A Maricsek Racing Team idei első bajnokai

Maricsek Racing Team

Letöltés

A Maricsek Racing Team idei első bajnokai
MARICSEK RACING TEAM – IV. Peugeot PM Vác Rally, 2013. szeptember 21-22.
Kondella Péter – Szilassy Arnold, Honda Civic Type R
Mondhatni, sima versenyhétvégéje volt Kondella Péternek. A Maricsek Racing Team pilótájának a
IV. Peugeot PM Vác Rally előtt nagyon izgatott napjai voltak, hiszen az évadzárón biztosította volna
be bajnoki címét, valamint felesége is a napokban hozta volna világra gyermeküket. A kis
trónörökös megvárta édesapját a születéssel, így Péternek csak a versenyzésre kellett
koncentrálnia. Az eredmény önmagáért beszél: Szilassy Arnold navigálásával és a Honda Civic Type
R szolgálatával a váci futamon aranyérmes lett. Ezzel pedig 2013-ban megvédhette bajnoki címét
az N/3 kategóriában és az N csoportban egyaránt.
Kondella Péter:
Nagyon vártuk a váci évadzárót – egyrészt azért, mert bajnokként rajtolhattunk el a
futamon, másrészt pedig azért, mert nyomás, kötelezettség és nehézség nélkül autózhattunk. Ez
egyben volt pozitívum és negatívum is – hiszen a tét nélkül való menetelés nem mindig hozza ki az
emberből a legjobb formáját.
Maga a verseny nem volt rossz, de nem hozta azt a színvonalat, mint tavaly, valamint kevesebbet
adott, mint amennyit vártunk tőle. Biztos vagyok benne, hogy mindent megtettek a rendezők azért,
hogy zökkenőmentesen menjen ez a versenyhétvége, bár már a csúszás az adminisztratív átvételnél
megkezdődött. Szombaton a prológgal folytatódott a programunk, ám nem kedvezett se nekünk, se a
Hondának a pálya nyomvonala. Megpróbáltunk viszonylag gyorsan végiggurulni rajta, és teljesíteni a
kötelező köröket.
Igyekeztünk sok pihenéssel, könnyedebben felkészülni a vasárnapra. A csúszások azonban a
versenynapon is folytatódtak. Eleve fél órás késéssel állhattunk ki a parc ferméből, majd minden
gyors rajtjában 10-15 percet kellett állnunk, mire elindulhattunk. Az etapon viszont nagyon kevés
időnk és helyünk volt arra, hogy melegítsük a gumikat, a fékeket, de ha sikerült is, a rajt idejére újra
hidegek lettek. A ritmustalanság és a sok várakozás felborította a rendünket, s így nem tudtuk úgy
megélni a kijelölt gyorsasági kilométereket, mint ahogy szerettük volna. Talán az idei legrosszabb
teljesítményünket nyújtottuk Arnolddal, hiszen egész nap nem találtuk a menetelés megfelelő
ritmusát. Az utolsó gyorsaságin már sötétben rajtunk el, azonban lámpasor nélkül, hiszen technikai
okok miatt nem sikerült összeraknunk ezt a felszerelést. Nagyon rossz időt mentünk, de még így is
egy stabil teljesítménnyel, magabiztosan tudtuk nyerni a kategóriánkat és a csoportunkat. A
mindennapi szenvedések és a rengeteg munka végül meghozta gyümölcsét, hiszen átvehettük az
elsőségért járó trófeákat.
Vegyes érzelmeim vannak az idei évvel kapcsolatban, hiszen rengeteg változás történt a csapatunk
háza táján. Kezdődött azzal, hogy a tavalyi navigátorom – aki egyben a feleségem is – állapotos lett, s
más segítő után kellett néznem. Az első két bajnoki fordulóra Bagdány István ült be mellém, mivel
Arnold tervei szerint akkor még a rally2 mezőnyében állt volna rajthoz. A Salgó Ralitól kezdve viszont
Arnold diktálta nekem az itinert, s igyekeztünk a kezdetkor összeszedett 4 pontos hátrányt
ledolgozni, kiegyenlíteni majd pedig átvenni a vezetést. Nagy teher volt a vállunkon, hiszen ehhez
minden maradék versenyt elsőként kellett hoznunk – ám ez sikerült, így nagyon büszke vagyok
magunkra, a kocsira, és az időközben megújuló szervizcsapatra. Megcsináltuk azt, ami nehezebb egy
bajnoki cím megszerzésénél – megvédtük a bajnoki címünket! Büszke és boldog vagyok, és ezúton
köszönöm mindenkinek a segítségét, támogatását, akik hozzásegítettek életem egyik legnagyobb
eredményéhez!
Szilassy Arnold:
Mit is mondhatnék Vác után – hisz bajnokok vagyunk?! Ez volt a cél a bajnokság
második fordulóját követően, amikor is átvettem a navigátor szerepét. Alapjában véve győztes típus
vagyok, de őszintén, ki megy el egy versenyre (bajnokságba) úgy, hogy ennél rosszabb helyezést
tűzne ki célul? Szerintem senki. Maximum a megvalósításba csúszhat némi hiba, ami velünk
szerencsére nem fordult elő. Itt az ideje elgondolkodni a váltáson. Van az a pont, amikor már érzed,
új ellenfelek kellenek ahhoz, hogy fejlődj - és nekünk nem is lehet más a célunk, mint fejlődni-
fejlődni-fejlődni. Ismerjük az előnyeinket, de ugyanakkor a hátrányainkat is. Tudjuk, hogy min kell
változtatnunk ahhoz, hogy akár egy teljesen új pályán vagy mezőnyben is a megfelelő tempóban
küzdhessük le a versenykilométereket. Amint mindent a helyére tettünk, úgy az eredmények is jönni
fognak. A kérdés csak az lesz, hogy hol képzeljük el a jövőt…
De kanyarodjunk még vissza kicsit a Vác Rallyra. Szeretjük az itteni pályákat, ezért is vártuk már a
versenyhétvégét. Aztán, ahogy mentünk bele egyre jobban, úgy váltunk egyre indiszponáltabbá.
Nagyon kizökkentett minket az a tény, hogy rengeteget kellett várni szinte mindenhol. Nem jó érzés
úgy elrajtolni, hogy hideg a gumid, hideg a féked, fejben kicsit szétestél, de azért teljesíteni is kéne
közben. Olvasom a sok hozzászólást a versennyel kapcsolatban, és ezek nem feltétlen pozitívak.
Sajnos a nézőket sem lehetett ilyen formában kiszolgálni a bajnokság utolsó versenyén. Több
kategóriában már le voltak osztva a lapok a bajnoki címet illetően, így alapból nem kellett rohanni.
Emellé jött még a várakozási faktor, és így még annyira sem kapkodtak a versenyzőpárosok, mint azt
tették volna, ha minden körülmény adott egy jó autókázáshoz. Nehéz elfogadtatni a nézőkkel azt a
tényt, hogy egy-egy kapkodós gyorsaságin simán be lehet gyűjteni egy tetemesebb anyagi kárt, a
versenyzők testi épségéről nem is beszélve, ezért inkább a biztonságra törekszel, ezáltal
sínautókázássá válik az egész. Mi versenyzők tisztában vagyunk vele, hogy a közönség nem ezért jár ki
a versenyekre, de nekik is látniuk kell, hogy mi van az esetlegesen gyengébben teljesítő mezőny
hátterében. Összefoglalva pedig kijelenthetjük, hogy senki sem azt kapta, amiért a hétvégén
kilátogatott a Vác Rallyra.
Partnereinknek köszönjük az együttműködést:
AVANZO-TRADE Kft. - The Body Shop; CSR Média Kft.;
Drive Music Kft.; EGROKORR Festékipari Zrt.; ExcelIT Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft.;
Evolution Consulting Képzési és Tanácsadó Kft.; fitnesstabor.hu, EuTrust Szerviz Kft., Pannon Tobacco
Kft.
FPO Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. – Ozone, Gaming Gear; BEASTvision; GLOBAL-UNION
Irodatechnikai Kft.; HETECH TREND; Honda ÉLES; HO Magyar Kiszervezett Kft. –
gyerekkel.hu;
Innovitas Közhasznú Nonprofit Kft.; KYOCERA – The new value frontier;
Laurus-Consulting Szolgáltató Kft. – CORTESIA GROUP; MICRO-TOP Távközlési Kivitelező és Tervező
Kft.; Olasz és Társai Bt.; PWENT Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. –
MEZ-EXPRESSZ.HU,
Termelői méz;
Rowa Chemical Kft. – BLACKFAST; Truck Parts Impex Kft. –
www.webkamion.hu;
Visiophone Kft.
www.eropolis.hu;
V4 Transport Szállítmányozási Kft.
Sajtófőnök:
Horváth
sajto@maricsekteam.hu
Judit
www.maricsekteam.hu;
Tel.:
30/533-9099;
E-mail: