kettőt lehetett menni a
pályákon, akár csak a Waldviertel Rally-n, és kíváncsian várom, hogy az ottani
tapasztalatainkat, azt, hogy egy felírásból és egy ellenőrzésből írunk fel egy gyorsaságit,
mennyire tudjuk kamatoztatni. Ausztriában már régen versenyeztem, kíváncsian várom ezeket
az új szakaszokat.
Ha viccelődünk vele, akkor azt mondhatom, hogy van külön navigátorom aszfaltra és külön
murvára. Most a murva navigátorommal megyek, de félretéve a tréfát, kellemes volt
Szabolccsal versenyezni remélem, hogy ennek van jövője! Év elején Gáborral találtuk ki azt,
hogy 2014-ben megyünk négy versenyt a meghirdetett Murva Bajnokságban. Ez az utolsó
állomása annak a sorozatnak, a sors pedig úgy hozta, hogy ORB futam is lett belőle.
Tulajdonképp a P2-16-os kategóriában megerősíthetjük a helyünket.
Gábor legutóbb Veszprémben ült mellettem. Régóta barátok vagyunk, mindig egy kellemes
időtöltés vele versenyezni és kíváncsian várom, hogy mi a véleménye, szerinte mennyit
fejlődtem július közepe óta, mert Porecben azt éreztem, hogy gyorsulok és határozottabb
vagyok az autóban.”
Az MRT ausztriai kontingense a Stepán Árpád - Bán Viktor kettőssel válik teljesé. A
kaposvári – pécsi egység a jól megszokott Lada 2101-sel a P3-17 kategóriában méretteti meg
magát.
www.maricsekteam.hu