Rosszul indult, rosszul végződött

Maximmun Racing Team

Letöltés

Rosszul indult, rosszul végződött
ifj. Kiss László és Varga Zsuzsanna számára emlékezetes marad a murvás bemutatkozás
az ORB-ben. Igaz, nem pozitív megvilágításban, hiszen a 20. Veszprém Rally a
Maxiummun Racing Team kettőse már az első szakaszon bukott, így másnap csak a
Szuper Rally keretében tudták folytatni a viadalt. Vasárnap több szakaszon a
kormányszervót kellett nélkülözniük, így a kategóriában lecsúsztak a pontszerző
helyről.
- Az első gondolat mindig a legjobb, ez már többször bebizonyosodott - fogalmazott a
hétvégét követően ifj. Kiss László. - Még a szezon előtt azt beszéltük, hogy nem jövünk
el Veszprémbe, hogy ne üttessük szét az autót. Aztán az eddigi biztató eredmények
miatt egyre nagyobb lett a lelkesedésünk, így nem halogattuk a murvás
bemutatkozásunkat az ORB-ben. Így utólag, kár volt. Már a teszten is sikerült fejtetőre
tenni az autót, az első gyorsaságin viszont még nagyobbat estünk. Nem akartuk, hogy a
pályabejáráson gyorshajtás miatt megbüntessenek, ezért kevés időt fordítottunk a
felírásra. A jutaspusztai célt hibásan tüntettük föl, hamarabbra jelöltük, mint az
valójában volt. Amikor odaértünk, nagyjából 150 km/h-s sebességgel megfogtunk egy
nagy árkot. Ezután bementünk a célba, de nem engedtek tovább bennünket.
A páros azonban mégis folytatta az idei esztendő harmadik versenyét, méghozzá
Szuper Rally keretében. Laciék már csak dacból is meg akarták mutatni, hogy végig
tudnak érni a gyorsokon.
- Soha nem mentünk még murván, ezért döntöttünk így - folytatta ifj. Kiss László. - A
második nap első részében nem is volt semmi gond, de a szombati esés még bennünk
volt, így egy kicsit visszafogottan kezdtünk. Ezután viszont elment az autó
kormányszervója, tovább folytatódott tehát a tortúra. Három gyorsaságin keresztül
versenyeztünk így, a végére már nagyon fájt a kezem. Szerencsére a szerelőknek a
kategória társaknak nagyon sokat köszönhetek. Mindenki rendkívül segítőkész volt, más
csapatok szerelői jöttek át hozzánk, Matics Misiéktől pedig még alkatrészeket is
kaptunk. Ezúton is szeretném mindenkinek megköszönni a sportszerű hozzáállást.
Komoly tapasztalat, hogy a pályafeldolgozásra mindenképpen sok időt kell szánni, és
murván sokat kell még tanulni. A részidőket nézve ugyanis elég messze vagyunk az
élmezőnytől. Ezt a versenyt azonban már lezártuk, remélem a kassai aszfalton ismét
harcba leszünk a többiekkel.
A 20. Veszprém Rally végeredménye:
1. Botka Dávid, Mihalik Péter
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:23:50,2
2. Herczig Norbert, Bacigál Igor
(Skoda Fabia S2000) +1,1
3. Lategan Henk, White Barry
(Skoda Fabia S2000) +30,6
4. Balogh János, Holczer Dániel
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:15,7
5. Ollé Sasa, Budai Annamária
(Ford Fieste S2000) +1:49,8
6. Bútor Róbert, Tagai Róbert
(Peugeot 207 S2000) +1:56,5
27. ifj. Kiss László, Varga Zsuzsanna (Mitsubishi Lancer EVO IX) +19:07,3
A 3-as kategória végeredménye:
1. Rongits Attila, Hannus László
(Mitsubishi Lancer EVO IX) 1:25:46,7
2. Matics Mihály, Zejda Viktóra
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +6.2
3. Osváth Péter, Farnadi Ágnes
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +55.0
4. Trencsényi József, Bencs Gábor
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:51,7
5. Bujdos Miklós, Milcsevics Lóci
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:58,5
6. Sziklai Tibor, Pikó Zsuzsa
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +6:58,7
7. Elek István, Földi Nikolett
(Mitsubishi Lancer EVO IX) +14:01,3
8. ifj. Kiss László, Varga Zsuzsanna (Mitsubishi Lancer EVO IX) +17:10,8