Beszámoló: Trackwood Drift Fesztivál

Drifting.hu

Letöltés

Crashwood
2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a
szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok
felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz
egyszerű: mert sem az
EEDC,
sem a
Drift Allstars,
sem pedig a
Hell Energy Magyar Profi Drift
Bajnokság
indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól...
Bár a máriapócsi futam előtt az atya megáldotta minden versenyző autóját, sajnos hol a technika
ördöge, hol pedig a sors szólt közbe többször, már az edzések alatt is. A magyar pilóták közül talán a
nagy visszatérő,
Nagy Róbert
"Biggy" esése volt a legnagyobb, aki a Hetyési Zsolttól kölcsönkapott
Nissan 240sx Onevia driftautóját tette tetőre egy gumifallal történt ütközést követően. Szerencsés
módon Biggy nem sérült meg és az autót is összerakták a csapat szerelői a versenyre, így Biggy a
bajnokság vezetőjével, Grózinger Zsoltival harcolhatott a Top16-ban zajló első futamon. A nézők -
közöttük én is - egy dolgot nem értettek: Biggy vajon mit láthatott hátul, üldözőként?
Izgalmas, már régóta várt csatákat hozott a legjobb nyolc versenyző összecsapása is. Végre egymás
ellen harcolhatott
ifj. Zentai Sándor
és
Zentai Attila.
A bírák egyöntetűen azt mondták, hogy "Zentai
volt a jobb"... A két fiú harcát
Nagy Gergely
"Indián" és
Varga Tamás
"Puci" tsuisoi követték, majd
következett a
Márton Zoltán
"Lakyboy" -
Smidéliusz Bálint
összecsapás, melynek egy csúnya crash
vetett véget. A Top8 utolsó csatáját Grózinger Zsolti és az E500-al induló Szabó Szilárd "Édesapa"
vívták, melynek során a füstokádó sárkány volánja mögött ülő mátészalkai legényt Édesapa sem
állíthatta meg.
A Top4 csatáit őrült szerelés előzte meg a parc fermében. Grózi autója műszaki gondokkal küzdött,
Smidéliusz Bálintnál a kuplunggal volt gond. Egyedül Zentai Attila várta nyugodtan és magabiztosan
az utolsó összecsapásokat. A legjobb négy között zajlott egy "Hell házibajnokság" is, hiszen a sors úgy
hozta, hogy a Hell színekben induló Grózinger Zsoltinak az ugyancsak Helles Varga Tamással kellett
megütköznie. Bár Puci nem adta könnyen, ezt a csatát is a megállíthatatlan csapattárs vitte.
A másik páros összecsapását, azon belül is
Smidéliusz Bálint
támadását ismét a fal állította meg, így a
döntőbe Zentai Attila került Grózinger Zsolti ellenfeleként. A két "helyi" fiú nagyon szoros és kemény
harcot vívott egymással. Őrült füst, hatalmas szögek és ami a legfontosabb: őrült tempó fémjelezte
ezt az összecsapást is, de ezen a hétvégén Grózinger Zsolti ismét nem talált legyőzőre. Így a
végeredmény az alábbiak szerint alakult:
1. Grózinger Zsolt
2. Zentai Attila
3. Varga Tamás "Puci"
Bár a magyar versenyzők csatáiban is sokszor kapott főszerepet a gumifal, az igazi crash-sorozat csak
az
Eastern European Drift Championship
és a
Drift Allstars European Series
futamai alatt indult meg.
Ekkor már mindenki érezte, hogy ez Trackwood helyett most Crashwood lesz...
A két európai drift bajnokság a legjobb pilótáit hozta el Magyarországra. A fiúk már az edzés alatt
megismerkedtek a pályával (páran a gumifallal is), így már mindenki várta, hogy a sötétben induló
éjszakai futamon megmutassák, hogy mit tudnak ők. A leckét feladták úgy vélem, hiszen nem
sajnálták sem a technikát, sem magukat. Őrületes tempót diktálva estek egymásra sokszor annyira,
hogy csak a másik autó vagy a gumifal állíthatta meg őket. Az ütközéseket azonban nem a vezetői
tudás hiánya, hanem a fantasztikus bátorságuk okozta és az, hogy ők mindannyian mindent egy lapra
tettek fel. Lecsúszott az a bizonyos "rostély a sisakjuk előtt" és onnantól kezdve már nem számított
semmi sem.
És ha már Crashwood, akkor tekintsük át a legnagyobb szó szerinti "összecsapásokat". Az első crash
már a Top32-ben megtörtént, amikor
Alex Golovnya
és a Nissan S14-gyel induló
Vladimir
Marchenko
ütközött össze egy kemény csata során. Ezt követte nagy hanggal a Top16 egyik harca,
mely az orosz
Max Tvardovskiy
és
Martin Richards
között zajlott. Az őrületes tempóval egymásnak
eső pilóták harcát ismét a fal állította meg.
A Top8 négy tsuiso csatája közül kettő végződött úgy, hogy autómentő tudta csak lehozni a
versenyautókat a pályáról. Az elsőben a fal volt ismét túl közel, a másikban azonban
Piotr Więcek
volt a hibás, aki Nissan Skyline R34-es autójával beforgott és az őt követő, kölcsönautóval induló
Juha
Rintanen
frontálisan, szemből belement.
A legjobb négy csatája sem volt eseménymentes. Alex Golovnyánál ha szabad így fogalmaznom:
elgurult a gyógyszer. Az első éles körben annyira nagy tempóval és annyira közel esett rá ellenfelére,
a lengyel
Mateusz Wlodarczykra,
hogy szó szerint felkente őt a gumifalra... A Crashwoodnak ezzel a
fantasztikus csatával lett vége és így alakult ki a végeredmény:
1. Mateusz Wlodarczyk (Poland)
2. Alex Golovnya (Ukraine)
3. Martin Richards (UK)
A nemzetközi versenyben a magyar pilóták közül a legeredményesebb a Top16-ba bekerülő
Temesvári Péter
volt, aki így mesélt élményeiről és a következő versenyről:
"Nagyon
jó érzés volt, amikor végiggurultam a pályán a futam után és minden néző egy emberként
ujjongott és tapsolt. Nagyon boldog vagyok. Az egri verseny pedig több szempontból is izgalmas lesz
számomra, hiszen a párommal pont a verseny időpontjára várjuk a babát, így nem biztos, hogy
rajthoz tudok állni. Ha el tudok indulni és ott jó eredmény tudok elérni, akkor akár a dobogóra is
felléphetek majd év végén, hiszen a bajnokság jelenlegi első két helyezettjén kívül mindenki, aki
előttem van, most mögöttem végzett..."
Nagyon szoros az idei bajnokság, sok esetben egy-két pont különbség van csak a versenyzők között.
Nemcsak azért lesz különleges az utolsó futam, mert csak ez dönti majd el a dobogó három fokára
álló versenyző sorsát, hanem azért is, mert még soha nem rendeztek városi versenyt
Magyarországon.
Ne Tököljetek, hanem gyertek Egerbe! Találkozzunk legközelebb
2013. szeptember 14-én és 15-én
Eger
szívében, a Bazilika árnyékában és drukkoljunk együtt kedvenceinknek!
A jelszó továbbra is: Kilinccsel előre!