Trackwood drift fesztivál 2014 – a meglepetések versenye
Trackwood drift fesztivál 2014 – a meglepetések versenye
Rengetegen várták a driftért rajongók közül, hogy ismét megnyissa kapuit a Trackwood drift
fesztivál. A külföldi pilóták az izgalmas máriapócsi pályát, a magyar versenyzők az erős
autókkal és hihetetlen tudással rendelkező EEDCs ellenfeleket, míg a több ezer néző azt a
hihetetlen élményt várta és kapta, amit nem nyújthat más verseny, csak a Trackwood.
A pénteki edzésnap lezárásaként idén sem maradt el a városi felvonulás, valamint a gyönyörű
máriapócsi templom előtti téren a versenyautók megáldása. Sajnos a szombati futamokon így
is több olyan versenyző volt, akit vagy a szerencse, vagy a technika ördöge viccelt meg a
legrosszabb pillanatokban. Így lett az idei Trackwood drift fesztivál a meglepetések versenye.
A szombati versenynapot a magyar drift utánpótlás legjobbjai nyitották, akik a street
kategóriában érvényes szabályok alapján páros csaták nélkül, a nehezen lefűzhető, szűk
kanyarokkal tűzdelt nyomvonalon küzdöttek meg egymással. A mostani hétvége során a
Szlovéniából érkező Zan Golob fantasztikus versenyzéssel utasította maga mögé a magyar
pilótákat. Ismét rajthoz állt Magyarország második drift pilótahölgye, Kovács Evelin, aki ismét
bebizonyította, hogy nem ül háttal a volánnak. Bár Evelin mindent megtett, a dobogóra most
nem állhatott fel. A Street kategória legjobbjai ugyanis ők lettek:
1. Zan Golob
2. Vinnai Zsolt
3. Traumberger Ákos
A Street kategória után a Pro kategória legjobbjai sorakoztak fel a rajtvonalnál, várva a
csatára, bízva a győzelemben. Sok néző várta Kalydy Tamás és Varga Attila „Attis”
összecsapását, hiszen a két pilóta a délelőtti edzés folyamán Zentai Attilával kiegészülve
bemutatták, hogy milyen is az a hármas tsuiso. Tamás és Attila összecsapásának most
azonban majdnem egy csúnya ütközés vetett véget. Az ügyes mentések, majd az újrahívás
után végül a fiatal versenyző, Attis jutott tovább.
Izgalmas csatát hozott Temesvári Péter és Grózinger Zsolt harca is. Maguk a bírák sem tudtak
elsőre dönteni, így egy újrahívást követően Grózinger Zsolti az első, míg Temesvári Peti a
harmadik helyért küzdhetett meg a következő összecsapásban. Temesvári Péter ellenfele az
ugyancsak E30cal versenyző Varga Attila lett végül. Hiába fiatalabb, hiába rutintalanabb egy
kicsit Attis, ez a nap az ő napja volt és megérdemelten állhatott fel éjjel a dobogóra.
Hihetetlen izgalmakkal, minimális távolsággal és őrült tempóval fémjelzett csatát hozott a
2013as bajnok Grózinger Zsolt és a lengyel nemzetiségű Marcin Banowicz összecsapása. A
nézők által Bánovics Marcsinak becézett pilóta minden volt, csak nőies nem: precíz
versenyzéssel sikerült a dobogó legfelső fokára állnia. Így alakult ki a Pro kategória
legjobbjainak sorrendje:
1. Marcin Banowicz
2. Grózinger Zsolt
3. Varga Attila
Ahogy leszállt az éj következett a magyar pilótákkal kiegészült EEDC mezőny tsuisosorozata.
Sajnos nem csak az egész hétvégén szerelő Márton Zoltán „Lakyboy”, hanem az Ukrajnából
érkező Alex Golovnya sem tudott Nissan 200SX S13ával rajthoz állni műszaki gondok miatt. A
többi pilóta ettől függetlenül gondoskodott arról, hogy a Trackwood drift fesztivál ismét
felejthetetlen legyen.
Biztosan sokáig emlékeznek majd a nézők az 500 lóerős Nissannal induló Vladimir Marchenko
és Gvido Elksnis összecsapására. A BMW E36 volánja mögött versenyző Elksnis annyira
ráesett az előtte haladóra, annyira minimálisra próbálta csökkenteni a távolságot, hogy az
ütközés elkerülése érdekében kiegyenesedett és így biztosította a továbbjutást az első helyen
kvalifikált Marchenko számára.
Bár férfiasan küzdöttek, egyik magyar pilóta sem jutott be a legjobb négy közé. Zentai Sanyit a
Litvániából érkező Ivo Cirulis, Kalydy Tamást Sak Sergei, míg Grózinger Zsoltit a magyar pro
mezőnyt is legyőző Marcin Banowicz ejtette ki.
Hihetetlen izgalmakat és óriási meglepetést hozott a 780 lóerős BMWt uraló Kristaps Bluss és
a sokak által első helyre várt Pawel Trela összecsapása. A második tsuiso során azonban nem
csak a csata, hanem az egész verseny is véget ért a 900 lóerős, 2JZ motorral szerelt Opel GT
vel induló Trela számára, ugyanis a megindítást követően orral belecsapódott a falba. Így már
csak az volt kérdés, hogy ki lesz Bluss ellenfele a döntőben: Marchenko, vagy az RB25ös
motorral szerelt E30cal versenyző litván Ivo Cirulis. Marchenko megállíthatatlannak tűnt és a
magyarok üdvrivalgása közepette készülhetett Cirulis legyőzése után a döntő futamra.
Méltó befejezése volt e fantasztikus versenynek Vladimir Marchenko és Kristaps Bluss
összecsapása. Marchenko az első hely elvesztését agresszivitásának és győzni akarásának
köszönheti – de ki az, aki hibáztatná őt ezért. Így végül az EEDC dobogósai ők lettek a
máriapócsi katlanban:
1. Kristaps Bluss
2. Vladimir Marchenko
3. Ivo Cirulis
Az idei csaták is igazolták azt, hogy a Trackwood drift fesztivál nem egyszerűen egy verseny,
hanem már fogalom. Minden, ami drift: izgalmas csaták, óriási szögek, profi pilóták, több száz
lóerős autók és több ezer driftért rajongó néző. Tartsatok velünk jövőre is!